ASTRA II 1,7 DTI Świece żarowe

Data: 2009-08-31 07:19:40
Autor: MAD
ASTRA II 1,7 DTI Świece żarowe
Witam

Mam kolejne pytanie co do mojego "nowego" samochodu.

Przy włączaniu stacyjki nie zapala sie kontrolka świec żarowych.
Mechanik u którego robiłem różne drobiazgi przy tym aucie uspokoił mnie że tak to jest
że świece żarowe bedą się zapalać dopiero wtedy gdy temperatura na zewnątrz będzie odpowiednio niska.
Na dowód tego odpiął wttyczkę od czujnika temperatury silnika aby oszukać komputer i rzeczywiście
kontrolka świec żarowych sie zaswieciła. To mnie wtydy uspokoiło i przyjąłem to do wiadomości.
Dzisiaj jednak temperatura na zewnątrz była rano 9°C a kontorolka od świec dalej ani błysnęła.
co prawda silnik zapala bez problemu na "dyg" ale nie wiem co bedzie jak sie zrobi zima.

Proszę o opinie - czy to normalne zachowanie swiec żarowych w autach tego typu.
Silnik 1,7 YDT - rok produkcji 2001.

Pozdrawiam - Marek

Data: 2009-08-30 23:34:24
Autor: GregorY
ASTRA II 1,7 DTI Świece żarowe

Przy włączaniu stacyjki nie zapala sie kontrolka świec żarowych.

ale wogóle nie poswietla się nawet na chwilę symbol sprężynki??

ja jeżdżę również astrą 2.0 DTI Y20DTH i nawet latem w upały zawsze po
przekręceniu kluczyka na moment się zapala kontrolka świec.

poczytaj na forach astry:

http://www.astraklub.pl/index.php
http://forum.opel24.com/index.htm
http://astra-g.pl

--
GregorY

Data: 2009-08-31 09:08:38
Autor: MAD
ASTRA II 1,7 DTI Świece żarowe
Data: 2009-08-31 09:14:02
Autor: Cyprian Prochot

Użytkownik "MAD" <marekkuras@wp.pl> napisał w wiadomości news:h7fmm4$jk0$1atlantis.news.neostrada.pl...

Dzisiaj jednak temperatura na zewnątrz była rano 9°C a kontorolka od świec dalej ani błysnęła.
co prawda silnik zapala bez problemu na "dyg" ale nie wiem co bedzie jak sie zrobi zima.

u mnie w 2.0HDI swiece zaczynaja dopiero kolo +2 stopni podgrzewac.

Cyprian Prochot

Data: 2009-08-31 10:05:33
Autor: MAD
ASTRA II 1,7 DTI Świece żarowe

u mnie w 2.0HDI swiece zaczynaja dopiero kolo +2 stopni podgrzewac.

-- pozdrawiam
Cyprian Prochot

czyli przy tych temperaturach jak teraz też nie świeci wcale?

Data: 2009-08-31 10:23:20
Autor: Cyprian Prochot

Użytkownik "MAD" <marekkuras@wp.pl> napisał w wiadomości news:h7g0ro$2bk$1nemesis.news.neostrada.pl...

czyli przy tych temperaturach jak teraz też nie świeci wcale?

potwierdzam

Cyprian Prochot

Data: 2009-08-31 10:41:25
Autor: Konrad L
[...]

u mnie to samo w HDI

Data: 2009-08-31 10:36:30
Autor: franz
MAD pisze:
[...]

w vectrach jest tak, ze po przekreceniu kluczyka na 1 stopien,
zapalaja sie kontrolnie WSZYSTKIE kontrolki na ok 1sek (zebys widzial ze
nie ma spalonych zarowek) po czym wygasaja te ktore nie maja sie
swiecic i pozostaja zapalone ładowania, cisnienia oleju (do momentu uruchomienia silnika), swiec zarowych (jezeli jest wystarczajaco zimno - czyli ok 3-4*C i nizej) i ewentualnie check engine lub poduszki (jezeli jest cos niesprawnego).

dlatego mysle ze powinna sie zapalic na chwile nawet w srodku lata
ale podkreslam ze to w vectrze moze w astrze rozwiazywali to inaczej (ale po co?)

pozdr,

Data: 2009-08-31 10:52:18
Autor: MAD
[...]

U mnie oczywiście zapalają się wszystkie kontrolki oprócz sprężynki świec żarowych.
Kontrolka zaś nie jest spalona bo jak już pisałem wcześniej po oszukaniu czujnika to sie swieci.
Po 2-3 sekundach gasną wszystkie oprócz oleju, akumulatora i klimy.
Po uruchomieniu silnika gasną oczywiście i te kontrolki - klima jest sprawna.

Data: 2009-08-31 14:33:31
Autor: franz
MAD pisze:
[...]

odszczekuje, wlasnie jechalem autem,
jest jak piszesz, zapalaja sie na przywitanie:
check, ładowanie, olej, abs, hamulce, poduszka.
tak wiec *pokrecilo mi sie* z grzaniem zarowych.
nie przejmuj sie, jak temp zejdzie do rzeczonych 2-4*C
to sie zapali, im zimniej tym dluzej sie bedzie palila zebys wiedzial kiedy uruchomic silnik. na bardzo duzym mrozie (zimniej niz -20)
oplaca sie po 1szym zgasnieciu swiec cofnac kluczyk i podgrzac jeszcze raz, wtedy oszczedzasz nieco aku ktory i tak nie ma lekko z
racji temp.

pozdr,

Data: 2009-08-31 20:37:29
Autor: Doktor
ASTRA II 1,7 DTI Świece żarowe
Był 31 sierpień 2009 (poniedziałek), gdy o godzinie 7:19 *MAD* zasugerował(a):

[...]

Nie wiem jak w dokładnie takich silnikach, ale w mojej Zafirze 2.0 jest podobnie. Musi być naprawdę dosyć zimno (ile stopni - nie pamiętam), żeby ta kontrolka się w ogóle zapaliła. I im zimniej, tym dłużej się pali.

--
Doktor

Chcesz by Dialog zliczał wysłane przez Ciebie posty?
http://krzaczory.pl/usenet/?id=10&tid=11

ASTRA II 1,7 DTI Świece żarowe