ASME - nowosci 20.07.2009 | Zambrowski o "prawdzie" Michnika, Przystawa o Michale Falzmannie

Data: 2009-07-20 21:28:06
Autor: kpawlak
ASME - nowosci 20.07.2009 | Zambrowski o "prawdzie" Michnika, Przystawa o Michale Falzmannie
Witam wszystkich!
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Adama Michnika monolog o dialogu - Antoni Zambrowski
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://www.asme.pl/124811566119551.shtml
Adam Michnik wydał już w wydawnictwie "Agora" siedem tomów swoich dzieł wybranych (ostatni z nich nosi tytuł "Wśród mądrych ludzi"). Jako wieloletni przyjaciel Adama kupiłem wszystkie siedem tomów i postawiłem na honorowym miejscu na półce, ale największą frajdę sprawiło mi nabycie tomu szóstego pt. "Dwie dekady wolności". Znalazłem tam bowiem tekst Adama, przedrukowany z "Gazety Wyborczej", pt. "A to moje typy". Wymienia on w nim kilka nazwisk polityków oraz kilkadziesiąt nazwisk różnych dziennikarzy, których dziś nie darzy sympatią. Niektórych przed laty zaliczał do grona swych przyjaciół, jak Ryszarda Bugaja lub Irenę Lasotę, ale - jak wiadomo - łaska pańska na pstrym koniu jeździ. Otóż wśród wielu nazwisk jest tam wymieniona i moja skromna osoba, co stanowi dla mnie niezmiernie cenne wyróżnienie. Istotnie - wśród tylu mądrych ludzi... Mój wieloletni przyjaciel Aleksander hr. Pruszyński (syn znanego pisarza, śp. Ksawerego Pruszyńskiego), poinformowany przeze mnie o tym radosnym fakcie w czasie krótkiej wizyty w Warszawie (stale przebywa na Białorusi), zapytał, czy i on jest na tej liście. Gdy odparłem, że niestety nie, zawołał zawiedziony: "Jak śmiał, jak śmiał mnie pominąć!". Po czym obydwaj wybuchnęliśmy śmiechem.

"Kościół, lewica, dialog" (...)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
  Bo prawda jest nad klęską... Michał Tadeusz Falzmann (28 X 1953 - 18 VII 1991) - prof. Jerzy Przystawa
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://www.asme.pl/124768499046566.shtml
Gotów iść tchu ostatkiem, dopóki nie skonasz,
Domokrążny po świata pustyni misjonarz.

W przymusie dobrowolnym, co nie zna zwątpienia.
Bo prawda jest nad klęską i nic jej nie zmienia
(Kazimierz Wierzyński, W imię Ojca)

W sobotę, 18 lipca 2009, mija 18 lat od śmierci Michała Tadeusza Falzmanna, głównego specjalisty Najwyższej Izby Kontroli, który na trzy miesiące przed śmiercią podjął samotną i beznadziejną walkę z procederem rozgrabiania Polski, poprzez rządzący od tamtego czasu "układ finansowy". Jeśli ktoś jest skłonny wymienić nazwisko Falzmanna, to przeważnie kojarzy je z tzw. aferą FOZZ, ale Falzmannowi nie chodziło tylko o FOZZ: uważał on FOZZ za fragment większej całości - mechanizmu drenażu finansów publicznych, którego FOZZ był tylko najbardziej jaskrawą i, na dzisiaj, stosunkowo najlepiej udokumentowaną egzemplifikacją. (...)

Całość dostępna na witrynie ASME - Antysocjalistycznego Mazowsza:
http://www.asme.pl/

Zapraszamy
--
TV ASME/Antysocjalistyczne Mazowsze http://www.asme.pl/
Witryna Kary Smierci http://www.karasmierci.info.pl/

ASME - nowosci 20.07.2009 | Zambrowski o "prawdzie" Michnika, Przystawa o Michale Falzmannie