Abolicja ZUS - działalność zawieszona

Data: 2013-01-15 18:11:40
Autor: Zenek111
Abolicja ZUS - działalność zawieszona
Przez ponad 10 lat prowadziłem drobną działalność gospodarczą równocześnie będąc na etacie. Niestety z dwuletnią przerwą w zatrudnieniu - jednak w trakcie tej przerwy nie zgłosiłem się do ubezpieczeń społecznych (płaciłem ciągle tylko zdrowotne).
Tak więc mam zaległość o której ZUS nie wie (albo wie, ale nic z tym nie robi).
Ta przerwa była około 2005 roku - więc w tym okresie, który obejmuje abolicja. Później już byłem cały czas na etacie.

Na koniec 2011 zawiesiłem działalność i ciągle jest zawieszona.

Czy zgodnie z ustawą abolicyjną jestem 1. 'osobą, która zakończyła prowadzenie działalności i jej nie prowadzi' - czy też jestem 2. czynnym przedsiębiorcą?

Czy jeżeli 2. - to lepiej poczekać ze składaniem wniosku do decyzji Komisji Europejskiej? (uniknięcie zamieszania z dodatkową toną formularzy - które w sytuacji osoby z zawieszoną działalnością są całkiem bez sensu)

A może w ogóle poczekać, aż ZUS sam sobie o mnie przypomni, lub składki
siÄ™ przedawniÄ…?

Z.

Data: 2013-01-30 05:21:04
Autor: Greg
Abolicja ZUS - dzia³alno¶æ zawieszona
W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 18:11:40 UTC+1 u¿ytkownik Zenek111 napisa³:

Na koniec 2011 zawiesi³em dzia³alno¶æ i ci±gle jest zawieszona.

Czy zgodnie z ustaw± abolicyjn± jestem 1. 'osob±, która zakoñczy³a prowadzenie dzia³alno¶ci i jej nie prowadzi' - czy te¿ jestem 2. czynnym przedsiêbiorc±?

Wg ustawy jeste¶ czynnym przedsiêbiorc±.
http://zus.pox.pl/zus/umorzenie-nieoplaconych-skladek-zus-juz-od-stycznia-2013-roku.htm

Czy je¿eli 2. - to lepiej poczekaæ ze sk³adaniem wniosku do decyzji Komisji Europejskiej? (unikniêcie zamieszania z dodatkow± ton± formularzy - które w sytuacji osoby z zawieszon± dzia³alno¶ci± s± ca³kiem bez sensu)

A mo¿e w ogóle poczekaæ, a¿ ZUS sam sobie o mnie przypomni, lub sk³adki

siê przedawni±?

Skoro ZUS siê jeszcze nie upomnia³ (nie masz ¿adnej decyzji) to formalnie nie masz ¿adnego d³ugu, wiêc nie ma czego umarzaæ.

Na Twoim miejscu siedzia³bym cicho i czeka³bym a¿ siê przedawni (obowi±zuje termin 10-letni). A je¶li do tego czasu wydadz± jednak decyzjê (i ju¿ bêdzie co umorzyæ), to, niezale¿nie od tego kiedy ta decyzja zostanie wydana, masz 24 miesi±ce na z³o¿enie wniosku o umorzenie.

http://zus.pox.pl/zus/jak-zlozyc-wniosek-o-umorzenie-skladek-zus.htm

Abolicja ZUS - działalność zawieszona