Abonament RTV

Data: 2013-05-27 00:36:20
Autor: radob
Abonament RTV
Witajcie.
Powiedzcie mi taką rzecz. Wg ustawy abonament RTV należy opłacać w przypadku gdy posiada się odbiornik TV gotowy do odbioru sygnału telewizyjnego. A co w przypadku, gdy np będę miał monitor komputerowy np taki: http://www.komputronik.pl/product/129158/Sprzet_komputerowy_/Peryferia/42_AG_Neovo_RX_W42_LCD_FullHD_Black.html oraz dowolną telewizję cyfrową (NC+, Cyfrowy Polsat, UPC czy inna cyfrowa kablówka) i łączę dekoder z monitorem przy pomocy HDMI? Czy wtedy również muszę opłacać ten haracz?

Data: 2013-05-27 12:20:00
Autor: z
Abonament RTV
W dniu 2013-05-27 09:36, radob@wipos.p.lodz.pl pisze:
[...]

Zgodnie z niektórymi interpretacjami odbiornikiem w tym przypadku jest np. tuner satelitarny.
Sam jestem ciekaw jak są zorientowani "smutni panowie" co sprawdzają (bo podobno chodzą po domach).
U mnie np. stoi telewizor 32" który jest podpięty do laptopa.
Dla utrudnienia: ten laptop ma po USB podpięty tuner DVB-T :-)

Drugie pytanie:
Czy jeśli zgodnie z prawem będę używał telewizora tylko do netu w komputerze to załapią sytuację czy profilaktycznie lepiej TV nie pokazywać albo nie wpuszczać? :-)

Data: 2013-05-27 12:22:38
Autor: Andrzej Lawa
Abonament RTV
W dniu 27.05.2013 12:20, z pisze:

Czy jeśli zgodnie z prawem będę używał telewizora tylko do netu w
komputerze to załapią sytuację czy profilaktycznie lepiej TV nie
pokazywać albo nie wpuszczać? :-)

Najprościej nie wpuszczać, bo jeszcze takiemu gamoniowi się zwidzi, że duży monitor to telewizor.

I potem tłumacz, że nie jesteś wielbłądem.

Data: 2013-05-27 17:32:55
Autor: BartekK
Abonament RTV
W dniu 2013-05-27 12:22, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 27.05.2013 12:20, z pisze:

[...]

duĹźy monitor to telewizor.

I potem tłumacz, że nie jesteś wielbłądem.

Zwłaszcza jeśli to telewizor, co nie ma tunera dvb-t mpeg4, więc _nie_jest_ "odbiornikiem gotowym do odbioru (współczesnego) sygnału telewizyjnego"

Data: 2013-05-27 17:44:45
Autor: hiki o!
Abonament RTV
W dniu 27.05.2013 12:20, z pisze:

[...]

Ogolnie to jakis Tusek obiecywal, ze skonczy z tym bandyckim abonamentem...

Ale widac dogadal sie z bandytami.

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-05-27 19:42:06
Autor: Jawi
Abonament RTV
[...]

Urządzenie musi być przystosowane do odbioru sygnału, podłączając jednak tuner, właśnie je przystosowujesz.
to samo z kablówka.
Nie musisz płacić, za posiadanie TV i braku możliwości odbioru, np brak anteny.
Od jakiegoś czasu ponadto jest tak, że osoby po 60 czy 65 roku życia, nie posiadające emerytury przekraczającej połowę średniego miesięcznego wynagrodzenia są zwolnione z opłaty abonamentu RTV. Czyli dzisiaj taka emerytura musiała by mieć ponad 1800zł chyba.

Data: 2013-05-27 13:40:20
Autor: witek
Abonament RTV
Jawi wrote:
[...]

Formalnie nie ma podstaw do niczego bo żadna ustawa nie definiuje, co to jest odbiornik telewizyjny. W czasie pisania ustawy bylo to tak oczywiste jak to ze słońce świeci.

dlaczego tuner plus tv tak, a karta tv w komputerze plus monitor nie?
radio w samochodzie tak, a radio w komorce nie?
Bo ktoś miał widzimisie?

za jakie urządzenia płacimy, a za jakie nie do dnia dzisiejszego zdefiniowane nie jest.

to samo z kablówka.

co tak samo kablówką?

