[gps][mapy]Aaaaby trasę zaplanować

Data: 2009-07-23 06:41:06
Autor: Ryszard Mikke
[gps][mapy]Aaaaby trasę zaplanować
Planuje sobie trasę z młodym, ~250km, rozłożone na trzy dni, z noclegami po
jakichś kwaterach, bo namiotu nie posiadam i na razie nie planuję.

W zasadzie fajną trasę dało się szybko wyklikać w Google Maps, dalej zaczynaja
się schodki.

Schodek #1: Google nie chce mi pokazać, jak daleko jest dany punkt od początku
trasy (albo to tylko ja nie wiem, jak go do tego skłonić), a przydałoby mi się
to wyznaczenia miejsca, gdzie szukać kwatery na nocleg. Schodek #2: Nie bardzo wiem, jak taką trasę z Googla wrzucić na Garmina, i to
jeszcze tak, żeby wyszła ta sama trasa (tak na oko trasa to dla Garmina punkty
pośrednie, a dokładny przebieg i tak Garmin wyznaczy).

Czego Wy byście użyli, zeby zaplanować trasę rowerową (w miarę sensowna mapa
musi być), wyszukać miejsca na noclegi w mniej wiecej równych odstępach (a
przynajmniej punkty w równych odstępach, noclegów i tak będę pewnie musiał
szukać przez internet w danej okolicy) i na koniec wrzucic efekty na Garmina?

rmikke

Data: 2009-07-23 02:47:31
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
[...]

Kupic sztabowke danej okolicy, naniesc flamastrem trase, zalozyc na
kierownice.
Kupic dzwonek z kompasem.

Miec GPS jako backup.

Data: 2009-07-23 09:02:34
Autor: WaldekEg
[...]

http://www.bikemap.net/   po narysowaniu trasy mozesz sobie w prawym menu zobaczyc przebieg z kilometrami i nachyleniem

mozna zrobic eksport do pliku .gpx

Data: 2009-07-23 09:59:49
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Ryszard Mikke pisze:
[...]

Witaj. Ja używałem ostatnio www.gpsies.com.
Daje tez profil wysokościowy i możliwość eksportu do garmina.

Seco

--
Szukam pracy i to pilnie! http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki
Konferencje, eventy, integracja, turystyka.

Data: 2009-07-23 12:44:44
Autor: Jan Cytawa
Ryszard Mikke napisał:

[...]

Kupic jakas mape samochodowo turystyczna z podzialka ok. 1:250 000, to
do planowania calego etapu i ogolnie trasy. Do szczegolow
topograficzno-turystycznych warto miec takaz mape. Jest doskonala seria
calej polski map 100-tek. Mozna sciagnac komplet ze strony rybnetu. W
Lublinie te mapy mozna kupic w informacji turystycznej na Starym
Miescie. Calego kompletu nie maja ale bardzo duzo owszem.

Jan Cytawa

Data: 2009-07-23 04:02:07
Autor: JohnDoe
[mapy]Aaaaby trasę zaplanować
Skoro ta ma byc trasa na potrzeby Garmina, to dlaczego nie planujesz
tego za pomoca Mapsource, z zainstalowaną tą samą mapą jaka masz w
odbiorniku? Mozna ja wtedy od razu przeslac do odbiornika.

JohnDoe   jarek.wroblewski[na]interia.pl
GG#129767 .

Data: 2009-07-23 11:31:41
Autor: Ryszard Mikke
JohnDoe <jarek.wroblewski@interia.pl> napisał(a):
Skoro ta ma byc trasa na potrzeby Garmina, to dlaczego nie planujesz
tego za pomoca Mapsource, z zainstalowan=B1 t=B1 sam=B1 map=B1 jaka masz w
odbiorniku? Mozna ja wtedy od razu przeslac do odbiornika.

Głównie dlatego, że własny komputer z MapSourcem zobaczę dopiero w weekend,
a noclegi warto znaleźć i załatwić wcześniej.

Ostatecznie wyszło tak, że trasę narysowałem ponownie w bikemap
(niby można zaimportować, ale chciał przy tym ode mnie czegoś dziwnego),
ale profilu mi nie chciał zrobic (cały czas jest obrazek, że niby "in production" i zalecane F5 nic nie zmienia), więc wyeksportowałem
i wrzuciłem do GPSies. Zlokalizowałem okolice, w których chcę nocować
i już mam załatwione noclegi.

rmikke

Data: 2009-07-23 13:39:39
Autor: Coaster
Ryszard Mikke wrote:
[...]

I co bys Ty biedaku zrobil 30 lat temu?! Zostalbys w domu...
;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-07-23 12:43:58
Autor: Ryszard Mikke
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
Ryszard Mikke wrote:
> [...]
> i już mam załatwione noclegi.

I co bys Ty biedaku zrobil 30 lat temu?! Zostalbys w domu...

30 lat temu to ja byłem szczaw na pierwszym obozie harcerskim w życiu.

