AUSTRIA - gdzie najtaniej - w jakim okresie?

Data: 2009-09-27 19:54:02
Autor: mzmich88
AUSTRIA - gdzie najtaniej - w jakim okresie?
Witam. Prosze o porade czy jest szansa na znalezienie kwatery w A do 10EUR/osobe? Chcialbym zaplanowac mozliwie najbardziej ekonomiczny wyjazd.

Michal

Data: 2009-09-28 09:26:11
Autor: Jurek
On 27 Wrz, 19:54, "mzmich88" <USUNTOmichal...@poczta.fm> wrote:
Witam. Prosze o porade czy jest szansa na znalezienie kwatery w A do
10EUR/osobe? Chcialbym zaplanowac mozliwie najbardziej ekonomiczny wyjazd..

Michal

Idzie w tej cenie znaleźć.Najtaniej jest oczywiście przed i po
sezonie,czyli w grudniu i np w kwietniu,no i region nie może być jakiś
topowy i mieszkanie będzie oddalone od stoku,ale da się

Data: 2009-09-28 18:53:14
Autor: gajowy
mzmich88 wrote:

Witam. Prosze o porade czy jest szansa na znalezienie kwatery w A do
10EUR/osobe? Chcialbym zaplanowac mozliwie najbardziej ekonomiczny wyjazd.

Mieszkałem w kwietniu za 10 ue - więc to jest możliwe... ale trudne :)
W ub. roku widziałem też za 8 eu/os./dzień - u bauera (b. OK lokal)

Częściowo się zgadzam z Jurkiem, częściowo nie.
Ew. warunki, żeby było tanio:
- początek, koniec sezonu - różnie w różnych miejscach
- konieczność dojazdu na stok kilka km (dla mnie bez znaczenia)
- a najlepiej żeby była większa grupa - optimum wg mnie to 8 os.

- region wg mnie obojętny - może być nawet topowy
(te które wymieniałem to Kronplatz i Serfauss-Fiss-Ladis)

.... ale ...powiem szczerze, że mieszkanie to jeszcze chyba nie
największy problem - jak zapłacisz po 15 eu to nie ma tragedii.
Najdroższy jest skipass (tu zależy od zasięgu/regionu).

Jeśli więc szukasz jak najtańszej opcji to sugeruję free-ski.

Prawdziwie tanie free-ski są w rejonie Val do Sole (Madonna,
Folgarida, Tonale itd.) oraz w Livingo - w tym sezonie
w grudniu i od 19.04.2010 (więc krótko).
W ub. roku widzialem parę ofert (prywatnych) za mniej niż
200 ue/os./tydzień - mieszkanie + skipass w Val di Sole.
Sam byłem za ok. 180 :) ...a Włochy niewiele dalej niż AT.

Minusy free-ski: dużo ludzi (na stokach, nie w kolejkach),
ryzyko związane z waunkami śniegowymi - hmm, coś za coś.
Jeśli cena jest głównym kryterium - to warto.

Jest oczywiście jeszcze Francja - ale to już inna para kaloszy :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-09-28 20:14:00
Autor: mzmich88
[...]

czesc, super wiadomosc, moglbys napisac gdzie sie wybrac na freeski? gdzie sprawdzic terminy etc, jak rezerwowac?, czy ta ilosc na stokach faktycznie jest dokuczliwa?

Michal

Data: 2009-09-28 13:39:22
Autor: Jurek
On 28 Wrz, 20:14, "mzmich88" <USUNTOmichal...@poczta.fm> wrote:
> [...]

sprawdzic terminy etc, jak rezerwowac?, czy ta ilosc na stokach faktycznie

ja znam nawet miejsce w Austrii,gdzie przez cały rok (nawet w
sylwestra) jest prawdziwa oferta free-ski - wykupując nocleg (o
wysokim standardzie)za 20 euro dostajesz za darmo karnet na prywatny
ok.2km długości wyciąg narciarski z 2 trasami,gdzie 30.grudnia nie ma
żadnych kolejek do orczyka...

Data: 2009-09-28 22:51:48
Autor: gajowy
Jurek wrote:

[...]

:)) No fajnie ale za tyle to sobie można pewnie
i w Polsce pojeździć na czymś porównywalnym :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-09-29 09:55:58
Autor: Jurek
On 28 Wrz, 22:51, gajowy <studiografit_cut@cut_poczta.onet.pl> wrote:
Jurek wrote:
> [...]
> żadnych kolejek do orczyka...

