Abonament czy prepaid

Data: 2016-07-26 00:25:22
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
Bywały tu dyskusje na temat co się bardziej opłaca- abonament czy prepaid
Ja akurat od 16stu już lat na dwóch numerach korzystam z oferty abonamentowej
Wczoraj przedłużyłem córce umowę w T-Mobile ma jednym z tych numerów więc napisze jak wyszło
Za kwotę 49,99 zł miesięcznie są nielimitowane rozmowy do komórkowych, smsy i mmsy oraz 4GB miesięcznie internetu
Do tego telefon Huawei p8 lite za dopłatą 89zł
Więc wychodzi tak: (49,99*24)+89=1288zł
Telefon ten na dzisiaj mógłbym kopic za ok 800zł więc 1288-800=488
488zł/24= ok20zł
Więc te nielimitowane rozmowy do komórkowych, smsy i mmsy oraz 4GB miesięcznie internetu wychodzi za 20zł miesięcznie
W prepaidzie za podobną kasę chyba ciężko uzyskać tyle samo na dzisiaj.

Data: 2016-07-26 09:56:26
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fccd6c60-8206-45c7-a2a8-d313c4b76fc0@googlegroups.com...
[...]

30 zl za same uslugi  ? Plus to, co wydzwoni na stacjonarne.

W prepaidzie za podobną kasę chyba ciężko uzyskać tyle samo na dzisiaj.

Pytanie podstawowe - a ile z tego corka naprawde potrzebuje ?

https://virginmobile.pl/oferty/nowy-numer/bezlimitu
Jakby to samo, za 29zl/mc, i ze stacjonarnymi, i jeszcze FB za darmo.

A teraz jeszcze wakacyjna promocja - 10GB na mc kosztuje 9 zl.
Albo np kupujesz pakiet minut bez limitu + 3GB za 25zl, a sms nie wysylasz :-)
30 darmowych masz w pakiecie fremium, a w razie potrzeby mozesz 200 dokupic za 3 zl.

A telefon na ceneo od 739 zl, wiec wychodzi, ze przeplacasz o 50-100zl.

Ale i tak dobra oferta - od dawna  taka byla, czy demobil sie zastanowil czemu tak duzo klientow traci ?

J.

Data: 2016-07-26 01:33:20
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 09:56:29 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
30 zl za same uslugi  ?
Skąd 30zł tobie wyszło?
Plus to, co wydzwoni na stacjonarne.

Z ciekawości zerknełem w bilingi 2 tel zarejstrowanych na mnie- w ostatnich 12mcach na stacjonarne było wykonane 6 połączeń(6szt żona, córka 0szt)
Pytanie podstawowe - a ile z tego corka >naprawde potrzebuje ?
No właśnie wszystko- sporo dzwoni na komórki SMS też wysyła jak to małolata i net w telefonie. Do tej pory miała 0,5GB i czasami  zbrakło.
A telefon na ceneo od 739 zl,
"Z wysyłką od 755,00 zł";)

wiec wychodzi, ze przeplacasz o 50-100zl.
Nawet przyjmując że telefon można kupic za ok 600zł(ktoś niżej tak pisze)to wychodzi w granicach 25zł/mc za usługi. Pomijając że nie musze od razu całej kasy na tel wyładować tylko jest wliczony w comiesięczne opłaty

Ale i tak dobra oferta - od dawna  taka byla,
Poprzednie dwa lata też płaciłem 50zł jedyna różnica ze "no limit" był i na stacjonarne ale netu było mniej 0,5GB A i za 5zł miesięcznie dodatkowo była usługa "bezpieczne urządzenie"(2 razy się przydała) Teraz to kosztuje 15zł więc odpuściłem. >czy demobil sie > zastanowil czemu tak duzo >klientow traci ?
Biorąc pod uwagę że nie musze cyklicznie doładowywać, szukać promocyjnych ofert, jakiś zdrapek ze sprite itp. to nawet gdybym przez te 24miesiące faktycznie przepłacił 100zł to dla mnie warto. Polecenie zapłaty ustawiona samo z konta schodzi, na meila faktura co miesiąc żebym zerknął czy wszystko gra.
A i oczywiście tmobile przy przedłużaniu samo z siebie włączyło usługę "granie na czekanie" czy jakoś tak- kilka zł miesięcznie chcieli skroić ale wyłączyłem.

Data: 2016-07-26 12:22:27
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4af36a60-4a21-489b-98bf-8af8e33eb3c6@googlegroups.com...
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 09:56:29 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
30 zl za same uslugi  ?
Skąd 30zł tobie wyszło?

49.90 razem, w tym 20 zl rata za telefon - tak to nazwijmy. Zostaje 29.90 za rozmowy, sms i internet.

Plus to, co wydzwoni na stacjonarne.
Z ciekawości zerknełem w bilingi 2 tel zarejstrowanych na mnie- w ostatnich 12mcach na stacjonarne było wykonane 6 połączeń(6szt żona, córka 0szt)

Ze corka nie ma potrzeby dzwonic po stacjonarkach - to wierze, bo i po co.
Ale mnie sie czasem zdarza. Do lekarza, do sklepu, do urzedu ... i pare zl do rachunku dochodzi :-)

Pytanie podstawowe - a ile z tego corka naprawde potrzebuje ?
No właśnie wszystko- sporo dzwoni na komórki SMS też wysyła jak to małolata i net w telefonie. Do tej pory miała 0,5GB i czasami zbrakło.

Czyli powiedzmy ze 1GB by jej wystarczyl, a to zmienia postac rzeczy.

O, tu ciekawostka - 1GB za darmo - ale nie chce mi sie czytac szczegolow:
http://www.t-mobile.pl/pl/oferta_specjalna/internet-na-karte

Niestety - IMO, oferta demobilu jest calkowicie nieczytelna ... i chocby to jest powodem, aby tam telefonu nie wybierac.
Przynajmniej prepaid.

A telefon na ceneo od 739 zl,
"Z wysyłką od 755,00 zł";)

Nie mowie nie, choc czasem moze sie trafic odbior osobisty.

[...]

Otoz to, no i cena telefonu - to sie wszystko zmienia, raz lepiej, raz gorzej.
Ja sie przez lata w Erze czulem klientem niepożądanym - na nasze wspolne szczescie jakos tak bylo ze jak sie umowa konczyla, to im sie cos odwidywalo i oferte dostawalem przyzwoita.

czy demobil sie zastanowil czemu tak duzo klientow traci ?
Biorąc pod uwagę że nie musze cyklicznie doładowywać,

Musisz za to cyklicznie przelewac za faktury :-)

szukać promocyjnych ofert, jakiś zdrapek ze sprite itp. to nawet gdybym przez te 24miesiące faktycznie przepłacił 100zł to dla mnie warto.

Nie mowie nie.
Te zdrapki to niekoniecznie, ale kiedys mnie mnogosc roznych ofert tez zaczela meczyc - co chwila szukaj, jak tu dobrze wydac swoje pieniadze i nie przeplacic.
No ale przeciez nie trzeba, mozna sie z gory nastawic ze doladujemy jak zwykle i najwyzej bedziemy przeplacac, tak jak co miesiac w abonamencie :-)

Polecenie zapłaty ustawiona samo z konta schodzi, na meila faktura co miesiąc żebym zerknął czy wszystko gra.

Ok, ale PZ bywa platne w niektorych bankach.

A i oczywiście tmobile przy przedłużaniu samo z siebie włączyło usługę "granie na czekanie" czy jakoś tak- kilka zł miesięcznie chcieli skroić ale wyłączyłem.

Oni to akurat zawsze robia, na karte chyba tez.

J.

Data: 2016-07-26 03:46:35
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 12:22:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

49.90 razem, w tym 20 zl rata za telefon - >tak to nazwijmy. Zostaje  29.90 za rozmowy, >sms i internet.
Cena telefonu 750zł minus 89zł(płaciłem jednorazowo to "raty" wyniosą (750-89)/24=27zł
Ale mnie sie czasem zdarza. Do lekarza, do >sklepu, do urzedu ... i  pare zl do rachunku >dochodzi :-)
6zł miesięcznie mają dopłaty za nolimit do stacjonarnych
Czyli powiedzmy ze 1GB by jej wystarczyl, a to zmienia postac rzeczy.
No tez nie bardzo. Jak jej zbrakło to 0,5gb to dokupywałem pakiet 1gb i wtedy ledwo stykło. Teraz więcej schodzi bo córka coraz częściej poza domem i mniej korzysta z wifi a więcej z danych. Obstawiam że te 4GB będzie ok. Aczkolwiek zalogowałem się na konto Tmobile i tam pisze że w mojej ofercie 4-7gb za 0zł. Ale konsultant gadał o 4GB więc te 7GB raczej w cenie nie ma. Wieczorkiem się upewnię
[...]
Przez 16lat ze dwa razy na coś reklamacje składałem i po mojej myśli załatwiali. Jedyny minus to że standardowe oferty przedłuzeniowe o kant dupy rozbić i trzeba wypowiedzenie składać i czekać na kontakt z Sekcji utrzymania Klienta. Oni już przyzwoicie ofertują.
Musisz za to cyklicznie przelewac za >faktury :-)

Polecenie zapłaty od lat mam

No ale przeciez nie trzeba, mozna sie z gory nastawic ze doladujemy jak zwykle i najwyzej bedziemy przeplacac, tak jak co miesiac w abonamencie :-)
Więc niech już jest ten abonament;)
Oni to akurat zawsze robia, na karte chyba tez.
Najśmieszniejsze jest że już podczas rozmowy tel mówiłem żeby mi tego nie włączał to mówił że nie ma opcji- włączyć włącza ale podał kod jak to wyłączyć.

Data: 2016-07-26 13:20:57
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:86becaa0-9347-45c0-9180-09df57b79daa@googlegroups.com...
[...]

OK, zasugerowalem sie twoim postem,

Ale mnie sie czasem zdarza. Do lekarza, do >sklepu, do urzedu ... i pare zl do rachunku >dochodzi :-)
6zł miesięcznie mają dopłaty za nolimit do stacjonarnych

No ale to sie 144 zl usklada przez dwa lata :-)

[...]

Szczegolnie, jak sie przestanie ograniczac.

No i dobrze nam tu Pszemol przed laty wiescil - oplata jest za internet, reszta uslug gratis :-)

[...]

Chodzilo mi raczej o to, ze wchodzi nowa oferta, nowa koncepcja, i tam "sprzedajemy jedynie wysokie abonamenty", reszta niech sp*, chocby do taktaka.
No i tak sie to jakos trzymalo pare miesiecy, a potem sie pojawia inna oferta, dobrze mi pasujaca, a mnie sie akurat umowa konczy i trzeba przedluzac.

No ale przeciez nie trzeba, mozna sie z gory nastawic ze doladujemy
jak zwykle i najwyzej bedziemy przeplacac, tak jak co miesiac w
abonamencie :-)
Więc niech już jest ten abonament;)

Tak to ostatnio wychodzi - niby prepaid, a oferta no-limit na miesiac.
Ale problemu nie ma, co pewien czas sie doladuje - z internetu, z banku, z bankomatu ...

Za to np wiesz, ze nie przyjdzie ci rachunek na 1000 zl :-)

Oni to akurat zawsze robia, na karte chyba tez.
Najśmieszniejsze jest że już podczas rozmowy tel mówiłem żeby mi tego nie włączał to mówił że nie ma opcji- włączyć włącza ale podał kod jak to wyłączyć.

Taki regulamin promocji. Opcja obowiazkowa :-)
Wylaczyc trzeba samemu.

J.