Nie musisz płacić, za posiadanie TV i braku możliwości odbioru, np brak
anteny.

płacić za fakt posiadania sprawnego urządzenia zdolnego do odbioru sygnału. brak anteny sprawy nie załatwia.

po za tym, nawet jesli gdzie sygnał przestał docierać, to przestać opłacać abonament można dopiero wtedy kiedy  takowe urządzenie się na poczcie wyrejestruje.
Zeby sie ktoś nie nadział, ze jak mu telewizor przestał działać to z automatu nie musi płacić abonamentu.

[...]

od 60 roku zycia.
ale tez uwaga, jak ktoś miał wczesniej odbiornik na siebie zarejestrowany, to żeby mógł przestać płacić musi się pojawić na poczcie wypełnić pare papierków.
Zwolnienie nie jest automatyczne.

Data: 2013-05-27 21:48:54
Autor: z
Abonament RTV
W dniu 2013-05-27 20:40, witek pisze:
[...]

Właśnie zacytowałeś okólnik krajowej rady którego mamy się przecież trzymać. :-)
Jak odbiornik jest dodatkiem do urządzenia którego główna funkcja jest inna to nie płacimy (komputer, komórka, budzik...)

Data: 2013-05-27 14:52:17
Autor: witek
Abonament RTV
z wrote:
[...]

okólnik nie stanowi przepisów.

Jak odbiornik jest dodatkiem do urządzenia którego główna funkcja jest
inna to nie płacimy (komputer, komórka, budzik...)

w której ustawie?

czyli jak zamiast telewizora postawie sobie monitor komputerowy i do tego podlacze tuner po hdmi to co?

nie ma w ogole przepisów definiujących za co płacimy a za co nie.

Ładnych parę lat temu chciała to zmienić waniek, ale sie wyglupila z abonamentem za telefon komorkowy i poległa.

Data: 2013-05-27 22:31:47
Autor: z
Abonament RTV
W dniu 2013-05-27 21:52, witek pisze:
okólnik nie stanowi przepisów.

Nie twierdzę że okólnik czy rozporządzenie "rady" jest mądre, poprawne, słuszne ale "rada" każe nam się do niego stosować.

czyli jak zamiast telewizora postawie sobie monitor komputerowy i do
tego podlacze tuner po hdmi to co?

To taki zestaw będzie odbiornikiem. Takie są wykładnie "rady"

nie ma w ogole przepisów definiujących za co płacimy a za co nie.

Mam się zatem powołać na brak odnośnych przepisów gdy przyjdą i zechcą sprawdzać?
Nie upieram się przy swoim. Ja tego nie wymyśliłem. Chcę wiedzieć jak mam reagować jak będą chcieli ode mnie podatek od zestawu jaki opisałeś (Monitor + tuner)
Jak mam postąpić?

Data: 2013-05-27 18:17:59
Autor: witek
Abonament RTV
z wrote:
W dniu 2013-05-27 21:52, witek pisze:
okólnik nie stanowi przepisów.

Nie twierdzę że okólnik czy rozporządzenie "rady" jest mądre, poprawne,
słuszne ale "rada" każe nam się do niego stosować.

ja mam swoją radę i tam mi sie każe niestosować.

czyli jak zamiast telewizora postawie sobie monitor komputerowy i do
tego podlacze tuner po hdmi to co?

To taki zestaw będzie odbiornikiem. Takie są wykładnie "rady"

rada sobie może.,

nie ma w ogole przepisów definiujących za co płacimy a za co nie.

Mam się zatem powołać na brak odnośnych przepisów gdy przyjdą i zechcą
sprawdzać?

sprawdzanie jest zawarte w ustawie tudziez rozporządzeniach do niej.
Wiec przychodzić mają prawo. ale warunkiem jest twoja zgoda.
Jak ich nie wpuscicsz nic wiecej nie mogą.

Nie upieram się przy swoim. Ja tego nie wymyśliłem. Chcę wiedzieć jak
mam reagować jak będą chcieli ode mnie podatek od zestawu jaki opisałeś
(Monitor + tuner)
Jak mam postąpić?

podatek od tv, to czynność administracyjna. wiec oni cię tylko poinformują ile im jesteś winien i tyle. twoja zgoda do tego nie jest im do niczego potrzebna. To oni jednostronnie ustalają ile im jesteś winien.
Potem sie możesz odwoływać poprzez wszystkie instancje aż do trybunału konstytucyjnego. i tak na końcu przegrasz. nie pierwszy to raz kiedy TK uzasadnia swoją decyzję, że nie możesz wygrać bo byłoby to sprzeczne z finansowym interesem państwa.

najlepiej nie dać się złapać.

ps. radio w samochodzie masz? to uważaj.

Data: 2013-05-28 01:21:42
Autor: hiki o!
Abonament RTV
On 28.05.2013 01:17, witek wrote:

ps. radio w samochodzie masz? to uwaĹźaj.

slyszalem, ze policja chce kontrolowac legalnosc mptrojek w playerach mp3 :D

Data: 2013-05-27 18:50:14
Autor: witek
Abonament RTV
hiki o! wrote:
On 28.05.2013 01:17, witek wrote:

ps. radio w samochodzie masz? to uwaĹźaj.

slyszalem, ze policja chce kontrolowac legalnosc mptrojek w playerach
mp3 :D

nie wiem
ale poczciarz przy okazji roznoszenia poczty jak najbardziej może machnąć protokół, że w takim to a takim samochodzie widział radio.

Szczególnie jak dostaną dyrektywę, że bez jednego złapanego delikwenta premii nie ma.

Data: 2013-05-28 02:36:42
Autor: hiki o!
Abonament RTV
On 28.05.2013 01:50, witek wrote:
hiki o! wrote:
[...]

ale poczciarz przy okazji roznoszenia poczty jak najbardziej moĹźe
machnąć protokół, że w takim to a takim samochodzie widział radio.

No to potem niech sprawdzi w bazie czy za to radio jest oplacany abo.
I jak nie to moze podjac dzialania...

Albo moga wszystkim od razy wysylac, ze zalegaja z abo :)

A potem beda zwijac ogon.

Data: 2013-05-27 20:11:24
Autor: witek
Abonament RTV
hiki o! wrote:
[...]

Ale on juz sprawdzil.

Jak poczciarz przychodzi na kontrolę to właśnie dlatego, że nie znaleźli opłacanego obonamentu pod tym adresem i ktoś go tam wysłał.

Data: 2013-05-28 08:07:13
Autor: RadoslawF
Abonament RTV
Dnia 2013-05-28 03:11, Użytkownik witek napisał:

[...]

Zagalopowałeś się. Jak listonosz ma powiązać konkretne aut z
konkretnym adresem ?

Pozdrawiam

Data: 2013-05-28 02:35:15
Autor: witek
Abonament RTV
RadoslawF wrote:
[...]

A listonosz to taki obcy gościu co to nie ma pojęcia, kto jakim samochodem jeździ.

Data: 2013-05-28 00:45:38
Autor: Kris
Abonament RTV
W dniu wtorek, 28 maja 2013 09:35:15 UTC+2 użytkownik witek napisał:
A listonosz to taki obcy go�ciu co to nie ma poj�cia, kto jakim samochodem je�dzi.

Akurat listonoszy bym się nie obawiał. Nie zaryzykują donoszenia na swoich klientów. Przecież po takim donosie będzie się musiał w tej samej klatce schodowej codziennie i tak pojawiać.
W ryj dostać łatwo;))

Data: 2013-05-28 03:04:09
Autor: witek
Abonament RTV
Kris wrote:
[...]

to nie donos. to jego praca.
jak mu każą tak zrobi bo nie ma innego wyjścia.