:)) No fajnie ale za tyle to sobie można pewnie
i w Polsce pojeździć na czymś porównywalnym :)

no nie wiem czy w Polsce znajdziesz gdziekolwiek 2-kilometrowy
orczyk,.gdzie cały dzień pojeździsz sobie w kilka osób ,bez żadnych
kolejek,praktycznie po sztruksiku od rana do wieczora,i to za 80 zł
razem z wypasionym noclegiem z sauną,jaccuzi itd. ;)

Data: 2009-10-01 06:18:02
Autor: gajowy
Jurek wrote:

> [...]

kolejek,praktycznie po sztruksiku od rana do wieczora,i to za 80 zł
razem z wypasionym noclegiem z sauną,jaccuzi itd. ;)

OK :) choć jakbym sie chciał przekomarzać to bym napisał,
że do tej kwoty można doliczyć to co zaoszczędzę na dojeździe do AT.
Czyli jakieś, np. 30-40 zł dziennie :) Za 120 zł można już więcej :)

Ale nie chcę się przekomarzać, napiszę więc tylko, że nie chciałoby
mi się piłować przez tydzień jednej górki, ani w Polsce, ani w AT :)
Wolałbym dołożyć ciut i mieć np. Free-ski w Val do Sole za 180 eu,
jak w ub. roku, z dziesiątkami tras, choć oczywiście ze wspomnianymi
wadami.

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-09-30 13:12:34
Autor: Anjay
Jurek pisze:
[...]

Ĺźadnych kolejek do orczyka...
20€ * 7 = 140 € od osoby ze skipassem za tydzień

uważasz że to drogo ???? Ja wręcz przeciwnie

Możesz zdradzić gdzie ???

pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-09-30 05:59:25
Autor: Jurek
On 30 Wrz, 13:12, Anjay <grzego...@interia.pl> wrote:
Jurek pisze:

> [...]

> wysokim standardzie)za 20 euro dostajesz za darmo karnet na prywatny
> ok.2km długości wyciąg narciarski z 2 trasami,gdzie 30.grudnia nie ma

20 EURO * 7 = 140 EURO od osoby ze skipassem za tydzień

http://www.skiforum.pl/showthread.php?t=18716 nawet za 14 euro da się
znaleźć tam nocleg

Data: 2009-09-28 22:49:19
Autor: gajowy
mzmich88 wrote:

> [...]

sprawdzic terminy etc, jak rezerwowac?, czy ta ilosc na stokach faktycznie

Parę miechów temu był taki wątek - z arch. Google
http://tinyurl.com/yewp7ls

Ma to swoje plusy i minusy - coś za coś. Jest to na pewno najtaniej.
Co do ludzi - udawało mi się uciec od tłumów (jak pisałem w tamtym wątku).
Ja sądzę, że to porównywalna ilość ludzi do terminów feryjnych,
zwłaszcza w lutym - choć nie wiem, bo wtedy nie bywam :)

Byłem z grupą, gdzie kilkoro ludzi było pierwszy/drugi raz
w Alpach i byli zachwyceni. Bywałem więcej w lepszych
terminach - no to widzę różnicę "in minus".

Podrzucam parę linków nt. ośrodków i miejscowości.
Poczytaj, poszukaj kwater - tu reguł nie ma.

Alta Valtelina (Livigno, Bormio, St. Caterina itd.):
http://www.skipassaltavaltellina.it/
http://www.mottolino.com/en/winter.html
http://www.livigno.eu/en/home.jsp?season=3
http://www.bormioonline.com/

Val di Sole (Madonna di C., Folgarida/Marrileva, Tonale i in.),
a właściwie to rejon Skirama Dolomiti + Adamello - Brenta :)
http://www.valdisole.net/cms-01.00/articolo.asp?IDcms=3503&s=330&l=EN
http://www.ski.it/
http://www.skirama.it/EN/en/?s=0&
http://www.passotonale.it/
Free-ski: 12-20.12.2009 i 20-28.03.2010

Lepiej na własną rękę, choć można i przez biuro podróży w PL,
pod warunkiem, że to nie biuro skonsumuje całą różnicę z "free-ski" :)

Możesz także patrzeć na skiforum.pl - tam się ludzie znajdują
i umawiają na wspólne wyjazdy.

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-10-01 15:14:58
Autor: Fafek
mzmich88 pisze:
Witam. Prosze o porade czy jest szansa na znalezienie kwatery w A do 10EUR/osobe? Chcialbym zaplanowac mozliwie najbardziej ekonomiczny wyjazd.

Michal

Kluczem do "ekonomiczności" wyjazdu jest duża liczba osób.
W lutym, w najgorszym możliwym terminie (austriackie ferie)
10 os. apartament koło Neustift (Stubai) wyszedł ostatecznie
coś ok. 12-13 ojro od łeba. (aczkolwiek załatwiający lokum
byli tam już któryś raz i w cenie było uznaniowe kilka eu zniżki)
Plusem na pewno standard - formalnie apartament na 12 osób,
bardzo przestronny. Minus: bez auta się nie obejdzie, do/z skibusa
20 minut marszu z góry/ 30 pod górę.

Maciek

AUSTRIA - gdzie najtaniej - w jakim okresie?