Data: 2016-07-26 04:47:05
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 13:21:33 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
OK, zasugerowalem sie twoim postem,
W którym od początku pisałem o ok 20zł miesięcznie za usługi
No ale to sie 144 zl usklada przez dwa lata :-)
Jak ktoś potrzebuje nolimit-. Jak dzwoni sporadycznie to pojedynczo zataryfikują i pewnie grosze wyjdzie.
Szczegolnie, jak sie przestanie ograniczac.
A tak pewnie będzie
No i dobrze nam tu Pszemol przed laty wiescil - oplata jest za
A taka ciekawostka- Mamie kupiłem nju z reachunkiem- 20zł nolimit na komórki. Miesiąc w miesiąc ponad 3000min Mama wykorzystuje;)

Ale problemu nie ma, co pewien czas sie doladuje - z internetu, z banku, z bankomatu ...
Z nakrętki sprite;)

Za to np wiesz, ze nie przyjdzie ci rachunek na 1000 zl :-)

Przez 16 lat przychodziło tyle ile umówiłem.
Raz tylko jakieś SMSy że niby w konkursie "era milionera" udział brałem i chcieli cos koło 100zł jeśli dobrze pamiętam za to.
Wymiana meili i po 2-3 tyg przeprosili i w ramach przeprosin z 1miesięcznego abonamentu zrezygnowali.
Taki regulamin promocji. Opcja obowiazkowa :-)
Wylaczyc trzeba samemu.
No i trudno
Aha- umowa i załączniki które kurier przyniósł to ładnych kilkadziesiąt stron drobnym druczkiem. Gdybym to przy kurierze czytał to już innych przesyłek tego dnia by nie doręczył;)

Data: 2016-07-26 16:00:27
Autor: re
Abonament czy prepaid

Użytkownik "Kris"

[...]

-- -
A ja ostatnio zaalarmowany brakiem środków stwierdziłem, że kiedyś nie rozłączyłem się.

Data: 2016-07-26 13:50:21
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 13:20, J.F. pisze:
Za to np wiesz, ze nie przyjdzie ci rachunek na 1000 zl :-)

I to był dla mnie argument za telefonem na kartę.
Ale...
jak będą rejestrowane to oszuści typu pobieraczek będą mogli właściciela ścigać komornikiem. Znają jego dane i kropka.

Dlatego już nie ma dla mnie argumentów za "taktakiem" ;-)

PS. Jest jeszcze druga strona medalu.
Abonament nie zdrożeje.
Wiem. to nie wyobrażalne że usługi drożeją ale się zdarza.

Data: 2016-07-26 16:09:09
Autor: re
Abonament czy prepaid

Użytkownik "z"

[...]

Nie mogą ponieważ nie podpisali umowy z właścicielem urządzenia mobilnego i najpierw muszą znaleźć sprawcę.

Data: 2016-07-26 18:06:10
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 16:09, re pisze:
Nie mogą ponieważ nie podpisali umowy z właścicielem urządzenia
mobilnego i najpierw muszą znaleźć sprawcę.

Nie jestem prawnikiem ale wysłanie smsa uważa się przecież za podpisanie umowy na warunkach drobnym druczkiem nasmarkanych na końcu jakiejś strony fufufu.
Delikwent się zgodził na warunki, nie płaci (nie ma środków na koncie) Sąd w postępowaniu uproszczonym z automatu pobiera od operatora dane a komornik robi swoje.

Czy to jest niemożliwy scenariusz? Przecież mamy wolny rynek ;-) i wszelakiej maści oszuści panoszą się w najlepsze wykorzystując prawo.

Data: 2016-07-26 18:20:21
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57978a74$0$656$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

IMO - mozliwy.
Tylko, ze na razie, to chyba sad z automatu odrzuci wniosek, bo brak danych pozwanego :-)

J.

Data: 2016-07-26 18:01:49
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
[...]

No, tak latwo nie znaja. Chyba, ze od operatora dostana. Ale to nie pobieraczek, tylko jakies horoskopy, co sie z operatorem dziela.

Dlatego już nie ma dla mnie argumentów za "taktakiem" ;-)

Ale to samo grozi w abonamencie, wiec tu roznicy nie ma, ale gdzie indziej jest.

PS. Jest jeszcze druga strona medalu.
Abonament nie zdrożeje.
Wiem. to nie wyobrażalne że usługi drożeją ale się zdarza.

Zdarza sie. Choc nie w telefonach przez ostatnie 20 lat.

Ale ja to wszystko p*, to i abonament moze podrozec :-)

J.

Data: 2016-08-03 15:38:17
Autor: W
Abonament czy prepaid
Kris wystukał, co następuje:

takie moje 3grosze

[...]

Kwestia tego, czy ktoś potrzebuje telefon i czy operator oferuje akurat taki  jaki chcemy (ja tam wybieram to czego potrzebuje i dopiero dobieram oferte, teraz na przykład padło na OnePlus3 [chociaż rozważałem Xiaomi i ZUK] a tego u operatora nie dostanę... i kwestia 'jednorazowości' też nie jest problematyczna)

[...]

Jak zawsze - kwestia potrzeb. Ja po kilku latach w Play przeszedłem do Viking mobile (w sumie wychodzi na to samo to bo MVNO) i... płacę średnio tyle samo ale środki zostająna koncie: wcześniej taryfa lubię to i średnio około 25pln, teraz w VM wybrałem sobie daładowania za 19pln gdzie mam nielimitowane sms do wszystkich + nielimitowane rozmowy w play - pozostałe wszystko płatne i w sumie... w miesiącu zużywam z tego może 1pln - pozostałe sobie siedzi i grzecznie wykorzystuję na rozmowy w roamingu albo pakiety data tam czy u nas - niby trochę 'skarbonkowanie', ale gdzie indziej te 19pln jest 'zjadane' na rzecz pakietu a tu nie.

> [...]
przedłużaniu samo z siebie włączyło usługę "granie na czekanie" czy
jakoś tak- kilka zł miesięcznie chcieli skroić ale wyłączyłem.

Mnie bardzo podoba się rozwiązanie z MV właśnie - mam prepaid i nie ma strachu, że nagle przyjdzie większy rachunek bo akurat coś się postanowiło aktywować jak byłem w dalekiej puszczy i liczyło 1MB za 10pln a, że mam podpiętą kartę do konta, to jak braknie środków to po prostu wstukuję krótki kod albo wysyłam darmowego sms i po chwili mogę dzwonić dalej. IMHO jedno z wygodniejszych rozwiązań bez problematycznej (dla mnie!!!) niepewności abonamentu (na przykład teraz po aktualizacji telefon z androidem przy trochę słabszym zasięgi wifi ale dobrym zasięgu 3G/LTE stwierdza, że będzie używać pakietu danych (dziękuję ci o głupie google za uszczęśliwianie na siłe - jest założone zgłoszenie na bugtrackerze androida ale... tak ktos zaplanował i już)

w.

Data: 2016-07-26 09:59:15
Autor: Chris
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 09:56, J.F. pisze:

A telefon na ceneo od 739 zl, wiec wychodzi, ze przeplacasz o 50-100zl.

Za P8 Lite dałem 600 zł (kupowałem dla żony), nowa sztuka, ktoś sprzedawał właśnie pobrany z T-Mobile.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-07-26 10:17:08
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości
W dniu 2016-07-26 o 09:56, J.F. pisze:
A telefon na ceneo od 739 zl, wiec wychodzi, ze przeplacasz o 50-100zl.
Za P8 Lite dałem 600 zł (kupowałem dla żony), nowa sztuka, ktoś sprzedawał właśnie pobrany z T-Mobile.

To nazwijmy "unikalna okazja", choc wcale nie taka unikalna.
Aby to bylo mozliwe, to ktos musi brac te abonamenty :-)

Swoja droga ... chyba na tym stracil.
Potrzebowal kredytu, czy tylu minut i GB sie w demobilu nie dostanie za 30 zl bez telefonu ?

Tak co pewien czas sprawdzam ten rynek pod swoim malo wymagajacym katem i od paru lat oferty abonamentowe sa raczej niekorzystne.
Choc bywaja dobre.
Niedawno znajoma szukala, sobie telefon upatrzyla, a tu jak w kalejdoskopie - dzis dobra promocja w Plusie, ale do jutra, za trzy dni pojawia sie Orange, ale telefony wyszly, w za tydzien wraca do plusa - jeszcze lepsza ... no zwariowac mozna.

A w dodatku coraz trudniej wyczytac co i za ile - wiec efekt taki, ze sie trzymam tego co mam :-)

J.

Data: 2016-07-26 05:20:00
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 10:17:11 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Swoja droga ... chyba na tym stracil.
Niekoniecznie. Też kwestia jaki abonament wysoki brał
Potrzebowal kredytu, czy tylu minut i GB sie w >demobilu nie dostanie za 30 zl bez telefonu ?

W mojej opcji to by było tak:
(24*49,99)+89zł=1289 zapłaci w czasie umowy
1200-600(tel)=689
689/24=28
Więc miesięcznie 28zł za usługi(tragedii nie ma) no i ma 600zł w łapie.

Data: 2016-07-26 12:16:29
Autor: atm
Abonament czy prepaid

Więc te nielimitowane rozmowy do komórkowych, smsy i mmsy oraz 4GB miesięcznie internetu wychodzi za 20zł miesięcznie
W prepaidzie za podobną kasę chyba ciężko uzyskać tyle samo na dzisiaj.

Niedawno tez rozwazalem chwile ten temat gdy Play obnizyl ceny. Jednak gdy dodam do prepaida koszt Tidala (20zl miesiecznie) ktorego mam w pakiecie obecnie to wtedy oferta traci swoja atrakcyjnosc.

Data: 2016-07-26 12:53:38
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 09:25, Kris pisze:
Więc te nielimitowane rozmowy do komórkowych, smsy i mmsy oraz 4GB miesięcznie internetu wychodzi za 20zł miesięcznie
W prepaidzie za podobną kasę chyba ciężko uzyskać tyle samo na dzisiaj.

Czy to znaczy że przepłacam? :-)

W formule rodzinnej mam 3 numery nolimit (również stacjonarne)
+ karta do tabletu
+ 10 giga netu na wszystkich
+ numer stacjonarny do obierania
Płacę ok 110 zł

PS. Bez smsowania bo to strasznie archaiczna usługa jest ;-)

Data: 2016-07-26 04:14:19
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 12:53:41 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

Czy to znaczy że przepłacam? :-)

W formule rodzinnej mam 3 numery nolimit (również stacjonarne)
Wygląda że masz drożej
110/3= ok37zł
PS. Bez smsowania bo to strasznie archaiczna usługa jest ;-)
Ja w życiu pewnie kilkadziesiąt smsów wysłałem ale córa tyle przez miesiąc wysyła.

Data: 2016-07-26 13:44:51
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 13:14, Kris pisze:
Wygląda że masz drożej
110/3= ok37zł
PS. Bez smsowania bo to strasznie archaiczna usługa jest ;-)
Ja w życiu pewnie kilkadziesiąt smsów wysłałem ale córa tyle przez miesiąc wysyła.

A gdybyś chciał mieć darmowe stacjonarne bez smsów to ile byś płacił?

Data: 2016-07-26 04:50:00
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 13:44:54 UTC+2 użytkownik z napisał:

A gdybyś chciał mieć darmowe stacjonarne bez smsów to ile byś płacił?
Za smsy i mmsy dopłaty nie kojarze. Po prostu w ofercie zaproponował.
Za nolimit stacjonarne dodatkowo 6zł.

