Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   ASME - nowosci 16.09.2009 | Zambrowskiego opowiesc o latach 50 w PRL czesc 2: rodzice Michnika i Kuronia, Gazeta Wyborcza - dzieci stalinistow, Warszawa 16.09.1939

Data: 2009-09-16 18:18:18
Autor: kpawlak
ASME - nowosci 16.09.2009 | Zambrowskiego opowiesc o latach 50 w PRL czesc 2: rodzice Michnika i Kuronia, Gazeta Wyborcza - dzieci stalinistow, Warszawa 16.09.1939
Witam wszystkich!
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
I część wspomnień o latach okupacji sowieckiej w PRL: "Syn czerwonego księcia" - spotkanie autorskie Antoniego Zambrowskiego w Stowarzyszeniu Wolnego Słowa (cz. 2)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://www.asme.pl/125311654565999.shtml
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z drugą częścią relacji TVASME ze spotkania autorskiego Antoniego Zambrowskiego w Stowarzyszeniu Wolnego Słowa. Publicysta pism prawicowych, stały współpracownik naszej witryny Antysocjalistycznego Mazowsza, z okazji ukazania się pierwszej części Jego wspomnień "Syn czerwonego księcia", traktujących o latach 50. w Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej - okupacyjnego tworu ustanowionego przez Stalina na części podbitych ziem polskich, spotkał się z czytelnikami w lokalu Stowarzyszenia Wolnego Słowa w Warszawie. Spotkanie prowadził red. Stanisław Michalkiewicz.

U komunistów stosunek do Partii była taki, jak u mormonów do religii. Dla mojej matki ważniejsze od tego, co się stanie z dziećmi, było to, żeby w oczach swego męża nie stała się "wrogiem ludu". W ten sposób trafiłem do polskiego sierocińca w Sowietach, bo matka mnie tam oddała. Ale tak zetknąłem się po raz pierwszy z Polakami i polskością w czasie już mego świadomego oglądu rzeczywistości - mówił Antoni Zambrowski. (...)

Nagranie drugiej części trwa ponad 1 godz. 2 minuty. W Klubie TV ASME - jest dostępna pełna wersja w najlepszej jakości bez uciążliwości reklam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
16 września 1939 (sobota) - Warszawa
http://www.asme.pl/12530560092043.shtml
Natarcie 1 i 4 dyw. z niemieckiego XVI korpusu panc. w rejonie Sochaczewa zadaje poważne straty armiom "Pomorze" i "Poznań" w bitwie nad Bzurą. Na froncie obrony Warszawy utracono w nocy z 15/16 września placówkę znajdującą się na wale Gocławskim;
Niemcy obsadzili wał Gocławski. (...)

Całość dostępna na witrynie ASME - Antysocjalistycznego Mazowsza:
http://www.asme.pl/

Zapraszamy
--
TV ASME/Antysocjalistyczne Mazowsze http://www.asme.pl/