ASO :)

Data: 2013-08-26 20:46:18
Autor: Jacek
ASO :)
W dniu 2013-08-26 00:36, Deflegmator pisze:
Czy to, kurwa, nie jest chore?
Pan Zenon pracując na czarno nie płaci podatków i ZUS, a więc Vincent nie jest z niego zadowolony.
Właściciel BMW odniósł korzyść w wysokości 900 zł i powinien od tego odprowadzić podatek dla Vincenta.
Dzięki takim naprawom dziura budżetowa powiększyła się o mniej więcej 300 zł.
Jacek

Data: 2013-08-26 20:54:18
Autor: K
ASO :)
W dniu 26-08-2013 20:46, Jacek pisze:
[...]

zenon jest na ryczalcie.

Data: 2013-08-26 21:07:33
Autor: WOJO
)
zenon jest na ryczalcie.

I na KRUSie :)
Do kiedy będą w Polsce takie przekręty?
Do kiedy siÄ™ da...
WOJO

Data: 2013-08-26 19:09:30
Autor: masti
)
Dnia pięknego Mon, 26 Aug 2013 21:07:33 +0200 osobnik zwany WOJO napisał:

zenon jest na ryczalcie.

I na KRUSie :)
Do kiedy będą w Polsce takie przekręty? Do kiedy się da...
WOJO

bo cała reszta swiata jest pobożna i nie kradnie i do tego ma wspaniałe przepisy przyjazne podatnikom. Weź mnie nie rozśmieszaj.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-08-26 21:37:59
Autor: WOJO
)
[...]

To, że wszyscy kradną nie oznacza, że Ty też masz być złodziejem...
A moje słowa mają raczej posmak goryczy, bo sam jestem na ZUSie i mam nadzieję,
że za 25 lat nie będę żebrał, żeby przeżyć.
WOJO

Data: 2013-08-26 21:42:46
Autor: Liwiusz
)
W dniu 2013-08-26 21:37, WOJO pisze:
jestem na ZUSie i mam nadziejÄ™,
że za 25 lat nie będę żebrał, żeby przeżyć.

Jak budujesz *swoją* emeryturę, to pewnie nie będziesz. Nie muszę chyba pisać, że w ZUSie niczego nie "budujesz"?

--
Liwiusz

Data: 2013-08-27 21:57:42
Autor: John Kołalsky
)

UĹĽytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>

jestem na ZUSie i mam nadziejÄ™,
że za 25 lat nie będę żebrał, żeby przeżyć.

Jak budujesz *swoją* emeryturę, to pewnie nie będziesz. Nie muszę chyba pisać, że w ZUSie niczego nie "budujesz"?

Emerytury nie buduje ? A co ?

Data: 2013-08-28 09:17:21
Autor: WOJO
)
Emerytury nie buduje ? A co ?
Myślałem, że to już wszyscy wiedzą - "szklane domy" ZUSu oczywiście...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-08-28 08:10:58
Autor: masti
)
Dnia pięknego Wed, 28 Aug 2013 09:17:21 +0200 osobnik zwany WOJO napisał:

Emerytury nie buduje ? A co ?
Myślałem, że to już wszyscy wiedzą - "szklane domy" ZUSu oczywiście...
Pozdrawiam.
WOJO

czytałeś kiedyś budżet ZUSu? to poczytaj. pouczająca lektura. te pieniądze ine idą do ZUSu tylko do budżetu.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-08-28 10:30:52
Autor: Gotfryd Smolik news
)
On Wed, 28 Aug 2013, WOJO wrote:

Emerytury nie buduje ? A co ?
My¶lałem, że to już wszyscy wiedz± - "szklane domy" ZUSu oczywi¶cie...

  Tego jest góra kilka procent, i to "małych" (3%?)
  Urzędnicy ZUSu jednak nie stanowi± większo¶ci obywateli.
  O to, czy "szklane domy" s± potrzebne można się oczywi¶cie spierać
i sam zastrzeżenia mam, ale nie to stanowi clou problemu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-26 19:43:07
Autor: Rafał Grzelak
)
WOJO wrote:

> zenon jest na ryczalcie.

I na KRUSie :)
Do kiedy będą w Polsce takie przekręty?
Do kiedy siÄ™ da...
WOJO

Dziwisz sie? Przeciez po oplaceniu ZUSu trzeba jeszcze odlozyc cos na
emeryture...

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-08-26 21:43:57
Autor: Liwiusz
)
W dniu 2013-08-26 21:07, WOJO pisze:
I na KRUSie :)
Do kiedy będą w Polsce takie przekręty?
Do kiedy siÄ™ da...

Przekręt z państwowymi emeryturami będzie gdzieś do momentu, jak ludzie się zorientują, że unikanie ZUSu wcale nie jest przekrętem.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-26 22:11:09
Autor: z
)
W dniu 2013-08-26 21:43, Liwiusz pisze:
Przekręt z państwowymi emeryturami będzie gdzie¶ do momentu, jak ludzie
się zorientuj±, że unikanie ZUSu wcale nie jest przekrętem.

Hehe...
Jeden go¶ć s±dzi się w sadzie pracy (dziwne że pracy) o wydanie mu składek. Chce chyba 400 tys. znaczy 40% składki emerytalnej któr± zapłacił od momentu "kapitału pocz±tkowego".
Mimo że Gwiazdowski tłumaczy że w ZUSie żadnej kasy nie ma a w rzeczywisto¶ci składki to PODATEK Go¶ć trzyma się nomenklatury któr± przecież nakazało państwo i chce swoje składki.
Przecież ma rację. A może jednak wygra? :-)

Data: 2013-08-26 20:27:48
Autor: masti
)
Dnia pięknego Mon, 26 Aug 2013 22:11:09 +0200 osobnik zwany z napisał:

W dniu 2013-08-26 21:43, Liwiusz pisze:
Przekręt z państwowymi emeryturami będzie gdzieś do momentu, jak ludzie
się zorientują, że unikanie ZUSu wcale nie jest przekrętem.

