ATI HD4850 + nieudany flash

Data: 2009-04-27 01:38:04
Autor: bwx
ATI HD4850 + nieudany flash
Witam,

Mam taki problem:

chciałem "zflaszować" posiadaną kartę graficzną Gigabyte  GV-R485-512
(ATI HD 4850) biosem analogicznej karty ausa - (aby program do
zarządzania energią ją rozpoznawał).
Użyłem programu atiflash i wyglądało, że operacja przebiegła ok ale
niestety po restarcie komp z ta kartą milczy.

Po wyjęciu kabla z monitora rusza i uruchamia się jednak ... :( karta
jest martwa.

Szczęśliwie zrobiłem backup starego biosu i stworzyłem botujący
pendrive który powinien sam wgrać to do karty ale jak na razie w
ciemno bez monitora się nie udało.

I tu pytania czy ma ktoś jakiś pomysł ? Lub doświadczenie w takich
przypadkach i zechce się podzielić ?

Data: 2009-04-27 09:52:29
Autor: G Nowak
ATI HD4850 + nieudany flash
[...]

Nie mozesz podlaczyc monitora do karty na plycie albo pci?

Data: 2009-04-27 02:44:43
Autor: bwx
ATI HD4850 + nieudany flash
On 27 Kwi, 10:52, "G Nowak" <gnowak84.wytni...@gmail.com> wrote:

Nie mozesz podlaczyc monitora do karty na plycie albo pci?

Nie ma na płycie płyta to asus p5q podłączam przez pci (stara karta s3
trio) i nie chce ruszyć.
Myślałem o tym.

bw

Data: 2009-04-27 12:54:40
Autor: kamilk
ATI HD4850 + nieudany flash
bwx wrote:

Nie ma na płycie płyta to asus p5q podłączam przez pci (stara karta s3
trio) i nie chce ruszyć.
Myślałem o tym.

W starych BIOSach płyt głównych ustawiało się priorytet, która karta
graficzna (PCI/AGP) jako pierwsza ma obsłużyć monitor.

Wyjmij ATI zostaw S3 i poszukaj u siebie w BIOSie tej opcji.
Po ustawieniu priorytetu dla PCI wyłącz komputer, wrzuć ATI i zostaw monitor
podłączony do S3.

Data: 2009-04-27 04:22:04
Autor: bwx
ATI HD4850 + nieudany flash
On 27 Kwi, 12:54, kamilk <kamil_wyczysc...@wyczysc.to_wseip.edu.pl>
wrote:
bwx wrote:
> [...]

Wyjmij ATI zostaw S3 i poszukaj u siebie w BIOSie tej opcji.
Po ustawieniu priorytetu dla PCI wyłącz komputer, wrzuć ATI i zostaw monitor

Dzięki spróbuję.

Data: 2009-04-27 17:07:49
Autor: kamilk
ATI HD4850 + nieudany flash
bwx wrote:

Dzięki spróbuję.

W BIOSie wchodzisz w ADVANCED gdzie znajdziesz:
NORTH BRIDGE CHIPSET CONFIGURATION/INITIATE GRAPHIC ADAPTER
ustaw na [PCI/PEG].

Data: 2009-04-28 05:00:20
Autor: bwx
ATI HD4850 + nieudany flash
On 27 Kwi, 17:07, kamilk <kamil_wyczysc...@wyczysc.to_wseip.edu.pl>
wrote:
bwx wrote:
> Dzięki spróbuję.

W BIOSie wchodzisz w ADVANCED gdzie znajdziesz:
NORTH BRIDGE CHIPSET CONFIGURATION/INITIATE GRAPHIC ADAPTER
ustaw na [PCI/PEG].

Spróbowałem wczoraj dokładnie to co napisałeś powyżej i nic.
Nie budzi się z S3.

Już się załamałem może ktoś w Warszawie mi pomoże i odratuje tą ATI
mam ogryginalny bios.

pzodr.

bw

Data: 2009-04-28 19:38:48
Autor: Przemek
ATI HD4850 + nieudany flash
wrote:
bwx wrote:
[...]

Prosta sprawa trzeba wylutowac bios ( w 4850 czesto trzeba zdjac radiator wiec jak sa na nim plomby to rozumiesz.. ) - przewaznie jakas 8 pin kostka
25XXX nastepnie wrzucic do programatora , zaprogramowac i wlutowac spowrotem - powinien pomoc kazdy serwis oferujacy wgrywanie biosow z wylutowywaniem.
Koszt -30 -50zl.

Data: 2009-04-28 23:37:22
Autor: bwx
ATI HD4850 + nieudany flash
On 28 Kwi, 19:38, "Przemek" <p...@dixi.pl> wrote:
bwx wrote:

> [...]

25XXX nastepnie wrzucic do programatora , zaprogramowac i wlutowac
spowrotem - powinien pomoc kazdy serwis oferujacy wgrywanie biosow z

A znasz taki w Warszawie bo ja się kompletnie nie orientuję ?

pozdr.
bw

Data: 2009-04-29 11:27:47
Autor: BQB
ATI HD4850 + nieudany flash
wrote:
bwx wrote:
[...]

No to coś nie tak, z samą grafiką S3 się nie budzi? Ja jakiś czas temu kupiłem na alledrogo matroxa pod PCI i działa normalnie, może monitor nie współpracuje z tą kartą?

Data: 2009-04-30 03:33:15
Autor: Michal Bien
ATI HD4850 + nieudany flash
bwx pisze:
Mam taki problem:
chciałem "zflaszować" posiadaną kartę graficzną Gigabyte  GV-R485-512
(ATI HD 4850) biosem analogicznej karty ausa - (aby program do
zarządzania energią ją rozpoznawał).

Jako posiadacz asusowego EAH4850 spytam z odrobiną ciekawości -
o jaki soft do zarządzania energią Ci chodzi? Bo ten dołączony przez
Asus jest raczej kiepski.

[...]

Tak jak pisano - uruchom system z samą kartą na PCI 2.x, ustaw
pierwszeństwo bootowania na kartę PCI (nie PCI-E), włóż tego 4850
i zrób wymuszony flash (bez detekcji karty). Powinno zadziałać - z
ratowaniem kart jest mniejszy problem niż z mobo. Wylutowanie biosu z
grafiki to raczej ostateczność - zazwyczaj da się odratować
bezinwazyjnie. A że komputer nie uruchamia się z tą S3 Trio - sprawdź
inną grafikę - to S3 to już strasznie stara karta, ma pewnie ponad 10
lat i ona sama może być uszkodzona. Na takie okazje trzymam Matroxa
Millenium 2064 i nawet na nowych płytach działa OK.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938

Data: 2009-04-30 05:22:35
Autor: bwx
ATI HD4850 + nieudany flash
On 30 Kwi, 03:33, Michal Bien <mb...@uw.edu.pl.invalid> wrote:
bwx pisze:

> [...]

lat i ona sama może być uszkodzona. Na takie okazje trzymam Matroxa
Millenium 2064 i nawet na nowych płytach działa OK.

Ok dziękuję wszystkim za pomoc.
Zrobiłem to na ślepo i zadziałało.

Podam dla innym pewien tips który pomógł:

konieczny jest przełącznik -f (force) i inaczej nie zadziała

czyli atiflash.exe -f -p 0 nazwa_biosu

i działa.

dzięki
i pozdrawiam,