AR147 - czy naprawdę tak źle?

Data: 2009-12-17 21:43:40
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Witam.

Czy z Alfą 147 naprawdę jest tak źle jak się zwykło słyszeć?
Podoba mi się niesamowicie to auto. Rozum cicho szepcze "nie", reszta mnie wrzeszczy "TAK". O TwinSparkach już się naczytałem. Więc w grę wchodziłby sprawdzony (chyba) JTD 1.9.
Ale co z zawieszeniem i elektryką? Mocno się psuje? Są zamienniki do zawieszenia jakieś wytrzymalsze (Febi, Lemforder i inne takie)?
Raczej prosiłbym o odpowiedź praktyków i ich własne doświadczenia.
Dodam, że gros moich przebiegów to (niestety) Wrocław.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

Data: 2009-12-17 21:56:00
Autor: Jurand
AR147 - czy naprawdę tak źle?

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mójnick@box43.pl> napisał w wiadomości news:hge5al$s8m$1news.dialog.net.pl...
[...]

Ogólnie - silniki 1.9 JTD - super. Najmniej problematyczna rzecz w tych autach. JAk nie ma 3 stów przejechanych, to bez większych problemów.
Zawieszenie tylne - ujdzie. Ceny wahaczy do przeżycia (okolice 130 PLN za oryginał)
Zawieszenie przednie - oryginały jestem w stanie załatwić za 400 PLN dolny i 250 górny. Wymiana c.a. co 40 tysięcy, jak będziesz po Wrocku to tłukł.
Teraz sam oceń, czy Cię stać ;)

Jurand.

Data: 2009-12-17 13:51:44
Autor: hamberg
AR147 - czy naprawdę tak źle?
[...]

bez przesady - we wrocku naprawde drogi sie poprawily

Data: 2009-12-18 07:07:35
Autor: Seba
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Dnia Thu, 17 Dec 2009 13:51:44 -0800 (PST), hamberg napisał(a):

[...]

Nie na tyle, żeby auto nie cierpiało.

To był też jeden z powodów kupna Lybry - ja nie pchałbym się w
wielowahaczowe zawieszenie Alfy do jazdy po naszym mieście.
Chociaż fakt faktem, że Marcin robi małe przebiegi roczne - zawieszenie
starczałoby mu na rok, dwa.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-12-18 17:12:40
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Seba pisze:
[...]

No więc właśnie. Alfa niesamowicie mi się podoba, do tego wielkość dla mnie optymalna. Lybra też jest jakimś rozwiązaniem, ale ja tak naprawdę nie potrzebuję kombi. A sedanów nie lubię.
W 156-tkę pchać się nie mam zamiaru, 147 w miarę doposażona, to by było to. Ale jak widzę nasz rynek, to stwierdzam, że chyba się będzie trzeba do Rzeszy przejechać i przepłacić, w stosunku do cen naszych sprowadzonych bezwypadków od dziadka.

Data: 2009-12-18 14:58:30
Autor: hamberg
AR147 - czy naprawdę tak źle?
to. Ale jak widzę nasz rynek, to stwierdzam, że chyba się będzie trzeba
do Rzeszy przejechać i przepłacić, w stosunku do cen naszych
sprowadzonych bezwypadków od dziadka.

nie nazwalbym tego przeplacaniem. Za moja kappe dalem blisko 20%
wiecej niz cena rynkowa. Warto bylo bo na samym poczatku nic do auta
nie musialem dokladac a przez ponad 2 lata dolozylem moze 400zl
wszystkiego.

Data: 2009-12-19 00:02:38
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
AR147 - czy naprawdę tak źle?
hamberg pisze:
[...]

Ja też bym tak tego nie nazwał. Ale weź to sporej części znajomych wytłumacz. Mam na myśli takich, którzy w niskiej cenie widzą same okazje. ;)

Data: 2009-12-19 14:38:15
Autor: hamberg
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Ja też bym tak tego nie nazwał. Ale weź to sporej części znajomych
wytłumacz. Mam na myśli takich, którzy w niskiej cenie widzą same okazje. ;)

znajomymi bym sie tak bardzo nie przejmowal bo dla wiekszosci bedziesz
osoba niespelna rozumu kupujac alfe ;). Poza tym moga wiedziec ze
kosztowala 8kPLN i pali 3,5-4 litry na 100 :)

Data: 2009-12-20 07:10:55
Autor: Seba
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Sat, 19 Dec 2009 14:38:15 -0800 (PST), *hamberg* napisał(a):

[...]

.... i kupiłeś ją, bo takiego padła nikt nie chce kraść.
;-)

Sebastian S.

Data: 2009-12-20 10:45:47
Autor: Jurand
AR147 - czy naprawdę tak źle?

