Abolicja ZUS - działalność zawieszona

Data: 2013-01-30 05:21:04
Autor: Greg
Abolicja ZUS - działalność zawieszona
W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 18:11:40 UTC+1 użytkownik Zenek111 napisał:

Na koniec 2011 zawiesiłem działalność i ciągle jest zawieszona.

Czy zgodnie z ustawą abolicyjną jestem 1. 'osobą, która zakończyła prowadzenie działalności i jej nie prowadzi' - czy też jestem 2. czynnym przedsiębiorcą?

Wg ustawy jesteś czynnym przedsiębiorcą.
http://zus.pox.pl/zus/umorzenie-nieoplaconych-skladek-zus-juz-od-stycznia-2013-roku.htm

Czy jeżeli 2. - to lepiej poczekać ze składaniem wniosku do decyzji Komisji Europejskiej? (uniknięcie zamieszania z dodatkową toną formularzy - które w sytuacji osoby z zawieszoną działalnością są całkiem bez sensu)

A może w ogóle poczekać, aż ZUS sam sobie o mnie przypomni, lub składki

się przedawnią?

Skoro ZUS się jeszcze nie upomniał (nie masz żadnej decyzji) to formalnie nie masz żadnego długu, więc nie ma czego umarzać.

Na Twoim miejscu siedziałbym cicho i czekałbym aż się przedawni (obowiązuje termin 10-letni). A jeśli do tego czasu wydadzą jednak decyzję (i już będzie co umorzyć), to, niezależnie od tego kiedy ta decyzja zostanie wydana, masz 24 miesiące na złożenie wniosku o umorzenie.

http://zus.pox.pl/zus/jak-zlozyc-wniosek-o-umorzenie-skladek-zus.htm

Abolicja ZUS - działalność zawieszona