ASUS czy INTEL pod ma³y serwer?

Data: 2009-09-08 14:03:30
Autor: Krzysiek
ASUS czy INTEL pod ma³y serwer?
Mam taki dylemat. Kupiæ dobr± p³ytê pod ma³y serwer, na razie tani
procek (jakie¶ E2xxx), resztê przeznaczyæ na SW. Tylko czy ASUS i
krêciæ tam te procki czy sobie odpu¶ciæ i popatrzeæ na Intela? P³yta
tak w granicach 450-600 z³ wiêc linków nie bêdê podsy³a³ ;-) Serwer
bêdzie obs³ugiwa³ przede wszystkim SQL Serwer 2007, a na nim dwie bazy
danych. No i oczywi¶cie konwencjonalny serwer plików z dokumentami
firmy. Zastanawiam siê jeszcze tylko czy Winda + SQL czy mo¿e ju¿
Windows Serwer lub SBS i praca w domenach. Ot, takie przysz³o¶ciowe
rozwi±zanie.

Data: 2009-09-08 23:19:07
Autor: MC
ASUS czy INTEL pod ma³y serwer?
U¿ytkownik "Krzysiek" <krzysztofogorek@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:43f57b43-ca2f-485b-9b35-cc0f8ea02828l9g2000yqi.googlegroups.com...
Mam taki dylemat. Kupiæ dobr± p³ytê pod ma³y serwer, na razie tani
procek (jakie¶ E2xxx), resztê przeznaczyæ na SW. Tylko czy ASUS i
krêciæ tam te procki czy sobie odpu¶ciæ i popatrzeæ na Intela? P³yta
- >
Chcesz krêciæ procki w serwerze? W jakim celu?

Data: 2009-09-09 04:18:41
Autor: januszek
ASUS czy INTEL pod ma³y serwer?
Krzysiek napisa³(a):

Mam taki dylemat. Kupiæ dobr± p³ytê pod ma³y serwer, na razie tani
procek (jakie¶ E2xxx), resztê przeznaczyæ na SW. Tylko czy ASUS i
krêciæ tam te procki czy sobie odpu¶ciæ i popatrzeæ na Intela?

Tu nie ma zadnego wyboru tylko plyty by Intel. Asusy sa dla harcerzy, do zabawy.

j.

Data: 2009-09-09 07:01:17
Autor: jureq
ASUS czy INTEL pod ma³y serwer?
Dnia Wed, 09 Sep 2009 06:18:41 +0200, januszek napisał(a):

Krzysiek napisał(a):

Mam taki dylemat. Kupić dobrą płytę pod mały serwer, na razie tani
procek (jakieś E2xxx), resztę przeznaczyć na SW. Tylko czy ASUS i
kręcić tam te procki czy sobie odpuścić i popatrzeć na Intela?

Tu nie ma zadnego wyboru tylko plyty by Intel. Asusy sa dla harcerzy, do
zabawy.

I pamiętać, że instalację serwerów na płytach Intela rozpoczyna się od upgrade BIOS-u.

Data: 2009-09-09 00:15:57
Autor: Krzysiek
ASUS czy INTEL pod ma³y serwer?
On 9 Wrz, 09:01, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

I pamiêtaæ, ¿e instalacjê serwerów na p³ytach Intela rozpoczyna siê od
upgrade BIOS-u.

dziêki za rozwianie w±tpliwo¶ci ;-)

Data: 2009-09-09 20:50:15
Autor: geyb
ASUS czy INTEL pod ma³y serwer?
W kwestii systemu - zainteresuje siê SBS-em w wersji z SQL Serverem - jaki¶ czas temu op³aca³o siê kupowaæ licencje MOLP. Rozwi±zanie na pewno niez³e do ma³ej firmy.

g.

Data: 2009-09-09 14:38:20
Autor: Krzysiek
On 9 Wrz, 20:50, geyb <g...@gazeta.pl> wrote:
W kwestii systemu - zainteresuje siê SBS-em w wersji z SQL Serverem -
jaki¶ czas temu op³aca³o siê kupowaæ licencje MOLP. Rozwi±zanie na pewno
niez³e do ma³ej firmy.

