AVI - AVI nie równe

Data: 2010-10-29 10:52:45
Autor: Pawe³
AVI - AVI nie równe
Witajcie,

Mam nagrywarkê DVD z HDD - LG RH388H.

Ostatnio chcia³em przekonwertowaæ sobie parê plików zassanych z internetu w formacie FLV do AVI i nagraæ na DVD poprzez wspomnian± nagrywarkê.

Próbowa³em ró¿nych programów z pakietu NERO, Replay Converter 4, Free Flv to AVI Converter 1.5 - wszystkie maj± multum mo¿liwo¶ci i wybór ustawieñ... próbowa³em ustawiaæ kodeki jako MPEG-1, -2, -4, AVI takie-siakie...  i nic.

Wszystkie wygenerowane pliki avi lub mpg spokojnie odtwarzaj± siê w moim PC-cie.

Jednak za ka¿dym razem po przeniesieniu plików via pendrive do nagrywarki ona nie chce ich odtwarzaæ i wypisuje info o niemo¿no¶ci odczytu pliku.

Pyt 1.
Jakiego kodeka u¿yæ aby nagrywarka przeczyta³a plik?

Nagrywarka nie lubi "moich" plików natomiast nie ma problemu z odczytem "oryginalnych" plików AVI dostêpnych w internecie.

Pyt 2.
Jak i czym sprawdziæ plik AVI z jakim kodowaniem zosta³ stworzony?

Pozdrawiam,

Pawe³

Data: 2010-10-29 11:06:02
Autor: Street Fighter
AVI - AVI nie równe
U¿ytkownik Pawe³ napisa³:

Pyt 1.
Jakiego kodeka u¿yæ aby nagrywarka przeczyta³a plik?

Jesli nagrywarka jest DIVX friendly, to najlepiej filmy przekonwertowac do DIVXow, najprosciej narzedziami z DIVX.com

Pyt 2.
Jak i czym sprawdziæ plik AVI z jakim kodowaniem zosta³ stworzony?

GSpot

Data: 2010-10-29 11:42:22
Autor: Pawe³
AVI - AVI nie równe
Dziêki wielkie - GSpot rulez!!!

Czyli w zasadzie potrzebujê nie FLV to AVI converter ale FLV to Divx converter...

Pozdrawiam,

Pawe³

Data: 2010-10-29 14:43:03
Autor: Street Fighter
AVI - AVI nie równe
U¿ytkownik Pawe³ napisa³:
Dziêki wielkie - GSpot rulez!!!

Czyli w zasadzie potrzebujê nie FLV to AVI converter ale FLV to Divx converter...

FLV to container, wiec mozna do niego wlozyc rozne zakodowane AVI (avi tez kontainer). Potrzebujesz po prostu nie tyle wydobyc kontainer z kontainera, co wydobyc i przekonwertowac na takie "avi" jakie ci lyknie player :)

Data: 2010-10-29 17:28:51
Autor: Krzysztof Duchnowski
AVI - AVI nie równe
On 29.10.2010 11:06, Street Fighter wrote:
Użytkownik Paweł napisał:

Pyt 1.
Jakiego kodeka użyć aby nagrywarka przeczytała plik?

Jesli nagrywarka jest DIVX friendly, to najlepiej filmy przekonwertowac do DIVXow, najprosciej narzedziami z DIVX.com

A najlepiej poszukać w instrukcji obsługi. Jak nie będzie to zadzwonić
to działu obługi klienta z pytaniem "co za szajs kupiłem?"

Pyt 2.
Jak i czym sprawdzić plik AVI z jakim kodowaniem został stworzony?

GSpot

MediaInfo

--
Krzysztof 'DK75' Duchnowski
lista kompatibilnosci playerów DVD - http://www.videohelp.com/dvdplayers

Data: 2010-11-06 11:28:54
Autor: Krzysztof Duchnowski
AVI - AVI nie równe
On 06.11.2010 09:51, Ewa i Paweł wrote:

Hmm, ciekawą sprawą jest fakt, że nagrywarka czyta wszystkie inne AVI tylko nie te wygenerowane przeze mnie...

W specyfikacji jest napisane:
DostÄ™pne rozdzielczoÅ›ci:  720x576
Rozszerzenia plików: .avi, .divx
Odtwarzane formaty kodowania: DIV3, MP43, DIVX, DX50
Odtwarzane formaty audio: AC3, PCM, MP2, MP3, WMA
Ilość ramek ekranowych: max 29.97/s

Niby wszystko robię jak trzeba ale w dalszym ciągu nie działa...

Tu nie chodzi o AVI tylko o zakodowany przy pomocy MPEG4 Part2
(wszystkie DivX/XviD) obraz.
Standard MPEG4 Part2 daje duże możliwości usuwania danych z obrazu przy
zachowaniu dobrej jakości jednak te opcje najczęściej nie są
wykorzystywane przez chipy dekodujące w sprzętach stacjonarnych
(nagrywarkach/odtwarzaczach/itp).
Najczęściej używany profil to ASP jednak chipy dekodujące nie obsługują
jego 2 właściwości - QPEL i GMC.
A to z tego względu, że nie poprawiają one dramatycznie jakości (mocno,
ale nie dramatycznie) a są bardzo obciążające obliczeniowo.

Więc jeśli w swoim kodeku którym przerabiałeś filmy masz włączone QPEL i
GMC to to nie ma prawa ruszyć ci na nagrywarce czy innym odtwarzaczu
sieciowym (z małymi wyjątkami niektórych producentów).

Data: 2010-11-07 09:36:39
Autor: Paweł
AVI - AVI nie równe
Dzięki za wyjaśnienia.

Nagrałem wszystkie moje próby na Data DVD (aby popróbować na odtwarzaczach znajomych) i wsadziłem płytę do mojego DVD aby sprawdzić, czy się dobrze nagrało. Tak już raczej od niechcenia sprawdziłem, czy czytają się pliki i .... ,SZOK, SZOK, SZOK... połowa moich wcześniej niedziałających plików odtworzyła się...

Teraz pozostaje mi tylko sprawdzić, jak generowałem te pliki, które działały.

Tylko dlaczego pliki nie chciały się czytać z USB ani po przekopiowaniu na HDD a odtworzyły się z DVD... pozostanie tajemnicą.

Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji!

Pozdrawiam,

Paweł

Data: 2010-11-07 10:27:56
Autor: Krzysztof Duchnowski
AVI - AVI nie równe
On 07.11.2010 09:36, Paweł wrote:

[...]

Jaka tam tajemnica - system operacyjny odtwarzacza ma blokadÄ™ na
odtwarzanie DivX z dysku wewnętrznego i z USB.
Albo nowszy firmware albo nic nie pomoże.

Data: 2010-10-31 07:31:17
Autor: Lusnia
AVI - AVI nie równe
On 2010-10-29 10:52, Pawe³ wrote:
Witajcie,

[...]

Spraedzam darmowym MediaInfo, konwertuję darmowym MediaCoder. Wszystykie inne, zaśmiecające mi komputer wyinstalowałem.

Jerzy

Data: 2010-11-03 13:20:38
Autor: Marx
AVI - AVI nie równe
Jesli skonwertujesz do mpeg2 to ka¿dy stacjonarny DVD to lyknie. Jest jeden warunek - bitrate nie moze byc zbyt wysoki
Marx

AVI - AVI nie równe