Data: 2016-07-26 04:55:20
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 13:44:54 UTC+2 użytkownik z napisał:
A gdybyś chciał mieć darmowe stacjonarne bez smsów to ile byś płacił?
http://www.t-mobile.pl/oferta/abonament/cat10027.chtml
A tu ich standardowa oferta bez tel

Data: 2016-07-26 16:47:55
Autor: ToMasz
Abonament czy prepaid
W dniu 26.07.2016 o 09:25, Kris pisze:
Bywały tu dyskusje na temat co się bardziej opłaca- abonament czy prepaid
Zacząłem Ci/Wam pisać rano, ale skasowałem swój list. teraz jednak napiszę. Jeśli TOBIE z obliczeń wyszło że się opłaca - super. Mało kto się nad tym zastanawia a co dopiero liczy.
PRepaid ma jednak inne zalety. Zapomnij ko konieczności doładowywania co miesiąc. Teraz konta są ważne przez rok, a jak kupujesz doładowanie  za 100 to masz święty spokój. mało tego, dzisiaj kupiłem doładowanie 30złotowe za 26zł, czyli.... 86%ceny. Ja za rozmowy w sieci płacę 5zł/50 dni (+1gb). więc tanio. a 90% rozmów to moja sieć. więc jak chcę wygadać poza, to "doładowuje" i gadam. niema wała - nie wyjdzie więcej niż 20 na miesiąc. a z praktyki wychodzi że dużo mniej. w zasadzie to średnia jest ok 5 na miesiąc. ale dajmy na to jade na wczasy (albo do szpitala) i rodzina/firma tak mnie gniecie że muszę gadać, więc kupuje "no limit" na miesąc za 25zł. Syn ma parcie na smsy poza sieć - 7zł na miesiąc. to właśnie ta możliwość modyfikacji, przemawia za prepaidem. A teraz jeszcze wychodzi Rzecznik i mówi że za rejestracje są bonusy....
Również bezpieczeństwo, nawet nie w sensie płatnych smsów, płatnej subskrybcji, ale tego że no limit nie chroni przed przypadkowym mmsem,( jeśli sa płatne) albo telefonem za granicę, albo na 0-801xxx czy innymi dziwnymi numerami.

ToMasz

Data: 2016-07-26 18:32:33
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5797781a$0$12555$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 26.07.2016 o 09:25, Kris pisze:
[...]
PRepaid ma jednak inne zalety. Zapomnij ko konieczności doładowywania co miesiąc. Teraz konta są ważne przez rok, a jak kupujesz doładowanie  za

Nie wszedzie ...

100 to masz święty spokój. mało tego, dzisiaj kupiłem doładowanie

Jak kto wiecej gada, to mu te 100zl nie starcza na dlugo ....

ale dajmy na to jade na wczasy (albo do szpitala) i rodzina/firma tak mnie gniecie że muszę gadać, więc kupuje "no limit" na miesąc za 25zł.

A owszem, ale kolega ma duzo gadajaca corke, wiec tego problemu w zasadzie nie ma.
Za to z ostatnich doswiadczen - potrzebuje nagle pogadac wiecej z Orange na stacjonarny numer ... no nie ma opcji, albo nie znalazlem.
Wszyscy sie ostatnio uparli zarabiac na tych stacjonarnych i poucinali.

Choc w sumie ... sam przeciez podawalem rozwiazanie - wyciagnac z szuflady stary telefon, dokupic karte VM na dwa tygodnie.

Albo ... przejsc na stale do VM, to chyba zaowocuje w przyszlosci  :-)

J.

Data: 2016-07-26 23:19:00
Autor: Poldek
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 18:32, J.F. pisze:
[...]

Jak ktoś potrzebuje dużo dzwonić, to włącza sobie no-limit za ok. 29 zł/mies. (różnice kosmetyczne w zależności od operatora) i ta stówka starcza na co najmniej 3 miesiące dzwonienia bez ograniczania się.

Data: 2016-07-26 20:11:12
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 16:47, ToMasz pisze:
[...]

Potrafię zrozumieć takie wywody.
Ale jako ojciec rodziny wolę mieć święty spokój za 10-15 zł nawet więcej (to nie jest majątek gdyby chodziło o 50 czy 100 zł to inna rozmowa) bo telefon taktuję jako obowiązkową możliwość kontaktu zawsze i wszędzie. Te dodatkowe bajery, internety smsy są tylko dodatkiem do podstawowej możliwości komunikacji.
Dlatego czasem wybieram może droższą ofertę ale na lepszych dla mnie zasięgach. Faktura płaci się sama a konto zawsze jest napełnione ;-)
Raz na miesiąc w wolnej chwili patrzę czy faktura jest tak jak zwykle totalny nolimit.
To jest święty spokój i wolność od niepotrzebnego zagłębiania się w parametry, doładowania, ważności kont i daty wykorzystania pakietów ;-)
To nie jest rozrzutność tylko racjonalne wykorzystanie sił i środków.

Data: 2016-07-26 20:53:08
Autor: Alf/red/
Abonament czy prepaid
W dniu 26.07.2016 o 20:11, z pisze:
[...]

To się nieco kłóci - wolność od terminów, ale zaglądam co miesiąc. Już nie raz tłumaczono, że obecnie prepaid to nie tylko zdrapki w kiosku.

--
Alf/red/

Data: 2016-07-26 20:55:58
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 20:53, Alf/red/ pisze:
To się nieco kłóci - wolność od terminów, ale zaglądam co miesiąc. Już
nie raz tłumaczono, że obecnie prepaid to nie tylko zdrapki w kiosku.

Mogę zajrzeć ale nie muszę żeby dalej móc dzwonić.
Jestem wolnym człowiekiem ;-)

Data: 2016-07-26 21:09:34
Autor: ToMasz
Abonament czy prepaid
W dniu 26.07.2016 o 20:55, z pisze:
[...]

ale ja zawsze będę mógł dzwonić. w sieci. czyli do rodziny, znajomych... ten komfort kosztuje mnie średnio2zł na miesiąc. jeśli wolisz płacić 1 razy tyle..... Nie. nie płacisz 10 razy tyle. płacisz 10, 20, 30zł nie za telefonowanie, za komfort psychiczny. Tyle że Twój komfort jest zupełnie inny niż świadomych zwolenników prepaidów.
ToMasz

Data: 2016-07-26 22:14:29
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 21:09, ToMasz pisze:
[...]

Bo każdy człowiek jest inny i całe szczęście że może wybrać czy będzie się zadręczał doładowywaniem czy pławił się w luksusie abonamentu ;-)

Dajcie spokój chodzi o 10-15 zł różnicy. Ktoś się chce o takie sumy wykłócać? :-)

Data: 2016-07-27 22:46:19
Autor: Animka
Abonament czy prepaid

Bo każdy człowiek jest inny i całe szczęście że może wybrać czy będzie się zadręczał doładowywaniem czy pławił się w luksusie abonamentu ;-)
Niewielka róznica w przepracowaniu. Na przelew tez tracisz par chwil, w kiosku kupujesz paragon z kodem i to jest żaden problem.
Możesz doladować ze swojego konta bankowego, ale to kosztuje 5 zł.

--
animka

Data: 2016-07-28 09:42:21
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-27 o 22:46, Animka pisze:

Bo każdy człowiek jest inny i całe szczęście że może wybrać czy będzie
się zadręczał doładowywaniem czy pławił się w luksusie abonamentu ;-)
Niewielka róznica w przepracowaniu. Na przelew tez tracisz par chwil,

Mam polecenie zapłaty. Muszę tylko pamiętać o naładowaniu telefonu.

To w XXI wieku jest prawdziwy problem nowoczesnej technologii.

PS. Słyszałem że wraz z popularnością pokemonów gwałtownie wzrosła sprzedać powerbanków.
Może to da producentom coś do myślenia.
Telefon powinien wytrzymać dzień podczas maksymalnego eksploatowania.
Inaczej jest tylko zabawką a nie sprzętem do komunikacji :-)

Data: 2016-07-28 11:36:05
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości
PS. Słyszałem że wraz z popularnością pokemonów gwałtownie wzrosła sprzedać powerbanków.
Może to da producentom coś do myślenia.

Nie da. No chyba ze "jak zarobic na dodatkowej baterii".

Telefon powinien wytrzymać dzień podczas maksymalnego eksploatowania.
Inaczej jest tylko zabawką a nie sprzętem do komunikacji :-)

Nie da rady. GPS, kamera, ekran, internet, przetwarzanie obrazu - no nie da rady.
Ale moda na pokemony przeminie i swiat wroci do normy ... pojawia sie inne programy, rozladowujace w godzine :-)

J.

Data: 2016-07-28 12:32:59
Autor: Liwiusz
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-28 o 09:42, z pisze:
Telefon powinien wytrzymać dzień podczas maksymalnego eksploatowania.

Musiałby mieć baterię wielkości tableta, niestety.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-28 04:32:44
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu czwartek, 28 lipca 2016 12:33:02 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
Musiałby mieć baterię wielkości tableta, niestety.
Patrząc na niektóre powerbanki to niekoniecznie az tak

Data: 2016-07-28 22:41:58
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-28 o 13:32, Kris pisze:
Patrząc na niektóre powerbanki to niekoniecznie az tak

Jak patrzę na kolejny nowy wspaniały wypasiony telefon za kilka tysi który nie ma obudowy ładującej baterię fotowoltanicznie (jak łajzy nie umieją zrobić lepszej baterii) to wzbudza to u mnie politowanie :-)

Data: 2016-07-29 10:52:11
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:579a6e1c$0$651$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Politowanie to raczej ta bateria wzbudza :-)

Dobrego smartfona, tzn takiego, ktory baterie zzera w godzine :-) ona i tak nie naladuje.
A ile razy masz okazje wystawic smartfona na pelne slonce ?

Owszem, na plazy by sie przydal ... ale dorzucic mu ekran e-paper lub LCD transflective, dopracowac tryb oszczedny i nie bedzie potrzeby baterii slonecznej.
Choc akurat wtedy by sie mogla przydac - jesli np dwie godziny ladowania starczy na caly dzien :-)

J.

Data: 2016-07-29 14:04:18
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-29 o 10:52, J.F. pisze:
[...]

To niech zrobią cokolwiek żeby było lepiej. Zmowa jakaś czy co? :-)

Data: 2016-07-29 15:03:34
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:579b4643$0$647$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Poniekad.
Producenci robia to, co sie dobrze sprzedaje, a Ciebie nikt nie pyta o zdanie :-)
Mnie tez nie :-(

J.

Data: 2016-07-29 16:47:23
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-29 o 15:03, J.F. pisze:
Poniekad.
Producenci robia to, co sie dobrze sprzedaje, a Ciebie nikt nie pyta o
zdanie :-)
Mnie tez nie :-(

Ostatnio oglądałem film Idiokracja (chyba tak się nazywał)
Idealnie pokazywał w jakim kierunku ten świat dąży. Idealnie.

Data: 2016-07-28 13:21:57
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nncn0t$h0m$2@node2.news.atman.pl...
W dniu 2016-07-28 o 09:42, z pisze:
Telefon powinien wytrzymać dzień podczas maksymalnego eksploatowania.
Musiałby mieć baterię wielkości tableta, niestety.

Albo 50MHz procesor, malokolorowy ekran, i chyba nie miec Androida .....

J.

Data: 2016-07-28 04:33:56
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu czwartek, 28 lipca 2016 13:22:04 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Albo 50MHz procesor, malokolorowy ekran, i chyba nie miec Androida
Ja z telefonów z windowsem korzystam, i jakoś specjalnie energooszczędne też nie są

Data: 2016-08-03 08:26:37
Autor: masti
Abonament czy prepaid
Liwiusz wrote:

W dniu 2016-07-28 o 09:42, z pisze:
Telefon powinien wytrzymać dzień podczas maksymalnego eksploatowania.

Musiałby mieć baterię wielkości tableta, niestety.

O'RLY? Mój S5 ma 1200mAh i wytrzymuje prawie cały dzień.
telefony z bateriami 3000 wcale nie są dużo grubsze.

Data: 2016-08-03 11:29:33
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nns9rt$8vo$1@dont-email.me...
Liwiusz wrote:
[...]

Co za S5 - samsung (galaxy) s5 ?

Po co ci taki wypasiony smartfon, jesli go nie uzywasz :-)

Bo zaloze sie, ze  baterie potrafi zezrec w godzin, a w dwie to juz na pewno

J.

Data: 2016-08-03 09:40:09
Autor: masti
Abonament czy prepaid

Liwiusz wrote:
[...]

bo nie każdy uzywa telefonu do grania. niektórzy do pracy.

Data: 2016-08-03 12:19:47
Autor: Marek
Abonament czy prepaid
On Wed, 3 Aug 2016 09:40:09 -0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:
bo nie każdy uzywa telefonu do grania. niektórzy do pracy.

Niech zgadnę, służy jako eksponat do malowania martwej natury? ;)

--
Marek

Data: 2016-08-03 10:24:49
Autor: masti
Abonament czy prepaid
Marek wrote:

On Wed, 3 Aug 2016 09:40:09 -0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:
bo nie każdy uzywa telefonu do grania. niektórzy do pracy.

