Abonament RTV - kiedy przedawnia się?

Data: 2009-03-14 10:28:23
Autor: Piter S.
Abonament RTV - kiedy przedawnia się?
Zobaczyłem dziś http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,6382295,Kto_zaplaci_za_radio_i_TV__Pan__pani___.html
mam niewyrejestrowany TV, ale nie płacę abonamentu.
Po jakim czasie ulega przedawnieniu zaległość z tego tytułu?

--
Piter-S

Data: 2009-03-14 10:47:08
Autor: Wwieslaw
Spadek + zwolnienie z podatku od sprzedazy nieruchomosci
Czolem,

Zmarl maz (~5 lat temu). Pozostawil ZONE + 2 CORKI + SYNA.
Za zycia wspolposiadal ustawowo z zona dom oraz dzialke budowlana.

Do tej pory nie przeprowadzono postepowania spadkowego.

Pytanie: Czy powstal juz obowiazek podatkowy?

Pytanie: Jesli nie, to czy uzyskujac TERAZ postanowienie o nabyciu spadku, bedzie 30 dni na zgloszenie w celu zwolnienia od  podatku, czy tez na mocy przepisow z dnia zgonu zwolnienia brak?

Bonus:

Syn sprzedal z byla zona niecale 2 lata temu mieszkanie, 50% ceny przypadlo mu w udziale, zglosil w US ze srodki przeznaczy na cele mieszkalne (zwolnienie).

Termin sie zbliza, srodkow za malo na nowe mieszkanie (po czesci wyszly), podatku placic mu sie nie usmiecha.

Pytanie: Moznaby mu niedrogo (akuratnie na podaktek) sprzedac czesc tego spadku? A dokladniej, czy ZONA zmarlego moze, bez postanowienia sadu w sprawie spadku, odsprzedac mu np swoj udzial (z czasow wspolnosci malzenskiej) w dzialce budowlanej?

Pozdrawiam
Wieslaw

* Crosspost, FUT na pl.soc.prawo.podatki

Data: 2009-03-14 17:04:09
Autor: Big Jack
Abonament RTV - kiedy przedawnia się?
W wiadomości:
użytkownik *Wwieslaw* napisał(a):

Dlaczego w odpowiedzi zadajesz swoje pytanie zmieniając przy tym temat i nie
udzielasz żadnej odpowiedzi zgodnie z postem twórcy wątku??

--
 Big Jack
         //////

Data: 2009-03-15 11:24:03
Autor: kuba
Piter S. pisze:
[...]

A masz zarejestrowany odbiornik? Bo jeśli nie, to - w przypadku wykrycia     faktu posiadania odbiornika - pobiera się opłatę w wysokości stanowiącej trzydziestokrotność miesięcznej opłaty
abonamentowej obowiązującej w dniu stwierdzenia używania niezarejestrowanego odbiornika.
W takim przypadku nie dochodzi się już przez jaki okres czasu abonament nie był płacony.
Jeśli chodzi o przedawnienie, to wydaje mi się, że będzie to 5 lat od końca roku, w którym powstało zobowiązanie do zapłaty.
Tyle na podstawie obecnych przepisów; zobaczymy, co napiszą w tej nowelizacji
pozdrawiam
kuba

Data: 2009-03-15 11:38:19
Autor: Piter S.
Użytkownik "kuba" <jturbanowicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:gpikvv$co9$1inews.gazeta.pl...
Piter S. pisze:
[...]

Zarejestrowany niestety mam, choć od lat nie płacę.
Czyli na pewno 5 lat?

--
Piotr-S

Data: 2009-03-15 13:58:41
Autor: SDD

Użytkownik "Piter S." <piotr93@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gpiluj$ohn$1atlantis.news.neostrada.pl...

Zarejestrowany niestety mam, choć od lat nie płacę.

No to naprawde nalezy sie tylko dziwic takiej postawie.
Dlaczego nie wyrejestrowales?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-15 17:30:13
Autor: *piotr'ek*
[...]

Nie strasz! Nikt nie zajmuje się wykrywaniem niezarejestrowanego sprzętu RTV u osób prywatnych!

*

Data: 2009-03-15 12:27:24
Autor: witek
*piotr'ek* wrote:

Nie strasz! Nikt nie zajmuje się wykrywaniem niezarejestrowanego sprzętu RTV u osób prywatnych!

poczta polska kotku.

Data: 2009-03-15 21:31:43
Autor: *piotr'ek*
Abonament RTV - kiedy przedawnia się?
poczta polska kotku.

