ASUS 1201N, Win7 i problem z powrotem ze stanu wstrzymania

Data: 2010-04-11 16:28:35
Autor: qwerty
ASUS 1201N, Win7 i problem z powrotem ze stanu wstrzymania
Użytkownik "GAD Zombie" <gad@gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hpski6$hp0$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
Czytalem w sieci o problemach z tym, ale wszedzie pisza o tym, ze stan wstrzymania nie dziala, nie wlacza sie, albo komputer dziala nieprawidlowo po powrocie. Nigdzie nie znalazlem informacji o sytuacji jak u mnie. Zastanawiam sie, czy moze to byc wada sprzetu, czy problem z Win7. Ktos moze ma ten model i moglby sie podzielic doswiadczeniami w tym temacie?

Oczywiście, że win 7. Może w finalnej wersji SP1 będzie można normalnie używać tego systemu.

Data: 2010-04-11 16:57:41
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-04-11 16:28, qwerty pisze:
Oczywiście, że win 7. Może w finalnej wersji SP1 będzie można normalnie
używać tego systemu.

Jakby kupił goły netbook bez systemu to rozumiem, ale on kupił netbook z systemem operacyjnym. Takie rzeczy przed sprzedażą powinny być przez producenta sprawdzone. W czym jak w czym, ale w netbooku jest to jednak często używana funkcja. Zapewne Asus i M$ są z siebie zadowolone i nie mają sobie nic do zarzucenia #$#%$%!!

Data: 2010-04-11 17:53:09
Autor: GAD Zombie
W dniu 2010-04-11 16:57, Tomaszek pisze:
W dniu 2010-04-11 16:28, qwerty pisze:
Oczywiście, że win 7. Może w finalnej wersji SP1 będzie można normalnie
używać tego systemu.

Wolalbym jednak jakies bardziej rzeczowe komentarze, a mniej emocjonalne :) Tez nie lubie produktow MS, ale jednak z nich korzystam.

[...]
majÄ… sobie nic do zarzucenia #$#%$%!!

Nie wiem jak ASUS i MS, byc moze to bubel. Win7 byl faktycznie wraz z tym modelem netbooka, jest w takiej wersji na nim, ze domyslnie wraz z systemem zainstalowaly sie od razu wszystkie programy i sterowniki ASUSa, wiec zakladam, ze jest to system gotowy do pracy bez zadnych kombinacji. Zamykanie pokrywy powinno przelaczac w stan wstrzymania i nic w tym dziwnego - dziala to automatycznie od razu i jest raczej potrzebne w celu oszczednosci baterii.
W poniedzialek bede dzwonil do serwisu ASUSa, ale na razie pytam na grupie, bo moze ktos juz sie z tym spotkal.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/ (a email dosc podobny ;))

Data: 2010-04-11 18:14:24
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-04-11 17:53, GAD Zombie pisze:
[...]

Ok:) Goń dziadów, brakorobów;) Masz prawo domagać się pełnej funkcjonalności za pełnowartościowy produkt. Niech darmozjady łatają, patche wydają... No się trochę musiałem rozweselić, bo mnie już to wszystko trochę przygnębia

Data: 2010-04-11 20:07:16
Autor: Michał Bień
W dniu 2010-04-11 18:14, Tomaszek pisze:

[...]

Pewnie odpowiedź będzie standardowa - "pracujemy nad tym".
A jeśli chodzi o producentów oprogramowania, w tym MS, to oni nigdy za nic nie odpowiadają. No może za nośnik wart 1 zł, który mogą wymienić po wielkich bojach.

P.S.
Ja z kolei miałem problem z usypianiem hybrydowym na desktopie z Win7 HP i płytą Asusa na AMD770. Sprawdzłem sterowniki do southbridge itp i nic. Co ciekawe - jest o wiele lepiej od kiedy wyłączyłem w planie zasilania Win7 (nie w setupie!) budzenie myszką i klawiaturą i zostawiłem budzenie tylko i wyłącznie przyciskiem power na obudowie.
O ile wcześniej wybudzenie Win7 HP 1 na 2 razy kończyło się czarnym ekranem i koniecznością resetu (co ciekawe klawiatura - CapsLock reagowała, kręciło się animowane kółko Win7 oznaczające zajętość, czyli
ewidentnie system, a nie sprzęt, to po zostawieniu w planie zasilania tylko budzenia przyciskiem coś takiego zdarza się może 1 raz na 15,
a pozostawiam często system w uśpieniu hybrydowym przez kilkanaście godzin albo i ponad dobę.

