AWARIA HDD - czy może HACKER/WIRUS to zrobić?

Data: 2011-03-26 21:14:50
Autor: Maciek
AWARIA HDD - czy może HACKER/WIRUS to zrobić?
begin o nicku jeo stancey napisał(a) na pl.comp.pecet następujące bzdety:
 kiedy prowadziĹ‚em dialog przez email z osobÄ… ktĂłra mnie NIENAWIDZI
Nigdy nie prowadĹş dialogu z NIKIM!!!! przez email. To najbardziej
niebezpieczna rzecz, jaką można zrobić na komputerze. Najlepiej używaj do
tego jakiegoĹ› czatu na WP, ewentualnie wymieniaj opinie na grupach
newsowych. Dialog email w prosty sposĂłb prowadzi do zniszczenia systemu
operacyjnego, a w krańcowych przypadkach do zniszczenia dysku, nawet gdy
będziesz próbował wgrać Windowsa od nowa, to może się okazać, że czytnik
zniszczy płytę.
 wiem, iĹĽ wĹ›rĂłd przyjaciół tej osoby mogÄ… być studenci informatyki i nieĹşle oblatani w temacie "komputerowcy"
Twoje przypuszczenia sÄ… naprawdÄ™ uzasadnione. Ci studenci bawiÄ… siÄ™
rozmaitymi sposobami włamań do cudzych komputerów. Używają wielu rozmaitych
wirusów, w tym emailowych. Jeśli jeszcze na dodatek twój dialog był
prowadzony z dziewczyną, która jakiemuś się spodobała, to miał motyw jak
stodoła.
- być moĹĽe  caĹ‚kiem dobry tzw. "hacker".
To nawet pewne. Oni używają takiego wirusa linux, który został wymyślony
przez ruskiego hakera Torwalodwa.

A i jeszcze dodam, że WTEDY ten komputer był podłączony do sieci w
HOSTELu studenckim
No to już wszystko jasne. Oni tych sieci używają do włamań. Mają wszystko,
co chcieli z twojego komputera.
i byĹ‚ przedtem zrobiony Windows Update - moĹĽe to ma  jakieĹ› znaczenie...
No ma. Znaczy, ze nie masz choć pirackiego Windowsa.

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2011-03-26 21:09:55
Autor: pioruns
Dnia Sat, 26 Mar 2011 21:14:50 +0100, Maciek napisał(a):

A i jeszcze dodam, że WTEDY ten komputer był podłączony do sieci w
HOSTELu studenckim
No to już wszystko jasne. Oni tych sieci używają do włamań. Mają
wszystko, co chcieli z twojego komputera.

Zapomniałeś dodać, dlaczego teraz dysk źle pracuje! Hackerzy zabrali z niego wszystkie dane, nawet sektory! Dlatego dysk musi je realokować, część z nich zniknęła i dysk zgłasza błąd. Na twoim miejscu od razu bym odłączył komputer od prądu, a najlepiej wyciągnął dysk. Bo nawet z wyłączonym komputerem nigdy nie wiadomo, studenci mają na to hackerskie sposoby!

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2011-03-27 10:07:22
Autor: G Nowak
[...]

Zapomniales dodac, ze dysk trzeba schowac tak, aby komputer go nie widzial, np. w kredensie ;)

--
Pozdr

Data: 2011-03-27 10:33:46
Autor: jeo stancey
AWARIA HDD - czy może HACKER/WIRUS to zrobić?
On 26 Mar, 22:09, pioruns <cvbe...@b2.cy> wrote:
Zapomniałe¶ dodać, dlaczego teraz dysk Ľle pracuje! Hackerzy zabrali z
niego wszystkie dane, nawet sektory! Dlatego dysk musi je realokować,
czę¶ć z nich zniknęła i dysk zgłasza bł±d. Na twoim miejscu od razu bym

OK, ale jeszcze raz: CO Z MODYFIKACJˇ FIRMWARE DYSKU? Jest to
SOFTWARE'owo możliwe czy nie?

Data: 2011-03-27 19:41:37
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-03-27 19:33, jeo stancey wrote:
[...]

Praktycznie większo¶ć producentów publikuje aktualizacje firmware, które dokonywane s± (mog± być) przez użytkowników, więc odpowiedĽ na Twoje pytanie - TAK (firmware często modyfikuje się via S/W). W przypadku nieudanej aktualizacji, wymagana jest interfencja serwisu.

Data: 2011-03-27 10:47:30
Autor: jeo stancey
On 27 Mar, 18:41, Rafał Łukawski <rafal...@lukawski.pl> wrote:
On 2011-03-27 19:33, jeo stancey wrote:

> [...]

P.S. Co z tymi "polskimi" literami ludzie u Was? Ja używam Google jako
news serwera i ichnijeszego portalu jako czytnika - więc my¶lałem, że
ten portal jest dobrze "skonfigurowany"...

> OK, ale jeszcze raz: CO Z MODYFIKACJ FIRMWARE DYSKU? Jest to
> SOFTWARE'owo mo liwe czy nie?

Praktycznie wi kszo producent w publikuje aktualizacje firmware, kt re
dokonywane s (mog by ) przez u ytkownik w, wi c odpowied na Twoje
pytanie - TAK (firmware cz sto modyfikuje si via S/W). W przypadku
nieudanej aktualizacji, wymagana jest interfencja serwisu.

Hmm... to ciekawe, a czy kto¶ może zmodyfikować taki FW tak żeby robił
cos "użytecznego" (dla drugiej strony) a następnie przez trojana wgrać
bez wiedzy wła¶ciciela kompa? Jakie wtedy byłyby objawy?

Data: 2011-03-28 18:00:10
Autor: pioruns
Dnia Sun, 27 Mar 2011 10:47:30 -0700, jeo stancey napisał(a):

> [...]

P.S. Co z tymi "polskimi" literami ludzie u Was? Ja uĹĽywam Google jako
news serwera i ichnijeszego portalu jako czytnika - więc myślałem, że
ten portal jest dobrze "skonfigurowany"...

Piszę swoje wiadomości w oficjalnym, ogólnoświatowym UTF8:

Jeśli u Ciebie źle to widać, to już nie wiem :D

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2011-03-28 15:35:28
Autor: jeo stancey
On 28 Mar, 19:00, pioruns <cvbe...@b2.cy> wrote:

> P.S. Co z tymi "polskimi" literami ludzie u Was? Ja używam Google jako
> news serwera i ichnijeszego portalu jako czytnika - więc my¶lałem, że
> ten portal jest dobrze "skonfigurowany"...

Piszę swoje wiadomo¶ci w oficjalnym, ogólno¶wiatowym UTF8:

Je¶li u Ciebie Ľle to widać, to już nie wiem :D

Teraz jak widać dobrze widać :)
Ale wcze¶niej nie - dlaczego?

Data: 2011-03-29 01:43:52
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 28 Mar 2011 18:00:10 +0000 (UTC), pioruns napisał(a):

[...]

Pierwszy raz widzisz, jak Google Groups rozpirza posty z polskimi
diakrytykami?

[ Humanity's overrated.            (Gregory House "House M.D. 1x01 Pilot") ]

Data: 2011-03-29 08:22:23
Autor: jeo stancey
On 29 Mar, 00:43, Przemysław Ryk <przemyslaw....@gmail.com> wrote:

> Piszę swoje wiadomo¶ci w oficjalnym, ogólno¶wiatowym UTF8:

> Je¶li u Ciebie Ľle to widać, to już nie wiem :D

Pierwszy raz widzisz, jak Google Groups rozpirza posty z polskimi
diakrytykami?

Ja wła¶nie NIE poraz pierwszy, ci±gle się to zdarzało i za każdym
razem wkurzało niezmiernie! Jak się przed tym ustrzec?
(Bo z samego Google nie chcę rezygnować, oferuje niezmiernie wygodn± i
pod każdym innym względem sprawn± drogę dostępu do newsgroups,
niezależn± od komputera na którym się "pracuje"...)

Data: 2011-03-29 19:52:54
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 29 Mar 2011 08:22:23 -0700 (PDT), jeo stancey napisał(a):

[...]

Nijak. Google miało, ma i na mój gust będzie to miało w poważaniu.

(Bo z samego Google nie chcę rezygnować, oferuje niezmiernie wygodn± i
pod każdym innym względem sprawn± drogę dostępu do newsgroups,
niezależn± od komputera na którym się "pracuje"...)