W³a¶nie jestem na etapie rozwa¿eñ pomiêdzy 2003 a 2008 ;-)

Data: 2009-09-10 15:48:24
Autor: geyb
ASUS czy INTEL pod ma³y serwer?
W³a¶nie jestem na etapie rozwa¿eñ pomiêdzy 2003 a 2008 ;-)

Choæ jestem od lat zwolennikiem linuksa lub *BSD, w firmie musia³em postawiæ dwie maszyny na Windowsach. Jedna pracuje na SBS 2003 na licencji MOLP, za¶ druga, nowsza maszyna, na "zwyk³ym" 2008 w wersji 64-bit. Pech, ¿e jest kilka do¶æ drogich aplikacji, które po prostu wymagaj± platformy MS ³±cznie z ichniejszym SQL-em. Przy koszcie wdro¿enia takiego softu zakup licencji na serwerowe Windowsy jest niewielki. A tam, gdzie aplikacje s± bardziej ludzkie, króluj± otwarte systemy, które jako¶ sprawiaj± wiêksz± frajdê... :) No, ale odeszli¶my od g³ównego w±tku. Na serwery - markowe p³yty, ale nie marki typu asus, gigabyte itp, lecz intel, hp, dell, ibm... Serwer ma dzia³aæ niezawodnie i bez niespodzianek. Do takich serwerowych p³yt zazwyczaj masz wsparcie przez wiele lat (poprawki, drivery, bios, soft dla nowszych windows, gotowe rozwi±zania dla linuksa), listê kompatybilnych podzespo³ów itd. Sam sprzêt te¿ ciut lepszy - wy¿sza jako¶æ u¿ytych elementów pozwala na nieprzerwan± pracê przez ca³e lata.

g.

Data: 2009-09-10 17:35:18
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
On Thu, 10 Sep 2009 15:48:24 +0200, geyb <geyb@gazeta.pl> wrote:

Choæ jestem od lat zwolennikiem linuksa lub *BSD, w firmie musia³em

Ja pracujê od lat g³ówniw na Debianie. Czasami RHEL czy SLES, kiedy¶
te¿ Solaris o na maszynach Suna-a trza by³o pracowaæ.

[...]

Dok³adnei ta sam sytuacja - 2 maszyny z aplikacjami na wybór których
nie mia³em wp³ywu. Mieszanka MSSQL, APS i czego¶ tam jeszcze robiona w
Argentynie i z supportem w Budapeszcie. Postawi³em maszyny, wrzuci³em
system i siê nie dotykam - jak co¶ pada to do supportu telefon ;-)

wdro¿enia takiego softu zakup licencji na serwerowe Windowsy jest niewielki. A tam, gdzie aplikacje s± bardziej ludzkie, króluj± otwarte systemy, które jako¶ sprawiaj± wiêksz± frajdê... :) No, ale odeszli¶my

To ¿e systemy sa otwarte to nie znaczy ¿e darmowe. RHEL czy SLES albo
np. Mandriva siê k³aniaj±. Aplikacje pod nie tez niekoniecznie darmowe
s± - czêsto je¶³i zalezy ci na stabilnym ¶rodowisku produkcyjnym
wybierasz system z d³ugim supportem i stabilny a nei zawsze najnowszy.

[...]

Asus i Gigabyte te¿ robi± rozwi±zania serwerowe choæ ma³o popularne.
HP, Dell czy IBM ZTCP nie produkuj± p³yt tylko zamwiaj± u zewnêtrznych
dostawców. Z listy producentów doda³bym jeszce SuperMicro. Ich p³yty
g³ówne siedza w wielu serwerach Actina - 4 dostawca serwerów w Polsce
po "trójcy" IBM, Dell, IBM. A no i Tyan ze swoimi p³ytami serwerowymi
- mam je w sumie w ponad 30 serwerach z którymi mam w rózny sposób
styczno¶æ ³±cznei z pewnym klastrem obliczeniowym: 16 node-ów po 4
4-rdzeniowe Opterony. Razem 256 rdzeni do liczenia. ;-)