Data: 2013-05-29 09:44:48
Autor: m
Abonament RTV

On 05/28/2013 10:04 AM, witek wrote:

> to nie donos. to jego praca.
> jak mu każą tak zrobi bo nie ma innego wyjścia.

Hę? Jak niby zmusisz listonosza żeby podzielił się swoją wiedzą na temat do kogo należy który samochód? Powie że "nie mam wiedzy na ten temat" i jak mu udowodnisz że ma?

Bo to że w części przypadków ma - wydaje się dość prawdopodobne, nawet w większych miastach.

p. m.

Data: 2013-05-28 12:09:27
Autor: hiki o!
Abonament RTV
On 28.05.2013 09:35, witek wrote:
RadoslawF wrote:
[...]

samochodem jeĹşdzi.

Pomijajac małe wioski, to raczej nie ma.

Data: 2013-05-28 18:12:33
Autor: RadoslawF
Abonament RTV
Dnia 2013-05-28 09:35, Użytkownik witek napisał:

[...]

Nie ma, ja mam samochód w garażu, ale nawet ci którzy trzymają
auta pod blokiem to w godzinach pracy listonosza mają je
raczej przed miejscem pracy. Ale wytłumacz skąd listonosz
ma wiedzieć kto jakim jeździ ? pytam o bloki w mieście a
nie wiochę czy domki z pojazdami na podjazdach czy podwórkach.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-28 19:39:59
Autor: hiki o!
Abonament RTV
On 28.05.2013 18:12, RadoslawF wrote:
[...]

Zwlaszcza, ze na podjezdzie domku regularnie moze parkowac opiekunka do dziecka

Data: 2013-05-28 23:05:04
Autor: RadoslawF
Abonament RTV
Dnia 2013-05-28 19:39, Użytkownik hiki o! napisał:

[...]

Może pomysłodawca z malej wioski pochodzi i zapomniał że
w miastach to troszkę inaczej wygląda.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-28 19:23:29
Autor: witek
Abonament RTV
RadoslawF wrote:
[...]

zdziwilbys sie ile listonosz wie.
oczywiscie jak nie wie to nie wie i nie bedzie sie wydurniał oczywiscie,
Ale nie wiesz co zrobi jak go zmusza.

Data: 2013-05-29 10:59:25
Autor: RadoslawF
Abonament RTV
Dnia 2013-05-29 02:23, Użytkownik witek napisał:

[...]

Ale piszesz o dużym mieście i listonoszu z blokowiska czy
takim z małej wioski ?

Pozdrawiam

Data: 2013-05-29 09:05:20
Autor: witek
Abonament RTV
RadoslawF wrote:
[...]

Bez znaczenia
listonosz zna ludzi i tu i tu.

Data: 2013-05-29 16:36:44
Autor: RadoslawF
Abonament RTV
Dnia 2013-05-29 16:05, Użytkownik witek napisał:

[...]

Ma znaczenie.
O ile na wiosce może znać wszystkich, zwłaszcza jak sam jest
miejscowy to w blokowiskach będzie znał tylko emerytów i
rencistów którzy nie założyli RORów, niektóre gospodynie
domowe do których często przychodzą polecone i nieletnie
dzieciaki bawiące się przed blokiem. Innych nie będzie znał
nawet z widzenia bo też pracują i kiedy on łazi po osiedlu
to oni są w pracy często w miejscu oddalonym o kilkanaście
kilometrów.

Ale zamiast pisać głupoty wyjaśnij mi jak listonosz który
nie widział mnie na oczy rozpozna mnie i skojarzy z numerem
mieszkania i marką samochodu który stoi schowany w garażu.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-29 09:38:57
Autor: witek
Abonament RTV
RadoslawF wrote:
[...]

nie potrafie ci wytlumaczyc skoro nie rozumiesz tego co do tej pory napisalem.

Data: 2013-05-29 17:40:38
Autor: RadoslawF
Abonament RTV
Dnia 2013-05-29 16:38, Użytkownik witek napisał:

[...]