I spoko, z mapą w ręku nie zginę, a i bez mapy raczej nie.
Ale że młody jedzie na takie coś po raz pierwszy, to fajnie by było
(dla uspokojenia Szanownej Małżonki głównie) pojechać według rozkładu.
I tak młodemu się za bardzo panika udziela.

rmikke

Data: 2009-07-23 14:43:17
Autor: Coaster
Ryszard Mikke wrote:
[...]

A nie lepiej zrobic sobie 'zielona szkole przetrwania', rozpalac ognisko jedna zapalka, lowic ryby w strumieniu itp.?
;-)

Data: 2009-07-23 12:56:38
Autor: Ryszard Mikke
Ryszard Mikke wrote:
> [...]

A nie lepiej zrobic sobie 'zielona szkole przetrwania', rozpalac ognisko jedna zapalka, lowic ryby w strumieniu itp.?

Rozmarzyłem się przez Ciebie, kurde no!

rmikke

Data: 2009-07-23 15:05:22
Autor: Coaster
Ryszard Mikke wrote:
[...]

I bardzo dobrze pociagnij klimat - zrob wyprawe 'spontan',
potem bedzie co wspominac :-)

Data: 2009-07-23 15:41:17
Autor: BoDro
"Coaster" napisał:

> Rozmarzyłem się przez Ciebie, kurde no!

I bardzo dobrze pociagnij klimat - zrob wyprawe 'spontan',
potem bedzie co wspominac :-)

jak "spontan", to warto także wpleść "organoleptyczną" naukę radzenia sobie
w przypadku typowych awarii bicykla na trasie, np. łatanie dziury w dętce,
skuwanie pękniętego łańcucha czy poradzenie sobie w przypadku urwania linki
przerzutki...:-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-07-23 06:43:40
Autor: Szprota aka Stefandora
Aaaaby trasę zaplanować
On 23 Lip, 15:41, "BoDro" <bo...@lolek.pl> wrote:
[...]

Oczywiście po uprzednim zaplanowaniu tychże atrakcji w odpowiednich
odstępach czasowo/odległościowych ;)))

--
Pzdr,
Dorota.

Data: 2009-07-23 15:59:56
Autor: BoDro
Aaaaby trasę zaplanować
"Szprota aka Stefandora" napisał:

Oczywiście po uprzednim zaplanowaniu tychże atrakcji w odpowiednich
odstępach czasowo/odległościowych ;)))

Najłatwiej z dętką. Linkę można nadciąć tak, by trzymała się na jednej
"żyle". Łańcuch to już faktycznie większy problem - ze spinkowym pół biedy,
ale gorzej z "pinowym" :-)

--
Pzdr,
Dorota.

Data: 2009-07-23 14:03:29
Autor: Ryszard Mikke
BoDro <bolek@lolek.pl> napisał(a):
"Coaster" napisał:

> [...]

skuwanie pękniętego łańcucha czy poradzenie sobie w przypadku urwania linki

Ta, haclówę wezmę i będę młodemu w koła strzelać...

Może nie rozmarzajmy sie ZA BARDZO, za sam mam dwie lewe ręce.

rmikke

Data: 2009-07-26 23:05:32
Autor: Ryszard Mikke
Ryszard Mikke <rmikke.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
JohnDoe <jarek.wroblewski@interia.pl> napisał(a): > Skoro ta ma byc trasa na potrzeby Garmina, to dlaczego nie planujesz
> [...]

i wrzuciłem do GPSies. Zlokalizowałem okolice, w których chcę nocować

Har har har...

Spróbowałem poprawić trasę w GPSies, tj. dorobić kawałek na początku.

Nie umiem:
* dodać punktu na trasie tak, żeby nie był na końcu
* przesunąć dodanego punktu na liście punktów, żeby już nie był ostatni
Czyli bikemap rulez. Szkoda tylko, że akurat ma przerwę na maintenance...

Przy okazji: MapSource jest prawie równie niewygodny. Punkty dodaje na końcu,
na szczęście da się przesunąć. Edytując listę punktów, a nie palcem po mapie,
ale to zawsze coś. I nie umiem zmienić nazwy punktu. Tu jest jeszcze duuuużo
do zrobienia.

rmikke

Data: 2009-07-23 13:32:37
Autor: out
[gps][mapy]Aaaaby trasę zaplanować
Ryszard Mikke pisze:
(...)

[...]

Ja planuję w Mapsource; używam tylko map freewarowch UMP. TOPO100, openmaps.eu (za granicą), bo mam Vistę HCx ze stanów bez natywnej mapy Polski ;)
Polecam powyższe rozwiazanie.

Data: 2009-07-27 09:33:36
Autor: Cezex
Ryszard Mikke pisze:
Schodek #2: Nie bardzo wiem, jak taką trasę z Googla wrzucić na Garmina, i to
jeszcze tak, żeby wyszła ta sama trasa (tak na oko trasa to dla Garmina punkty
pośrednie, a dokładny przebieg i tak Garmin wyznaczy).

http://www.elsewhere.org/journal/gmaptogpx/

Można też dodać do linka w google maps odpowiedni parametr aby wyeksportować trasę do GPXa, ale nie pamiętam w tej chwili jaki. Pewnie 5 min w google da odpowiedź na to pytanie.

--
Cezex

[gps][mapy]Aaaaby trasę zaplanować