Zdrówko

Data: 2009-09-12 02:17:49
Autor: Krzysiek
ASUS czy INTEL pod ma³y serwer?
jezeli idzie o serwer to potrzebuje oprzec dostep przez Zdalny Pulpit.
Nie widze sensu instalowania pakietow offica na kazdej maszynie, kiedy
sa uzywane od biedy czy reinstalowania OE w przypadku zmiany sprzetu.
Pracuje na jednym oprogramowaniu, gdzie jest wszystko. Outlook jest
tylko dodatkiem. Oprogramowanie pracuje na SQL i to jest jedna baza.
Druga baza to Business Contact manager dla OE 2007, ktory w tej chwili
jest uruchomiony na mojej maszynie. Jednak kiedy zabiore lapka z buira
to juz nie ma polaczenia ;-) Potrzeba wiec zlokalizowac wszystkie
istotne dane w jednym miejscu, tak aby komputery uzytkownikow, byly
tylko terminalami dostepu. Potrzeba dodac nowego uzytkownika? Kupuje
jakis maly atom z postawiona winda, konfiguruje siec i zdalny pulpit,
zkaladam oczywiscie nowe konto na serwerze i na tym koniec. Office,
reszta oprogramowania jest dostepna na serwerze oczywiscie wg
uprawnien.

To co? SBS 2003 czy 2008? Aktualnie po zdalnym potrzebuje podlaczyc 3
uzytkownikow z soba wlacznie.

Data: 2009-09-13 22:13:26
Autor: Tomasz Madurski
ASUS czy INTEL pod mały serwer?
Hej

Krzysiek wrote:

To co? SBS 2003 czy 2008? Aktualnie po zdalnym potrzebuje podlaczyc 3
uzytkownikow z soba wlacznie.

W SBS 2003 i 2008 masz w ramach licencji 2 równoległe połączenia przez
zdalny pulpit pracujące w trybie administracyjnym. Połączenia do pracy
użytkowników wymagają licencji na serwer terminali. Zdecydowanie SBS
2008, po co wybierać starsze rozwiązanie.

TomekM

Data: 2009-09-16 10:53:11
Autor: Krzysiek
ASUS czy INTEL pod ma³y serwer?
On 14 Wrz, 07:46, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:13:26 +0200, Tomasz Madurski napisa³(a):

> Zdecydowanie SBS
> 2008, po co wybieraæ starsze rozwi±zanie.

Z tego samego powodu radzê 64b a nie 32b.

Naby³em stosown± literaturê Windows Small Business Server 2008 -
Vademecum Administratora. Wiem wiêc ju¿ co to domeny, AD, etc. Wiem
ju¿, ¿e Outlooki 2007 muszê instalowaæ oddzielnie, tam gdzie potrzeba
ale nadal nie znalaz³em odpowiedzi na pytanie: czy mo¿na instalowaæ
oprogramowanie centralnie, tak aby wszyscy mieli do niego dostêp? Mam
licencjê na 1x Office - jedna osoba mo¿e korzystaæ, mam inn± licencjê
na 3 stanowiska - 3 osoby mog± korzystaæ. To samo dotyczy innych
programów jak np. COREL X4. Chodzi o to, aby fizycznie na komputerach
klienckich by³ tylko system.

Data: 2009-09-16 22:42:15
Autor: MC
ASUS czy INTEL pod ma³y serwer?
U¿ytkownik "Krzysiek" <krzysztofogorek@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:5326ca57-6fef-47c4-9d1e-16eac46400ac33g2000vbe.googlegroups.com...
> [...]

na 3 stanowiska - 3 osoby mog± korzystaæ. To samo dotyczy innych
programów jak np. COREL X4. Chodzi o to, aby fizycznie na komputerach
Czy to siê nie nazywa cienkim klientem?

Data: 2009-09-17 08:13:36
Autor: Krzysiek
[...]

nie wiem. Uczê siê dopiero. Chcia³bym jednak wróciæ do sprzêtu. Czy w
przypadku serwera, który przez pierwsze dwa lata bêdzie obs³ugiwa³ do
5 u¿ytkowników jest sens inwestowanie w sprzêt? E7400 czy mo¿e jaki¶
QUAD lub tani XENON np.  X3320? DDR3 1600 czy mo¿e jednak DDR2 ale
wiêcej?

ASUS czy INTEL pod ma³y serwer?