Abdykacja Benedykta XVI

Data: 2013-02-11 16:51:41
Autor: Jacek Biały
Abdykacja Benedykta XVI
Szczerze mowiac, wyglada mi to na ruch szachisty. Dlaczego? Benedykt XVI jest jednym z najbardziej zaangazowanych ideowo papiezy, a mimo to o swojej abdykacji przebakiwal już od dawna. Z jednej strony podjal się ciezkiej pracy sprzatania po Vaticanum II oraz moralnej sanacji Kosciola z drugiej pragnie odejsc...
Jak wiadomo, kardynal Ratzinger był bliskim i zaufanym czlowiekiem JPII  i zdaje się, ze jego glownym faworytem do sukcesji. Szkoda tylko, ze JP II sam nie abdykowal - dalby tym wiecej czasu silniejszemu od siebie Ratzingerowi. Tym bardziej, ze jego samego na starosc coraz bardziej obstepowala polska esbecja (która to Benedykt tez musial wysprzatac) i kto wie, czy nastepnym papiezem nie zostalby jakis polski esbek.
Na szczescie stalo się, jak się stalo. Jan Pawel II zostawil po sobie godnego nastepce, lecz on z kolei... abdykuje. A może w watykanskie mury zawitala nowa tradycja? Czas pokaze. Jeśli obecna koteryjna demokracja procedur konklawe zostanie wyparta przez demokracje autorytarna, to Benedykt XVI jest naprawde dobrym szachista.

Data: 2013-02-11 20:32:24
Autor: Godson
Abdykacja Benedykta XVI
"Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYKOP]@o2.pl> schrieb im Newsbeitrag news:kfb42c$4ma$1node2.news.atman.pl...
[...]

JPII obsadziła u stolca CIA...

Data: 2013-02-11 21:34:23
Autor: jr
Abdykacja Benedykta XVI

Użytkownik "Godson" <Godson@gmail.com> napisał w wiadomości news:kfbh08$rmg$1news.ett.com.ua...
| "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYKOP]@o2.pl> schrieb im Newsbeitrag
|
| JPII obsadziła u stolca CIA...

Tego to nie wiem. Wiadomo natomiast, ze na Wojtylle glosowalo takze watykanskie lewactwo (ze bral udzial w Vaticanum II, ze z kraju socjalistycznego, to niby swoj). Jesli tak, to na zdrowie im to nie wyszlo...

Abdykacja Benedykta XVI