AVCHD na DVD - co odtworzy?

Data: 2010-06-11 01:27:46
Autor: latet
AVCHD na DVD - co odtworzy?
A tak na marginesie - dlaczego w ogóle kodek AVC? Przecież specyfikacja Blue-Ray, a więc także materiału HD nagranego na nośnik DVD przewiduje użycie kodeka MPEG-2. Jasne, ze stosując kodek AVC można wiecej zmieścić na płycie, ale co jeśli robię bardzo krótkie filmiki i miejsce nigdy nie jest problemem? Czy AVC ma jakieś inne zalety?

P.S. Zauważyłem coś takiego - ale to czysto Windowsowa sprawa - gdy odtwarzam dowolnym playerem plik .mts/.m2ts zakodowany w AVC, to albo widać przeplot, albo moge włączyć jego usuwanie w opcjach ffdshow, ale wtedy jest to usuwanie metodą, która zmiejsza widoczny fps do 25 (bierze tylko jedno półpole i je interpoluje). Natomiast jeśli jest to plik .mts/.m2ts zakodowany mpeg-2, to dowolny player, bez włącznia ffdshow usuwa przeplot fantastycznie (nie wiem jakie dekodery za to odpowiadają), wyświetlając 50 fps.

latet

AVCHD na DVD - co odtworzy?