ATA-100 vs SATA-150 dla starszej p艂yty Intela ?

Data: 2012-12-09 20:52:39
Autor: Michal
ATA-100 vs SATA-150 dla starszej p艂yty Intela ?
W dniu 2012-12-07 19:02, Swift pisze:

Ta starsza p艂yta to Intel D865GBF, procesor P4 2,8 GHz, RAM 2GB DDR1.
>Czy wymieniaj膮c dysk ATA-100 (p艂yta obs艂uguje maksimum ATA-100) na SATA-150 zyskam znacz膮c膮 popraw臋 szybko艣ci dzia艂ania komputera ?
> Obecny dysk i tak powinienem wymieni膰 ze wzgl臋du na wielko艣膰 - 40GB, nie mniej czy wymiana na SATA spowoduje widoczn膮 popraw臋 ?
Teoretycznie powinna, ale 偶e nie mam zbyt wielkich do艣wiadcze艅 to pytam.

Mia艂em ostatnio nieprzyjemno艣膰 stawiania kilku system贸w na podobnych Asusach na i965 lub SISach + 1-2GB RAM i Northwood 2,4 GHz.
Na b臋d膮cych tam od nowo艣ci dyskach PATA 40GB (leciwe IBM) dzia艂a艂o to pod WinXP SP3 tragicznie wolno. Zmiana na dyski SATA 500 GB przynios艂a zauwa偶aln膮 popraw臋, ale nadal ten CPU jest kul膮 u nogi - wra偶enie, 偶e nawet pomimo zmiany dysku na w miar臋 now膮 500 pracowa艂o si臋 subiektywnie gorzej ni偶 na poch膮dz膮cym z podobnego okresu konfigu na Athlonie XP 2200+ z nForce2 + HDD PATA 80GB (Samsung SP802N).
Je艣li brakuje Ci miejsca i nie zamierzasz zmienia膰 platformy to jednak bym si臋 nawet nie zastanawia艂 czy PATA czy SATA - nowych dysk贸w PATA praktycznie nie ma, jakie艣 zapasy magazynowe to stare konstrukcje w zawy偶onych do pojemno艣ci cenach, a dodatkowo w odr贸偶nieniu od dysku SATA, starego PATA nie wykorzystasz pewnie w kolejnej mobo, kt贸rej zmiana czeka Ci臋 pr臋dzej czy p贸藕niej.
Pracuje si臋 wyra藕nie lepiej po zmianie HDD na wsp贸艂czesny SATA, ale nie spodziewaj si臋 偶e system dostanie skrzyde艂 ze wzgl臋du na fataln膮 na dzi艣 wydajno艣膰 takiego jednordzeniowego P4 2,4-2,8 GHz.

--
/MB

ATA-100 vs SATA-150 dla starszej p艂yty Intela ?