Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   ATC, pilot i przesył danych...

ATC, pilot i przesył danych...

Data: 2009-12-24 02:29:11
Autor: saturn5
ATC, pilot i przesył danych...
Dlaczego zwykła komunikacja głosowa utrzymuje się tak długo?

Bo nic nie zastapi bezposredniej komunikacji glosowej kontroler-pilot w
waznych sytuacjach. Jesli cos przeslesz metoda elektroniczna to jaka masz
gwarancje ze pilot to zauwazyl lub zareagowal? Kontroler chce miec pewnosc ze
informacja zostala nie tylko odebrana ale pilot sie do niej dostosowuje -
teraz a nie za minute. Tym niemniej ilosc samolotow bedzie rosla a ilosc
kontrolerow raczej nie a wiec potrzebne sa nowe rozwiazania. W USA pracuje sie
nad systemem NGATS (o tym sporo znajdziesz na necie) aby zrewolucjonizowac
relacje pilot-kontroler. W wielkim skrocie polega to na elektronicznym
przeslaniu do samolotu (do jego FMS) trasy uloznej przez komputer, poza tym
drobne konflikty z innymi samolotami beda rozwiazywane automatycznie miedzy
samolotami wyposazonymi w takowy software, rola kontrolera bedzie zredukowana
do roli menadzera pilnujacego ze wszystko przebiega OK lub do reagowania na
wyjatkowe sytuacje. NGATS to kwestia okolo 10-15 lat.

--


Data: 2009-12-24 07:52:18
Autor: Napletec
ATC, pilot i przesył danych...
do roli menadzera pilnujacego ze wszystko przebiega OK lub do reagowania na
wyjatkowe sytuacje. NGATS to kwestia okolo 10-15 lat.

air new zeland urzywa tego od 12 lat

jk

Data: 2009-12-24 20:06:26
Autor: porterhouse
ATC, pilot i przesył danych...

air new zeland urzywa tego od 12 lat

Co uzywa? Pewnie chodzi ci o ACARS - uzywane juz dzis przez wiele lini
lotniczych, ta droga ATC moze przeslac ATIS lub pojedyncze 'clearance'
bezposrednio do samolotu. Ale to raczej z NGATS ma malo wspolnego. --


ATC, pilot i przesył danych...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona