Abonament RTV i zmiana mieszkania

Data: 2018-03-12 14:10:31
Autor: Wojtek
Abonament RTV i zmiana mieszkania
Czy przy zmianie mieszkania (tj. sprzedaż starego i kupno nowego) zmienia się konto bankowe abonenta RTV? Czy trzeba kogoś od RTV informować o zmianie mieszkania (wyrejestrować sprzęt RTV ze starego i zarejestrować na nowy adres)?

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-12 14:25:24
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-03-12 o 14:10, Wojtek pisze:
[...]

Wyrejestruj spod starego, a na nowym... zarejestruj tylko wówczas, jeśli jesteś tak praworządny, że jak przeklniesz na ulicy, to idziesz na policję, aby ukarali cię mandatem.

--
Liwiusz

Data: 2018-03-12 14:34:49
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-12 o 14:25, Liwiusz pisze:

Wyrejestruj spod starego, a na nowym... zarejestruj tylko wówczas, jeśli jesteś tak praworządny, że jak przeklniesz na ulicy, to idziesz na policję, aby ukarali cię mandatem.

Czy to da się załatwić w jednym okienku? Czy wskutek tej operacji zmieni mi się moje konto bankowe RTV?

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-12 14:47:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-03-12 o 14:34, Wojtek pisze:
[...]

Spytaj się na poczcie.

--
Liwiusz

Data: 2018-03-13 19:40:24
Autor: z
[...]

Od kiedy to prawnicze indywidua namawiają do nie płacenia podatków?

Data: 2018-03-14 16:45:23
Autor: Robert Tomasik
W dniu 13-03-18 o 19:40, z pisze:
[...]

To nie jest podatek. To nawet nie wiadomo, co to jest. Gdyby to był
podatek, to przykładowo telewizja musiałaby przetargi ogłaszać, a nie
płacić sobie z sufitu stawki. By nie musieli tych przetargów robić
unikają jak ognia czegokolwiek, co by powodowało,że te środki są
publiczne. Na chwilę obecną to jest jakaś quasi umowa cywilnoprawna
sankcjonowana ustawą. Nawet nie za bardzo wiadomo, jakie przepisy do
tego stosować i stąd od wielu lat jest burdel.

Data: 2018-03-14 17:33:20
Autor: z
[...]

Burdel jest. Był nawet taki co obiecywał że zrobi wszystko żeby tą "daninę" zlikwidować ;-)

Każdy prawnik Ci to powie że to jest konstrukcja podatkowa tylko nazwana/opisana od czapy.
Płacisz za to że coś posiadasz. PODATEK jak nic.
A podatki płacić trzeba.
Czekam na nożyce praworządnej opozycji antypisowskiej ;-)

Data: 2018-03-14 18:42:44
Autor: Shrek
W dniu 14.03.2018 o 17:33, z pisze:

Każdy prawnik Ci to powie że to jest konstrukcja podatkowa tylko nazwana/opisana od czapy.

Skoro ustawodawca twierdzi, że nie podatek, to chyba ustawodawca wie lepiej - prawda? Pisałem - sprawa jest prosta - państwo robi w chuja obyatele, a obywatel państwo. W sumie uczciwie na swój sposób.

Shrek

Data: 2018-03-15 00:51:49
Autor: Animka
W dniu 2018-03-14 o 18:42, Shrek pisze:
[...]

Mógłbyś się tak brzydko nie wyrażać? Twojej żonce może się Ciebie odechcieć.

--
animka

Data: 2018-03-15 14:02:34
Autor: z
[...]

jak powszechnie ostatnio wiadomo to ustawodawca jest z suwerena i g...o wie. Wszystko wiedzą "mądrzy" prawnicy a oni twierdzą że to podatek!

Data: 2018-03-15 14:15:11
Autor: Shrek
W dniu 15.03.2018 o 14:02, z pisze:

[...]

Wręcz przeciwnie - jak zapytasz jakiegokowiek prawnika z okolic parlamentu, KRRiT czy samej telewizji czy radia, to prędzej zje własnego buta niż przyzna pod nazwiskiem że to podatek. Gdyby był miałoby to niemiłe konsekwencje do kurwskiego, a to z kolei źle by wróżyło temu nadmiernie szczeremu prawnikowi. Dlatego państwo leci w chuja i twierdzi, że nie. A obywatele lecą w chuja twierdząc że odbiorników nie mają.

Powstaje pytanie dlaczego państwo w sposób jawny to toleruje. Właściwa odpowiedź brzmi, bo to państwu zalezy żeby obywatele gównianą kurwizję oglądali, a nie obywatelom na kurwizji. Obywatele mogą sobie oglądać polsat czy nie dajboże tvn i będą happy - co najwyżej da się więcej podrasowanego diskopolo w postaci sławka i pełen odlot- wieś tańczy i śpiewa, tylko propagandy nie ma;)

Czy za to płacą czy nie jest sprawą drugorzędną. A w zasadzie było dopóki kurwski nie wziąl się za oszczędności i zaciskanie pasa, czego budżet telewizji nie wytrzymał.

Shrek

Data: 2018-03-15 16:56:02
Autor: z
W dniu 2018-03-15 o 14:15, Shrek pisze:
Wręcz przeciwnie - jak zapytasz jakiegokowiek prawnika z okolic parlamentu,

Ale ci są źli. Ich nie słuchaj bo opłacani przez Pis :-)

Powstaje pytanie dlaczego państwo w sposób jawny to toleruje.

Gdybyś trochę pomyślał to doszedłbyś do wniosku że taka publiczna tv jest potrzebna. A to że obecnie i poprzednio będący przy korycie zrobili sobie z niej tubę propagandową świadczy tylko o błędach i wypaczeniach ;-)
Taka Tv powinna być finansowana z budżetu a nie podatku nazywanego opłatą audiowizualną czy abobnamentem którą płacą tylko niegramotni emeryci :-)

Chyba że idziemy na prawdziwą wolność i demokrację i nie finansujemy partii politycznych, socjalistycznych emerytur, chorej służby zdrowia i każdy jest kowalem swojego losu.

Tylko że musielibyśmy wystąpić z UE bo jak wiadomo to komunistyczny kołchoz JEST :-)

Data: 2018-03-15 17:12:38
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5aaa9794$0$676$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

USA jakos sie obywa bez.
Powiedzialbym, ze taka publiczna TV jest potrzebna, aby trzymac poziom, do ktorego beda prywatne musialy sie dostowac, z korzyscia dla nas, odbiorcow ... ale w miedzyczasie publiczna zeszla w okolice psow, i to jeszcze przed PiS.

A to że obecnie i poprzednio będący przy korycie zrobili sobie z niej tubę propagandową świadczy tylko o błędach i wypaczeniach ;-)

Ale tak zawsze bedzie.
Jedyne systemowe rozwiazanie, to pozbyc sie panstwowej TV.

Ale wtedy tez beda bledy i wypaczenia - tylko inne :-)

Taka Tv powinna być finansowana z budżetu a nie podatku nazywanego opłatą audiowizualną czy abobnamentem którą płacą tylko niegramotni emeryci :-)

A w budzecie pieniadze skad sa ?

Chyba że idziemy na prawdziwą wolność i demokrację i nie finansujemy partii politycznych, socjalistycznych emerytur, chorej służby zdrowia i każdy jest kowalem swojego losu.

No to wygra ta partia, ktora zdobedzie wiecej funduszy na propagande.
A kto im da, i czego bedzie chcial w zamian ?

No chyba ze oficjalnie sie z tym pogodzimy ... i dojdziemy to systemu, gdzie duza firma obdziela obie partie po rowno, bo nie moze sobie pozwolic na to, zeby nowa wladza im bruzdzila :-)

J.

Data: 2018-03-15 19:12:09
Autor: z
W dniu 2018-03-15 o 17:12, J.F. pisze:
Ale tak zawsze bedzie.
Jedyne systemowe rozwiazanie, to pozbyc sie panstwowej TV.

O widzisz.

I tu można zadać pytanie dlaczego kasta sędziowska i prawnicza może się oprzeć naciskom teraźniejszej władzy a wszelekaiej maści redaktorzyny nie mogą i włażą w tyłki politykom> ;-)

A może to błędne założenie i zawsze tak będzie. Jedyne systemowe rozwiązanie to pozbyć się państwowych sądów i sprywatyzować jak wszystko? ;-)

To jak to jest?

No to wygra ta partia, ktora zdobedzie wiecej funduszy na propagande.
A kto im da, i czego bedzie chcial w zamian ?

No właśnie. Wolne media?
Kto im da i czego będzie chciał w zamian? ;-)

No chyba ze oficjalnie sie z tym pogodzimy ... i dojdziemy to systemu, gdzie duza firma obdziela obie partie po rowno, bo nie moze sobie pozwolic na to, zeby nowa wladza im bruzdzila :-)

Duża firma w sensie korporacja i jakieś zasady  może jeszcze moralne moralne?

Nie rozśmieszaj... :-)

Data: 2018-03-16 06:23:08
Autor: J.F.
Dnia Thu, 15 Mar 2018 19:12:09 +0100, z napisał(a):
[...]

Prywatyzacja wymiaru sprawiedliwosci ... dziala ... nie rob sasiadowi
co tobie niemile, bo on ma kalasza ... mam i ja :-)

[...]

Ekonomiczne a nie moralne. Korporacja musi poprzec obie partie, zeby potem moc doic niezaleznie
od wyniku wyborow :-)

J.

Data: 2018-03-16 08:12:38
Autor: z
W dniu 2018-03-16 o 06:23, J.F. pisze:

Ekonomiczne a nie moralne.
Korporacja musi poprzec obie partie, zeby potem moc doic niezaleznie
od wyniku wyborow :-)

J.

Obecnie korporacje już nawet nie potrafią ekonomicznie długofalowo myśleć. liczy się spekulacja i zarobek tu i teraz a po nas choćby potop

Data: 2018-03-16 15:35:27
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-16 o 08:12, z pisze:

[...]

A coś na poparcie tej tezy?
Tak jak napisałeś działają partie i politycy.
W korporacjach jest czasami podobnie jeśli korporacja podejmuje
decyzje o sprzedaży jakiejś firmy. Wtedy przed sprzedażą taką firmę
odpowiednie skutecznie wydoją. Ale pozostałe elementy korporacji
mają się dobrze.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-16 16:42:47
Autor: z
Abonament RTV i zmiana mieszkania
W dniu 2018-03-16 o 15:35, RadoslawF pisze:

A coś na poparcie tej tezy?

Statystyki mówią że firmie/korporacji łatwiej i taniej jest zamist wybudować fabrykę i coś pożytecznego produkować inwestować w spekulacje albo bankowość. Po co się wysilać.
To jest światowy trynd. ;-) Tyle się o tym mówi również w opozycyjnym radiu tokfm.
Nie jesteś na czasie? :-)

Data: 2018-03-16 17:56:20
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-16 o 16:42, z pisze:

[...]

Jestem. Ale w odróżnieniu od zwolenników teorii spiskowych mam swój
rozum i wiem że aby spekulować trzeba mieć czym.
Ale rozumiem że łatwiej i wygodniej uwierzyć kolejnym gadającym
głowom z TV czy głosom z radia.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-16 19:17:16
Autor: z
W dniu 2018-03-16 o 17:56, RadoslawF pisze:
Jestem. Ale w odróżnieniu od zwolenników teorii spiskowych

To  nie jest żaden spisek.
Mamy takie czasy (zapewne tak wyszło z normalnej pazerności) że każdy optymalizuje wydatki i minimalizuje koszty :-)
Przy okazji zgodzono się że mogą istnieć "produkty finansowe" ZGROZA logiczna i językowa
Więc... ;-) "inwestorzy" działają i produkują to co im się bardziej opłaca. Czyli produkty finansowe oraz handlują tym co przynosi największy zysk. I kółko się zamyka

Cytuję tutaj właśnie to radio żeby nie być posądzanym o pizdzielstwo które jest głupie z zasady i coby nie powiedziały "narodowe media" będzie też głupie...

oraz dlatego że wypowiadają się tam czasem mądrzy ludzie i można się wiele dowiedzieć o świecie.
Od kultury czy historii po nowinki technologiczne czy nowe idee socjologiczne.
Posłuchaj. Warto.

Data: 2018-03-16 20:52:20
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-16 o 19:17, z pisze:

Jestem. Ale w odróżnieniu od zwolenników teorii spiskowych

To  nie jest żaden spisek.
Mamy takie czasy (zapewne tak wyszło z normalnej pazerności) że każdy optymalizuje wydatki i minimalizuje koszty :-)

Optymalizacja nie oznacza że firma żyje z "produktów finansowych"

[...]

Oferta finansowa czy spekulacyjna nie jest produktem.
Bywa tak tylko nazywana.

[...]

Słucham. Problem w tym że jak sam przyznajesz mądrzy ludzie wypowiadają
się tam tylko czasem. I szkoda mojego czasu na sprawdzanie czy to co
słuchałem powiedział ktoś mądry czy zwykły zapychacz czasu.
Ktoś kto tego nie dostrzega jak ty pisze potem tak aby wyglądało
że każda korporacja oferuje "produkt finansowy" zamiast realnego
produktu. Tak jak ty to zrobiłeś.

W jednym nie zaprzeczę, oferujących "produkty finansowe" na rynku
USA jest coraz więcej. Ale to ich zmartwienie, nie nasze.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-16 21:03:57
Autor: z
W dniu 2018-03-16 o 20:52, RadoslawF pisze:

Słucham. Problem w tym że jak sam przyznajesz mądrzy ludzie wypowiadają
się tam tylko czasem.

Słuchaj częściej :-)

[...]

Manipulujesz albo nie chcesz zrozumieć że pisałem o tendencji którą omawiali zaproszeni profesorowie do studia.

W jednym nie zaprzeczę, oferujących "produkty finansowe" na rynku
USA jest coraz więcej. Ale to ich zmartwienie, nie nasze.

I tu jesteś w błędzie

PS. Z wczoraj... W światowym dniu konsumenta omawiano prawa i zasady ochrony danych osobowych.
Otóż kolejna sprawa dotycząca nas wszystkich. Się okazuje że korporacje handlując i obrabiając niby dane statystyczne (dla zwiększenia swojego zarobku) nie do końca przestrzegają prawa.
Ale przecież można tego nie dostrzegać tak samo jak "produktów" finansowych, niedozwolonych zapisów w umowach czy innych oszustw  :-)

Data: 2018-03-16 22:34:38
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-16 o 21:03, z pisze:

Słucham. Problem w tym że jak sam przyznajesz mądrzy ludzie wypowiadają
się tam tylko czasem.

Słuchaj częściej :-)

Po co skoro jak sam piszesz "wypowiadają się tam czasem".

[...]

I nie dostrzegłeś że ta tendencja nie dotyczy wszystkich korporacji
a tylko tych o określonym profilu.

W jednym nie zaprzeczę, oferujących "produkty finansowe" na rynku
USA jest coraz więcej. Ale to ich zmartwienie, nie nasze.

I tu jesteś w błędzie

To szkoda że nie napisałeś dlaczego.

[...]

Tę działalność korporacji akurat dostrzegam. Tyle że ty piszesz
o korporacjach światowych i wiążesz je z przestrzeganiem prawa
naszego lub unijnego. A to sensu już nie ma.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-17 21:49:18
Autor: z
W dniu 2018-03-16 o 22:34, RadoslawF pisze:

Po co skoro jak sam piszesz "wypowiadają się tam czasem".

Tak się czepiasz szczegółów i zbaczasz na poboczne tory żeby mieć ostatnie zdanie? :-)

Data: 2018-03-17 23:26:36
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-17 o 21:49, z pisze:

Po co skoro jak sam piszesz "wypowiadają się tam czasem".

Tak się czepiasz szczegółów i zbaczasz na poboczne tory żeby mieć ostatnie zdanie? :-)

Tak się wijesz żeby nie przyznać komuś racji?
Nawet jak ci twój własny cytat przypomni?

Pozdrawiam

Data: 2018-03-18 09:28:49
Autor: z
Abonament RTV i zmiana mieszkania
W dniu 2018-03-17 o 23:26, RadoslawF pisze:
Właśnie wysłuchałem dyskusji o Putinie. Bardzo pouczająca.

Śmiem twierdzić że 50% w tym radiu jest informacjami pożytecznymi.
oczywiście trzeba umieć słuchać u olewać propagandę.

Ciekawe czy dziś prowadzić będzie Król?

Data: 2018-03-18 12:10:43
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-18 o 09:28, z pisze:

Właśnie wysłuchałem dyskusji o Putinie. Bardzo pouczająca.

Śmiem twierdzić że 50% w tym radiu jest informacjami pożytecznymi.
oczywiście trzeba umieć słuchać u olewać propagandę.

Połowa informacji jest pożyteczna, założymy że to prawda.
Połowa czasu gadanego to reklamy, co daje jedną czwartą tego
czasu na informacje "pożyteczne".
Dziewięćdziesiąt procent czasu w radiu leci muzyka, co oznacza
ze informacje "pożyteczne" zajmują 2,5 procenta tego czasu.
Informacje uznane za ważne są wielokrotnie w ciągu dnia
powtarzane dzięki czemu a pożyteczne jest coś o czym się
dowiadujesz a nie słuchasz po raz kolejny.
Co oznacza że czas podawania "pożytecznych" informacji spada
poniżej pół procenta. Miłego słuchania radia i wyłuskiwania
"pożytecznych" informacji życzę.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-18 17:04:36
Autor: z
W dniu 2018-03-18 o 12:10, RadoslawF pisze:
[...]

Widzę że nie ma co z Tobą gadać. Jeśli 90% w radiu tok-fm słyszysz muzykę. ;-)

pozdro

PS. Tok-fm słucham w pracy żeby właśnie odetchnąć od muzyki a posiłkuję się nowoczesną techniką żeby nie słuchać reklam, które to radio nadaje. A jakże :-)

Data: 2018-03-18 19:12:07
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-18 o 17:04, z pisze:

[...]

Poprzyj tę genialną myśl czynem i nie gadaj.

PS. Tok-fm słucham w pracy żeby właśnie odetchnąć od muzyki a posiłkuję się nowoczesną techniką żeby nie słuchać reklam, które to radio nadaje. A jakże :-)

Nie wiem czego słuchasz, kiedy i dlaczego.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-18 21:56:48
Autor: z
W dniu 2018-03-18 o 19:12, RadoslawF pisze:
Nie wiem czego słuchasz, kiedy i dlaczego.

W takim razie postaraj się więcej czytać ze zrozumieniem i mniej pisz bo trochę kwas wychodzi.
Pozdro ;-)

Data: 2018-03-18 23:06:54
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-18 o 21:56, z pisze:

Nie wiem czego słuchasz, kiedy i dlaczego.

W takim razie postaraj się więcej czytać ze zrozumieniem i mniej pisz bo trochę kwas wychodzi.

Kiedy ta dyskusja trwa z powodu tego ze nie dość że czytam to jeszcze
ze zrozumieniem i co gorsza wytykam rozmówcy co napisał.
Więc jakbyś ty mniej napisał z to co odpisałem przeczytał ze
zrozumieniem kwasu by nie było.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-19 07:30:18
Autor: z
Abonament RTV i zmiana mieszkania
i odejdź w niebyt z pozytywnym nastawieniem że wybrnąłeś. Naiwny :-)

Data: 2018-03-19 21:46:30
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-19 o 07:30, z pisze:

i odejdź w niebyt z pozytywnym nastawieniem że wybrnąłeś. Naiwny :-)

Ty nie odejdziesz bo jak byłeś łaskaw napisać zależy ci na ostatnim zdaniu.
Dopisz i sprawdź czy będzie ostatnie. :-)

Pozdrawiam

Data: 2018-03-19 22:17:03
Autor: z
Abonament RTV i zmiana mieszkania
Nic z tego nic tu już nie napiszę ;-)

Data: 2018-03-20 14:13:05
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-19 o 22:17, z pisze:

Nic z tego nic tu już nie napiszę ;-)

Przykro mi ale skłamałeś. Ale kombinuj dalej, kombinuj.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2018-03-15 20:48:14
Autor: Animka
[...]

Mamy taka telewizję, ze musimy (jak telewizor przy okazji włączony) patrzeć jak cwaniaki bawią się w swoim gronie oraz żrą. To gotowanie w telewizji to dla kogo? Dla tych co są w pracy w telewizji, żeby mogli się później nażreć.

KRRiT "urzęduje" sobie w pałacyku przy ul. Sobieskiego w Warszawie. Po co ta KRRiT to ja nie wiem. Może to w pewnym sensie komornicy od ściągania abonamentu i brania dużych wynagrodzeń.

[...]

Nie pozbędziemy się, bo ktos musi "nadawać komunikaty" dla ludu uciemiężonego.
Tak jak Gomułka. Były kiedys takie głosniczki nazwane szczekaczkami i wisiały w chyba każdym domu. Gomułka nadawał. Darmowe było-bez abonamentu.

--
animka

Data: 2018-03-16 08:18:38
Autor: z
W dniu 2018-03-15 o 20:48, Animka pisze:

Tak jak Gomułka. Były kiedys takie głosniczki nazwane szczekaczkami i wisiały w chyba każdym domu. Gomułka nadawał. Darmowe było-bez abonamentu.

Przypomnij Animko czy za poprzedniej kadencji za PO kiedy gendery i inne neoliberalne ideologie panoszyły się w publicznej tv czy też miałaś takie radykalne o niej zdanie.

Data: 2018-03-18 10:00:45
Autor: ń
Abonament RTV i zmiana mieszkania
USA jak najbardziej mają publiczną PBS (inna sprawa, czy mogą się bez niej obejść), nie mają publicznej służby zdrowia, publicznych urlopów ( w tym macierzyńskich) ani wielu innych publicznych rzeczy.

-- -- -
USA jakos sie obywa bez.

Data: 2018-03-15 17:41:07
Autor: Shrek
W dniu 15.03.2018 o 16:56, z pisze:
W dniu 2018-03-15 o 14:15, Shrek pisze:
Wręcz przeciwnie - jak zapytasz jakiegokowiek prawnika z okolic parlamentu,

Ale ci są źli. Ich nie słuchaj bo opłacani przez Pis :-)

Jacykolwiek. Ustawodawca zarzeka się, ze to nie jest podatek.

Powstaje pytanie dlaczego państwo w sposób jawny to toleruje.

Gdybyś trochę pomyślał to doszedłbyś do wniosku że taka publiczna tv jest potrzebna.

W sumie to do czego i komu? Do komunikatów w sprawach kryzysowych można zmusić pozostałych nadawców.

Taka Tv powinna być finansowana z budżetu a nie podatku nazywanego opłatą audiowizualną czy abobnamentem którą płacą tylko niegramotni emeryci :-)

Może i powinna, ale obecnie nie jest.

Shrek.

Data: 2018-03-15 19:17:03
Autor: z
W dniu 2018-03-15 o 17:41, Shrek pisze:
Jacykolwiek. Ustawodawca zarzeka się, ze to nie jest podatek.

Nie słuchaj ustawodawców. Oni kłamią Sam to przyznajesz.
Liczą się fakty. Opłata należy się od posiadania.
Trzeba ją płacić. Inaczej łamie się prawo.

W sumie to do czego i komu? Do komunikatów w sprawach kryzysowych można zmusić pozostałych nadawców.

Myślisz że głos mniejszości tak w ramach równouprawnienia i demokracji wystarczy że pojawi się na prywatnej stronie fejsbukowej?

Może i powinna, ale obecnie nie jest.

Dlaczego głosowałeś w wyborach na łajzy co nie potrafią tego załatwić? ;-)

Data: 2018-03-15 20:47:15
Autor: Shrek
W dniu 15.03.2018 o 19:17, z pisze:

Jacykolwiek. Ustawodawca zarzeka się, ze to nie jest podatek.

Nie słuchaj ustawodawców. Oni kłamią Sam to przyznajesz.

Kłamią... trudno. Ale skutek ich kłamstwa jest taki, że nie jest to podatek. Co z kolei ułatwia obywatelom lecenie w chuja z państwem bo jednak listonosz to nie skarbówka.

Liczą się fakty. Opłata należy się od posiadania.
Trzeba ją płacić. Inaczej łamie się prawo.

Nie trzeba - po pierwsze można nie mieć odbiornika. Po drugie można "nie mieć" odbiornika, po trzecie można korzystać z odbiornika babci.

Pierwsze i trzecie jest zupełnie legalne, drugie... no cóż istnieje domniemanie niewinności a kawetie moralne niech każdy rozstrzyga sam. Ja na ten przykład gdyby nie to że nie mam odbiornika postawiłbym na opcję, ze "nie mam' odbiornika.

[...]

A co ma do tego głos mniejszości i równouprawnienie czy demokracja? Piszę o tym, że jakby nas putin napadł, bo mało ma problemów u siebie,m to się nadaje broadcast we wszystkich telewizjach - zarówno państowych jak i prywatnych. Do tego państwowej nie potrzebujemy.

Dlaczego głosowałeś w wyborach na łajzy co nie potrafią tego załatwić? ;-)

Bo mi to zwisa - jak już pisałem nie mam odbiornika. Serio. A gdybym miał to bym "nie miał". Problem zupełnie nieistorny w porównaniu z innymi aspektami tego wyboru.

Zresztą - państwo też ma to w dupie. Gdyby chciało ukrócić piracenie TVP to by ją zaKODowali;) Po prostu kurski tak "ograniczył" wydatki, że skończyła się kasa. A i tak nic z tym nie zrobią, bo to temat zastępczy.

Shrek

Data: 2018-03-16 08:28:35
Autor: z
W dniu 2018-03-15 o 20:47, Shrek pisze:
Kłamią... trudno. Ale skutek ich kłamstwa jest taki, że nie jest to podatek. Co z kolei ułatwia obywatelom lecenie w chuja z państwem bo jednak listonosz to nie skarbówka.

A zdajesz sobie sprawę że zaległości w płaceniu tego "nie podatku" są zajmowane z emerytur i normalnie windykowane?

Widzę że mało wiesz a tym temacie

Nie trzeba - po pierwsze można nie mieć odbiornika. Po drugie można "nie mieć" odbiornika, po trzecie można korzystać z odbiornika babci.

A wiesz co jest odbiornikiem wg przepisów?

A co ma do tego głos mniejszości i równouprawnienie czy demokracja?

Np. taka gejowska mniejszość nie mogłaby się przebić do świadomości publicznej bo nikt ze sponsorów nie widziałby w tym interesu.
Taki przykład bo to nie moja bajka a jakże ostatnio interesująca ;-)

Bo mi to zwisa - jak już pisałem nie mam odbiornika. Serio. A gdybym miał to bym "nie miał". Problem zupełnie nieistorny w porównaniu z innymi aspektami tego wyboru.

Gratuluję postawy obywatelskiej :-)

Zresztą - państwo też ma to w dupie. Gdyby chciało ukrócić piracenie TVP to by ją zaKODowali;) Po prostu kurski tak "ograniczył" wydatki, że skończyła się kasa. A i tak nic z tym nie zrobią, bo to temat zastępczy.

Mylisz przyczyny ze skutkami. Kasy nie ma bo nie płacisz kłamiąc że nie masz odbiornika.
Prawo jest złe bo nie potrafi od Ciebie tego wyegzekwować ale to się może zmienić.
Co nie zmienia faktu że lepiej żebyś się nie przyzwyczajał do niepłacenia podatków.
Taka rada z dobrego serca :-)

Data: 2018-03-16 08:41:25
Autor: Shrek
W dniu 16.03.2018 o 08:28, z pisze:

A zdajesz sobie sprawę że zaległości w płaceniu tego "nie podatku" są zajmowane z emerytur i normalnie windykowane?

Widzę że mało wiesz a tym temacie

Są windykowane jak każdy inny dług. Nie ma w tym nic specjalnego.

Nie trzeba - po pierwsze można nie mieć odbiornika. Po drugie można "nie mieć" odbiornika, po trzecie można korzystać z odbiornika babci.

A wiesz co jest odbiornikiem wg przepisów?

Wiem. Projektor nie jest.

Bo mi to zwisa - jak już pisałem nie mam odbiornika. Serio. A gdybym miał to bym "nie miał". Problem zupełnie nieistorny w porównaniu z innymi aspektami tego wyboru.

Gratuluję postawy obywatelskiej :-)

Znaczy, że co? Mam się w wyborach kierować tym czy zlikwidują abonament a nie na przykład trójpodział władzy czy konstytucję? Zresztą do mojej postawy obywatelskiej możesz się odwoływać do woli - nikt ci nie odpowie, bo obecną władzę uważam za okupanta. Choć muszę przyznać, że masz ciekawą definicję postawy obywatelskiej.

[...]

Następny po Trybunie mądry. Przeczytałeś co ci napisałem? Ja naprawdę nie mam odbiornika (choć przyznaję, że jakbym miał to bym ten fakt ukrywał). Zresztą przed kurakiem jakoś im kasy nie brakło. Myślisz, że wcześniej płacili i teraz na złość przestali?

Prawo jest złe bo nie potrafi od Ciebie tego wyegzekwować ale to się może zmienić.

Serio - prawo jest złe, bo nie potrafi wyegzekwować ode mnie nieniależnej opłaty za nieistniejący odbiornik?

Co nie zmienia faktu że lepiej żebyś się nie przyzwyczajał do niepłacenia podatków.

Przecież ci piszę, że to nie jest podatek i że ja nie mam odbiornika.

Shrek

Data: 2018-03-16 08:59:34
Autor: z
W dniu 2018-03-16 o 08:41, Shrek pisze:
Przecież ci piszę, że to nie jest podatek i że ja nie mam odbiornika.

Zapewne też samochodu nie posiadasz ani innych rzeczy które można posiadać :-)

Data: 2018-03-16 09:19:38
Autor: Shrek
W dniu 16.03.2018 o 08:59, z pisze:
W dniu 2018-03-16 o 08:41, Shrek pisze:
Przecież ci piszę, że to nie jest podatek i że ja nie mam odbiornika.

Zapewne też samochodu nie posiadasz ani innych rzeczy które można posiadać :-)

Posiadam samochód - tu mnie masz, gorzej - na firmę, więc na pewno kombinuję z podatkami;) Jutro zepsuję antenę, bo i tak nie używam i słucham w nim mp3. A reszta - naprawdę nie mam. Amplituner kupiłem za grosze z uszkodzoną głowicą, bo mi właśnie tylko do kina domowego był potrzebny. Ja wiem, że wam ciężko uwierzyć, że ktoś może nie mieć telewizora, ale to coraz popularniejsze rozwiązanie. Po co miałbym oglądać oglądać ojca mateusza czy taniec ze zjebami jak można mieć netfixa?

Shrek

Data: 2018-03-16 09:41:49
Autor: z
W dniu 2018-03-16 o 09:19, Shrek pisze:
Posiadam samochód - tu mnie masz, gorzej - na firmę, więc na pewno kombinuję z podatkami;)

Żałosny jesteś. Nagle się okazuje że kupujesz specjalnie uszkodzone sprzęty... I to kino domowe to na projektorze oczywiście albo na wielkim 37" monitorze... Też używane z lombardu? :-)

PS. A zdajesz sobie sprawę że jak na firmę to powinieneś płacić za każdą sztukę? :-)

Data: 2018-03-16 10:05:55
Autor: Shrek
W dniu 16.03.2018 o 09:41, z pisze:
W dniu 2018-03-16 o 09:19, Shrek pisze:
Posiadam samochód - tu mnie masz, gorzej - na firmę, więc na pewno kombinuję z podatkami;)

Żałosny jesteś.

Ty jesteś żałosny. Przypominam ci, że obowiązuje (jeszcze) domniemanie niewinności.

Nagle się okazuje że kupujesz specjalnie uszkodzone sprzęty...

Nie specjalnie - był amplituner z uszkodzoną głowicą za grosze, to wziąłem (pewnie jakby mi się chciało to bym znalazł screena za aukcji, ale wybacz - nie chce mi się grzebać w papierach sprzed 10 lat). Wcześniej miałem po prostu wzmacniacz stereo unitry, to zmieniłem a amplituner (początkowo głośniki 2.0) a potem kupiłem głośniki 4.0.

I to kino domowe to na projektorze

Na projektorze - co w tym dziwnego - pisałem wczesniej. Jak nie ogladasz telewizji tylko chcesz wieczorem film czy serial obejrzeć to w zasadzie naturalne rozwiązanie.

PS. A zdajesz sobie sprawę że jak na firmę to powinieneś płacić za każdą sztukę? :-)

Mam jeden samochód:P Sądzisz, że mam w nim kilka odbiorników?

Shrek

Data: 2018-03-16 11:36:27
Autor: z
W dniu 2018-03-16 o 10:05, Shrek pisze:
Ty jesteś żałosny. Przypominam ci, że obowiązuje (jeszcze) domniemanie niewinności.

Przyznałeś się do winy. Nie kompromituj się :-)

Mam jeden samochód:P Sądzisz, że mam w nim kilka odbiorników?

I pewnie jeszcze nie jesteś na krusie ;-)

Data: 2018-03-16 14:18:06
Autor: Shrek
W dniu 16.03.2018 o 11:36, z pisze:
W dniu 2018-03-16 o 10:05, Shrek pisze:
Ty jesteś żałosny. Przypominam ci, że obowiązuje (jeszcze) domniemanie niewinności.

Przyznałeś się do winy. Nie kompromituj się :-)

Twoje jęczenie było o "telewizor" i amplituner. DO radia w samochodzie rzczywiście się przyznaję - ponieważ nigdy nie słucham w samochodzie radia to o nim zapomniałem. Więc tak - na potrzeby dyskusji się przyznaje.
Mam jeden samochód:P Sądzisz, że mam w nim kilka odbiorników?

I pewnie jeszcze nie jesteś na krusie ;-)

To jakiś dowcip smoleński?

Shrek

Data: 2018-03-16 15:33:14
Autor: Olin
Dnia Fri, 16 Mar 2018 14:18:06 +0100, Shrek napisał(a):

I pewnie jeszcze nie jesteś na krusie ;-)

To jakiś dowcip smoleński?

To raczej, mówiąc uczenie, projekcja. Na przykład, Rafał Ziemkiewicz - na etacie Cycerona publicystów
niepokornych - swego czasu nabył hektar ziemi i schronił się pod skrzydłami
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Dlatego jego wyznawcy uważają,
że wszyscy kantują i nie mogą zrozumieć, że ktoś inny tego nie czyni.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Data: 2018-03-16 15:48:34
Autor: Shrek
W dniu 16.03.2018 o 15:33, Olin pisze:

[...]

O kufa. Przeczytałem "jesteś na KURSIE" ;) Przez tych pojebów teraz wszystko się ze smoleńskiem kojarzy:)

Nie nie jestem na krusie. Płacę uczciwie, nawet jak nie mam specjalnie robotu to nie zawieszam działalności na miesiąc;)

Shrek

Data: 2018-03-16 17:40:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-03-16 o 15:33, Olin pisze:
[...]

Gdzie tu kant?