Niech zgadnę, służy jako eksponat do malowania martwej natury? ;)

pudło

Data: 2016-08-03 14:47:15
Autor: Liwiusz
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-08-03 o 12:24, masti pisze:
Marek wrote:

[...]

Nie napinaj się. Strasznie mnie śmieszą takie pokemony, które twierdzą, że im bateria trzyma w smartfonie bardzo długo, i jeszcze się zarzekają, że "go używają".

I to jeszcze do pracy. No tak, bo jak do pracy, to pracujący procesor mniej prądu żre ;)

--
Liwiusz

Data: 2016-08-03 12:53:36
Autor: masti
Abonament czy prepaid

Marek wrote:

[...]

a mnie strasznie śmieszą tacy ludzie, którzy uważają, że używanie
telefonu do pracy to non stop klikanie po ekranie.

Data: 2016-08-03 15:23:16
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnspgg$q4t$1@dont-email.me...
a mnie strasznie śmieszą tacy ludzie, którzy uważają, że używanie
telefonu do pracy to non stop klikanie po ekranie.

Gadanie tez szybko rozladowuje baterie ... choc tu byc moze bateria 2-3Ah pozwoli uzyskac spory czas rozmow, w koncu to pare razy wiecej niz male stare telefoniki z 0.5Ah.

Z kim by tu pogadac bez nabijania rachunku, to moze przetestuje, bo mam wrazenie, ze te nowoczesne smartfony i w czasie rozmowy wiecej biora ..

J.

Data: 2016-08-03 13:34:30
Autor: masti
Abonament czy prepaid
J.F. wrote:

[...]

najwięcej żre jednak ekran. Więc gadając przy uchu jak jest wygaszony
nie jest tak źle.

Data: 2016-08-03 16:23:44
Autor: Liwiusz
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-08-03 o 15:34, masti pisze:
J.F. wrote:

[...]

Ale co ty, telemarketer? Czy kobieca gaduła?

Co byś nie robił, to nei ma bata, aby używając smartfona bateria trzymała "długo".

Przypominasz mi mojego kolegę, który siedząc w tmobile z pakietem danych 250mb mówi, że mu on starcza. Bo "niedużo korzysta", bo właściwie tylko rozkład jazdy sobie sprawdza - i właśnie do tego się wszystko sprowadza, że to taki mentalny emeryt, który się boi internetu.

Tak samo w twoim przypadku - robisz coś, co prawie nie zużywa telefonu, a kreujesz się na wielkiego pana "pracującego" telefonem i ektrapolujesz potem swoje niszowe obserwacje na ogół.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-03 12:08:22
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu środa, 3 sierpnia 2016 16:23:56 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
".

[...]
Ty widać z tych co pokemony łapią.

Data: 2016-08-04 00:21:11
Autor: Liwiusz
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-08-03 o 21:08, Kris pisze:
[...]

Pudło. Mam win.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-04 02:43:54
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 00:21:23 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
W dniu 2016-08-03 o 21:08, Kris pisze:
> W dniu środa, 3 sierpnia 2016 16:23:56 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

To tak jak ja
Mój telefon ładuję co ok 3 dni. Nokia Lumia 640lte chyba
Wykorzystywany jak to telefon- do rozmów. Dość sporo połączeń odbieram
SMS, MMS nie korzystam
internet też nie. w telefonie to dla masochistów. Od tego mam kompa, laptopa czy chociażby tableta

Data: 2016-08-03 14:28:13
Autor: masti
Abonament czy prepaid

J.F. wrote:

[...]

jasne. Ty oczywiście wiesz lepiej ode mnie co robię z telefonem.
Pomijając już, że nie startuję twoich zawodach.

Data: 2016-08-03 16:29:56
Autor: Liwiusz
Abonament czy prepaid

J.F. wrote:

[...]

Nie wiem, bo nawet nie chcesz powiedzieć, tylko się czaisz. Doświadczenie życiowe podpowiada mi, że może to być co najwyżej jeden wielki bullshit, bo nawet bez "pracy" smartfon krótko trzyma baterię.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-03 14:40:53
Autor: masti
Abonament czy prepaid

J.F. wrote:

[...]

nie wiesz ale się wypowiadasz autorytatywnie.
jak przedszkolak

Data: 2016-08-03 18:55:28
Autor: Liwiusz
Abonament czy prepaid

J.F. wrote:

[...]

Wiem, że ściemniasz. Reszta twoich konfabulacji nieistotna.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-03 17:35:45
Autor: masti
Abonament czy prepaid

J.F. wrote:

[...]

udowodnij. chetnie się pośmieję jak sie wijesz.

Data: 2016-08-03 19:49:21
Autor: Liwiusz
Abonament czy prepaid

J.F. wrote:

[...]

Co mam udowadniać? To ty jakieś pseudoeksperckie bzdury wypisujesz w stylu "wiem, ale nie powiem, ale musicie mi wierzyć, mimo że piszę bzdury".

--
Liwiusz

Data: 2016-08-03 18:17:23
Autor: masti
Abonament czy prepaid

J.F. wrote:

[...]

a jednak raczkiem uciekasz. Czemu mnie to nie dziwi?
Ty postawiłeś tezę ty ją udowadniasz to proste.
Twierdzisz, zę wiesz lepiej ode mnie jak uzywam telefonu to napieraj.
czekam

Data: 2016-08-04 00:20:52
Autor: Liwiusz
Abonament czy prepaid

J.F. wrote:

[...]

Nie wiem jak używasz, pewnie w ogóle nie używasz, tylko się brandzlujesz na grupie. Gdybyś używał, nawet do samego czuwania, to nie pisałbyś głupot o długiej żywotności baterii.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-03 22:43:14
Autor: masti
Abonament czy prepaid

J.F. wrote:

[...]

ale się wypowiadasz

tylko się brandzlujesz

wróc do przedszkola

na grupie. Gdybyś używał, nawet do samego czuwania, to nie pisałbyś głupot o długiej żywotności baterii.

to może napraw sobie telefon jak ci dnia nie wytrzymuje na czuwaniu?

Data: 2016-08-04 06:16:40
Autor: Liwiusz
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-08-04 o 00:43, masti pisze:

to może napraw sobie telefon jak ci dnia nie wytrzymuje na czuwaniu?

Na czuwaniu wytrzymuje, czytaj dokładnie przed marnym trollowaniem.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-04 09:25:59
Autor: masti
Abonament czy prepaid
Liwiusz wrote:

W dniu 2016-08-04 o 00:43, masti pisze:

to może napraw sobie telefon jak ci dnia nie wytrzymuje na czuwaniu?

Na czuwaniu wytrzymuje, czytaj dokładnie przed marnym trollowaniem.

ciekawe kto to napisał?
"Gdybyś używał, nawet do samego czuwania, to nie pisałbyś głupot o długiej żywotności baterii."

jak podrosniesz to może pogadamy

Data: 2016-08-04 12:29:17
Autor: Liwiusz
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-08-04 o 11:25, masti pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

Gdzieś tu wyczytał o jednym dniu, analfabeto?

--
Liwiusz

Data: 2016-08-04 10:46:17
Autor: masti
Abonament czy prepaid

Liwiusz wrote:

[...]

to już nie wiesz na co odpowiadasz?

analfabeto?
myślisz, że wszyscy są jak Ty?

Data: 2016-08-03 17:16:35
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnsupr$vlc$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Transfer za ostatni miesiac - 73MB.
Plus to, co przez wifi - tego juz nie liczylem.

Bo "niedużo korzysta", bo właściwie tylko rozkład jazdy sobie sprawdza - i właśnie do tego się wszystko sprowadza, że to taki mentalny emeryt, który się boi internetu.

No, yanosik zezarl, bo internet ... roznie bywa, lepiej sie oglada na komputerze, ale w lozku to juz lepiej na telefonie :-)

tym niemniej, mimo tych 73MB/mc, od godziny 8 zniklo 60% baterii.
A telefon praktycznie nie byl uzywany

Kto zezarl - *** wie, ponoc "systemAndroid" 25%, "Kernel Android" 17%, "uslugi google" 15%, ekran 12%, wifi 8%.
Jakas *** aplikacja, albo kilka *** aplikacji, albo caly *** system.

J.

Data: 2016-07-29 21:10:05
Autor: JoteR
Abonament czy prepaid
"z" <z@z.pl> napisał:

Dajcie spokój chodzi o 10-15 zł różnicy.

I te ~600 zł w łapce w postaci telefonu...

Ktoś się chce o takie sumy wykłócać? :-)

Apostołowie prepaidu - zawsze. Nieprawdaż, ToMaszu? ;->

JoteR

Data: 2016-07-30 02:13:34
Autor: Akarm
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-29 o 21:10, JoteR pisze:
Apostołowie prepaidu - zawsze. Nieprawdaż, ToMaszu? ;->

Ja przez kilkanaście lat nie wyobrażałem sobie nic poza abonamentem.
Kiedy Play pogorszył warunki i już byłem zdecydowany na dwa tandemy NJU, dowiedziałem się o Virgin Mobile. Dla mnie rewelacja. Nie uważam, że comiesięczne aktywowanie pakietu rozmów bez ograniczeń za 19zł jest uciążliwe.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-07-30 10:05:45
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-30 o 02:13, Akarm pisze:
Nie uważam, że
comiesięczne aktywowanie pakietu rozmów bez ograniczeń za 19zł jest
uciążliwe.

A masz na stacjonarne?
Na jakich nadajnikach?

Może się nawrócę :-)

Data: 2016-07-30 11:02:08
Autor: Akarm
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-30 o 10:05, z pisze:
A masz na stacjonarne?

Oczywiście. Dla mnie bez ograniczeń na stacjonarne to bardzo ważna opcja.
Zresztą wszystko jest opisane na ich stronie.
Każdy może sam sobie sprawdzić warunki.
Esemesów dużo nie muszę wysyłać, 30 sztuk wystarczyłoby mi na kilka lat, nie na miesiąc. :)  A internet wolę przeglądać na dużym ekranie, te 300MB jest aż nadto, dla mnie nie do wyczerpania na telefonie.
Ta taryfa jest idealnie skrojona pod moje potrzeby.

Na jakich nadajnikach?

Nie chce mi się teraz sprawdzać, ale zdaje mi się, że T-mobile i Orange.
Na brak zasięgu nie narzekam.

Data: 2016-07-30 17:25:19
Autor: Dominik Ałaszewski
Abonament czy prepaid
Dnia 30.07.2016 Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> napisał/a:
[...]

 W telefonie żony pokazuje dozwolone
Plus i T-Mobile (i macierzyste Play).

Data: 2016-07-31 09:17:13
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-30 o 11:02, Akarm pisze:
[...]

Popatrz na to:

http://www.play.pl/oferta/przejdz-do-play/play-abonament/?tab=1&cid=cpc:google_g:96020399196:play:e_c&gclid=CITaysSRnc4CFQQNcwodR2wAcA

http://tiny.pl/g9j67

No proszę. A jednak przepłacam. Muszę udać się do salonu i przycisnąć konsultantkę :-)

55 zł
18,33 zł na osobę

Data: 2016-07-30 10:23:21
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Dnia Sat, 30 Jul 2016 02:13:34 +0200, Akarm napisał(a):
[...]

Troche uciazliwe jednak jest, gdy trzeba dzien zaczynac od budzika czy
sprawdzenia terminarza. Co prawda darmowy pakiet fremium ratuje
kieszen. A jak osob wiecej, to i uciazliwosc wieksza. Moze VM sie kiedys dorobi pakietow odnawialnych, kilka juz przeciez
ma.

Ale ... abonamenty po 19 zl tez juz sa :-)
Co prawda i one wymagaja drobnego pilnowania :-)

J.

