ATAPI vs PATA

Data: 2010-01-04 14:24:14
Autor: HaHaHaHa
ATAPI vs PATA
Chiałem się dowiedzieć czy napęd DVD z interfejsem ATAPI będę mógł
zamienić na popsuty napęd PATA. (starszego typu notebook, więc nie
mogę mieć żadnych przej¶ciówek)

Dzięki

Data: 2010-01-04 23:28:56
Autor: Goomich
ATAPI vs PATA
You have one message from: HaHaHaHa <allegro.aptos@gmail.com>

Chiałem się dowiedzieć czy napęd DVD z interfejsem ATAPI będę mógł
zamienić na popsuty napęd PATA.

A to nie jest to samo?

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu   UIN: 6750153

Data: 2010-01-04 22:23:15
Autor: HaHaHaHa
ATAPI vs PATA
You have one message from: HaHaHaHa <allegro.ap...@gmail.com>

krzysztof.ferenc.usu...@interia.eu   UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.

Witam,

Nie wiem czy to jest to samo. Musiałbym rozkręcić laptopa, żeby
sprawdzić co ja mam w ¶rodku. Oraz poprosić sprzedawcę z allegro żeby
zrobił zdjęcie z tyłu swojego napędu. Dla tego się pytam, bo nie udało
mi się znaleĽć tego w googlach ani na usenecie.
Rozumiem, że mógłbym zamienić te napędy - bez żadnych przej¶ciówek...
w laptopie nie znajdę miejsca na przej¶ciówkę.

Data: 2010-01-05 08:34:29
Autor: Vituniu
ATAPI vs PATA
Chiałem się dowiedzieć czy napęd DVD z interfejsem ATAPI
będę mógł zamienić na popsuty napęd PATA.

A to nie jest to samo?

Nie jest.

ATAPI to rozszerzony (glownie w kierunku obslugi napedow optycznych i
tasmowych) interfejs ATA.
Natomiast PATA to specyficzny rodzaj miecza pochodzacy, AFAIK, z Indii.

pozdrawiam ;),
Vituniu.

Data: 2010-01-05 09:04:51
Autor: Przemek
ATAPI vs PATA
HaHaHaHa wrote:
Chiałem się dowiedzieć czy napęd DVD z interfejsem ATAPI będę mógł
zamienić na popsuty napęd PATA. (starszego typu notebook, więc nie
mogę mieć żadnych przej¶ciówek)

Ogolnie mozesz z malym wyjatkiem - w starych toshibach nie dzialaly wszystkie napedy mimo ze fizycznie pasowaly,
po prostu nie byly widziane w biosie mozna to bylo przewaznie obejsc ingerencja w polaczenia albo czasem oprogramowaniem ale nie bylo to juz plug and play

Data: 2010-01-05 09:51:18
Autor: Radosław Sokół
ATAPI vs PATA
HaHaHaHa pisze:
Chiałem się dowiedzieć czy napęd DVD z interfejsem ATAPI będę mógł

ATAPI to nie interfejs w sensie zł±cza, tylko zbiór poleceń
przesyłanych albo poprzez klasyczne ATA (ATAPI == ATA Pro-
gramming Interface!), albo przez SATA (bez AHCI).

zamienić na popsuty napęd PATA. (starszego typu notebook, więc nie
mogę mieć żadnych przej¶ciówek)

Sprecyzuj rodzaje zł±cz, a nie sugeruj się tym ATAPI (szcze-
gólnie, że napędy optyczne ATA występowały w wersjach z róż-
nymi, niezgodnymi zł±czami; istniej± co najmniej dwa popular-
ne standardy wtyczek).

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-01-05 03:29:29
Autor: HaHaHaHa
ATAPI vs PATA

Sprecyzuj rodzaje z cz, a nie sugeruj si tym ATAPI (szcze-
g lnie, e nap dy optyczne ATA wyst powa y w wersjach z r -
nymi, niezgodnymi z czami; istniej co najmniej dwa popular-
ne standardy wtyczek).

OK: Dokładnie chciałbym zamienić zepsuty napęd w Mac Mini (12.7 mm
PATA 8x SuperDrive) na SONY NEC OPTIARC AD-7640A DVD±RW ATA Slot-
Load.
PĂłjdzie?

Data: 2010-02-04 13:59:24
Autor: Radosław Sokół
ATAPI vs PATA
HaHaHaHa pisze:
OK: Dokładnie chciałbym zamienić zepsuty napęd w Mac Mini (12.7 mm
PATA 8x SuperDrive) na SONY NEC OPTIARC AD-7640A DVD±RW ATA Slot-
Load.
PĂłjdzie?

Tu może być kłopot -- w zasadzie to powinieneś spytać się na
grupie dotyczącej komputerów Apple. Wiem na przykład, że Mac
Mini nie przyjmuje wielu standardowych modułów pamięci. Może
również w podobny sposób "odrzucać" napędy optyczne nie sto-
sowane firmowo przez Apple.

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ĹšlÄ…ska                   |

ATAPI vs PATA