--
Liwiusz

Data: 2018-03-19 12:23:18
Autor: Olin
Abonament RTV i zmiana mieszkania
Dnia Fri, 16 Mar 2018 17:40:09 +0100, Liwiusz napisał(a):

Gdzie tu kant?

W tamtym czasie miesięczna składka na KRUS wynosiła ~100 zł, a suweren
płacił na ubezpieczenie rentowo-emerytalne od kilkuset złotych wzwyż.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

Data: 2018-03-19 14:12:58
Autor: Shrek
W dniu 19.03.2018 o 12:23, Olin pisze:

Gdzie tu kant?

W tamtym czasie miesięczna składka na KRUS wynosiła ~100 zł, a suweren
płacił na ubezpieczenie rentowo-emerytalne od kilkuset złotych wzwyż.

Ale dalej - gdzie tu kant? Został rolnikiem to został.

Analogicznie - gdzie tu jest kant że nie mam telewizora lub nawet celowo odgryzę antenę w samochodzie, żeby nie płacić haraczu na kurwizję?

"a kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem. Tak! Świadomie uszczuplającym dochody państwa bezideowcem!" ;)

Shrek.

Data: 2018-03-19 14:43:14
Autor: Olin
Dnia Mon, 19 Mar 2018 14:12:58 +0100, Shrek napisał(a):

Ale dalej - gdzie tu kant? Został rolnikiem to został.

Przekonałeś mnie; na pewno od dzieciństwa siał i orał, a dojenie wyssał z
mlekiem matki.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

Data: 2018-03-19 15:04:06
Autor: Shrek
W dniu 19.03.2018 o 14:43, Olin pisze:

Ale dalej - gdzie tu kant? Został rolnikiem to został.

Przekonałeś mnie; na pewno od dzieciństwa siał i orał, a dojenie wyssał z
mlekiem matki.

Spełnil wymagania formalne, więc został. Zmienił pracę, wziął kredyt;)

To teraz rolnik to taki chłop pańszczyźniany a rebus - rolnikiem trzeba się urodzić i zostać nie wolno?

Zresztą większość krusowców to też żadni rolnicy. Więc...

Shrek

Data: 2018-03-20 11:51:40
Autor: Olin
Dnia Mon, 19 Mar 2018 15:04:06 +0100, Shrek napisał(a):

Spełnil wymagania formalne, więc został. Zmienił pracę, wziął kredyt;)

To teraz rolnik to taki chłop pańszczyźniany a rebus - rolnikiem trzeba się urodzić i zostać nie wolno?

Oczywiście, że wolno, podobnie jak pierdzieć i bekać na proszonym obiedzie;
żadne przepisy tego nie zabraniają.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

Data: 2018-03-20 11:53:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-03-20 o 11:51, Olin pisze:
[...]

A co to za pseudoargumenty?

Czy z faktu, że żadne przepisy nie zabraniają Olinowi pisania na Usenecie oznacza, że skoro Olin pisze, to trzeba takie zachowanie porównywać do tego, jakby Olin się zesrał na dywan?

--
Liwiusz

Data: 2018-03-20 11:58:32
Autor: Olin
Dnia Tue, 20 Mar 2018 11:53:16 +0100, Liwiusz napisał(a):

Czy z faktu, że żadne przepisy nie zabraniają Olinowi pisania na Usenecie oznacza, że skoro Olin pisze, to trzeba takie zachowanie porównywać do tego, jakby Olin się zesrał na dywan?

Gdyby za pisanie w usenecie zaczęły przysługiwać ulgi podatkowe i wtedy
nagle zacząłbym to czynić, osądziłbym się właśnie w taki sposób.

Data: 2018-03-19 15:07:14
Autor: z
W dniu 2018-03-19 o 14:43, Olin pisze:

Przekonałeś mnie; na pewno od dzieciństwa siał i orał, a dojenie wyssał z
mlekiem matki.

Czasem życie jest bardziej skomplikowane. :-)
Można odziedziczyć parę arów a KRUS się z automatu upomni o składki a urząd gminy o podatek gruntowy.
Zamyka to drogę do bezrobocia, dotacji unijnych na rozpoczęcie działalności gospodarczej i różnych zasiłków socjalnych.

Wiem... Można sprzedać za grosze i być wyklętym przez rodzinę
Albo mieć przynajmniej średnią krajowa na pełnym oskładkowanym etacie i być szczupłym wysokim blondynem. Szkoda gadać ;-)

Data: 2018-03-20 11:54:49
Autor: Olin
Dnia Mon, 19 Mar 2018 15:07:14 +0100, z napisał(a):

Można odziedziczyć parę arów a KRUS się z automatu upomni o składki a urząd gminy o podatek gruntowy.

Odziedziczyłem 1/4 z 1.9 ha gospodarstwa. Razem z matką sumiennie płacimy
podatek gruntowy, leśny i od nieruchomości, o czym co roku przypomina nam
UG, ale KRUS nic a nic od nas nie chce i to już od ośmiu lat.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
św. Tomasz z Akwinu

Data: 2018-03-21 07:03:28
Autor: z
W dniu 2018-03-20 o 11:54, Olin pisze:
Odziedziczyłem 1/4 z 1.9 ha gospodarstwa. Razem z matką sumiennie płacimy
podatek gruntowy, leśny i od nieruchomości, o czym co roku przypomina nam
UG, ale KRUS nic a nic od nas nie chce i to już od ośmiu lat.

No dobra. Jak te 1,9 ha okaże się chyba ponad 2.0 przeliczeniowego a ty chwilowo stracisz etat i przestaniesz być w ZUS oskładkowny to się przekonasz :-)

Data: 2018-03-21 11:15:53
Autor: Olin
Dnia Wed, 21 Mar 2018 07:03:28 +0100, z napisał(a):

No dobra. Jak te 1,9 ha okaże się chyba ponad 2.0 przeliczeniowego a ty chwilowo stracisz etat i przestaniesz być w ZUS oskładkowny to się przekonasz :-)

Od dzisiaj czapkuję przełożonym, z dyrektorem włącznie, bo przeraziły mnie
macki KRUS.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

Data: 2018-03-21 11:41:17
Autor: z
W dniu 2018-03-21 o 11:15, Olin pisze:
Od dzisiaj czapkuję przełożonym, z dyrektorem włącznie, bo przeraziły mnie
macki KRUS.

Zaraz macki. :-)
Takie jest prawo. Płaci się za posiadanie (mimo zerowego dochodu) i składki na Krus są obowiązkowe i normalnie windykowane.
Znam takich co sobie olewali temat.

Data: 2018-03-19 17:11:47
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p8od0p$t7e$3@node2.news.atman.pl...
[...]

Chyba niespecjalnie zostal, jesli np dalej jezdzil na taksowce.

[...]

No dokladnie - wszyscy utrzymuja telewizje narodowa, a ty wolisz antene odgryzc, aby nie placic ? :-)

J.

Data: 2018-03-19 18:57:34
Autor: Shrek
W dniu 19.03.2018 o 17:11, J.F. pisze:

No dokladnie - wszyscy utrzymuja telewizje narodowa, a ty wolisz antene odgryzc, aby nie placic ? :-)

No dokładnie. Samochodu potrzebuję żeby jeździć, a nie płacić na telewizję. Gdzie tu kant?

"Widzisz przecież, że nie nosi okularów, to niby jak ma słyszeć?" ;)

Shrek

Data: 2018-03-16 12:29:02
Autor: Liwiusz
[...]

Przeczytaj gdzie obowiązuje i dlaczego jest bez znaczenia w tej dyskusji.

--
Liwiusz

Data: 2018-03-16 14:15:25
Autor: Shrek
W dniu 16.03.2018 o 12:29, Liwiusz pisze:

Ty jesteś żałosny. Przypominam ci, że obowiązuje (jeszcze) domniemanie niewinności.

Przeczytaj gdzie obowiązuje i dlaczego jest bez znaczenia w tej dyskusji.

Generalnie wszędzie (poza skarbówką). Na razie nie działa to tak, że jak jakiś zet powie że mam płacić podatek od telewizora to mam płacić, bo zet wie lepiej, że nie ma możliwości, żeby telewizora nie miał.

Shrek

Data: 2018-03-16 17:39:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-03-16 o 14:15, Shrek pisze:
[...]

Czyli nie wiesz.

Na razie nie działa to tak, że jak jakiś zet powie że mam płacić podatek od telewizora to mam płacić, bo zet wie lepiej, że nie ma możliwości, żeby telewizora nie miał.

Jak na razie wykorzystujesz tę zasadę zupełnie "z dupy" - jak ktoś ocenia twoje zachowanie po tym, co piszesz, to migasz się rakiem wymówką, że nie ma dowodu na to, że to co napisałeś, jest prawdą.

--
Liwiusz

Data: 2018-03-16 19:16:44
Autor: Shrek
W dniu 16.03.2018 o 17:39, Liwiusz pisze:

Przeczytaj gdzie obowiązuje i dlaczego jest bez znaczenia w tej dyskusji.

Generalnie wszędzie (poza skarbówką).

Czyli nie wiesz.

Czyli ty wiesz, ale nie powiesz.

[...]

Nie - przyznalem, że mam radio w samochodzie o którym zapomniałem. To akurat nie ulegało dyskusji. Chodzi o to, że ja mówię, że mam projektor a zet mówi, że telewizor i mam płacić podatek.

Shrek

Data: 2018-03-16 19:26:49
Autor: z
W dniu 2018-03-16 o 19:16, Shrek pisze:

Nie - przyznalem, że mam radio w samochodzie o którym zapomniałem. To akurat nie ulegało dyskusji. Chodzi o to, że ja mówię, że mam projektor a zet mówi, że telewizor i mam płacić podatek.

Myślałeś że jesteś "cfany" i można Ci skoczyć tak ja wielu podatników którzy też są praworządni w Twoim rozumieniu.

Tymczasem przez takich jak Ty ten abo. jest aż tak wysoki a ja pracuję przez większą połowę roku na podatki.
Wiem... Jestem głupi i niedzisiejszy

Zapłać najpierw te 5 lat zaległe (dalej się przedawniło) i wtedy wróć.

Bezwstydniku TY :-)

Data: 2018-03-16 19:46:05
Autor: Shrek
W dniu 16.03.2018 o 19:26, z pisze:

Myślałeś że jesteś "cfany" i można Ci skoczyć tak ja wielu podatników którzy też są praworządni w Twoim rozumieniu.

Oczywiście że można mi skoczyć. O oczywiście że staram sięw tym zakresie robić w chuja państwo, które stara się robić w chuja mnie nakładając podatek, który ich zdaniem nie jest podatkiem. No więc jest w miarę uczciwie. Robimy się na wzajem w chuja, na razie wygrywam.

Tymczasem przez takich jak Ty ten abo.

LOL - abo jest bo jakby telewizja była z podatków, to by była budżetówką. A tego telewizja by nie chciała.

Zapłać najpierw te 5 lat zaległe (dalej się przedawniło) i wtedy wróć.

Ale ja dalej nie mam odbiornika:P Panie listonoszu proszę przyjechać na usenet - shrek tam radio skonspirował. Co to kurwa okupacja?

Bezwstydniku TY :-)

Ależ wcale się tego nie wstydzę:P

Shrek

Data: 2018-03-16 12:26:21
Autor: Marcin Debowski
On 2018-03-16, Shrek <1@wp.pl> wrote:
potrzebny. Ja wiem, że wam ciężko uwierzyć, że ktoś może nie mieć telewizora, ale to coraz popularniejsze rozwiązanie. Po co miałbym

Etam. Co innego miec telewizor, a co innego ogladać tv. Sam do kupy oglądam raz na 2-3 miesiące do diskowery czanel i podobnych, ale mam bo tak wygodnie niż na monitorze czy projektorze.

--
Marcin

Data: 2018-03-16 16:37:05
Autor: z
[...]