/MB

Data: 2010-04-11 20:17:59
Autor: GAD Zombie
W dniu 2010-04-11 20:07, Michał Bień pisze:
[...]
tylko budzenia przyciskiem coĹ› takiego zdarza siÄ™ moĹĽe 1 raz na 15,
a pozostawiam często system w uśpieniu hybrydowym przez kilkanaście
godzin albo i ponad dobÄ™.

Rzeczywiscie, raz na kilka razy zdarzylo mi sie tez, ze komputer nie chcial sie wybudzic poprzez klawiature, byl czarny ekran, a wlaczenie guzikiem odpalalo system od nowa. Pytanie tylko, czy to dwa osobne problemy, czy jeden i ten sam, ale rozne objawy.

Probowalem teraz tez aktualizacji Windowsa, ale nic nie zmienily - nadal to samo.

Data: 2010-04-12 01:27:39
Autor: Animka
W dniu 2010-04-11 20:17, GAD Zombie pisze:

[...]

U siebie w Biosie powiniene¶ wł±czyć. Wake on Lan chyba to się nazywa.

--
animka

Data: 2010-04-12 01:39:30
Autor: Norbert
ASUS 1201N, Win7 i problem z powrotem ze stanu wstrzymania
Dnia Mon, 12 Apr 2010 01:27:39 +0200, Animka napisał(a):

U siebie w Biosie powinieneś włączyć. Wake on Lan chyba to się nazywa.

Ale nie zapomnij dodac, ze powinien kabelek z wtykiem RJ-45 miec podlaczony
do lapka, a z drugiej strony bateryjka robic impuls. --
pozdrawiam
Norbert

Data: 2010-04-12 01:52:48
Autor: Animka
W dniu 2010-04-12 01:39, Norbert pisze:
[...]

Jakie¶ abstrakcje wstawiasz.

--
animka

Data: 2010-04-12 08:36:10
Autor: GAD Zombie
[...]

To raczej do budzenia zdalnego, a mnie chodzi o wybudzanie normalne, przez wcisniecie klawisza na klawiaturze. To raczej nie to samo.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/ http://gry-samochodowe.gad.art.pl/

Data: 2010-04-13 01:31:07
Autor: Tomaszek
[...]

Nie zaczynaj z AnimkÄ… bo zobaczysz;)

Data: 2010-04-12 09:26:56
Autor: qwerty
Użytkownik "Michał Bień" <mbien@invalid.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hpt36a$bo3$1@mx1.internetia.pl...
[...]

U mnie co pewne wybudzenia na 7 x64 Pro także mam czarny ekran. Co dziwniejsze na tv mam obraz (klonowanie). Wystarczy odłączyć DVI od monitora i podłączyć z powrotem i obraz jest na dwóch ekranach.

Data: 2010-04-12 08:53:19
Autor: GAD Zombie
ASUS 1201N, Win7 i problem z powrotem ze stanu wstrzymania
W dniu 2010-04-11 17:53, GAD Zombie pisze:
W poniedzialek bede dzwonil do serwisu ASUSa, ale na razie pytam na
grupie, bo moze ktos juz sie z tym spotkal.

Dzwonilem do ASUSa dzis rano i poinformowano mnie, ze ta funkcja w Windowsie czesto zle dziala i np. nie wybudzane sa twarde dyski, wiec najlepiej w ogole wylaczyc w Windowsie usypianie. Dostalem tez zaleecenie, zeby zupgradowac bios w komputerze, to moze sie poprawi. Bede probowal i zobaczymy :) Aczkolwiek metoda z wylaczaniem tego, co stwarza problemy, wydaje mi sie... nienajlepsza.

Data: 2010-04-12 14:03:31
Autor: Saiko Kila
ASUS 1201N, Win7 i problem z powrotem ze stanu wstrzymania
Proces GAD Zombie <gad@USUN.gad.USUN.art.pl> zwrócił bł±d:

[...]

Problemy z wybudzaniem to się ci±gn± od Visty, i czasami ja też je mam.
Tak samo jak i z zasypianiem. Najbardziej mnie irytuj± je¶li jakie¶
urz±dzenie się nie najlepiej odpali po obudzeniu, czę¶ciowo działa (u
mnie zwykle klawiatura, czasem dĽwiękówka). Najpewniej winne s± stery
urz±dzenia, ale jako¶ nie widzę aby na przestrzeni lat ulegało to
poprawie. Zbiegiem okoliczno¶ci płyta główna i karta dĽwiękowa, a także
jedna z grafik to u mnie Asusy, także na innych kompach z problemami co¶
asusa zawsze siedzi, wyj±tek to notebook HP.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2010-04-12 18:33:29
Autor: Michał Bień
W dniu 2010-04-12 14:03, Saiko Kila pisze:
[...]