:-) Teoretycznie tylko.

*

Data: 2009-03-15 22:19:07
Autor: Liwiusz
Abonament RTV - kiedy przedawnia się?
*piotr'ek* pisze:
poczta polska kotku.

:-) Teoretycznie tylko.

   A nawet jeśli ktoś wykryje: "TV kupiłem trzy dni temu, jutro mam zamiar iść i zarejestrować".

--
Liwiusz

Data: 2009-03-16 20:44:08
Autor: *piotr'ek*
Abonament RTV - kiedy przedawnia się?
  A nawet jeśli ktoś wykryje:

To znaczy, że się do mnie włamał i rodzina jego spadkobiercami się właśnie stała.

*

Data: 2009-03-15 22:23:36
Autor: Ajgor

Użytkownik "witek" napisał w wiadomości news:gpjdpt$92i$1inews.gazeta.pl...
*piotr'ek* wrote:

Nie strasz! Nikt nie zajmuje się wykrywaniem niezarejestrowanego sprzętu RTV u osób prywatnych!

poczta polska kotku.

Prosze podac mi nazwe funkcji pracownika poczty polskiej, kitory ma prawo wejsc do mojego domu i zrobic mi rewizje.

Data: 2009-03-15 16:34:04
Autor: witek
Abonament RTV - kiedy przedawnia się?
Ajgor wrote:
UÂżytkownik "witek" napisaÂł w wiadomoÂści news:gpjdpt$92i$1inews.gazeta.pl...
*piotr'ek* wrote:
Nie strasz! Nikt nie zajmuje siĂŞ wykrywaniem niezarejestrowanego sprzĂŞtu RTV u osĂłb prywatnych!

poczta polska kotku.

Prosze podac mi nazwe funkcji pracownika poczty polskiej, kitory ma prawo wejsc do mojego domu i zrobic mi rewizje.

zaden nie ma prawa wejsc,
ale jak już niechcący go wpuścisz...
co nie znaczy, ze ci do samochodu przez szybę nie zajrzy.

Data: 2009-03-15 22:39:49
Autor: Liwiusz
*piotr'ek* wrote:
[...]

   Tu jest zebrane FAQ na temat abonamentu i jego kontroli
http://ww6.tvp.pl/3384,167099,1.view#23

--
Liwiusz

Data: 2009-03-16 10:06:58
Autor: Ajgor

Użytkownik "witek" napisał w wiadomości news:gpjs8e$obm$1inews.gazeta.pl...

zaden nie ma prawa wejsc,
ale jak już niechcący go wpuścisz...
co nie znaczy, ze ci do samochodu przez szybę nie zajrzy.

U mnie z przedpokoju nie widac pokoju z telewizorem :)
No i listonosz nie wie, ktory moj samochod :)
O kurcze. Ale ja glupi jestem. To po co ja place ten characz?
Zeby jakas telewizja publiczna, ktorej i tak nie ogladam, mogla puszczac programy misyjne, ktore mnie nie intersuja?

Data: 2009-03-16 09:50:33
Autor: Maxi
Abonament RTV - kiedy przedawnia się?
Witam,

mnie też interesuje ten temat, choć w innym zakresie :
do osobistego uzytku mam Cyfrowy Polsat i jeden telewizor, abonamentu RTV nie płacilismy, bo ojciec /emeryt/ nie musiał. Ojciec zmarł - co dalej z abonamentem?
Ja mam Cyfrę, ale jest inny współwłaściciel, który ma telewizor i nie wiem, czy płaci...
Czy ja muszę teraz zarejestrować dodatkowo swój telewizor na poczcie, skoro opłacam abonament Polsatowi, który nadaje również telewizję publiczną ? To byłoby dublowanie opłat za te same programy...
proszę o wypowiedzi. Pozdrawiam

Data: 2009-03-16 07:58:22
Autor: witek
  Maxi wrote:
[...]

skoro teraz ty jestes posiadaczem telewizora.
to zarejestrowac i płacić.

Ja mam Cyfrę, ale jest inny współwłaściciel, który ma telewizor i nie wiem, czy płaci...

co to jest inny współwłaściciel?
Jak macie jeden telewizor to w zasadzie ktos to musi płacić.

[...]

Abonament jest za telewizor, nie za ogladanie telewizji.
Polsatowi za posiadanie telewizora nie płacisz nic.

Abonament RTV - kiedy przedawnia się?