Użytkownik "hamberg" <radoslaw.gawlik@gmail.com> napisał w wiadomości news:11e738d7-eefb-4570-8997-168e57b35498c34g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

Czyli 6000 zamiast 5000? ;))

Jurand.

Data: 2009-12-20 03:53:12
Autor: hamberg
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Czyli 6000 zamiast 5000? ;))

no jak policzyc w euro to jestes bardzo bliski prawdy.

Data: 2009-12-18 10:08:05
Autor: J.F.
AR147 - czy naprawdę tak źle?
[...]

Ale czy wszystkie ?
Owszem, nie ma juz Karmelkowej, radio cwiczyc mozna tylko na Cwiczebnej, pare ulic zalatali, te najglowniejsze sa niezle ... ale kilka lat temu musialem przewiezc bardzo wrazliwa osobe .. nie da sie u nas bez wstrzasow.

J.

Data: 2009-12-17 22:17:13
Autor: Irokez
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Użytkownik "Jurand" <jurand@interia.pl> napisał w wiadomości news:hge5nt$mpf$1inews.gazeta.pl...

[...]

Zgadza się

[...]

No właśnie... ja spasowałem i szukam innego auta, ale jakbym jeździł po Wrocławiu to bym zostawił. Drogi rewelacyjne w porównaniu z moja wioską. U mnie oryginały wytrzymały 16 tysięcy, w 147 powinny więcej bo mniejsze auto i lżejsze a dokładnie to samo jest w lekkim 1.9JTD 147 i ciężkim 2.4JTD 156.
Chociaż coś zaczeli robić u mnie z drogami, tyle że -10 za oknem a oni robia.. Do wiosny wytrzyma?

Pozdrawiam.

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

Data: 2009-12-18 11:27:36
Autor: Scypio
AR147 - czy naprawdę tak źle?

Data: 2009-12-18 16:49:30
Autor: Borys Pogoreło
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Dnia Thu, 17 Dec 2009 21:43:40 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Czy z Alfą 147 naprawdę jest tak źle jak się zwykło słyszeć?

 Dużo gorzej, nie kupuj włoskiego szrota... ;)

[...]

 147 trochę bardziej awaryjna od 15x, zawieszenie równie delikatne co w
156, Jurand dał Ci realne koszty utrzymania. Sprawdź stan przekładni
kierowiczej. I ciesz się jazdą :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-12-20 15:41:03
Autor: Ludvigus
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Some day 2009-12-18 16:49, some human being called *Borys Pogoreło* claimed...
[...]

W końcu AR147 jest na tej samej płycie podłogowej, co AR156, dlatego zawiecha w obu modelach jest ta sama :)

Pozdrawiam,

--
|____ UDVIGUS greetz you!   me_gg: 783307   me_mail: ludvigus AT op DOT pl

Data: 2009-12-20 17:08:03
Autor: Seba
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Dnia Sun, 20 Dec 2009 15:41:03 +0100, Ludvigus napisał(a):

W końcu AR147 jest na tej samej płycie podłogowej, co AR156, dlatego zawiecha w obu modelach jest ta sama :)

Poważnie? To nie wiedziałem.
Ja z powodu zawieszenia zrezygnowałem swego czasu z kupna 156 SW,
chociaz bardzo mi się to auto podobało.

BTW - Marcin to jednak ja bym odpuścił - to nie jest zawieszenie na
nasze wrocławskie warunki. Zepsuje Ci całą radośc z eksploatacji tego
auta.Niestety.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-12-20 19:59:45
Autor: Ludvigus
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Some day 2009-12-20 17:08, some human being called *Seba* claimed...
[...]

Między AR156 a AR156 SW jest trochę różnic nie tylko z powodu innego bagażnika i tylnej klapy.

BTW - Marcin to jednak ja bym odpuścił - to nie jest zawieszenie na
nasze wrocławskie warunki. Zepsuje Ci całą radośc z eksploatacji tego
auta.Niestety.

A ja polecam gorąco ten model. Warto przeczytać przed kupnem: http://fierglu.blog.interia.pl/?id=1812816

Pozdrawiam,

Data: 2009-12-20 20:12:53
Autor: Jurand
AR147 - czy naprawdę tak źle?

Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:48o5bu6xkdg0$.1vqxcoyxl2x6v$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 20 Dec 2009 15:41:03 +0100, Ludvigus napisał(a):

W końcu AR147 jest na tej samej płycie podłogowej, co AR156, dlatego
zawiecha w obu modelach jest ta sama :)

Poważnie? To nie wiedziałem.

Jest praktycznie dokładnie takie samo.

[...]

Dlatego trzeba kupić Focusa ;) Równie dużo radości z jazdy.

Jurand.

Data: 2009-12-20 20:35:22
Autor: Ludvigus
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Some day 2009-12-20 20:12, some human being called *Jurand* claimed...
[...]