To może zamiast pisać bzdury w stylu potrafi czy da radę
napisz wreszcie w jaki sposób to zrobi.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-28 12:08:57
Autor: hiki o!
Abonament RTV
hiki o! wrote:
[...]

JAki adres ma radio zaparkowane w samochodzie? :)

Data: 2013-05-28 07:17:59
Autor: z
Abonament RTV
W dniu 2013-05-28 01:17, witek pisze:

ps. radio w samochodzie masz? to uważaj.

O widzisz. W moim samochodzie radio fabryczne jest zepsute. Serio.
Co wtedy? Wyjąć z połową deski rozdzielczej żeby nie kusiło podejrzeniami? :-)

PS. Dobrze że mieszkam w bloku. Taki poczciarz musiałby się w detektywa jeszcze bawić :-)
PS. 2. Kurde!!! O czym my tu bredzimy w XXI wieku w centrum nowoczesnej Europy. Co za dziadowstwo!

Data: 2013-05-28 02:33:49
Autor: witek
Abonament RTV
z wrote:
[...]

Ty sie nie smiej, bo jak ci przyjdzie z US skarbowego info, ze ci zwrot podatku zatrzymali w ramach kary za nieopłacony abonament to sam bedziesz szukał papierów jak tu udowodnic, ze to radio nie działa.

PS. Dobrze że mieszkam w bloku. Taki poczciarz musiałby się w detektywa
jeszcze bawić :-)

No twoje szczęscie. Ale wystarczy, zeby cię znał i wiedział, ktory samochód twój.

PS. 2. Kurde!!! O czym my tu bredzimy w XXI wieku w centrum nowoczesnej
Europy. Co za dziadowstwo!

No niestety do tego doszło.

Data: 2013-05-28 10:14:14
Autor: z
Abonament RTV
W dniu 2013-05-28 09:33, witek pisze:
Ty sie nie smiej, bo jak ci przyjdzie z US skarbowego info, ze ci zwrot
podatku zatrzymali w ramach kary za nieopłacony abonament to sam
bedziesz szukał papierów jak tu udowodnic, ze to radio nie działa.

Ja się nie śmieję. ;-) Osobiście znam przypadek zajęcia emerytury za okres faktycznego brak płacenia, za okres nie zgłoszenia uprawnień do zwolnienia + kary, odsetki.

Dlatego chciałbym wiedzieć za co mam płacić a za co nie.
Jakie kompetencje tych "kontrolerów"? Czy znają się na technologi i odróżnią TV + komp od monitora + tuner, czy wzmacniacz+mp3 w samochodzie od radia samochodowego :-) itd. ...

Data: 2013-05-28 08:43:38
Autor: witek
Abonament RTV
z wrote:
[...]

Kontrolerami są listonosze.
Nie masz obowiązku wpuścić ich do domu, ale oni mają obowiązek sporządzić protokół.
Że albo nie zostali wpuszczeni, albo zostali i zastali to i to.
Na niczym sie nie znają bo niby skąd.

Zo co masz płacić niewiadomo, ale najlepiej zebys płacił bo na celebrytów kasy brakuje.

Data: 2013-05-28 12:12:27
Autor: hiki o!
Abonament RTV
On 28.05.2013 09:33, witek wrote:
z wrote:
[...]

samochĂłd twĂłj.

to ze ktos uzytkuje jakis samochod nie zonacza, ze jest jego wlascicielem...

Data: 2013-05-28 08:45:44
Autor: witek
Abonament RTV
hiki o! wrote:

No twoje szczęscie. Ale wystarczy, zeby cię znał i wiedział, ktory
samochĂłd twĂłj.

to ze ktos uzytkuje jakis samochod nie zonacza, ze jest jego
wlascicielem...

na decvyzji KRRITV bedzie pouczenie gdzie sie możesz odwołać od decyzji.

DO czasu uznania towjego odwołania kara dalej obowiązuje i bedzie ściągana przez poborcę podatkowego.

Data: 2013-05-28 07:35:46
Autor: Liwiusz
Abonament RTV
W dniu 2013-05-28 07:17, z pisze:
[...]