U mnie z kolei najczę¶ciej znika po wybudzeniu wielofunkcyjny czytnik kart (na usb, montowany w miejsce FDD) oraz podłaczony pod dodatkowy port USB w tym czytniku mały kontroler bluetooth.

Najpewniej winne s± stery urz±dzenia,

No nie wiem. Może też co¶ z zasilaniem i samym OSem - urz±dzenia podł±czone pod USB na płycie lutowane (z tyłu obudowy) zawsze poprawnie się wybudzaj±, w tym TE SAME pendrive co w feralnym czytniku. A przypominam, że sterownik USB w southbridge jest ten sam dla portów z tyłu i na kablach z przodu obudowy.

ale jako¶ nie widzę aby na przestrzeni lat ulegało to  poprawie.

Nie nastraja to zbyt optymistycznie. Zreszt± mam wrażenie, że Win7 HP Retail stwarza (o ironio!) znacznie większe problemy z kompatybilno¶ci±, niż Win7 RC  i beta - choćby Audigy czy sprawiaj±cy notoryczne problemy (zamieraj±cy na bałym ekranie na dobre 5 minut, potem już działa OK) Lex od WK. Pod Win7 RC i beta zawsze działał OK od razu.

> Zbiegiem okoliczno¶ci płyta główna i karta dĽwiękowa, a także
jedna z grafik to u mnie Asusy, także na innych kompach z problemami co¶
asusa zawsze siedzi, wyj±tek to notebook HP.

Hmm, u mnie mobo i R4850 asusowe...

/MB

Data: 2010-04-12 18:52:51
Autor: Saiko Kila
ASUS 1201N, Win7 i problem z powrotem ze stanu wstrzymania
Proces Michał Bień <mbien@invalid.pl> zwrócił bł±d:

[...]

Ja może doprecyzuję że te problemy u mnie to nie całkowite zaprzestanie
działania, ale np. niepoprawne funkcjonowanie LCD na klawiaturze albo
jakie¶ brzęczenie na dĽwiękówce - czyli sprzęt działa, ale nie na
100%...

[...]

Co¶ takiego że jeden pendrak nie chce działać na kompie z Vist±/Win7 a
działa na XP to też mam. Tylko że mu się tak stało którego¶ dnia, po
ponad 2 latach. Nie chce mi się go formatować, może by pomogło. Akurat
pewne rzeczy zwi±zane z obsług± flaszek s± od Visty zepsute i, jak
czytałem wypowiedzi panów z Microsoftu, tak ma być i zostaje bo tak jest
lepiej, a jak kto¶ my¶li że jest gorzej to głupi (w takim mniej więcej
tonie). Chodzi o niekoszerne rozł±czenie takiej flaszki.

[...]

Je¶li to wina sterów, dajmy na to Asusa, to faktycznie nie jest dobrze,
bo taki Asus ma problemy z unowocze¶nianiem sterowników. Je¶li to wina
systemu, to zależy chyba od charakteru osób które się tym w MS zajmuj±
:)

 > Zbiegiem okoliczno¶ci płyta główna i karta dĽwiękowa, a także
jedna z grafik to u mnie Asusy, także na innych kompach z problemami co¶
asusa zawsze siedzi, wyj±tek to notebook HP.

Hmm, u mnie mobo i R4850 asusowe...

Ta, może to te mobo... Kiedy ja ostatni raz BIOS zmieniałem? ;)

Data: 2010-04-13 12:05:38
Autor: GAD Zombie
ASUS 1201N, Win7 i problem z powrotem ze stanu wstrzymania
Dnia Mon, 12 Apr 2010 17:43:07 +0200, zielony bazyliszek napisał(a):
Użytkownik Nex@pl napisał:
W dniu 2010-04-12 15:20, Mich@l pisze:
W dniu 2010-04-12 00:50, Animka pisze:
Przeczytałam o tej drukarce, że nie ma automatycznego podajnika kartek.
Trzeba ręcznie, po jednej podawać?
Pewnie chodziło o podajnik skanera...
Jeżeli o podajnik do skanera to nie ma czego¶ takiego. Nie w tej cenie.
Moj tani Brother wielofunkcyjny z faksem ma podajnik...

Z tego co zauważyłem, z reguły wła¶nie te z faksem już maj± podajniki. Nawet
jak kto¶ nie faksuje to warto dopłacić - bezcenne zwłaszcza gdy trzeba np.
skopiować kilkana¶cie stron :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

ASUS 1201N, Win7 i problem z powrotem ze stanu wstrzymania