Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   ASME - nowosci 17.11.2009 | Prof. Wojciechowski wyrozniony w Nagrodzie im Mackiewicza, Smutnicki o kaczkach kontra kaczory, II czesc nagrania z dyskusji prof. Zaryna i ks. Malkowskiego w SWS

Data: 2009-11-17 06:49:13
Autor: kpawlak
ASME - nowosci 17.11.2009 | Prof. Wojciechowski wyrozniony w Nagrodzie im Mackiewicza, Smutnicki o kaczkach kontra kaczory, II czesc nagrania z dyskusji prof. Zaryna i ks. Malkowskiego w SWS
Witam wszystkich!
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Wypowiedź Michała Wojciechowskiego, profesora UWM w Olsztynie, na
temat wyróżnienia książki "Moralna wyższość wolnej gospodarki.. Etyka
chrześcijańska a ekonomia" przez jury Nagrody Literackiej im. Józefa
Mackiewicza, 11 XI 2009
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://www.asme.pl/125846499852833.shtml
Nagroda imienia Józefa Mackiewicza ma za motto jego hasło "jedynie
prawda jest ciekawa". Właśnie z tego powodu przyznanie jej prawdziwym
zaszczytem. Mam nadzieję, że na swe wyróżnienie zasłużyłem, gdyż
istotnie starałem się w tej książce przekazać ważną i ciekawą prawdę,
a przeciwstawić się popularnemu fałszowi. (...)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Kaczki kontra kaczory - krwawe starcie na noże i topory - Alojzy B.
Smutnicki
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://www.asme.pl/125845997221714.shtml
Rzecz to niebywała, dwa gangi opanowały miasto Szambiarza. Oba
zwalczały, tak samo, anarchię poprzez wprowadzanie coraz to nowych
pozwoleń i koncesji. Oba kochały zakazy i kontrole, jednakże każdy z
nich własne organa nadzorujące preferował. Dziwnym trafem, Szambiarz
Gang Kaczek ślepo umiłował, Gangu Kaczorów serdecznie nienawidził..
(...)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
SB wobec księży w czasach PRL - wykład prof. Jana Żaryna i ks.
Stanisława Małkowskiego w Stowarzyszeniu Wolnego Słowa (cz. 2)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://www.asme.pl/125845879883483.shtml
"Jak wygląda obecnie w IPN opracowanie inwigilacji Kościoła, a
szczególnie - pielgrzymek?" - zadano pytanie z sali podczas spotkania
z profesorem Janem Żarynem i księdzem Stanisławem Małkowskim

Z tego co wiem, nie ma historyka IPN-owskiego, który by się specjalnie
tym zajmował, natomiast zachęcam do przeczytania mojej książki "Dzieje
Kościoła katolickiego w Polsce (1944 - 1989)", choć w niej jest
zawarty materiał tylko do roku 2003, który przeczytałem - teraz jestem
już znacznie mądrzejszy - szczególnie z katowickiego IPN-u, i tam
zajmuje się nim dwójka historyków, którzy napisali bardzo dużo cennych
artykułów m.in. na temat pielgrzymek na Jasną Górę - Adam Dziurok i
Łucja Marek. Są to luźne na razie artykuły, ale opisują nie tylko te
wspaniałe dzieło Kościoła, ale także inwigilację wszystkich struktur
SB, nie tylko na poziomie VI Wydziału czy Departamentu, kiedy to było
jeszcze województwo katowickie, ale także Biuro "W" i bezpośredniej
obserwacji, struktury techniki obserwacyjnej czy Wydział III, czyli
ten, który interesował się opozycją w latach 70., opozycją zwaną
"demokratyczną". Oni interesowali się z poziomu tych osobistości
opozycji, które były zapraszane na pielgrzymki, by wygłosić tam
prelekcje. Z początku byli to Bohdan Cywiński czy Andrzej
Wielowiejski, potem Czumowie czy Leszek Moczulski pod koniec lat 70.
No i cała gama działań tzw. grupy "D", czyli działań dezintegrujących,
np. dziurawienia opon samochodów ciężarowych, by nie mogły zdążyć
przewieźć plecaków na czas i by to wywoływało napięcia wśród
pielgrzymów... - mówił prof. Jan Żaryn. (...)

Nagranie trwa ponad 1 godz. 27 min. W Klubie TV ASME - jest dostępna
wersja w najlepszej jakości bez uciążliwości reklam.

Całość dostępna na witrynie ASME - Antysocjalistycznego Mazowsza:
http://www.asme.pl/

Zapraszamy
--
TV ASME/Antysocjalistyczne Mazowsze http://www.asme.pl/