Data: 2016-07-30 01:28:59
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu sobota, 30 lipca 2016 10:23:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Ale ... abonamenty po 19 zl tez juz sa :-)
Co prawda i one wymagaja drobnego pilnowania :-)
Jak raz wyłączysz wszystkie "premium" itp. to do następnego przedłużenia umowy jest spokój

Data: 2016-07-30 11:15:20
Autor: Akarm
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-30 o 10:23, J.F. pisze:
Troche uciazliwe jednak jest, gdy trzeba dzien zaczynac od budzika czy
sprawdzenia terminarza.

Bez przesady, operator przysyła SMS z informacją. Zanim wygadasz 30 minut, bez trudu uaktywnisz pakiet rozmów bez ograniczeń.

Ale ... abonamenty po 19 zl tez juz sa :-)

Widać coś przegapiłem...
Poproszę trochę więcej informacji.
Porównywalne z Freemium? W jakiej sieci?
Zdecydowanie wolę abonament.

Data: 2016-07-26 22:14:55
Autor: Poldek
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 20:55, z pisze:
[...]

Tak, przez 2 lata masz wolność do comiesięcznego wpłacania abonamentu za telefon komórkowy :-)

BTW - w prepaidzie również jest taka możliwość, żeby w systemie internetowym banku ustawić comiesięczne, lub co trzy miesięczne (lub inne) regularne zasilanie danego numeru i też można w ten sposób mieć tel. bezobsługowy. Włączasz no-limit za 29 zł/mies. i wpłatę 150 zł raz na pół roku (zasila numer o 180 zł) i gotowe.

Data: 2016-07-26 22:19:07
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 22:14, Poldek pisze:
Tak, przez 2 lata masz wolność do comiesięcznego wpłacania abonamentu za
telefon komórkowy :-)

Myślisz że wciągu tych dwóch lat zaprzestaniesz mieć potrzebę komunikacji telefonicznej ze światem?
Szacun. Jesteś/będziesz wtedy wolnym człowiekiem. :-)

[...]

Czyli różnice są w cyrografie i tych paru złotych

Szkoda życia żeby bić kopie :-)

Data: 2016-07-26 23:03:04
Autor: Poldek
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 22:19, z pisze:
[...]

Pewnie nie przestanę mieć potrzeby posiadania telefonu komórkowego, ale może się zdarzyć, że - jako wolny człowiek - przeniosę się na jakiś czas w inne miejsce, a tam nie będzie dobrego zasięgu akurat tego operatora? Wyjadę na stypendium zagraniczne na 1,5 roku (z którego już nigdy nie wrócę) i będę chciał mieć telefon operatora miejscowego i nie opłacać drugiego numeru w kraju. Mogę zachcieć szybko i zmienić numer telefonu i skorzystać przy tym z promocji dla nowych klientów, mogę dostać telefon służbowy opłacany w całości przez pracodawcę i nie chcieć nosić dwóch telefonów... itd. Może być wiele powodów. Przede wszystkim, jako wolny człowiek lubię mieć poczucie, że nie trzyma mnie zobowiązanie do comiesięcznego wpłacania pieniędzy za kawałek plastiku z baterią w środku.

Data: 2016-07-26 23:58:11
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 23:03:10 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

[...]
Właśnie np. dla studentów lepsza będzie opcja prepaid. Bo wyjada na staż, za granice czy nagle dwa miesiące pusto w kieszeni.
Jeśli jednak ktoś już pewną stabilizację osiągnął to nie zawsze ma ochotę na szukanie promocji, wisienek itp. w celu zaoszczędzeni równowartości dwóch piw miesięcznie i wybierze abonament.
Każdemu wg potrzeb

Data: 2016-07-27 12:15:42
Autor: Chris
Abonament czy prepaid
[...]

Tanio to ma moja żona :) 0 zł w Virgin Mobile (taryfa #FREE). W tym ma 30 min/ 30 SMS-ów/300 MB na dane i jej to wystarcza. Taniej chyba się nie da, jedyny wydatek to telefon P8 Lite który jej kupiłem za 600zł (nowy z T-Mobile).

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-07-27 12:21:28
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nna1m3$86r$1@node1.news.atman.pl...
Tanio to ma moja żona :) 0 zł w Virgin Mobile (taryfa #FREE). W tym ma 30 min/ 30 SMS-ów/300 MB na dane i jej to wystarcza. Taniej chyba się nie da, jedyny wydatek to telefon P8 Lite który jej kupiłem za 600zł

Taniej sie nie da, ale takie zony nie istnieja :-)

30 minut to na jedna rozmowe :-)

J.

Data: 2016-07-27 12:50:21
Autor: Chris
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-27 o 12:21, J.F. pisze:
[...]

W Virgin do sieci mamy rozmowy za darmo :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-07-27 15:32:18
Autor: Liwiusz
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-27 o 12:50, Chris pisze:
[...]

W jaki sposób?

--
Liwiusz

Data: 2016-07-27 15:46:48
Autor: Chris
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-27 o 15:32, Liwiusz pisze:
[...]

Tylko w pakietach od 19zł rozmowy do Play i Virgin są darmowe, ja mam pakiet za 19zł (sms free, 100 min, 2.5GB dane) i mi się takie rozmowy do żony nie liczą z pakietu 100min. FB, Messenger, GG coś tam jeszcze też nie jest liczone z pakietu danych.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-07-27 15:52:03
Autor: Liwiusz
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-27 o 15:46, Chris pisze:
[...]

No to zmieniasz temat, bo była mowa o ofercie za 0zł.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-27 15:59:49
Autor: Chris
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-27 o 15:52, Liwiusz pisze:
[...]

Musiał bym zobaczyć jak to wygląda na billingach u zony, czy jej to liczy z pakietu czy nie.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-07-31 17:57:16
Autor: Maciek
Abonament czy prepaid
[...]
Racja. Moja musi sobie jeszcze dokupić pakiet 60-100 minut za 5-8zł.

Maciek

Data: 2016-07-26 17:03:28
Autor: ALEX MR
Abonament czy prepaid
W dniu 26.07.2016 o 9:25, Kris pisze:
[...]

Dzisiaj za 28 zł mam nielimitowane na komórki i stacjonarne + nielimitowane smsy. Do tego 8GB netu, który się sumuje. Czyli dziś masz fajną ofertę. Pytanie co będzie za pół roku, czy rok, bo aż tak fajna raczej nie będzie.

--
ALEX MR
"Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy" :-D

Data: 2016-07-26 18:04:16
Autor: o?o?o it's just to abolish predatory capitalism o?o?o
Abonament czy prepaid
Kris 'co to za debilizm' <kszysztofc@gmail.com> Wrote:
Bywały tu dyskusje

pierdolenie banialuk!

Ja akurat Wczoraj przedłużyłem chuja
Za kwotę
Do tego telefon HujaWal
Więc wychodzi
Telefon ten
488
Więc te W prepaidzie

jak za darmo, podcieranie dupy papierem
'recycling' jest w tej samej cenie, jak ci
sie nie podoba, podcieraj dupe srakofonem!

--
FickiFicki @ https://goo.gl/Amcg3J

Data: 2016-07-26 22:06:58
Autor: Poldek
Abonament czy prepaid
[...]

w prepaidzie wyjdzie podobnie, jeżeli będziesz korzystał ze wszystkich promocji typu "70% do doładowania gratis", "piąte doładowanie gratis", "bonus za staż" i tak dalej, może wyjdzie nawet o 1,99 zł taniej. Nie masz przy tym na dwa lata założonej smyczy - z jakiegokolwiek powodu zechcesz przerwać/zakończyć korzystanie z prepaida, to w wybranej chwili kończysz i nie musisz się tłumaczyć. Za ew. przejście do innej sieci dostajesz na dzień dobry bonus, za zarejestrowanie się bonus. Jeżeli chcesz nadal korzystać z numeru, ale zminimalizować koszty do bliskich zeru, to włączasz rok ważności konta, wyłączasz pakiety i numer działa przez rok przynajmniej na przychodzące, a nie musisz co miesiąc wpłacać.

Data: 2016-07-26 23:08:33
Autor: Poldek
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 22:15, z pisze:
[...]

Na zawracanie sobie samemu gitary na tej grupie niepotrzebnymi dywagacjami. Chciałeś potwierdzenia, że zrobiłeś najlepszy możliwy interes, jaki się dało. Nie otrzymałeś go - tak często bywa, bo prawie zawsze znajdzie się jakaś ciut lepsza opcja.
To jak w tej anegdocie o facecie, który szedł ulicą i zobaczył na wystawie świetny garnitur i do tego na wyprzedaży za świetną cenę. Wszedł do sklepu, kupił go, założył na siebie i idzie dalej ulicą w świetnym humorze, że ma nowy wspaniały garnitur. Parę ulic dalej natyka się na wystawę innego sklepu, a tam fajniejszy garnitur za jeszcze niższą cenę. Od tego momentu humor się facetowi popsuł... ;-)

Data: 2016-07-27 10:19:42
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 23:08, Poldek pisze:

[...]

Jak odnosząc się do pierwszego postu (też ojciec rodziny) ;-) wskazałem że proponowane tu nachalnie prepaidy aczkolwiek trochę tańsze nie zawsze są panaceum na dobre dzwonienie
Tylko tyle i aż tyle.
Ludzie!!! pamiętajcie trochę o czym jest flejm ;-)

Data: 2016-07-26 23:48:36
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 22:07:05 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

w prepaidzie wyjdzie podobnie, jeżeli będziesz korzystał ze wszystkich promocji typu "70% do doładowania gratis", "piąte doładowanie gratis", "bonus za staż" i tak dalej, może wyjdzie nawet o 1,99 zł taniej.
Własnie dlatego od lat korzystam z abonamentu bo szkoda mi czasu na cotygodniowe szukanie promocji, kupowanie sprite żeby nakrętkami przedłużycki ważność czegoś tam, doładowywanie przez Facebooka itp. Nigdy żadnych wisienek bankowych otp też nie zbierałem,
[...]
Już 16lat mam założona tą smycz i jak do tej pory nie było konieczności jej zrywać. Zresztą piszemy tu o kwotach miesiecznie równowartości jednej marnej flaszki, więc nawet gdyby konkurencja dała ofertę 50% tańsza to miesięcznie zaoszczędziłbym na dwa piwa w lokalnym barze. Jakieś tam bonusy za przejście, wyjście czy przeniesienie mnie nie interesują bo są to w przeliczeniu na pln pomijalne dla mnie sprawy. Zamiast szukać promocji, okazji itp żeby 10zł zaoszczędzić wole ten czas przeznaczyć na zarobienie tych dodatkowych 10zł
Aczkolwiek nie krytykuje prepaidowców bo każdemu wg potrzeb. Dla co niektórych prepaid ma zalety i go wybierają. Mi tam nic do tego.
Generalnie tego posta założyłem nie w celu rozpętania dyskusji co lepsze tylko tak informacyjnie bardziej. A że przy okazji podyskutowaliśmy to i dobrze

Data: 2016-07-27 04:37:27
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 09:25:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
W prepaidzie za podobną kasę chyba ciężko uzyskać tyle samo na dzisiaj.
Wczytałem się w papiery od T-Mobile.
Kwota 49,99zł miesięcznie to jak wiadomo abo+rata za telefon
T-Mobile wyceniło P8 Lite na 890zł
Więc przez 24 miesiące zapłace im (24*49,99)+89= 1289zł minus 890 telefon to na usługi wychodzi ok 400zł. Miesięcznie: 400/24= 16zł
16zł miesięcznie za nolimit na komórki, sms mms i 4GB netu
Z umowy zakupu telefonu mogę zrezygnować w ciągu 14dni(zakup via net) nawet stosowny formularz dołączyli.
Gdybym więc tak zrobił to niecałe 400zł za dwa lata by mnie ten abo wyszedł.
Ja się w to bawił nie będę ale pomysł podsuwam może ktoś wykorzysta

Data: 2016-07-27 15:12:33
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0814173d-d5fd-4a8a-9053-6ec849ad513b@googlegroups.com...
[...]

Nie nie - T-mobile moglo sobie wycenic ten telefon na 1890, i wyszloby Ci, ze doplacaja za uzywanie.
Rynkowa cena to jest 750-800 zl, i tego sie trzymamy.