Śmieszne są te ostatnie podrygi o rzekomej wielkości Europy, podczas gdy to jest już umierająca cywilizacja...

--
Liwiusz

Data: 2013-05-28 10:21:31
Autor: Andrzej Lawa
Abonament RTV
W dniu 28.05.2013 07:35, Liwiusz pisze:

Śmieszne są te ostatnie podrygi o rzekomej wielkości Europy, podczas gdy
to jest już umierająca cywilizacja...

Tak, koniec świata, zagłada, kupujcie złoto... bla, bla, bla

Data: 2013-05-28 10:33:05
Autor: Liwiusz
Abonament RTV
W dniu 2013-05-28 10:21, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 28.05.2013 07:35, Liwiusz pisze:

Śmieszne są te ostatnie podrygi o rzekomej wielkości Europy, podczas gdy
to jest już umierająca cywilizacja...

Tak, koniec świata, zagłada, kupujcie złoto... bla, bla, bla

Już Ty się, Andrzejku, lepiej nie rozmnażaj ;)

--
Liwiusz

Data: 2013-05-28 10:52:59
Autor: Andrzej Lawa
Abonament RTV
W dniu 28.05.2013 10:33, Liwiusz pisze:
[...]

Ty się w moje życie seksualnie nie wpieprzaj.

Zajmij się swoimi wizjami apokaliptycznymi, strzel sobie z rozpaczy w łeb i w ten sposób uczyń świat lepszym.

Data: 2013-06-01 00:16:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Abonament RTV
On Mon, 27 May 2013, witek wrote:

z wrote:
[...]

  Nie stanowi.
  Choć "prawo powielaczowe" nadal ma wielkie poważanie :>

Jak odbiornik jest dodatkiem do urządzenia którego główna funkcja jest
inna to nie płacimy (komputer, komórka, budzik...)

w której ustawie?

  Z braku laku wrzucę 193KC.
  Przepis o "częściach przyłączonych" do przedmiotu ruchomego,
czyli wersję która zakłada, że skoro ustawa wyróżnia przedmioty
BĘDĄCE TV oraz przedmioty NIE BĘDĄCE TV, "przedmiot mieszany"
nalezy zaliczyć do jednej z grup, i jeśli tylko istnieje,
należy użyć kryterium ustawowego.
  193KC marnie bo marnie, ale pasuje.

- nie ma przepisu szczegółowego (a przynajmniej wszyscy tak twierdzą)
- nie ma definicji odbiornika TV/radio
- nie jest dostatecznie jasne, czy 193KC można stosować dla przypadku
  *funkcji* części składowych
- niemniej faktycznie, PEWNE elementy komputera są dedykowane do
  spełniania konkretnej funkcji, bez wyłączania z rozważań oprogramowania,
  fakt ich dostępności/konieczności zdjęcia plomb gwarancyjnych IMVHO
  jest bez znaczenia

czyli jak zamiast telewizora postawie sobie monitor komputerowy i do tego podlacze tuner po hdmi to co?

  To patrzysz na kwitki z cenami poszczególnych "funkcji" ;)
(nie, nie mam pojęcia co zrobić jeśli przedmiot został już
nabyty jako "wielofukcyjny", ale IMVHO rada słusznie uznała,
że "komputerowość" stanowi istotną składową wertości
monitora zintegrowanego z telewizorem).

  Jeszcze raz - skoro wychodzi, że nie ma przepisów szczegółowych, to
nie można ignorować przepisów najbardziej ogólnych, choćby zasady
w nich wyrażone wydawały się zdecydowanie "mało szczegółowe" :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-31 18:15:59
Autor: witek
Abonament RTV

z wrote:
[...]

Co najmniej dwa razy nie.