Hehe...
Jeden gość sądzi się w sadzie pracy (dziwne że pracy) o wydanie mu
składek. Chce chyba 400 tys. znaczy 40% składki emerytalnej którą
zapłacił od momentu "kapitału początkowego". Mimo że Gwiazdowski
tłumaczy że w ZUSie żadnej kasy nie ma a w rzeczywistości składki to
PODATEK Gość trzyma się nomenklatury którą przecież nakazało państwo i
chce swoje składki. Przecież ma rację. A może jednak wygra? :-)

zawsze trafiają się idioci, którzy wybierają jedno słowo ze zdania i nie przyjmują do wiadomości jego reszty.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-08-26 23:28:37
Autor: Gotfryd Smolik news
)
On Mon, 26 Aug 2013, z wrote:

Hehe...
Jeden go¶ć s±dzi się w sadzie pracy (dziwne że pracy)

  Nie dziwne, to jest skutek stosowania uproszczeń.
  Nie s±d a wydział, i nie pracy a "pracy i ubezpieczeń społecznych"
zazwyczaj.

Przecież ma rację. A może jednak wygra? :-)

  Jako¶ to ostatnio przypominano: "państwo rezerwuje sobie
monopol na przymus" :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-27 07:45:38
Autor: z
)
  Jako¶ to ostatnio przypominano: "państwo rezerwuje sobie
monopol na przymus" :>

Nie przymus tylko PRZEMOC!!! :-)
Ustalono że PRZYMUS byłby stosowniejszym słowem ale ministrowi się chlapnęło.
Hm... Co prawda to NTG ale s± tacy co dosłownie traktuj± zapisy umów i ich się trzymaj±.
Ustalono KAPITAŁ pocz±tkowy.
Potem wpłacane były SKŁADKI
Teraz instytucja która je pobierała daje ciała (znaczy państwo daje ciała ale...) Dlatego w dobie dbania o własno¶ć (składki) może spróbować te składki ulokować w bezpieczniejszym miejscu dla dobra wła¶ciciela :-)
Wiem... Nie przejdzie. A może jednak? :-)
To by był piękny pretekst do uzdrowienia tego bagna.

Data: 2013-08-27 23:32:56
Autor: Gotfryd Smolik news
)
On Tue, 27 Aug 2013, z wrote:

Hm... Co prawda to NTG ale s± tacy co dosłownie traktuj± zapisy umów i ich się trzymaj±.

  Od zawsze zwracam uwagę, że kwestia wpłat do ZUS i kwestia wypłat
z ZUS s± ustalone w dwu ODRĘBNYCH ustawach.
  Wszelkie uprawnienia powstaj± więc dopiero w dniu przej¶cia
na emeryturę, w dniu wpłacenia składek nie powstaje żadne prawo
dla wpłacaj±cego.

Ustalono KAPITAŁ pocz±tkowy.
Potem wpłacane były SKŁADKI

  No wła¶nie :) Ani słowa, że co¶ z tego tytułu się należy/

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-26 23:07:49
Autor: Deflegmator
ASO :)
Jacek wrote:

W dniu 2013-08-26 00:36, Deflegmator pisze:
> Czy to, kurwa, nie jest chore?
Pan Zenon pracując na czarno nie płaci podatków i ZUS, a więc
Vincent nie jest z niego zadowolony.  WĹ‚aĹ›ciciel BMW odniĂłsĹ‚
korzyść w wysokości 900 zł i powinien od tego odprowadzić
podatek dla Vincenta.  DziÄ™ki takim naprawom dziura budĹĽetowa
powiÄ™kszyĹ‚a siÄ™ o mniej wiÄ™cej 300 zĹ‚.  Jacek

A skąd założenie, że pan Zenon pracuje na czarno? Z czapy, czy z
dupy?

--
Deflegmator

Data: 2013-08-26 23:23:14
Autor: Gotfryd Smolik news
ASO :)
On Mon, 26 Aug 2013, Jacek wrote:

Pan Zenon pracuj±c na czarno nie płaci podatków i ZUS, a więc Vincent
nie jest z niego zadowolony.
Wła¶ciciel BMW odniósł korzy¶ć w wysoko¶ci 900 zł i powinien od tego
odprowadzić podatek dla Vincenta.

  Wiesz co?
  Jeste¶ lepszy od większo¶ci tzw. "księgowych" ;)
  Obracam to zdanie dookoła i ci±gle wychodzi mi, że masz rację.
  Niekaralno¶ć "lewego" zakupu usługi powoduje, że nie ma jak
schować się pod art.3 ustawy o podatku dochodowym.

Dzięki takim naprawom dziura budżetowa powiększyła się o mniej więcej 300 zł.

  A to jest erystyka - bo czę¶ć tych 300zł Zenon wyda na rynku na towary
poobkładane podatkami. Niewykluczone że SPORˇ czę¶ć.
  Z tezy "dziury na 300zł" całkiem niedaleko do wyceny strat producentów
profi oprogramowania użytkowanego "domowo" :)

  Mnie raczej by martwiło jakby pieni±dze wła¶ciciela BMW zostały
wydane za granic±, z powodu niższego VAT w Niemczech na przykład.
  Bo wtedy tak, 300zł jest bezpowrotnie stracone dla budżetu.
  Niezmiernie ubolewam że zdarza mi się co¶ kupić na eBayu...

pzdr, Gotfryd

ASO :)