Wygodniej, taniej, łatwiej, ekonomiczniej...

Ale przecież można powydziwiać że się kupuje szrotowe amplitunery za grosze i obok projektor albo wielki monitor za kupę szmalu...
Mało wiarygodne :-)

Data: 2018-03-16 19:22:47
Autor: Shrek
W dniu 16.03.2018 o 16:37, z pisze:

Ale przecież można powydziwiać że się kupuje szrotowe amplitunery za grosze i obok projektor albo wielki monitor za kupę szmalu...
Mało wiarygodne :-)

Jprd. Wejdź sobie na jakś forum o kinie domowym, to się dowiesz, dlaczego ludzie mają projektory (zwłaszcza jak kupowali je 10 lat temu). Do kina domowego 10 lat temu projektor był po prostu lepszy i wcale nie droższy. Zresztą dalej jest bo telewizor 110 cali dalej kosztuje majątek i nie da się go zwinąć. Popatrz sobie ile kosztuje projektor.

To że projektory są mało popularne wynika z tego, że nie nadają się do ciągłego "oglądania" telewizji. To ich wada... albo zaleta.

Shrek

Data: 2018-03-16 20:22:17
Autor: Marcin Debowski
On 2018-03-16, Shrek <1@wp.pl> wrote:
To że projektory są mało popularne wynika z tego, że nie nadają się do ciągłego "oglądania" telewizji. To ich wada... albo zaleta.

Trzeba:
1) miec miejsce
2) przyciemnialne pomieszczenie (i chcieć przyciemniać)
3) ekstra pieniądze żeby go rozsądnie (z ekranem) wpasować (zintegrować) w to pomieszczenie lub odpornośc na estetyke, aby akceptować takie coś wiszące z sufitu/burdel kabli i stojaków, lub napieprzyć się za kazdym razem wyciągając to wszystko a potem chowając.

Projektor się nadaje od dzwona.

--
Marcin

Data: 2018-03-16 22:57:48
Autor: Shrek
[...]

Albo spełniać punkty 1-3. Tak naprawdę wystarczy ściana i rolety. Przy czym trzy to się sprowadza do przeciągnięcia kabli za G-K

Shrek

Data: 2018-03-17 00:03:36
Autor: Marcin Debowski
On 2018-03-16, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Jak? Przeciez ekran i sam projektor zawsze beda sterczec gdzieś na wierzchu (i jeszcze trzeba przykrywać, bo się kurzy), chyba, że się je wpusci w sciane/sufit/mebel, co kosztuje. No i pownonie to, że musi być w miarę ciemno. Kable sa najmniejszym problemem. Sam mam transmiter hdmi więc można nawet bezprzewodowo.

--
Marcin

Data: 2018-03-17 07:59:31
Autor: Shrek
[...]

To tak samo jak telewizor;)

No i pownonie to, że musi być
w miarę ciemno.

No musi. Dlatego piszę, jak chcesz sobie wieczorem objrzeć film lub serial.

Kable sa najmniejszym problemem. Sam mam transmiter
hdmi więc można nawet bezprzewodowo.

Nawet jak zrobisz, to dalej 230V musisz przesłać kablem.

Shrek

Data: 2018-03-20 00:18:38
Autor: Marcin Debowski
Projektor (było: Abonament RTV i zmiana mieszkania)
On 2018-03-16, Shrek <1@wp.pl> wrote:
To że projektory są mało popularne wynika z tego, że nie nadają się do
ciągłego "oglądania" telewizji. To ich wada... albo zaleta.

Trzeba:
1) miec miejsce
jak na wszystko

Prawda.

2) przyciemnialne pomieszczenie (i chcieć przyciemniać)
ano trzeba

To jest MZ największy praktyczny minus, bo nie tylko chodzi o jakość, ale też o multitasking. Owszem, są filmy co będę ogladał z niepodzielną uwaga i tchem zapartym, ale fajnie też obejrzec sobie np. coś popularno-
naukowego oglądając jednym okiem i robiąc cos innego drugim.

[...]

tego nie rozumiem, ekran mam na oknie (robi za dodatkowe zaciemnienie), jest sterowany pilotem, więc zwinięcie go/rozwinięcie, to kwestia przycisku na pilocie. Projektor jest podwieszony pod sufitem, natomiast kable ukryte w ścianie (podczas remontu odpowiednio poprowadziłem kable myśląc o różnych rzeczach, w tym o projektorze.

No taki projektor pod sufitem w mieszkaniu, w pomieszczeniu w którym się najczęściej przebywa to MZ wyglada mocno tak se. No chyba, że ma się pomieszczenie dedykowane lub 100m2 salon to pewnie cos wiszące z sufitu z paroma kablami (nie wszystko da się ukryć, nie?) zginie, ale wtedy to taka impreza kosztuje jeszcze więcej.

Poza tym, taka aranżacja z ekranem na oknie to tez wydaje mi sie lekki kłopot, bo na ogół meble (sofy, fotele) nie są ustawiane przodem do okna, a przy typowym ustawieniu wzłóż ścian to będą cyrki z głośnikami. --
Marcin

Data: 2018-03-20 08:51:10
Autor: Tomasz Kaczanowski
On 2018-03-19, Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> wrote:
On 2018-03-16, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Tu byś się zdziwił, żona właśnie narzeka, czasami wychodzi jak są denerwujące sceny, by nie widzieć, zazwyczaj wychodziła do kuchni, ale przez drzwi na tak dużym ekranie za dużo widać mimo wszystko...

[...]

Nie wiem co masz w tym "tak se" Rozumiem, że żyrandola też nie masz pod sufitem...

Poza tym, taka aranżacja z ekranem na oknie to tez wydaje mi sie lekki
kłopot, bo na ogół meble (sofy, fotele) nie są ustawiane przodem do
okna, a przy typowym ustawieniu wzłóż ścian to będą cyrki z głośnikami.

czemu? zależy od mieszkania, u mnie wręcz idealnie było, dlatego wybrałem okno, a nie którąś ze ścian (co byłoby tańsze, bo wtedy malujesz na odpowiedni kolor i tyle). Ja podobnie jak przedpiszca, czas na oglądanie mam zazwyczaj wieczorami i polowanie na film w tv mnie zdenerwowało, więc zawszeć można sobie kupić, albo skorzystać z jakiegoś VOD-a, włączasz i sobie oglądasz odpoczywając właśnie....

--
http://kaczus.zrzeda.pl

Data: 2018-03-20 09:04:18
Autor: Shrek
[...]

No właśnie - do tego rozkładane fotele, barek, winko, zapauzować i do toalety się udać...

IMHO znacznie lepiej niż na telewizorze. Czego najlepswzym dowodem jest to, że ze znajomymi seriale oglądaliśmy właśnie u mnie, a nie na 50 calowej plaźmie u kolegi.

Wadą projektora nie są wszytkie omówione to "wady" bo to są w zasadzie ficzery;) Tylko gówniany kontrast w porównaniu z nawet słabym telewizorem. A zaletą jest między innymi to, że można oficjalnie kurwizji nie wspierac. Choć jak widać cześć partyjnych traktuje to jako wałek - bo przecież oni tak to napisali, żeby w zasadzie każdy płacił, a tu się chuje uchylają:P Kodi sobie na malince zainastalują i cwaniaczą.

Shrek

Data: 2018-03-21 00:38:51
Autor: Marcin Debowski
On 2018-03-20, Shrek <1@wp.pl> wrote:
No właśnie - do tego rozkładane fotele, barek, winko, zapauzować i do toalety się udać...

Z telewizorem tez się da, dużo wiecej i wcale nie mówię o kupie.

IMHO znacznie lepiej niż na telewizorze. Czego najlepswzym dowodem jest to, że ze znajomymi seriale oglądaliśmy właśnie u mnie, a nie na 50 calowej plaźmie u kolegi.

No bo to jest fajna sprawa i chyba nie wielu temu zaprzeczy, ale właśnie w tym problem, że to tak bardziej do okazyjnego oglądania, pewnej celebry, a nie szarej codziennosci, jak wraca się z roboty, otwiera laptopa a na drugim kanale chodzi w tle telewizor.

Dla takiej celebry to ja mam co mam, rozsądny projektor, szynę mocującą za obrazem, w którą wchodzi projektor zmocowaniem, i wyciagany ekran. Instalacja 2-3 min. Ale to i tak za dużo aby używac bardziej regularnie, bo później trzeba to sprzatnąć :)

Wadą projektora nie są wszytkie omówione to "wady" bo to są w zasadzie ficzery;) Tylko gówniany kontrast w porównaniu z nawet słabym

Szczególnie jak jest jasno :)

[...]

W sumie to ja się dziwie, że nie włączyli w to projektorów. Kto im zabroni? W kalekich uzasadnieniach są dobrzy, dotknie to pewnie też głównie zgniłych neoliberałów i pochodne. W powazniejszych kwestiach nie mieli skrupułów.

--
Marcin

Data: 2018-03-21 06:21:33
Autor: Shrek
On 2018-03-20, Shrek <1@wp.pl> wrote:
No właśnie - do tego rozkładane fotele, barek, winko, zapauzować i do
toalety się udać...

Z telewizorem tez się da, dużo wiecej i wcale nie mówię o kupie.

Z telewizorem tak. Z programem telewizyjnym... czasem tak. W większości przypadków jeszcze nie.

[...]

Ja tam praktycznie co wieczór jakiś serial oglądam.

[...]

Bez przesady - wciśnieci przycisku na pilocie sekunda - znalezienie wcześniej pilota - 15 sekund. Opuszczenie ekranu 15 sekund. Zasunięcie rolety 30 - w minutę się wyrobisz. Mniej więcej tyle się projektor rozgrzewa. Jakby mi to przeszkadzało to za jakieś 1k PLN zrobił bym do tego siłowniki, ale wole wydać na wino czy piwo i czipsy;)

Wadą projektora nie są wszytkie omówione to "wady" bo to są w zasadzie
ficzery;) Tylko gówniany kontrast w porównaniu z nawet słabym

Szczególnie jak jest jasno :)

No po to wynaleziono rolety.
W sumie to ja się dziwie, że nie włączyli w to projektorów.

Bo wtedy okazałoby się, że obywatele nie mają projektorów - przecież to same wady ma to po co w domu trzymać:P

Już kombinowali, żeby od licznika elektrycznego płacić.

Shrek

Data: 2018-03-21 00:25:05
Autor: Marcin Debowski
On 2018-03-20, Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Pewnie dlatego, że ekran jest na onie centralnie frontem do kuchni :)

[...]

Mam, ale słabo przypomina projektor z kablami.

[...]

Ale to specyfika Twojego mieszkania. Tam gdzie mieszkałem przez ostatnie 20lat, a niestety sporo tego było, nigdzie ekran na oknie by się funkcjonalnie nie wpasował.

--
Marcin

Data: 2018-03-21 00:21:04
Autor: Marcin Debowski
On 2018-03-20, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Zgadza się - dlatego to się nazywa kino domowe. Po prostu siedzisz i oglądasz - jak w kinie.

No więc nie moze to stanowić substytutu telewizora.

Kwestia gustu. Mi projektor specjalnie nie przeszkadza. Co więcej w

Pewnie tak. I przyzwyczajenia.

--
Marcin

Data: 2018-03-21 06:10:59
Autor: Shrek
Projektor (było: Abonament RTV i zmiana mieszkania)

Zgadza się - dlatego to się nazywa kino domowe. Po prostu siedzisz i
oglądasz - jak w kinie.

No więc nie moze to stanowić substytutu telewizora.

Zależy do czego zamierzałeś telewizora używać. Jak chcesz oglądać na nim netfixa - jak najbardziej. Jak chcesz mieć wzorem części obywateli cały czas pudło włączone, niech coś się rusza i hałasuje, to nie.

Na przykład czy komunikacja metro może stanowić substytut samochodu?

