Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   ASME - nowosci 28.04.2009 | Pluzanski o przeprosinach rezysera Bugajskiego, prof. Wojciechowski o wolnej gospodarce

ASME - nowosci 28.04.2009 | Pluzanski o przeprosinach rezysera Bugajskiego, prof. Wojciechowski o wolnej gospodarce

Data: 2009-04-27 21:05:02
Autor: kpawlak
ASME - nowosci 28.04.2009 | Pluzanski o przeprosinach rezysera Bugajskiego, prof. Wojciechowski o wolnej gospodarce
Witam wszystkich!
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Ryszard Bugajski opluł córkę Augusta Emila Fieldorfa "Nila"
Czy generał Fieldorf był antysemitą? - Tadeusz M. Płużański
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://www.asme.pl/124085664454975.shtml
"Generał Nil" opowiadający losy Augusta Emila Fieldorfa ściąga do kin tłumy. I bardzo dobrze, bo to produkcja ważna, potrzebna. Maria Fieldorf-Czarska publicznie wyraża radość, że wreszcie, po 20 latach wolnej Polski, powstał fabularny film o jej Ojcu, bohaterze Polski Podziemnej.

Choć córka generała ma uwagi do kilku rażących błędów scenariusza, mówi o nich subtelnie, aby nie zagłuszyć tej wielkiej dla niej chwili. Tymczasem w "Gazecie Wyborczej" reżyser Ryszard Bugajski przeprasza... Marię Fieldorf-Czarską. Za co? O co w tym wszystkim chodzi? - spyta ktoś, kto nie śledzi losów rodziny Fieldorfa, a z drugiej strony kariery Bugajskiego. (...)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Wolność, własność - to podstawy, fundamenty wolnej gospodarki - wykład prof. Michała Wojciechowskiego na Uniwersytecie Warszawskim
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://www.asme.pl/124074887514867.shtml
Jak ktoś z państwa był uważny, mógł dostrzec różnicę między tytułem mojej najnowszej książki, a tytułem niniejszego wykładu. W języku polskim słowo "liberalizm" to jest pojęcie mętne. Dotyczy właściwie trzech zakresów: jest liberalizm polityczny, który tak, plus - minus, uważany jest za generalnie słuszny w kulturze europejskiej od 200 lat, jest liberalizm obyczajowy, który czegoś zupełnie innego dotyczy i jest wolność gospodarcza. Ja zajmę się tylko wolnością gospodarczą, nie będę więc mówił o liberalizmie, by nie robić zamieszania - zaczął wykład profesor Michał Wojciechowski, świecki teolog, wykładowca uniwersytecki w Olsztynie, obecnie też ekspert Centrum im. Adama Smitha, który w latach 1999 - 2000 m.in. sprawował funkcję prezesa Okręgu Mazowieckiego Unii Polityki Realnej. (...)

Nagranie trwa prawie 40 minut. W Klubie TV ASME - jest dostępna pełna wersja bez uciążliwości reklam.

Całość dostępna na witrynie ASME - Antysocjalistycznym Mazowszu:
http://www.asme.pl/

Zapraszamy
--
TV ASME/Antysocjalistyczne Mazowsze http://www.asme.pl/
Witryna Kary Smierci http://www.karasmierci.info.pl/

ASME - nowosci 28.04.2009 | Pluzanski o przeprosinach rezysera Bugajskiego, prof. Wojciechowski o wolnej gospodarce