A mozna tez przyjac 600 :-)

16zł miesięcznie za nolimit na komórki, sms mms i 4GB netu

Ale tak patrze - to nie jest standardowa oferta.
Dla publiki za 49.90 jest 1GB, ale za to 6 miesiecy po 1zl..

Choc w sumie ... przerobili Cie :-)
Trzeba bylo brac oferte standardowa.
Abo 70zl przez 18mc (+ 1zl * 6), telefon 1zl, a internetu 5G i stacjonarne bez limitu.
I to wszystko za lacznie 1267 zl, w dodatku z odlozona platnoscia :-)

J.

Data: 2016-07-27 07:05:25
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu środa, 27 lipca 2016 15:12:38 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Nie nie - T-mobile moglo sobie wycenic ten telefon na 1890, >i wyszloby  Ci, ze doplacaja za uzywanie.
Chodzi mi o to że wc ciągu 14 dni mogę odstąpić od zakupu tego telefonu a oni musza od moich opłat odliczyć 890zł
Umowa o świadczenie usług to jedno a zakup telefonu to inna operacja i jest to rozdzielone. Nawet dwa druki oświadczenia o odstąpieniu dostałem

Rynkowa cena to jest 750-800 zl, i tego sie trzymamy.
A mozna tez przyjac 600 :-)
A tu zgoda
Ale tak patrze - to nie jest standardowa oferta.
Dla publiki za 49.90 jest 1GB, ale za to 6 miesiecy po 1zl..
Choc w sumie ... przerobili Cie :-)
Trzeba bylo brac oferte standardowa.
Abo 70zl przez 18mc (+ 1zl * 6), telefon 1zl, a internetu 5G > stacjonarne bez limitu. I to wszystko za lacznie 1267 zl, w >dodatku z odlozona platnoscia :-)
Sumarycznie tyle samo wychodzi za dwa lata
Darmowych obiadków jak widzisz nie ma.
Potwierdza się to co pisałem wyżej- usługi to ok 20-30zł a reszta to kwestia doboru telefonu

Data: 2016-07-27 19:27:20
Autor: Poldek
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-27 o 16:05, Kris pisze:
[...]

Bardzo dawno nie brałem telefonu na abonament. Jakie teraz trzeba papiery podpisać przy cyrografie - dobrowolne poddanie się egzekucji, weksel in blanco do kwoty XX tys. zł?

Data: 2016-07-27 10:46:40
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu środa, 27 lipca 2016 19:27:26 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

Bardzo dawno nie brałem telefonu na abonament. Jakie teraz trzeba papiery podpisać przy cyrografie
Umowę. Do umowy jest plik kartek załączników;)

Data: 2016-07-27 19:53:09
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnaqtt$24n$2@node1.news.atman.pl...
Bardzo dawno nie brałem telefonu na abonament. Jakie teraz trzeba papiery podpisać przy cyrografie - dobrowolne poddanie się egzekucji, weksel in blanco do kwoty XX tys. zł?

A to chyba istotnie bardzo dawno nie miales ... albo jednak mlodo i to jakies nowsze zwyczaje.

Mnie zniechecaly te zaswiadczenia od pracodawcy, ale sie okazalo, ze wystarczy pokazac karte kredytowa i umowe podpisuje w 5 minut, choc trzeba godzine poczekac na aktywacje (rok ~2000).
Dluzej trwalo ostatnie przeniesienie do prepaida.

Weksle to moze w jakims Centertelu, egzekucja dobrowolna ... moze i w umowie gdzies jest, ale to chyba w sumie i tak bez mocy prawnej.

Problemem okazal sie ... Zetafon na karte.
Bo co prawda pana KK jest nadal przez nas powazana, ale tu nie ma za co zaplacic, to prosze nam jednak przyniesc zaswiadczenie z pracy, zezwolenie na  dzialalnosc lub odcinek emerytury ...

A juz zupelnie doceniony poczulem sie w Erze ... drugi numer ? Prosze podac pierwszy ... stary klient, rachunki placone - procedura uproszczona, prosze tylko okazac dowod.

Teraz to problemem jest czas - te durne firmy, banki itp, jakos nie bardzo chca zrozumiec, ze nie podpisuje sie papierow bez czytania, a przysylaja ich tyle, ze kurier musialby godzine czekac.

J.

Data: 2016-07-27 10:58:07
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu środa, 27 lipca 2016 19:53:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Teraz to problemem jest czas - te durne firmy, banki itp, jakos nie bardzo chca zrozumiec, ze nie podpisuje sie papierow bez czytania, a przysylaja ich tyle, ze kurier musialby godzine czekac.
Jaką godzine?
Z 2 godziny minimum.
Na szczęście masz 14 dni

Data: 2016-07-28 00:00:02
Autor: Smok Eustachy
Abonament czy prepaid
/.../
A mozna tez przyjac 600 :-)

Z drugiej ręki.

Data: 2016-07-28 11:37:41
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Smok Eustachy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57992ee2$0$12557$65785112@news.neostrada.pl...
A mozna tez przyjac 600 :-)
Z drugiej ręki.

Niby z drugiej, ale telefon swiezo od operatora. Czasem nawet w oryginalnie zamknietym pudelku.
Ot po prostu jeden posrednik wiecej :-)

J.

Data: 2016-07-27 06:20:18
Autor: Dominik Ałaszewski
Abonament czy prepaid
Dnia 26.07.2016 Kris <kszysztofc@gmail.com> napisał/a:
Bywały tu dyskusje na temat co się bardziej opłaca- abonament czy prepaid

Bywały. I konkluzje były dwie: a) zależy, co kto potrzebuje
[tj. profil korzystania plus dywagacje filozoficzne,
co kto uważa np. za "wolność". BTW prepaidy też mają
autoaktywację pakietów i automatyczne doładowania
z konta bankowego]

b) abo opłaca się tylko wtedy, kiedy bierzemy telefon
(i to też nie zawsze)

Więc te nielimitowane rozmowy do komórkowych, smsy i mmsy oraz 4GB miesięcznie internetu wychodzi za 20zł miesięcznie
W prepaidzie za podobną kasę chyba ciężko uzyskać tyle samo na dzisiaj.

No i gitara, zrobiłeś nie najgorszy interes. Ale nie uogólniaj.

Ja w prepaid płacę 3,57/mies za nolimit w sieci, 1GB netu i 37 minut poza sieć (jedno i drugie kumuluje się). Znajdziesz mi porównywalne abo? Migiem lecę się przenieść :-)

I niedawno operator uszczęśliwił mnie dodatkowo 10 GB
oraz 1725 minutami poza sieć (w przeliczeniu), żeby mi
nawet myśl taka w głowie nie postała ;-)

Data: 2016-07-27 00:07:45
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu środa, 27 lipca 2016 08:20:20 UTC+2 użytkownik Dominik Ałaszewski napisał:
a) zależy, co kto potrzebuje
a no własnie
No i gitara, zrobiłeś nie najgorszy interes.
żadnego interesu nie zrobiłem. Przedłużyłem umowę w opcji wh\g mnie dla mnie opłacalnej.
Ale nie uogólniaj.
A w którym miejscu uogólniam? Przecież nie napoisałem że to np. najlepsza opcja na rynku. Podałem po prostu parametry jednej z ofert.

Ja w prepaid płacę 3,57/mies za nolimit w sieci, 1GB netu i 37 minut poza sieć (jedno i drugie kumuluje się). Znajdziesz mi porównywalne abo?
Każdemu wg potrzeb. Jeśli dzwonisz w ramach sieci to ok, jeśli gadasz dużo do różnych sieci to znajdziesz lepsza ofertę pewnie.
Nie ma czegoś takiego jak "najlepsza oferta na rynku" Każdy ma inne potrzeby
Tu piszemy o nolimitach w granicach 30zł- operatorzy mają i takie oferty gdzie abonament to grubo ponad 100zł. I tez coniektórym się opłaca

Data: 2016-07-27 11:42:09
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
[...]

Oplaca jak oplaca - moze cena upragnionego telefonu faktycznie dobra, a moze tylko nie bardzo ich stac na zakup za gotowke.
A moze liczyc nie umieja, a marketing sprytnie to wykorzystal.

Albo np czesto podrozuja i doceniaja dodatkowe skladniki oferty - np roaming za darmo.

J.

Data: 2016-07-27 03:05:11
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu środa, 27 lipca 2016 11:42:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Oplaca jak oplaca
Skoro biora to im odpowiada
 - moze cena upragnionego telefonu faktycznie dobra,
a moze tylko nie bardzo ich stac na zakup za gotowke.
Widzisz jak ładnie Sam znalazłeś kilka powodów dla których coniektórzy takie abo biorą. A powodów może być więcej pewnie.
A moze liczyc nie umieja, a marketing sprytnie to wykorzystal.
To też nie można pominąć
Albo np czesto podrozuja i doceniaja dodatkowe skladniki oferty - np roaming za darmo.
Kolejny powód
Każdemu wg potrzeb

Data: 2016-07-27 12:43:14
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:80964d14-219e-48bf-82a4-8380dd8946bc@googlegroups.com...
W dniu środa, 27 lipca 2016 11:42:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Oplaca jak oplaca
Skoro biora to im odpowiada

O ile biora, a nie tylko "jest w ofercie" :)

A moze zadzwonil sprytny sprzedawczyk, zaproponowal "nowy tanszy abonament", klient jest zadowolony, bo placi 100zl zamiast 120, a nie wie, ze moglby placic 30 :)

A strony naszych operatorow takie, jakby sie chcieli pozbyc klientow. Albo zmusic ich do "skontaktuj sie ze sprzedawca", a on juz namowi do najlepszego abonamentu :-)

J.

Data: 2016-07-27 03:54:03
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu środa, 27 lipca 2016 12:43:18 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

O ile biora, a nie tylko "jest w ofercie" :)
Biorą, biora. Uwierz mi.
Po sąsiedzku od lat mam salon operatora komórkowego i z osobami to prowadzącymi się zakumplowałem.
A zresztą choćby na telepolis na forum wejdź tam są watki odnośnie abonamentów. Sporo osób tam pisze ze przedłużają umowy z abo w granicach 100zł. Też to dla mnie dziwne ale widocznie im pasuje.
A moze zadzwonil sprytny sprzedawczyk, >zaproponowal "nowy tanszy abonament", klient >jest zadowolony, bo placi 100zl zamiast 120, a >nie  wie, ze moglby placic 30 :)
Takie przypadki tez pewnie sa ale sporo ludzi jednak świadomie decyzje podejmuje

A strony naszych operatorow takie, jakby sie chcieli pozbyc klientow. Albo zmusic ich do "skontaktuj sie ze sprzedawca", a on juz namowi do najlepszego abonamentu :-)
Na Orange jak oferte abo komórkowego sprawdzałem to miałem podobne wrażenie

Data: 2016-07-27 15:22:02
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
[...]

Do mnie pare lat temu dzwonia "zauwazylismy, ze zdarza sie panu przekroczyc abonament, to proponujemy nowy, lepszy, z wieksza iloscia darmowych minut, i juz nigdy nie bedzie musial pan doplacac do rachunku".

Spryciarze,  ja czasem przekraczam, a teraz juz nie bede musial doplacac, bo stale bede placil wiecej :-)
Bo to, ze minut nie wygaduje, a doplaty sa z tytulu roamingu, to juz im odpuszczam - program mogl to olac :-)

Aczkolwiek niektorzy klienci mogli na tym faktycznie zaoszczedzic.

J.

Data: 2016-07-27 04:06:27
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
[...]

Niech chce mi się sprawdzać ale podejrzewam ze w tych abonamentach za ponad 100zl to usługi sa do 50zł tak a reszta to koszt telefonu
To by tak wychodziło bo w tmobile najdroższy abonament bez telefonu to 29zł, w orange i plusie w granicach 80zł

Data: 2016-07-27 13:12:39
Autor: WAM
Abonament czy prepaid
On Wed, 27 Jul 2016 11:42:09 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Albo np czesto podrozuja i doceniaja dodatkowe skladniki oferty - np roaming za darmo.
A propos roamingu je sli nie ma sie go za darmo - w abonamentowym
tmobile widzialem natenczas wyzsze ceny roamingu (poza EU) niz w
prepaid playa.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2016-07-27 11:50:32
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "DominikAłaszewski"  napisał w wiadomości
[...]