Kogo na co stać. AR147 to klasa premium, a focus - kolejny z plastikowych dupowozów na rynku, który dużo lepiej wygląda na zewnątrz, niż wewnątrz ;)

Pozdrawiam,

Data: 2009-12-20 20:46:23
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Jurand pisze:

[...]

Stylistyka nie ta, zwłaszcza wnętrza. A ja jestem wzrokowcem, auto musi mi się po prostu podobać. Poza tym silniki Forda z tych roczników na które mnie stać raczej mnie nie przekonują - benzyniaki - średnio gazowalne, diesle - tddi taki sobie, tdci - nie myśleć, że się popsuje, myśleć - kiedy to zrobi.
Za to jakoś moją uwagę przyciąga Stilo 3d. Pozornie nieszczególne, ale niczym np. Twingo, ma to coś (czego nie mają już wersje 5d i MW - autobusy MPK normalnie ;)).

Data: 2009-12-20 22:43:00
Autor: Borys Pogoreło
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Dnia Sun, 20 Dec 2009 20:46:23 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

BTW - Marcin to jednak ja bym odpuścił - to nie jest zawieszenie na
nasze wrocławskie warunki. Zepsuje Ci całą radośc z eksploatacji tego
auta.Niestety.

 To kupić 159, znacznie bardziej pancerne zawieszenie ;)

Za to jakoś moją uwagę przyciąga Stilo 3d. Pozornie nieszczególne, ale niczym np. Twingo, ma to coś (czego nie mają już wersje 5d i MW - autobusy MPK normalnie ;)).

 A to też fajny wybór - 3d wygląda fajnie. Do tego ceny całkiem przystępne
- kolejne auto, którego ludzie niesłusznie się boją.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-12-20 22:57:34
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Borys Pogoreło pisze:
[...]

Św. Mikołaju, dorzuć mi się proszę. ;)

[...]

I trafiają się często fajnie wyposażone egzemplarze.

Data: 2009-12-21 23:15:08
Autor: Ludvigus
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Some day 2009-12-20 22:43, some human being called *Borys Pogoreło* claimed...
[...]

.... tylko ta cena :)

[...]

Zanim rok temu kupiłem AR156, poważnie zastanawiałem się nad Stilo.

Pozdrawiam,

Data: 2009-12-21 19:33:31
Autor: Adam Płaszczyca
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Dnia Sun, 20 Dec 2009 20:46:23 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Stylistyka nie ta, zwłaszcza wnętrza. A ja jestem wzrokowcem, auto musi mi się po prostu podobać. Poza tym silniki Forda z tych roczników na

Kenicke, na takie stare auto żadna laska nie poleci, nie łudź się...

--
     ___________ (R)

Data: 2009-12-21 20:34:52
Autor: Seba
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Dnia Mon, 21 Dec 2009 19:33:31 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

Stylistyka nie ta, zwłaszcza wnętrza. A ja jestem wzrokowcem, auto musi mi się po prostu podobać. Poza tym silniki Forda z tych roczników na

Kenicke, na takie stare auto żadna laska nie poleci, nie łudź się...

Toć On teraz ma siakieś kombi made in france w wersji 1.2 ubogielegant -
dajżesz chłopakowi żyć.

;-)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-12-21 20:47:52
Autor: Borys Pogoreło
AR147 - czy naprawdę tak źle?
[...]

 Kapsel wyrywa na 156, to Kenickie da radę na 147 ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-12-21 21:53:08
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

I dobrze. Lachony, blachary i inne plastixy mnie nie interesują. :P

Data: 2009-12-21 19:32:38
Autor: Adam Płaszczyca
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Dnia Fri, 18 Dec 2009 16:49:30 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

156, Jurand dał Ci realne koszty utrzymania. Sprawdź stan przekładni
kierowiczej. I ciesz się jazdą :)
....od warsztatu do warsztatu.

--
     ___________ (R)

Data: 2009-12-21 20:48:51
Autor: Borys Pogoreło
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Dnia Mon, 21 Dec 2009 19:32:38 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

156, Jurand dał Ci realne koszty utrzymania. Sprawdź stan przekładni
kierowiczej. I ciesz się jazdą :)
...od warsztatu do warsztatu.

 Bo w żadnym nie ma miejsca, wszystko zajęte przez niemieckie auta ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-12-20 15:53:28
Autor: Ludvigus
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Some day 2009-12-17 21:43, some human being called *Marcin "Kenickie" Mydlak* claimed...
Czy z Alfą 147 naprawdę jest tak źle jak się zwykło słyszeć?