Jak chcesz mieszkasz i pracujesz w pobliży stacji metra - tak, jak daleko to nie, jak chcesz zaszpanować w niedzielę przed kościołem też nie bardzo.

Shrek

Data: 2018-03-16 22:30:51
Autor: Animka
[...]

Napisz może, że nie masz telewizora, żeby dzieci nie oglądały gorszcych scen. Moja świętojebliwa siostrzenica (9 lat młodsza ode mnie) w nowowybudowanym domu telewizora nie miała. Teraz dzieci już mądrzejsze od niej i jej mężulka ("reproduktora"najdroższego psa na swiecie i na dodatek wstrętnego ) to telewizor do salonu kupiła.

--
animka

Data: 2018-03-16 22:39:29
Autor: Animka
[...]

Płatny teraz podobno.
https://www.spidersweb.pl/2017/08/netflix-jak-korzystac.html

--
animka

Data: 2018-03-16 08:44:19
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2018-03-16 o 08:28, z pisze:
Bo mi to zwisa - jak już pisałem nie mam odbiornika. Serio. A gdybym miał to bym "nie miał". Problem zupełnie nieistorny w porównaniu z innymi aspektami tego wyboru.

Gratuluję postawy obywatelskiej :-)

skoro nie może mieć nic do powiedzenia w kontekście pożytkowania tych pieniędzy, to obywatelska postawa tu nie ma nic do rzeczy. Dla mnie dobrym przykładem obywatelskiej postawy były podatki lokalne (takie nasze "klimatyczne") na Bawarii. Tam właściciele pensjonatów uczestniczyli w decydowaniu na co będą zebrane w ten sposób pieniądze przeznaczane, dodatkowo każdy płacący dostawał odpowiednie potwierdzenie, które pozwalało mu w okresie pobytu na korzystanie z ulg w opłatach na korzystanie z infrastruktury. Więc podejście win-win jak widać postawy obywatelskie kształtuje. Co mamy u nas "Płaćcie, bo potrzebujemy, nie oglądacie, nie istotne, nie podoba się, nie istotne" - to raczej nie nastraja do płacenia. Dodatkowo sposób opłat, wybrano najgorszy z możliwych. Jak nowelizowano lata temu ustawę, były propozycje od telewizji cyfrowych i większych kablówek, że mogą zbierać abonament zamiast poczty, no ale wtedy poczta potrzebowała dobrej umowy, bo chyba chciano ją prywatyzować, więc tak na prawdę z tej opłaty to głównie poczta korzysta...

--
http://zrzeda.pl

Data: 2018-03-16 10:17:05
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p8fslb$iq8$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Albo i nie, jak mlody powie "szkoda chodzic na te zebrania, bo tam sie jakies stare dziadki kloca".

No i czy wlasciwe jest placenie podatku, zeby potem miec znizke ?
Nie lepiej nie placic ... i miec na pelna cene ?

A potem masz jeszcze przyklad Ohio - zalegalizowali maryche, opodatkowali ... i zarobili tyle, ze zgodnie ze stanowym prawem powinni oddac podatnikom.

A jak  polityk ma cos wyplacic, to mu sie szlaban w glowie opuszcza.
I g* tam, ze tak prawo nakazuje.

Choc po prawdzie
http://money.cnn.com/2015/11/03/news/colorado-marijuana-vote/index.html

to jest jakies 6 $ na glowe, wiecej bedzie zachodu ze zwracaniem, niz te 6$ warte.
Mozna "lepiej wydac". Ale ciekawe ile kosztuje referendum.

Ktos wie, jak sie skonczyla sprawa ?

J.

Data: 2018-03-16 10:34:19
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2018-03-16 o 10:17, J.F. pisze:
[...]

Podatek płaci turysta (właściciel pensjonatu jest tylko przekaźnikiem), zniżki jeśli korzystasz aktywnie z infrastruktury mogą byc większe niźli to co zapłaciłeś. Psychologiczne działanie tego jest takie, by ci co przyjechali rzeczywiście aktywnie korzystali, dla właścicieli pensjonatów jest zaletą to, że infrastruktura jest, więc turyści mają po co przyjeżdżać, dodatkowo promuje to tych co przyjeżdżają na dłużej, a nie są tylko przejazdem, więc tu jest więcej rzeczy w tym biznesplanie, które powodują, że to się opłaci mieszkańcom oraz przyjezdnym.

--
http://kaczus.zrzeda.pl

Data: 2018-03-16 16:22:10
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p8g33j$ouo$1@node1.news.atman.pl...
[...]

A to zle zrozumialem.

[...]

Cos w tym jest, ale:
-moze to i lepsze, ze wlasciciele pensjonatow decydowali, a nie tajemnicza "wladza" ... ale turysci powinni decydowac :-)

-o ile rozumiem, to summa summarum turysci placa za te atrakcje
  Tylko w hotelu.
  To tak jak u nas czy w USA, ze przy kasie okazuje sie ze cena drozsza od umowionej ?

- no dobra, moze po tygodniu korzystania z atrakcji po znizkowej cenie zlosc im przechodzi.
- tylko czy nie prosciej by bylo bez tego podatku, gdyby atrakcje byly prywatne i pelnoplatne ?

-a moze to po prostu nowoczesna forma marketingu - musisz zaplacic wiecej, ale dostajesz wiecej ... a jakbys nie musial, to nie wiadomo czy bys kupil.
A tak to obrot w miejscowosci rosnie, a i turysta zadowolony ...

J.

Data: 2018-03-16 22:48:34
Autor: Animka
W dniu 2018-03-16 o 16:22, J.F. pisze:
[...]

Jeśli podatek od powietrza, to już zniesiony.

--
animka

Data: 2018-03-19 13:40:05
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Niektóre tak, niektóre niekoniecznie, bo dzięki temu np pozbywają się części przyczyn tworzących smog, masz tam tanią bądź darmową komunikację w ramach tej opłaty, więc zniechęcają do używania własnego samochodu podczas pobytu, dzięki czemu parkingi przy atrakcjach turystycznych mogą być mniejsze.

-a moze to po prostu nowoczesna forma marketingu - musisz zaplacic wiecej, ale dostajesz wiecej ... a jakbys nie musial, to nie wiadomo czy bys kupil.
A tak to obrot w miejscowosci rosnie, a i turysta zadowolony ...

o tym wspomniałem, że to też.

Jeśli chodzi o różnicę, to w połowie pobytu koszt podatku się nam zwrócił, a jakoś nie biegaliśmy na wszystko co się dzieje.

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2018-03-15 19:55:45
Autor: Robert Tomasik
W dniu 15-03-18 o 14:15, Shrek pisze:

[...]

Państwo to toleruje, bowiem to zaszłość historyczna i nie ma pomysłu,
jak to mądrze rozwiązać. Kiedyś na terenie Polsko poza nielicznymi
wyjątkami można było oglądać tylko TVP. Jak nam w stanie wojennym
wyłączyli TVP, to u mnie nadal telewizja działała. Oglądaliśmy
Czechosłowacką. Ale wracając do tematu były książeczki i płacono na TVP.
Większość Polaków miała tylko TVP, a telewizor służył tylko do jej
oglądania.

TVP było wówczas jedyną telewizją. Nie każdy miał telewizor, więc
sensownym było unormowanie tego w ten sposób, że płaci się za posiadanie
telewizora. I tak do niczego innego służyć nie mógł. Ale świat się
zmienił. Telewizji jest wiele. Oglądać ją można nie tylko przy użyciu
telewizora. I teraz jest następujący dylemat.

Za pieniądze publiczne pochodzące z podatku, można finansować jedynie
podmioty publiczne, a te muszą stosować tzw. dyscyplinę finansową. Czyli
przykładowo nie dałoby się kupić z "wolnej ręki" programu "Koło
Fortuny", tylko trzeba by było ogłosić przetarg, albo stosować wskazane
w ustawie różne tryby.

Po za tym nikt nie chce się przyznać do tego, że oglądanie TVP jest
przymusowe. A jak ktoś nie ma ochoty? Wszak kanałów jest multum.
Oczywiście można by zakombinować z płatnymi platformami, ale coś
podejrzewam, że choćby przez przekorę ludzie by nie chcieli płatnego
TVP. Nikt nie chce ryzykować wypuszczenia z ręki takiego medium.

No i zostaje to, co teraz, czyli dobrowolna opłata. Inna sprawa, że
jakby ktoś tam myślał, to by zauważył, że skoro wpłaty od jakiś tam
kilku procent oglądających wystarczą, to może wystarczyłoby zbierać od
wszystkich, ale te 10 razy mniej. Skoro opłata za rok wynosi 246 zł, to
może by wystarczyło od wszystkich pobierać po 25 zł/rok.

Data: 2018-03-15 20:50:12
Autor: Shrek
[...]

Niech spadają. Niech zakodują to się okaże czy komuś ta telewizja potrzebna. A tak - partii potrzebna - to niech partia płaci. Od mojego portfela niech spada.

Shrek

Data: 2018-03-15 21:08:27
Autor: Animka
[...]

Kiedys ludzie byli głupsi, bardziej naiwni i lecieli na pocztę rejestrować radioodbiorniki i tv.
Do tej pory są zarejestrowani i zmienić to może tylko starość, bo staruszkowie już placić nie muszą. Czy wszyscy dożyją? NIE.

[...]

Programów mam ze 150, ale nie ma czego oglądać. Jak dzisiaj na jednym programie jakiś film (i tak staroć) to jutro na innym programie leci ten sam, albo ten sam ze 3 razy w tygodniu na tym samym programie. Nawet na tym Canale+ nie ma nic ciekawego, raczej minimum nowości. Szkoda pieniędzy na dodawanie tego pakietu do abonamentu.
Na Polsacie jak już dadzą jakiś lepszy film, to co 15 minut puszczają reklamy, które lecą ok, pół godziny i na dodatek jedna i ta sama reklama często jest powtarzana 3 razy. Weż oglądaj jedną reklamę 3 razy. Przecież normalny człowiek, a może nie chciwy na szmal czegoś takiego telewidzom by nie zrobił.
Po prostu banda rozpasionych byków!

[...]

Teraz wiceministrom mają dać podwyżki po 6000 zł. Wracamy do czasów wykorzystywania chłopa pańszczyźnianego, czy jakoś tak. Cos czyimś kosztem, czyjąś uczciwą pracą, emeryturą dla darmozjadów i dewiantów.

--
animka

Data: 2018-03-16 06:17:56
Autor: J.F.
Dnia Thu, 15 Mar 2018 21:08:27 +0100, Animka napisał(a):
[...]

A takie BBC jezdzilo samochodami pomiarowymi i szukalo kto odbiera i
nie placi :-)

A przeciez w PRL mozna bylo tak prosto - telewizory na talony, i
rejestracja od chwili zakupu :-)

J.

Data: 2018-03-16 22:13:21
Autor: Animka
W dniu 2018-03-16 o 06:17, J.F. pisze:
[...]

Żartujesz chyba?
Nie przypominam sobie. Może jeszcze mnie na świecie nie było, ale raczej wtedy i BBC nie było :-)

A przeciez w PRL mozna bylo tak prosto - telewizory na talony,

Tylko osoby wybrane raczej, protegowane przez I sekretarza partii.
Ja kupiłam tv kolorowy dopiero jak dostalam w pracy dwumiesięczną odprawę po likwidacji Wydawnictwa. Polecialam wraz z córką w podskokach, telewizor miałam już upatrzony i miałam juz gdzieś, że praca się tu kończy, bo dla mnie wtedy praca wszędzie była. Nie było przyjezdnych ćwoków, którzy są teraz właściwie prefidnie wredną mafią w Warszawie.

i rejestracja od chwili zakupu :-)

Nie miałam tej przyjemności :D

Jacyś inni ludzie-obywatele wtedy chyba byłi, bo zasuwali na pocztę rejestrować. Nie wiem jak to było z moimi rodzicami, ale książeczkę oplat mieli. My po otrzymaniu mieszkania w czasach gierkowskich też honorowo zarejestrowaliśmy. Niestaty to teraz jest wielką klątwą, czy jak to nazwać. Ciągnie się to za człowiekiem aż do śmierci, jeśli nie dożyje do 75 lat. Dziady chciwe dali ludziom darmowe lekarstwa i darmowe przejazdy komunikacją miejską też od 75 roku życia. Nie wiem czy nie zdechnę. Tyle lat jeszcze trzeba czekać. Odpukać, po aptekach nie latam, tzn, że jeszcze ze mną nie jest tak źle.
Fakt, że oplaty za abonament RTV były bardzo małe, groszowe. Ludzi nawet z niskimi dochodami było stać na niezłe jedzenie. Starczało od 1-go do 1-go nawet jak się wydawało na papierosy i rozrywki kulturalne.

--
animka

Data: 2018-03-17 16:02:40
Autor: J.F.
Dnia Fri, 16 Mar 2018 22:13:21 +0100, Animka napisał(a):
[...]

A od ktorego roku mieszkasz w UK ?

Może jeszcze mnie na świecie nie było, ale raczej wtedy i BBC nie było :-)

Az taka stara to Ty raczej nie jestes ...

A przeciez w PRL mozna bylo tak prosto - telewizory na talony,
Tylko osoby wybrane raczej, protegowane przez I sekretarza partii.

No to ciekawe - aktyw byl patriotyczny i sam chetnie placil, czy rejestracji w sklepie nie bylo, zeby "swoi" mogli nie placic :-)

[...]

I pewnie nie placa abonamentu :-P

[...]

Zawsze mozna na bezczelnego:
-wyrejestrowac z powodu wyjazdu do Londynu,
-z powodu zmiany adresu,
-z powodu zaprzestania ogladania TV od czasu wladzy Kurskiego :-)

Fakt, że oplaty za abonament RTV były bardzo małe, groszowe. Ludzi nawet z niskimi dochodami było stać na niezłe jedzenie. Starczało od 1-go do 1-go nawet jak się wydawało na papierosy i rozrywki kulturalne.

Z drugiej strony - strajki 56 i 76 sie zaczely od podwyzek cen
zywnosci.

J.

Data: 2018-03-18 04:05:08
Autor: Animka
W dniu 2018-03-17 o 16:02, J.F. pisze:
[...]

Nie wiem. Jakoś mnie to wtedy nie interesowało :-(

[...]

No, na pewno. Najpierw wynajmują mieszkania, potem nakradną ze swoim zaufanym kolektywem w pracy i kupują sobie już swoje własne. Warszawiacy-"jak w mordę strzelił ";-)

[...]

Nie da się, Za długo tu mieszkam i nawet pracownice poczty gdzies tu niedaleko mieszkają. Chyba, że przeprowadziłabym się gdzie indziej.
Poza tym UPC mnie inwiguluje, bo czasami na ekranie telewizora pojawia mi się komunikat "zaplać abonament RTV".
Kit im w ucho.

-z powodu zaprzestania ogladania TV od czasu wladzy Kurskiego :-)

Ten Kurski od reklam i w kółko powtarzających się starych filmów oraz od chamskich wsiowych kabaretów oraz od zabaw elyty na wizji (zamiast na jakiejś swojej prywatce), poza tym seriali tasiemców, w których w każdych ciągle te same twarze grają. Ogłupiają ludzi, żeby elyta z filmu i tv jak najwięcej zarobiła.
A te żubry z reklam niech zabierze do swojego domu.

[...]

Słabo pamiętam, ale pamiętam jak Gierek dał ludziom 10 zł podwyżki!!!
Pracowałam w banku i wszystkie baby w szale klęły.

--
animka

Data: 2018-03-19 12:26:31
Autor: Olin
Abonament RTV i zmiana mieszkania
Dnia Fri, 16 Mar 2018 22:13:21 +0100, Animka napisał(a):

 Ludzi nawet z niskimi dochodami było stać na niezłe jedzenie.

Po prostu szli do mięsnego i kupowali 20 dkg polędwicy, do tego 25 dkg
szynki, a potem zjadali wszystko w domu z chrupiącymi bułeczkami i świeżym
masełkiem.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

Data: 2018-03-21 00:14:24
Autor: Animka
W dniu 2018-03-19 o 12:26, Olin pisze:
[...]

Nie przesadzasz? :-)

--
animka

Data: 2018-03-21 11:17:11
Autor: Olin
Dnia Wed, 21 Mar 2018 00:14:24 +0100, Animka napisał(a):

Po prostu szli do mięsnego i kupowali 20 dkg polędwicy, do tego 25 dkg
szynki, a potem zjadali wszystko w domu z chrupiącymi bułeczkami i świeżym
masełkiem.

Nie przesadzasz? :-)

Gdzież bym śmiał. Przecież do 1989 roku Polska płynęła mlekiem i miodem,
ale przyszedł Balcerowicz i doprowadził ją do ruiny.

Data: 2018-03-16 22:38:23
Autor: RadoslawF
[...]

Jak od strony technicznej taki samochód pomiarowy miał by wykrywać
tych co odbierają a nie płacą?

Lepiej napisz jak ściągalność abonamentu była robiona w Japonii.
Wszyscy się pośmieją.  :-)

A przeciez w PRL mozna bylo tak prosto - telewizory na talony, i
rejestracja od chwili zakupu :-)

Nie rejestrowali w sklepach. No chyba że coś przegapiłem.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-17 00:23:22
Autor: Marcin Debowski
On 2018-03-16, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
[...]

Też jestem ciekaw. Z drugiej strony to było wówczas jedyne takie urządzenie (napięcia, lampy, kineskop) i jestem przekonany, że czymś z pewnością siało. Zresztą, jako nieco młodszy osobnik bez problemu słyszałem włączony telewizo nawet z innego pomieszczenia, bo każdy jeden piszczszał na wys. częstotliwościach (>=20kHZ).

--
Marcin

Data: 2018-03-17 08:01:16
Autor: Shrek
Abonament RTV i zmiana mieszkania

Jak od strony technicznej taki samochód pomiarowy miał by wykrywać
tych co odbierają a nie płacą?

Też jestem ciekaw.

Wyjaśnieniem jest że to brednie animki.

Z drugiej strony to było wówczas jedyne takie
urządzenie (napięcia, lampy, kineskop) i jestem przekonany, że czymś z
pewnością siało.

Mniej więcej tym samym co monitor.

Zresztą, jako nieco młodszy osobnik bez problemu słyszałem włączony
telewizo nawet z innego pomieszczenia, bo każdy jeden piszczszał na wys.
częstotliwościach (>=20kHZ).

Z tym że powyżej 20kHz to ty raczej nie słyszysz.

Shrek.

Data: 2018-03-17 09:05:10
Autor: Marcin Debowski
On 2018-03-17, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Z pewnością nie, ale do 35. roku życia słyszałem bez problemu nietoperze, a one są 20kHz wzwyż, więc kto mnie tam wie. --
Marcin

Data: 2018-03-17 09:10:11
Autor: P.B.
Dnia Fri, 16 Mar 2018 22:38:23 +0100, RadoslawF napisał(a):

Jak od strony technicznej taki samochód pomiarowy miał by wykrywać
tych co odbierają a nie płacą?

Wystarczy wykrywać siejące cewki odchylania kineskopu. Telewizory
kineskopowe nie były ekranowane: pudło z MDF i plecy z dykty albo plastiku. Szukaj pod hasłem "pelengator". Tu po rosyjsku:
https://satsis.info/news/8731-pelengator-televizorov-iz-50-h.html  --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2018-03-17 08:51:17
Autor: jureq
W dniu Sat, 17 Mar 2018 09:10:11 +0100, użytkownik P.B. napisał:

[...]

Akurat tam pisze dokładnie jak to działało. To nie było wykrywanie odchylania kineskopu.

"???????????, ???????????? ?????? ?? ?????????? ??????????? ?????????????"

czyli w tłumaczeniu

"Pelengatory, wyłapujące sygnał z heterodyny włączonego teleodbiornika"

Poszukajcie w googlach jak działa tzw. superheterodyna. I wyjaśnienie: częstotliwość pośrednia dla wszystkich produkowanych seryjnie telewizorów była identyczna.

Podobno u nas w początku lat 50-tych XX w. próbowano konstruować na tej samej zasadzie urządzenia do wykrywania słuchających Wolnej Europy. Z tego co słyszałem, próby nie wyszły poza fazę laboratoryjną. Rosjanie używali tej metody do potwierdzania, że ktoś odbiera tzw. "radiostacje numeryczne".

Data: 2018-03-17 13:56:45
Autor: P.B.
Abonament RTV i zmiana mieszkania
Dnia 17 Mar 2018 08:51:17 GMT, jureq napisał(a):

"???????????, ???????????? ?????? ?? ?????????? ??????????? ?????????????"

[...]

Artykułu nie czytałem. Wykrywanie pola cewek odchylania wydawało się
łatwiejsze, ze względu na duże moce w tych cekach.
Wykrywanie emisji na częstotliwości pośredniej dawała informację, że ma
telewizor. Jeżeli dałoby się wyłapać heterodynę, to nawet będzie wiadomo
którą stację ogląda. Przy ówczesnych kilku programach, to nie byłoby
trudne.

[...]

Technicznie wygląda na wykonalne. Problemem mógł być wówczas dostęp do
podstawowych podzespołów elektronicznych. Dziś za to jest tyle sprzętów siejących falami radiowymi, że zapewne
wyłapanie w tym śmietniku czegoś konkretnego byłoby niemałym wyzwaniem.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2018-03-17 13:43:06
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-17 o 09:10, P.B. pisze:

[...]

W domkach jednorodzinnych i na wsiach ma prawo zadziałać.
Ale jak to ma zadziałać w blokach i kamienicach?
Jeden sąsiad ma legalnie, drugi też ma legalnie a ja w środku
już nie.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-17 15:45:31
Autor: J.F.
[...]

Technicznie to mozna probowac lapac zaklocenia z odbiornika ... a
potem sprawdzic czy placi.
A raczej odwrotnie - pojechac tam gdzie nie placi, i namierzac :-)

Te samochody to takie urban legend ... ale to juz nie jest legenga
https://www.theguardian.com/society/2014/sep/24/in-court-non-payment-tv-licence-television-desperate-cases

Tylko nie mowia jak zlapali.

Lepiej napisz jak ściągalność abonamentu była robiona w Japonii.
Wszyscy się pośmieją.  :-)

A jak ?

A przeciez w PRL mozna bylo tak prosto - telewizory na talony, i
rejestracja od chwili zakupu :-)

Nie rejestrowali w sklepach. No chyba że coś przegapiłem.

Nie rejestrowali. Dziwne - bo przeciez mogli :-)

J.

Data: 2018-03-17 15:48:00
Autor: J.F.
[...]

P.S.
https://en.wikipedia.org/wiki/TV_detector_van

J.

Data: 2018-03-16 06:15:07
Autor: J.F.
Dnia Thu, 15 Mar 2018 19:55:45 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
[...]

Ale czemu "toleruje" - panstwu, czyli aktualnej wladzy, propaganda
jest potrzebna jak chleb.

Kiedyś na terenie Polsko poza nielicznymi
wyjątkami można było oglądać tylko TVP. Jak nam w stanie wojennym
wyłączyli TVP, to u mnie nadal telewizja działała. Oglądaliśmy
Czechosłowacką.

Wow, mowili cos o Polsce, czy puszczali krecika ?

[...]

Tak w ogole to pomysl jeszcze przedwojenny - podatek od radia.

[...]

Albo tak jak przez 50 lat - produkowac samemu.

Lub po nowemu - przetarg na koncepcje programu, a potem przetarg na
realizacje. Albo bez pierwszego, bo przeciez prezes Kurski koncepcje
rozne ma :-)

Tylko ... to przeciez jest podmiot publiczny. Nie musi ?

Po za tym nikt nie chce się przyznać do tego, że oglądanie TVP jest
przymusowe. A jak ktoś nie ma ochoty?

To i tak trzeba placic, bo jest "mozliwosc" :-)

[...]

Bo tuba propagandowa jest politykom niezbedna :-)

Jest jeszcze jedna mozliwosc - po zlotowce od kazdego kanalu od
kablowek.

Za "mozliwosc" :-)

J.

Data: 2018-03-16 19:28:41
Autor: Robert Tomasik
W dniu 16-03-18 o 06:15, J.F. pisze:

[...]

Każdej jest potrzebna.

[...]

Mówili więcej, niż nasza telewizja. Czechosłowacy nas nie lubili za
1968 rok.

Tylko ... to przeciez jest podmiot publiczny. Nie musi ?

Nie jest - zajrzyj do KRS.

Data: 2018-03-13 20:42:05
Autor: Shrek
W dniu 13.03.2018 o 19:40, z pisze:
[...]

Przecież to nie jest podatek:P

Państwo leci w chuja udając że podatek to nie podatek, a obywatele lecą w chuja udając że nie mają odbiornika. Seems legit;)

PS. Choć coraz więcej ludzi naprawdę telewizora nie ma.

Shrek

Data: 2018-03-13 13:06:55
Autor: Kris
W dniu wtorek, 13 marca 2018 20:42:03 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

Przecież to nie jest podatek:P

Państwo leci w chuja udając że podatek to nie podatek, a obywatele lecą w chuja udając że nie mają odbiornika. Seems legit;)

PS. Choć coraz więcej ludzi naprawdę telewizora nie ma.

Znasz oobicie takich?
Bo ja takich bez tv nie znam a takich co Odbiornik mają a abo nie płacą to wód znajomych pewnie 97%
Inaczej- znam dwie osoby co abonament płacą.
Ilu znasz takich co płaca?
I w kwesti uczciwości- ci nie płacący tez(albo przede wzytkim) kurwizje oglądają
Tacy jestesmy my Polacy(co tam o osobistym szacunku do hymnu pisales)
Ps
Ja tez abo nie placę
A "Korone Królów" m.in. oglądam;)

Data: 2018-03-13 21:15:10
Autor: MK
W dniu 13.03.2018 o 21:06, Kris pisze:
[...]

Znasz osobicie takich?

Ja znam, siebie ;) TV wywaliłem na śmietnik już kilka lat temu.

Data: 2018-03-13 13:19:51
Autor: Kris
W dniu wtorek, 13 marca 2018 21:15:11 UTC+1 użytkownik MK napisał:

Ja znam, siebie ;) TV wywaliłem na śmietnik już kilka lat temu.

A w zamian kupiłeś "urządzenie led z płaskim 50 calowym ekranem do odbioru treści z internetu";)

Data: 2018-03-13 22:27:26
Autor: Shrek
W dniu 13.03.2018 o 21:19, Kris pisze:

Ja znam, siebie ;) TV wywaliłem na śmietnik już kilka lat temu.

A w zamian kupiłeś "urządzenie led z płaskim 50 calowym ekranem do odbioru treści z internetu";)

Ja mam na przykład projektor i kodi na malince. Co w tym dziwnego?

Shrek

Data: 2018-03-13 22:47:33
Autor: MK
[...]

Niczym nie zastąpiłem tego gównianego urządzenia ;)
Bo nie chodziło mi o abonament tylko o treści tam pokazywane

Data: 2018-03-14 12:38:23
Autor: Olin
Dnia Tue, 13 Mar 2018 21:15:10 +0100, MK napisał(a):

 TV wywaliłem na śmietnik już kilka lat temu.

Należało wezwać elektrobrygadę albo samemu ostawić w odpowiednie miejsce. Sprzętu elektrycznego nie wolno wyrzucać na śmietnik; na pewno są na to
jakieś paragrafy.

"Elektrośmieci nie wolno wyrzucać do zwykłego śmietnika, gdyż stwarza to
ogromne zagrożenie dla środowiska. Klasyfikowane są one jako odpady
niebezpieczne, ponieważ zawierają szkodliwe substancje (m.in. rtęć, ołów,
związki bromu, chrom, kadm, nikiel, freon, azbest), które po wydostaniu się
z uszkodzonej lodówki, komputera, świetlówki czy innych urządzeń łatwo
przenikają do gleby, wód gruntowych i powietrza, powodując zanieczyszczenie
środowiska naturalnego i stanowiąc zagrożenie dla zdrowia ludzi i
zwierząt."
http://www.gminaskawina.pl/index.php?option=18&action=articles_show&art_id=359&menu_id=359&page=10

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
 że nasza praca jest szalenie ważna"
Bertrand Russell

Data: 2018-03-14 14:14:29
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-14 o 12:38, Olin pisze:

[...]

Faktu że jak wywalał ileś lat temu takowych nie było nie dopuszczasz
do wiadomości?

Pozdrawiam

Data: 2018-03-14 15:01:49
Autor: Olin
Dnia Wed, 14 Mar 2018 14:14:29 +0100, RadoslawF napisał(a):

Faktu że jak wywalał ileś lat temu takowych nie było nie dopuszczasz
do wiadomości?

Dopuszczam. Ustawa śmieciowa obowiązuje od lipca 2013, więc kto wyrzucał
wcześniej, może chodzić z podniesionym czołem.

Data: 2018-03-14 19:42:27
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-14 o 15:01, Olin pisze:

[...]

To szkoda że to pominąłeś pisząc odpowiedź na jego maila.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-15 11:29:51
Autor: Olin
Dnia Wed, 14 Mar 2018 19:42:27 +0100, RadoslawF napisał(a):

To szkoda że to pominąłeś pisząc odpowiedź na jego maila.

Przebiegle chciałem przetestować czujność aktywu robotniczego.

Data: 2018-03-15 13:12:12
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-15 o 11:29, Olin pisze:

To szkoda że to pominąłeś pisząc odpowiedź na jego maila.

Przebiegle chciałem przetestować czujność aktywu robotniczego.

I jak zwykle się nie udało. Aktów robotniczy się nie odezwał.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-15 13:17:44
Autor: Olin
Dnia Thu, 15 Mar 2018 13:12:12 +0100, RadoslawF napisał(a):

 Aktów robotniczy się nie odezwał.

Nie mam głowy, żeby rozeznać się w tych różnych organach; przeproś przy
okazji kolegów z inspekcji robotniczo-chłopskiej.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

Data: 2018-03-15 15:02:58
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-15 o 13:17, Olin pisze:

  Aktów robotniczy się nie odezwał.

Nie mam głowy, żeby rozeznać się w tych różnych organach; przeproś przy
okazji kolegów z inspekcji robotniczo-chłopskiej.

Twoi koledzy to ty przepraszaj.
Zakładając ze jeszcze jakiś żyje.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-15 00:47:36
Autor: Animka
[...]

Nie martw się. Zaraz jakiś menel sobie ten sprzęt wygrzebie ze śmietnika i zabierze.

--
animka

Data: 2018-03-13 22:26:33
Autor: Shrek
Abonament RTV i zmiana mieszkania
W dniu 13.03.2018 o 21:06, Kris pisze:

PS. Choć coraz więcej ludzi naprawdę telewizora nie ma.

Znasz oobicie takich?

No - kilku (w tym siebie).

Bo ja takich bez tv nie znam a takich co Odbiornik mają a abo nie płacą to wód znajomych pewnie 97%

Takich też znam;)

Inaczej- znam dwie osoby co abonament płacą.
Ilu znasz takich co płaca?

Nie znam. Przynajmniej o tym nie wiem.

I w kwesti uczciwości- ci nie płacący tez(albo przede wzytkim) kurwizje oglądają

Chyba cię bóg opuścił. Po co normalni ludzie mieliby oglądać kurwizje? Normalni propagandy nie oglądają a pisiory wolą diskopolo i seriale na polsacie. Jak ktoś ogląda to przypadkiem albo z rozpędu.

Zresztą w czym problem - gdyby chcieli, żeby ludzie tego nie oglądali bez opłaty to by zakodowali (taka gra słów). Im zależy na tym żeby to tłuszcza oglądała (nawet jak nie płaci).

Tacy jestesmy my Polacy(co tam o osobistym szacunku do hymnu pisales)

Mów za siebie.

Shrek

Data: 2018-03-17 20:41:14
Autor: Krycha
W dniu 12.03.2018 o 14:25, Liwiusz pisze:
[...]

:-D :-D o świetne.

Krycha.

Data: 2018-03-13 01:47:11
Autor: Animka
[...]

Chyba nie, bo masz swój numer identyfikacyjny.
(Ja im płacę przelewem).

--
animka

Data: 2018-03-13 01:52:44
Autor: Animka
[...]

Numer rachunku odbiorcy:
20132025500010000102949551
BPSA Komórka Obsługi Masowych Płatnośc
Nazwa odbiorcy:
POCZTA POLSKA S.A COF DZIAŁ ABON. R
UL.BERNARDYŃSKA 15 85-940 BYDGOSZCZ
Wpisujesz: abonament za jaki m-c oraz numer abonenta.
Jeśli będziesz po wyrejestrowaniu dalej płacił.

--
animka

Data: 2018-03-13 10:00:54
Autor: Olin
Dnia Tue, 13 Mar 2018 01:52:44 +0100, Animka napisał(a):

[...]

Każdy praworządny obywatel ma indywidualny numer konta, za pośrednictwem
którego należy zasilać fundusz płac kurwizji.

Data: 2018-03-13 18:03:13
Autor: Sonn
W dniu 2018-03-13 o 10:00, Olin pisze:
[...]

Znaczy się dawać składkowe na alimenty i kochankę Kurwskiego.

--
Sonn

Data: 2018-03-13 18:22:37
Autor: Animka
[...]

Jeszcze dochodzą do tego te wrzeszczące (szczególnie) reklamy.

--
animka

Data: 2018-03-14 09:55:14
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-13 o 01:52, Animka pisze:
[...]

Czy numer abonenta nie "siedzi" w w numerze konta? Czy konto nie jest przypadkiem indywidualne i niezależne od adresu abonenta?

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-14 12:39:47
Autor: Olin
Dnia Wed, 14 Mar 2018 09:55:14 +0100, Wojtek napisał(a):

 Czy konto nie jest przypadkiem indywidualne i niezależne od adresu abonenta?

No właśnie jest, ale zawsze możesz zapłacić za Animkę.

Data: 2018-03-14 12:59:22
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-14 o 12:39, Olin pisze:

No właśnie jest, ale zawsze możesz zapłacić za Animkę.

A nie będą mnie ścigać za nielegalną wpłatę? ;)

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-03-15 00:49:20
Autor: Animka
[...]

Niech jakoś zakombinuje i zaplaci za mnie, nie mam nic przeciwko.

--
animka

Data: 2018-03-15 11:28:48
Autor: Olin
Dnia Thu, 15 Mar 2018 00:49:20 +0100, Animka napisał(a):

Niech jakoś zakombinuje i zaplaci za mnie, nie mam nic przeciwko.

Podałaś numer przypisanego Ci konta, więc nic kombinować nie trzeba.

Data: 2018-03-15 00:45:56
Autor: Animka
W dniu 2018-03-14 o 09:55, Wojtek pisze:
Czy numer abonenta nie "siedzi" w w numerze konta?

Na pewno nie. To jest twój identyfikator :D
Czy konto nie jest
przypadkiem indywidualne i niezależne od adresu abonenta?

Tego to nie wiem na 100%. Zadzwoń i zapytaj.

--
animka

Abonament RTV i zmiana mieszkania