Wiesz co? To ja już wolę swoje 40tude na przeno¶nym dysku... :)

[ Do¶wiadczenie i alkoholizm zawsze zwycięż± młodo¶ć i entuzjazm.          ]
[                                                         (JoeMonster.org) ]

Data: 2011-03-27 10:31:51
Autor: jeo stancey
On 26 Mar, 21:14, Maciek <mac...@emti.one.nospam.pl> wrote:
begin o nicku jeo stancey napisał(a) na pl.comp.pecet następuj±ce bzdety:

>  kiedy prowadziłem dialog przez email z osob± która mnie NIENAWIDZI

Nigdy nie prowadĽ dialogu z NIKIM!!!! przez email. To najbardziej
niebezpieczna rzecz, jak± można zrobić na komputerze. Najlepiej używaj do
tego jakiego¶ czatu na WP, ewentualnie wymieniaj opinie na grupach
newsowych. Dialog email w prosty sposób prowadzi do zniszczenia systemu
operacyjnego,

Chodzi o to, że znał moje IP.

 a w krańcowych przypadkach do zniszczenia dysku, nawet gdy

chodzi o możliwo¶ć SOFTWARE'owego zmodyfikowania FIRMAWARE dysku! Tak
teoretycznie to możliwe, no nie?

> A i jeszcze dodam, że WTEDY ten komputer był podł±czony do sieci w
> HOSTELu studenckim

No to już wszystko jasne. Oni tych sieci używaj± do włamań. Maj± wszystko,
co chcieli z twojego komputera.

Trudno powiedzieć co kto¶ w tej sieci mógł zainstalować. Tak dla
zabawy... sam widziałem jak coniektórzy tzw. "komputerowcy"
kombinowali z sieciami, powiedzmy... słabo kontrolowanymi przez
czynniki oficjalne.
Tak więc czemu nie? Mogli posatwić co¶ na tamtejszym serwerze
analizuj±ceo, archiwizuj±cego wszystko co przechodzi do tzw. "¦WIATA"..
Co¶ co wyłuskuje z niezabezpieczonych/niezaszyfrowanych PAKIETÓW TCPIP
"ciekawe" dane: HASŁA, adresy, tre¶ci mejli - albo PRZECHWYTUJˇCEGO
WINDOWS UPDATE - co, nie jest to możliwe?
Czy w jaki¶ inny jeszcze sposób zagnieĽdzić TROJANA własnej produkcji
na kompach ludków podpiętych do tejże sieci...

> i był przedtem zrobiony Windows Update - może to ma  jakie¶ znaczenie...
Znaczy, ze nie masz choć pirackiego Windowsa.

A zeby¶ wiedział!

Data: 2011-03-27 19:39:44
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-03-27 19:31, jeo stancey wrote:
[...]

S± znacznie prostsze metody uszkodzenia danych/komputera. Modyfikacja firmware wymaga specjalnego ¶rodowiska testowego, gdzie można stworzyć taki firmware. Nawet najbardziej zło¶liwym hakerom nie opłaca się tego robić (chyba że jeste¶ CEO z miliardow± fortun±), bo... uzytkownicy sa na tyle nierozwazni, iz wystarczy wirus dla PC.

Gdyby ktos nieumiejetnie zmodyfikowal firmware, to dysk po prostu umarłby. To tak jakby się tu zastanawiac czy podroze z predkoscia bliska predkosci swiatla sa mozliwe. A sa.

Po jakiego grzyba szukasz dziury w całym?

Data: 2011-03-27 22:18:38
Autor: Tomasz Jasiński
AWARIA HDD - czy może HACKER/WIRUS to zrobić?
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 27 Mar 2011 10:31:51 -0700 (PDT)  doszła do mnie wiadomo¶ć
<43d8f1a9-5874-4f93-88f7-3fd6a31f893b@f18g2000yqd.googlegroups.com>  od jeo stancey <jeostancey@gmail.com>  :

Czy w jaki¶ inny jeszcze sposób zagnieĽdzić TROJANA własnej produkcji
na kompach ludków podpiętych do tejże sieci...

Człowieku, daj temu spokój i kup nowy dysk. Ten dysk o którym mowa już
ledwo zipie i w każdek chwili może odej¶ć w za¶wiaty razem ze
wszystkimi danymi, które na nim gromadzisz.
może udałoby się ocalić naukę miło¶ci bliĽniego. SL.

Data: 2011-03-28 00:21:53
Autor: boxfish
W dniu 2011-03-27 19:31, jeo stancey pisze:
[...]

Teraz to zna je już każdy .. wielk± tajemnic± nie jest

AWARIA HDD - czy może HACKER/WIRUS to zrobić?