Bzdura. Co to znaczy źle? ;>

Podoba mi się niesamowicie to auto. Rozum cicho szepcze "nie", reszta mnie wrzeszczy "TAK". O TwinSparkach już się naczytałem. Więc w grę wchodziłby sprawdzony (chyba) JTD 1.9.

Niezbyt dobry wybór na jazdę w krótkie trasy, tym bardziej zimą.

Ale co z zawieszeniem i elektryką? Mocno się psuje?

Zależy po czym jeździsz. U mnie w AR156 po 40 tyś km. nie zepsuła się ani jedna rzecz elektryczna. Wymieniłem jedynie 1 bezpiecznik + 2 żarniki ksenonowe.

Są zamienniki do zawieszenia jakieś wytrzymalsze (Febi, Lemforder i inne takie)?

TRW, Vema, Fast, itp.

Raczej prosiłbym o odpowiedź praktyków i ich własne doświadczenia.
Dodam, że gros moich przebiegów to (niestety) Wrocław.

Polecam poczytać wiarygodne źródło: http://www.forum.alfaholicy.org/147_156_166_gt/

Pozdrawiam,

Data: 2009-12-20 20:48:44
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Ludvigus pisze:
Some day 2009-12-17 21:43, some human being called *Marcin "Kenickie" Mydlak* claimed...
Czy z Alfą 147 naprawdę jest tak źle jak się zwykło słyszeć?

Bzdura. Co to znaczy źle? ;>

Że to Awaria Romea. ;)

Polecam poczytać wiarygodne źródło: http://www.forum.alfaholicy.org/147_156_166_gt/

Hmm, czytając jakiekolwiek forum właścicieli danej marki, można się do niej raczej totalnie zniechęcić. Przynajmniej na wstępie, dopiero jak się wgryźć głębiej to spojrzenie zaczyna się zmieniać. ;)

Data: 2009-12-21 11:39:05
Autor: kamil
AR147 - czy naprawdę tak źle?

"Ludvigus" <email@w.sygnaturce> wrote in message news:hgldpc$975$1inews.gazeta.pl...
[...]

No i ten rasowy klekot diesla podkreslajacy sportowy charakter Alfy.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-12-21 17:09:11
Autor: Irokez
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:hgnmor$i9h$1inews.gazeta.pl...

[...]

eeetam, po depnieciu w podloge fajnie brzmi mój klekot :)

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

Data: 2009-12-21 21:55:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
AR147 - czy naprawdę tak źle?
kamil pisze:

No i ten rasowy klekot diesla podkreslajacy sportowy charakter Alfy.

Głęboko gdzieś mam sportowy charakter Alfy. Jestem kapelusznikiem wg pewnych grupowych szamanów. :P

Data: 2009-12-21 23:11:01
Autor: Ludvigus
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Some day 2009-12-21 12:39, some human being called *kamil* claimed...

[...]

Diesel to pewien kompromis... choć swoją drogą silniki JTD są chyba najlepsze w swojej klasie :P To, co wyciągają w najnowszych seryjnych JTDm z niecałych dwóch litrów pojemności jest piękne.

....a sportowy charakter można znaleźć w wersji GTA.

Pozdrawiam,

Data: 2009-12-21 23:49:21
Autor: Borys Pogoreło
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Dnia Mon, 21 Dec 2009 23:11:01 +0100, Ludvigus napisał(a):

Diesel to pewien kompromis... choć swoją drogą silniki JTD są chyba najlepsze w swojej klasie :P To, co wyciągają w najnowszych seryjnych JTDm z niecałych dwóch litrów pojemności jest piękne.

 Poczekajmy na mocniejsze JTDm2 :) Bo na razie to jakieś popierdółki
montują seryjnie.

...a sportowy charakter można znaleźć w wersji GTA.

 Gdyby tylko ta wersja nie skończyła się lata temu...

 159 GTA poszła całkiem do szuflady?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-12-22 05:23:24
Autor: Seba
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Dnia Mon, 21 Dec 2009 23:49:21 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

 Poczekajmy na mocniejsze JTDm2 :) Bo na razie to jakieś popierdółki
montują seryjnie.

O - już Ci moc w 'nowym' nabytku przestała wystarczać? ;))

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-12-22 10:13:40
Autor: Borys Pogoreło
AR147 - czy naprawdę tak źle?
Dnia Tue, 22 Dec 2009 05:23:24 +0100, Seba napisał(a):

 Poczekajmy na mocniejsze JTDm2 :) Bo na razie to jakieś popierdółki
montują seryjnie.

O - już Ci moc w 'nowym' nabytku przestała wystarczać? ;))

 A to już Ci przecież pisałem ;)

 Byłem się wczoraj poślizgać. Niech szlag trafi tę całą elektronikę, ciężko
wyczuć granice możliwości auta. Mimo wszystko stary Golf był fajniejszą
zabawką na placyk ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl