Data: 2014-12-01 23:09:05 | |
Autor: maccciek | |
AWD i opony | |
Czy jazda na oponach 2 różnych marek (2 nowe Michelin, 2 Nokian po 8 tys km - tak niestety wyszło, nic nie poradzę) może zaszkodzić bezpieczeństwu jazdy albo spowoduje uszkodzenie auta?
Mogę się mylić ale wydaje mi się że różny bieżnik chyba nie ma znaczenia. Natomiast nawet minimalna różnica w obwodzie opony może (a może nie) być źródłem kłopotów - jak np powodować że mechanizm kontrolujący przód-tył rozdział mocy będzie pracował bez przerwy i w końcu padnie. Wasze opinie? Auto ma ABS,AWD,stabilizacje. Proszę o opinie. Dzięki. |
|
Data: 2014-12-02 00:04:02 | |
Autor: Jimiasty | |
AWD i opony | |
W dniu wtorek, 2 grudnia 2014 07:09:08 UTC+1 u¿ytkownik macc...@onet.pl napisa³:
Czy jazda na oponach 2 ró¿nych marek (2 nowe Michelin, 2 Nokian po 8 tys km - tak niestety wysz³o, nic nie poradzê) Auto ma ABS,AWD,stabilizacje. Zalezy co to za naped i jaka ma tolerancje na rozny obwod kola. Generalnie nie mozna tak robic, bo bedzie kosztownie. Sprzedaj te 2 uzywki i dokup 2 nowe Micheliny. -- Pozdro. Jimiasty |
|
Data: 2014-12-02 09:23:22 | |
Autor: abn140 | |
AWD i opony | |
Zalezy co to za naped i sie podepne - jak to jest w przypadku Torsena? tam wszystko dzieje sie 'on line' i mechanicznie co nie? wiec roznice na samym biezniku i jego wysokosci chyba nie rozwala tego trwalego napedu? |
|
Data: 2014-12-02 00:46:37 | |
Autor: Jimiasty | |
AWD i opony | |
W dniu wtorek, 2 grudnia 2014 09:23:25 UTC+1 u¿ytkownik abn140 napisa³:
>>Zalezy co to za naped i Podejrzewam, ze tolerancja na rozny obwod kol bedzie ciut wiêksza niz np w rozwiazaniu Subarowym, ale naprezenia ktore tam powstana nie wyjda torsenowi dlugofalowo na dobre. |
|
Data: 2014-12-02 09:34:56 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
AWD i opony | |
Czy jazda na oponach 2 różnych marek (2 nowe Michelin, 2 Nokian po 8 tys Ale w czym problem ? Na jedna os zakladasz nowe, na druga uzywane. Mogę się mylić ale wydaje mi się że różny bieżnik chyba nie ma znaczenia. Co to znaczy rozny bieznik ? Glebokosc czy rodzaj ? Natomiast nawet minimalna różnica w obwodzie opony może (a może nie) być źródłem kłopotów - jak np powodować że mechanizm kontrolujący przód-tył rozdział mocy będzie pracował bez przerwy i w końcu padnie. Obie sa po 8tys i maja drastycznie rozna glebokosc bieznika ? Ile ? |