Art 193 określa podział  podział własności,  a nie funkcjonalności.
I nie wdaje mi sie aby go można było stosować roszerzajaco  od czegoś innego niż  określenie procentowego udziału we współwłasnosci.
W zaden sposob nie widzę zastosowania tego przepisu do określania przenikania się cech.

a dwa, że w takim razie dlaczego radio nie jest traktowane jak czesc skladowa samochodu i ktos domaga sie sie abonamentu od czesci skladowej samochodu?

odpowiesz, ze istnieje przepis szczegolowy okreslaljacy, ze ta czesc skladowa samochodu podlega abonamentowi.

Skoro tak, to inne przedmioty "tej samej rangi" powinny rowniez posiadac przepis szczegolowy aby mozna bylo pobierac od nich abonament.
Skoro nie ma przepisu szczególowego nie ma abonamentu.

czy jesli radio jest wbudowane w mikorfalowke to abonament sie nalezy czy nie?
a w telefon komórkowy ?

w ten sposbo dojdziemy do wniosku, ze albo nalezy sie od wszystkiego albo tylko od tego co ma przepis szczegolowy jasno okreslajacy od jakiego urzadzenia abonament sie nalezy.

narazie obowiazuje zasada, ze "od wszystkiego " abonament sie nie nalezy co "okolnikiem" potwierdzila sama rada.

[...]

czyli jak kupie drozszy monitor a tanszy tuner to jest tu urzadzenie komputerowe, a jak tanszy monitor a droszy tuner to odbiornik tv ?

sliskie to i mysle, ze zaden sedzia sie na taki numer nie odwazy.

  Jeszcze raz - skoro wychodzi, że nie ma przepisów szczegółowych, to
nie można ignorować przepisów najbardziej ogólnych, choćby zasady
w nich wyrażone wydawały się zdecydowanie "mało szczegółowe" :)

ale nie mozna stosowac tych przepisow do czegos innego niz zostaly one przeznaczone.

a art 193 sluzy do "dzialania" na pieniadzach a nie na funkcjonalnosci

Moim zdaniem narazie mamy bubel prawny i totalna samowolke.

Data: 2013-06-01 09:25:36
Autor: Gotfryd Smolik news
Abonament RTV
On Fri, 31 May 2013, witek wrote:

Gotfryd Smolik news wrote:
  Z braku laku wrzucę 193KC.
  Przepis o "częściach przyłączonych" do przedmiotu ruchomego,
[...]

[...]

  I to jest dobre pytanie.

[...]

  Nie wiem czy się mylę, ale KRRiTV chyba wywodzi że nie.

[...]

  No i to się zgadza.

  Natomiast nie wiem czy istnieje przepis szczegółowy rozwikłujący
powyższe założenia wobec 191KC :>

czyli jak kupie drozszy monitor a tanszy tuner to jest tu urzadzenie komputerowe, a jak tanszy monitor a droszy tuner to odbiornik tv ?

sliskie to

  W zupełności się zgadzam :)

Moim zdaniem narazie mamy bubel prawny i totalna samowolke.

  Nie pierwszy :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-27 20:17:19
Autor: z
Abonament RTV
W dniu 2013-05-27 19:42, Jawi pisze:
[...]

Dobrze jeszcze jest się wczytać we wszystkie zwolnienia.
I pamiętać że nie działają z automatu. Trzeba zgłosić się z papierami.
+ oświadczenie że w gospodarstwie nie ma więcej niż 2 osób bez zwolnienia.
Niestety wiele starszych osób tego nie wie i trochę z biedy a trochę przez premiera ;-) zalegają albo płacą. Dochodzi do absurdów w postaci komornika na rencie za okresy w których mogły oficjalnie nie płacić dzięki "ambitnym" urzędom skarbowym.

Tak panowie prawnicy którzy doradzają ustawodawcom.
Takie mamy prawo. WSTYD!!!

PS. Z drugiej strony pamiętajmy że nic nie grozi tym co odbiorników nie zarejestrowali (martwe przepisy) znowu WSTYD!!!

Data: 2013-05-27 13:41:04
Autor: witek
Abonament RTV
z wrote:
PS. Z drugiej strony pamiętajmy że nic nie grozi tym co odbiorników nie
zarejestrowali

grozi jesli ktos ich złapie.

Abonament RTV