Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   ASME - nowosci 03.3.2009 | Pikieta pod radiowa 'Trojka', Dyskusja Michalkiewicza z prof. Dudkiem o 'okraglym stole' cz. 10-11, Przystawa o rewizjonizmie niemieckim

Data: 2009-03-03 14:20:15
Autor: kpawlak
ASME - nowosci 03.3.2009 | Pikieta pod radiowa 'Trojka', Dyskusja Michalkiewicza z prof. Dudkiem o 'okraglym stole' cz. 10-11, Przystawa o rewizjonizmie niemieckim
Witam wszystkich!
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Wołanie o przemianę elit - prof. Jerzy Przystawa
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://www.asme.pl/123608486238273.shtml
Zostałem poproszony o napisanie kilku słów wstępu do kolejnej książki Janusza Dobrosza i muszę się przyznać, że czynię to bez entuzjazmu i z ciężkim sercem. Jako jeden z setek tysięcy lwowian, zmuszonych przez okrutny los do porzucenia swojej ziemi i swojego miasta, cmentarzy, na których spoczywają prochy naszych dziadków i prapradziadków, kościołów pełnych tablic upamiętniających dzieła przodków, sal wykładowych i korytarzy, w których przez długie wieki rozbrzmiewała polska mowa - rozumiem doskonale uczucia i emocje breslauczyków, jacy dzisiaj gromadnie przybywają w odwiedziny do Wrocławia, a który przez równie długie wieki był ich ukochanym Breslau. Jestem pewny, że czują i przeżywają to samo, co lwowianin odwiedzający dzisiaj Lwów, czy rodowity wilnianin przybywający do utraconego Wilna. Jestem pewny, że niejednemu z tych breslauczyków, gdy siada w ławce St. Elisabethkirche przy dawnej Herrenstrasse, ciekną po policzkach łzy, podobne do tych, jakich nie potrafiłem powstrzymać w kościele św. Elżbiety przy ulicy, która kiedyś nazywała się Leona Sapiehy, a dzisiaj nosi imię Stiepana Bandery. (...)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
"Pani Magdo, pani pierwszej to powiem: Obciach!" - pikieta solidarności z byłym dyrektorem III Programu Polskiego Radia Krzysztofem Skowrońskim
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://www.asme.pl/123600946656964.shtml
Pod siedzibą III Programu Polskiego Radia w Warszawie przy ul. Myśliwieckiej odbyła się pikieta solidarności ze zwolnionym przed kilkoma dniami dyrektorem tej rozgłośni Krzysztofem Skowrońskim. Pikietowało ponad sto osób.

Wśród organizatorów pikiety byli dziennikarze, artyści związani niegdyś z popularną "Trójką", w zgromadzeniu wzięli udział m.in. demonstranci występujący z podpisanym nazwą pisma katolickiego "FRONDA" transparentem z hasłem "Pani Magdo, pani pierwszej to powiem: Obciach!", co nawiązywało do znanej z fal tej stacji radiowej audycji nowej dyrektorki, zastępującej Krzysztofa Skowrońskiego, Magdaleny Jethon "Pani Magdo, pani pierwszej to powiem...". (...)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
"Okrągły stół" i jego konsekwencja: III RP - dyskusja z udziałem Stanisława Michalkiewicza i historyka IPN, prof. Antoniego Dudka - Garwolin 20.02.2009 (cz. 11)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://www.asme.pl/123599351812054.shtml
(...) W 1989 roku pojawił się kryzys zaufania do przywódców w "Solidarności". Jeszcze w 1981 r. tego nie było, choć pojawiły się już wtedy takie dwa nurty, mianowicie jeden - sterowany przez tę tzw. lewicę laicką i przeciwstawiający się mu drugie, nurt tzw. prawdziwych Polaków, o tyle w 1989 i strajki były takie rachityczne, a niektórzy nawet twierdzą, że Służba Bezpieczeństwa nawet je "podkręcała", by wyglądały lepiej. Część ludzi już nie ufała "Solidarności", a świadczy o tym chociażby frekwencja wyborcza - oto przecież odzyskujemy przecież w chwale upragnioną niepodległość, a tu prawie 40% w ogóle nie idzie na wybory! - mówił redaktor Stanisław Michalkiewicz.

Zapraszamy do zapoznania się jedenastą częścią nagrania TV ASME.

Nagranie tej części trwa prawie 10 minut. W Klubie TV ASME - jest również dostępna pełna wersja o doskonałej jakości.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
"Okrągły stół" i jego konsekwencja: III RP - dyskusja z udziałem Stanisława Michalkiewicza i historyka IPN, prof. Antoniego Dudka - Garwolin 20.02.2009 (cz. 10)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://www.asme.pl/123599229782374.shtml
(...) Spodziewałem się, że po pierwszej fali zmian lat 90. nastąpią kolejne, ale się srogo rozczarowałem. Po postkomunistycznych rządach niczego się nie spodziewałem poza utrwalaniem stanu rzeczy, ale spodziewałem się, że dwie centroprawicowe ekipy, które rządziły Polską - mam na myśli rządy Buska i rządy po roku 2005 najpierw PiS-u, potem Platformy, będą rządami, które uruchomią jakieś znaczące zmiany, właśnie zmiany tej Polski sitwiarskiej - ale się zawiodłem. Rząd Buzka, owszem, próbował jakieś reformy przeprowadzić, ale nie tam, gdzie należało, moim zdaniem: uwikłał się w dość kosztochłonną i dyskusyjną reformę administracyjną kraju, w dość wątpliwą reformę emerytalną, w dość wątpliwą reformę oświaty, nie zajął się za to reformą wymiaru sprawiedliwości! - mówił Antoni Dudek.

Zapraszamy do zapoznania się dziesiątą częścią nagrania TV ASME.

Nagranie tej części trwa prawie 10 minut. W Klubie TV ASME - jest również dostępna pełna wersja o doskonałej jakości.

Całość dostępna na witrynie ASME - Antysocjalistycznym Mazowszu:
http://www.asme.pl/

Zapraszamy
--
TV ASME/Antysocjalistyczne Mazowsze http://www.asme.pl/