Maja ? Mbank kojarze, ale on juz nie ma telefonii.

Z tymi pakietami tez roznie bywa, czasem maja, czasem nie maja przedluzenia, albo te co chcesz, to nie maja, a te co nie chcesz, to sie przedluzaja :-)

Ja w prepaid płacę 3,57/mies za nolimit w sieci, 1GB netu
i 37 minut poza sieć (jedno i drugie kumuluje się).
Znajdziesz mi porównywalne abo?
Migiem lecę się przenieść :-)

Znakomita oferta - a co to ?

Tylko niestety - samo w "w sieci" mi nie wystarczy, szczegolnie jesli to jakas malutka siec.

I niedawno operator uszczęśliwił mnie dodatkowo 10 GB
oraz 1725 minutami poza sieć (w przeliczeniu), żeby mi
nawet myśl taka w głowie nie postała ;-)

za rejestracje ?

J.

Data: 2016-07-27 12:37:26
Autor: Poldek
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-27 o 11:50, J.F. pisze:
[...]

Masz konto w banku z dostępem przez internet. Logujesz się do serwisu bankowego, wchodzisz w zakładkę "Usługi" lub podobną - zależnie od tego, jaki to bank. Wybierasz dalej "Doładowanie telefonu", potem wybierasz operatora z listy: Orange, Play, Plus, T-Mobile itd..., zaptaszkujesz, że ma być doładowanie cykliczne, wybierasz jaka ba myć kwota doładowania i jaki odstęp czasu pomiędzy kolejnymi doładowaniami. Zatwierdzasz, potwierdzasz i gotowe. Tak to mniej więcej działa, przynajmniej w tych nielicznych bankach, w których posiadam rachunki. W innych pewnie jest podobnie.

Data: 2016-07-27 13:23:02
Autor: WAM
Abonament czy prepaid
On Wed, 27 Jul 2016 11:50:32 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

BTW prepaidy też mają
autoaktywację pakietów i automatyczne doładowania
z konta bankowego]

Maja ? Mbank kojarze, ale on juz nie ma telefonii.
Przykład z BPH ale pewnie inni mają podobnie:
http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/bankowosc_elektroniczna/bankowosc_internetowa/doladowania_telefonu

WAM

Data: 2016-07-27 23:46:37
Autor: Smok Eustachy
Abonament czy prepaid
[...]

Skąd wziąłeś taką ofertę? Teraz jest 1zł przez poł roku a potem 69 najtaniej?

Data: 2016-07-28 00:03:48
Autor: Smok Eustachy
Abonament czy prepaid
W dniu 27.07.2016 o 23:46, Smok Eustachy pisze:
/.../
Skąd wziąłeś taką ofertę? Teraz jest 1zł przez poł roku a potem 69
najtaniej?
Errata: 49 zł jest ale tam nie ma tego P8 Lite

Data: 2016-07-31 18:35:18
Autor: Sebastian Biały
Abonament czy prepaid
On 2016-07-26 09:25, Kris wrote:
Więc te nielimitowane rozmowy do komórkowych, smsy i mmsy oraz 4GB miesięcznie internetu wychodzi za 20zł miesięcznie
W prepaidzie za podobną kasę chyba ciężko uzyskać tyle samo na dzisiaj.

Prepaid ma jedna ogromną zaletę. Mianowicie nigdy nie zejdziesz ponizej 0 a jesli zejdziesz to nie Twój problem [1]. Przypadek znajomego ktoremu dzieciak bawił się komórką na wyjeździe i dostał w twarz rachunkiem 30tys zł dał jasno do zrozumienia dlaczego abonamentu nigdy nie kupie. Innymi słowy - prepaid jest bezpieczniejszy choć oczywiście rozumiem problem z gatunku samochód się psuje w srodku lasu, masz 1zł na telefonie a w ubezpieczalni jest recital melodyjek przez pól godziny bo jedna panienka na całą Polskę obsługuje autopomoc.

[1] Oczywiście wszystko może się zmienić wraz z dobrą zmianą i może będą ścigać za zejście <0 (z powodu bledów *ich* systemu) skoro już mają dane osobowe.

Data: 2016-07-31 12:41:53
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu niedziela, 31 lipca 2016 18:35:20 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
..

[...]
urban legend
Zerknij w cenniki operatorow i daj znac gdzie jest mozliwosc nabicia 30 tys\mc

Data: 2016-07-31 21:52:24
Autor: Sebastian Biały
Abonament czy prepaid
On 2016-07-31 21:41, Kris wrote:
[...]

5 lat temu kiedy mialo to miejsce mozna to było nabić uzywając internetu na wyjeździe na inny kontynent, a konkretnie tutaj do Turcji. Telefon co prawda służbowy ale jak się jest włascicielem firmy to inaczej się patrzy na stratę. Co wazne, mniej więcej z tego samego okresu mam inny przypadek nabicia 19tyś w roamingu neta w EU, tylko że tutaj skonczyło się *jakąś* ugodą a której "poszkodowany" już nie chciał rozmawiać, więc pewnie i tak zabolało. Mam też przypadek inny w której kwoty nie znam, ale sąsiad chodził przez tydzień szary jak sciana miesiąc po przyjeździe z wakacji. Wrzucał zdjęcia na facebooka, tyle wiem.

Innymi słowy znam 3 zywe przypadki z czego 30tys jest najwiekszy. Jeśli ja, przecięny misio znam takie trzy to ile jest tego w PL? Może źle zadałem pytanie: ile tego było i ile jest obecnie i czy coś sie poprawiło?

PS. W przypadku 30tyś wlasciciel telefonu argumentował że "co prawda sprawdzal maile ale *żadnego* nie dostał". Prawnicy czesto mowią że nieznajomośc prawa szkodzi. Ten koleś to prawnik, więc pozwoliłem sobie rzucić hasłem że nieznajomość technologii szkodzi. Nie jestesmy już kolegami od tego momentu więc dlatego sprawy nie śledzę.

Data: 2016-07-31 13:03:22
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu niedziela, 31 lipca 2016 21:52:28 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
5 lat temu kiedy mialo to miejsce mozna to było nabić uzywając internetu
40zl/godz/

Data: 2016-07-31 22:20:14
Autor: Sebastian Biały
Abonament czy prepaid
On 2016-07-31 22:03, Kris wrote:
5 lat temu kiedy mialo to miejsce mozna to było nabić uzywając internetu
40zl/godz/

Widziałem rachunek. Roaming internetu. A ile kosztował - nie wiem. Przypuszczam jednak że nie wyle zjadły dane co bezustanne właczanie i wyłaczanie.

Data: 2016-07-31 19:01:02
Autor: Marek
Abonament czy prepaid
On Sun, 31 Jul 2016 18:35:18 +0200, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote:
Przypadek znajomego ktoremu dzieciak bawił się komórką na wyjeździe i dostał w twarz rachunkiem 30tys zł dał jasno do zrozumienia dlaczego abonamentu nigdy nie
kupie.

Zapłacił?
Zdecydowanie dramatyzujesz. Trochę obciach miec główny nr na prepaidzie. Też wiele lat miałem prepaid ale zamieniłem na abonamnet bo jest po prostu wygodniej. O lepszych promocjach "abonamentowych" nie wspominając.

--
Marek

Data: 2016-07-31 19:39:38
Autor: Sebastian Biały
Abonament czy prepaid
On 2016-07-31 19:01, Marek wrote:
[...]

Nie wiem. Komornikiem straszyli. Wyprowadziłem się przed finałem sprawy i nie śledze tego dalej. Sądził się.

Zdecydowanie dramatyzujesz. Trochę obciach miec główny nr na prepaidzie.

Żaden. Prawdę mówiąc prawie wszyscy moi znajomi mają prepaida. IT więc nie tłumaczy się tego brakiem pieniedzy. I nikt nie ma iPhona :D Może więc to obciach gdzies w innym srodowsku np. prawniczym gdzie połowe sukcesu zawodowego określa cena garnituru i model samochodu a druga połowę to samo u ojca. U mnie posiadanie prepaida jest absolutnie bez znaczenia. Podobnie nikt sie nie podnieca modelem telefonu itp duperelami, niektórzy do dzisiaj używają niemądrych fonów. Programiści. Dziwne, nie?

Też wiele lat miałem prepaid ale zamieniłem na abonamnet bo jest po
prostu wygodniej. O lepszych promocjach "abonamentowych" nie wspominając.

Zgadza się. Tu tez była promocja -30kzł.

To że godzisz się zapłacić za coś co bedzie zamiast za to co kupujesz jest sporym ryzykiem i jak widać nie do końca bezpiecznym. Spraw typu "bo mi się właczył internet na wyjeździe do Turcji" jest w PL od groma. 30kzł to akurat żaden rekord.

Data: 2016-07-31 21:49:36
Autor: Marek
Abonament czy prepaid
On Sun, 31 Jul 2016 19:39:38 +0200, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Dziwne jest wydawanie uparcie kasy więcej i twierdzenie że tak jest fajniej i bezpieczniej
bo "mi się Internet w Turcji nie włączy". Nie wiem dla kogo robicie owe projekty IT ale lepiej
się nie chwalcie swoim klientom, że prapaidy używacie :). Obciach na maxa.

--
Marek

Data: 2016-07-31 21:57:43
Autor: Sebastian Biały
Abonament czy prepaid
On 2016-07-31 21:49, Marek wrote:
Dziwne jest wydawanie uparcie kasy więcej i twierdzenie że tak jest
fajniej i bezpieczniej
bo "mi się Internet w Turcji nie włączy".

Ale wlaśnie na tym polega istota rzeczy: płacisz więcej i jestes bezpieczny. Możesz placić mniej, wyrywać laski na najnowszego iPhona i stracić fure kasy z powodu tego że sie rozmowa nie rozlączyła. Twoj wybór.

Nie wiem dla kogo robicie owe
projekty IT ale lepiej
się nie chwalcie swoim klientom, że prapaidy używacie :). Obciach na maxa.

Nie, powtrzam jeszcze raz: ludzie z IT *nie* szpanują abonamentem ani sluchwkami. Sorry, idź do tumanistycznych gałęzi gospodarki, prawnicy, lekarze, dziennikarze, politycy, ciecie. Tam szpan jest podstawą. W IT jest szumem i nie robi żadnego wrażenia na kimkolwiek. Predzej kupie z powodu nielimitowanego internetu niż tego że dostane gówniany telefon za "friko" albo że będe płacił o połowe mniej i wyłaczał za granicą ze strachu.

Data: 2016-07-31 22:19:09
Autor: z
Abonament czy prepaid
Ale wlaśnie na tym polega istota rzeczy: płacisz więcej i jestes
bezpieczny. Możesz placić mniej, wyrywać laski na najnowszego iPhona i
stracić fure kasy z powodu tego że sie rozmowa nie rozlączyła. Twoj wybór.

Skoro o szpanowaniu :-)
U mnie w domu jest ajfon. Kosztował 700 zł :-)
Za abo (nolimit) na numer płacę 36 zł. na głowę
Prepaidy daje się małolatom z obawy przed rachunkiem.
To jest logiczne, praktyczne i jak najbardziej ropowszechnione postępowanie wśród moich znajomych co średniej krajowej nie zarabiali i się jeszcze długo nie zanosi  :-)

Data: 2016-07-31 22:36:30
Autor: Sebastian Biały
Abonament czy prepaid
On 2016-07-31 22:19, z wrote:
Prepaidy daje się małolatom z obawy przed rachunkiem.

Trojany wysyłające płatne smsy i zapisujące subskrypcje gdziebądź trafiają się nie tylko małolatom a potrafią wygenerować interesujące rachunki. Że niby trzeba kliknąc i na coś sie zgodzić? A pokaż mi tumanistę który potrafi czytać ze zrozumieniem.

To jest logiczne, praktyczne i jak najbardziej ropowszechnione
postępowanie wśród moich znajomych co średniej krajowej nie zarabiali i
się jeszcze długo nie zanosi  :-)

Ciekawe bo IT jakoś zarabia powyżej i jakoś ciągle prepaidy sa popularne. Może z powodu świadomosci zagrożeń a może z powodu braku zainteresowania N+1 numerkiem na iPhone czy innym Samsungu.

PS. Mam w miesiącu średnio 3 telefony z przejściem na abonament. Każda oferta jest *gorsza* on mojego rok ważności konta w orange. Najzwyczajniej. Zazwyczaj oferenci polegają na moim pytaniu czy mogę zablokować płatne smsy, założyć limit wydatków miesięcznych możliwy do odblokowania jakims tajnym hasłem itd. Dupa zbita. Za to jest najnowszy Samsung którego nie potrzebuje i który "pozwoli mi osiągnąc wyższą wydajność pracy" i bezplatny facebook na ktorym nie mam konta.

Data: 2016-08-01 07:21:14
Autor: z
Abonament czy prepaid
On 2016-07-31 22:19, z wrote:
[...]

Zdaję sobie sprawę z zagrożenia i dlatego unikam androida a lata obcowania z komputerami nauczyły mnie ograniczonego zaufania.
Dlatego właśnie "młody" jeszcze niedoświadczony ma prepaida nie abonament.

Ciekawe bo IT jakoś zarabia powyżej i jakoś ciągle prepaidy sa
popularne. Może z powodu świadomosci zagrożeń a może z powodu braku
zainteresowania N+1 numerkiem na iPhone czy innym Samsungu.

Powiedzmy że też jestem w szeroko rozumianym IT ;-) i mnie abonament nie przeraża.

[...]

Od 15 lat jadę na abonamencie. Prawie zawsze udawało się wydusić z konsultantów lepszą ofertę niż w cenniku.
Też nie mam konta na facebuku a smartfona z musu bo lubię fotki pstrykać telefonem. Lumia 1020

Może jesteś tylko uprzedzony bo w abonamencie żadne dramaty same z siebie się nie dzieją. Źródłem niepokoju może być nowoczesny android.
http://www.play.pl/oferta/przejdz-do-play/play-abonament/?tab=1
Czy to jest drogo?

Data: 2016-08-01 16:18:39
Autor: Alf/red/
Abonament czy prepaid
W dniu 01.08.2016 o 07:21, z pisze:
http://www.play.pl/oferta/przejdz-do-play/play-abonament/?tab=1
Czy to jest drogo?

Sorki, 30 złociszy z pakietem 2GB i do tego płatne sms? I to jest tanio?

--
Alf/red/

Data: 2016-08-01 17:12:58
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-08-01 o 16:18, Alf/red/ pisze:
Sorki, 30 złociszy z pakietem 2GB i do tego płatne sms? I to jest tanio?

To jest umowa którą podpisywałem ponad rok temu.

10 Giga na 3 numery= 3,3 Giga na głowę

Moja następna będzie taka:

http://www.play.pl/oferta/przejdz-do-play/play-abonament/?tab=1

ok. 60 zł za to samo
Czy to jet drożej niż na kartę?

Data: 2016-08-01 17:59:45
Autor: ALEX MR
Abonament czy prepaid
W dniu 1.08.2016 o 17:12, z pisze:

Sorki, 30 złociszy z pakietem 2GB i do tego płatne sms? I to jest tanio?

To jest umowa którą podpisywałem ponad rok temu.

I już od jakiegoś czasu przepłacasz.

10 Giga na 3 numery= 3,3 Giga na głowę

Moja następna będzie taka:

http://www.play.pl/oferta/przejdz-do-play/play-abonament/?tab=1

ok. 60 zł za to samo
Czy to jet drożej niż na kartę?

Drożej.

Data: 2016-08-01 19:00:02
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-08-01 o 17:59, ALEX MR pisze:
Drożej.

Ile?

Data: 2016-08-01 19:29:39
Autor: ALEX MR
Abonament czy prepaid
W dniu 1.08.2016 o 19:00, z pisze:
:
Drożej.

Ile?

W złociszach 2, za znacznie gorszą ofertę. I za brak wolności. Przelicz sobie 8 GB do 3,3GB i dodaj :-)

Data: 2016-08-01 17:56:31
Autor: ALEX MR
Abonament czy prepaid
W dniu 1.08.2016 o 7:21, z pisze:

[...]

Owszem, kiepska oferta. Za 28zł mam nolimit na komórki i stacjonarne. Do tego nolimit sms. Do tego 8GB sumujących się. Abonamenty są dla tych, którzy nie potrafią poszukać sobie dobrej oferty.

Data: 2016-08-01 18:12:37
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-08-01 o 17:56, ALEX MR pisze:
Owszem, kiepska oferta. Za 28zł mam nolimit na komórki i stacjonarne. Do
tego nolimit sms. Do tego 8GB sumujących się. Abonamenty są dla tych,
którzy nie potrafią poszukać sobie dobrej oferty.

A preapidy są dla przesadnie nieufnych odszczepieńców co boją się inwigilacji (co jak wiadomo i tak ich przed niczym nie uchroni a po rejestracji tym bardziej) albo nieudaczników nie potrafiących zapanować nad sprzętem/usługami które dostali do ręki, albo dla dzieci.
Do której grupy się zaliczysz?

Sorry nie mogłem się powstrzymać. Już więcej nie będę :-)

A w kwestii formalnej
55 zł / 3 = 18,33 zł na głowę za całkowity nolimit. +3,3 Giga
Fakt bez smsów ale kto by przy takim abo wysyłał nałogowo smsy
Zdarza mi się kilka sztuk w miesiącu albo i wcale.

Data: 2016-08-01 18:41:02
Autor: ALEX MR
Abonament czy prepaid
W dniu 1.08.2016 o 18:12, z pisze:

[...]

Do tej która ma znacznie lepszą ofertę niż Ty w swoim abo. A tak bajdelej, to właśnie jest promocja w Orange, i za te same pieniądze mogę mieć 14GB co miesiąc. Sumujących się. I tyle z tej Twojej superoferty.

Sorry nie mogłem się powstrzymać. Już więcej nie będę :-)

Nie powstrzymuj się, będzie się z czego pośmiać :-)

A w kwestii formalnej
55 zł / 3 = 18,33 zł na głowę za całkowity nolimit. +3,3 Giga

3,3 GB? To ledwo starczy do smartfona. O takiej opcji jak smartfon jako rezerwowy modem do kompa możesz pomarzyć :-P

Fakt bez smsów ale kto by przy takim abo wysyłał nałogowo smsy
Zdarza mi się kilka sztuk w miesiącu albo i wcale.

Ja wysyłam setki miesięcznie :-) I bardzo sobie chwalę ten "komunikator" :-)

Data: 2016-08-01 11:19:53
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu poniedziałek, 1 sierpnia 2016 18:41:08 UTC+2 użytkownik ALEX MR napisał:

3,3 GB? To ledwo starczy do smartfona.
Na rok chyba. No chyba że pokemony ganiasz.

O takiej opcji jak smartfon jako rezerwowy modem do kompa możesz pomarzyć :-P
A po kiego "taka opcja"

> Fakt bez smsów ale kto by przy takim abo wysyłał nałogowo smsy
> Zdarza mi się kilka sztuk w miesiącu albo i wcale.

Ja wysyłam setki miesięcznie :-) I bardzo sobie chwalę ten "komunikator" :-)
Ja np. przez 16 lat używania komórki chyba 100 nie wysłałem.
Szybciej i prościej zadzwonić zamiast coś tam wpisywać w małym ekranie telefonu.
Korzystanie z neta w telefonie to też wg mnie męczarnia okrutna.

Data: 2016-08-02 16:30:42
Autor: ALEX MR
Abonament czy prepaid
W dniu 1.08.2016 o 20:19, Kris pisze:

3,3 GB? To ledwo starczy do smartfona.
Na rok chyba.

Do telefonu owszem. Do smartfona ledwo.

  No chyba że pokemony ganiasz.

O takiej opcji jak smartfon jako
rezerwowy modem do kompa możesz pomarzyć :-P
A po kiego "taka opcja"

A po tego żeby nie musieć kupować modemu LTE i drugiej karty sim, dla naprzykładu.

[...]

Nie zawsze można zadzwonić. A i pisanie ma swój specyficzny urok :-)

Korzystanie z neta w telefonie to też wg mnie męczarnia okrutna.

Jeśli dla Ciebie "korzystanie z neta w telefonie" to przeglądanie stron www, to faktycznie. Ale w smartfonie jest dużo więcej opcji korzystania z netu :-)

Data: 2016-08-01 19:05:23
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-08-01 o 18:41, ALEX MR pisze:
Do tej która ma znacznie lepszą ofertę niż Ty w swoim abo. A tak
bajdelej, to właśnie jest promocja w Orange, i za te same pieniądze mogę
mieć 14GB co miesiąc. Sumujących się. I tyle z tej Twojej superoferty.

Miałem orange, było drożej i a nadajniki pleja bardziej mi pasują :-)
3 giga w zupełności mi wystaczają zwłaszcza że jeden numer wcale nie korzysta :-)

3,3 GB? To ledwo starczy do smartfona. O takiej opcji jak smartfon jako
rezerwowy modem do kompa możesz pomarzyć :-P

W pracy w domu wszędzie mam wifi. serfowanie na tak małym ekranie mnie męczy. Po co mi tyle giga ? :-)

Ja wysyłam setki miesięcznie :-) I bardzo sobie chwalę ten "komunikator"

Szkoda życia na pisanie smsów :-)

Data: 2016-08-01 19:40:19
Autor: ALEX MR
Abonament czy prepaid
W dniu 1.08.2016 o 19:05, z pisze:

[...]

To słabo szukałeś bo ja mam orange. Zupełnie nie rozumiesz idei. Nie jest istotne co ja mam i co mi wystarcza. Istotne jest to co ja mogę, a czego Ty nie możesz. Jak mnie nagle najdzie obejrzeć film w HD, albo pogadać z kimś po skype to to po prostu robię. A Ty możesz jedynie zazdrościć, bo tego nigdy mieć nie będziesz.

[...]

Nie umiesz czytać? Jako rezerwowy modem do netu. Bardzo przydatny na działce, między innymi, czy na innym wyjeździe.

Ja wysyłam setki miesięcznie :-) I bardzo sobie chwalę ten "komunikator"

Szkoda życia na pisanie smsów :-)

Mi jakoś nie szkoda :-)

Data: 2016-08-01 22:01:10
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-08-01 o 19:40, ALEX MR pisze:

[...]

Jest wiele ograniczeń dorosłego człowieka ;-) ale abo. czy brak pakietów do nich nie należy.

Nie umiesz czytać? Jako rezerwowy modem do netu. Bardzo przydatny na
działce, między innymi, czy na innym wyjeździe.

Na wyjazd sobie dokupuję stosowny pakiet. Doładowuję sobie jak mi braknie ;-)

Data: 2016-08-02 16:24:44
Autor: ALEX MR
Abonament czy prepaid
W dniu 1.08.2016 o 22:01, z pisze:

[...]

Pakiet to zawsze niedogodność.

Nie umiesz czytać? Jako rezerwowy modem do netu. Bardzo przydatny na
działce, między innymi, czy na innym wyjeździe.

Na wyjazd sobie dokupuję stosowny pakiet. Doładowuję sobie jak mi
braknie ;-)

Ja ten pakiet mam w cenie :-)

Data: 2016-08-01 19:57:09
Autor: Alf/red/
Abonament czy prepaid
W dniu 01.08.2016 o 19:05, z pisze:
W pracy w domu wszędzie mam wifi. serfowanie na tak małym ekranie mnie
męczy. Po co mi tyle giga ? :-)
Szkoda życia na pisanie smsów

Serfowanie nie, pisanie nie, to zostają rozmowy. Rozmowy nolimit to 19zł.

--
Alf/red/

Data: 2016-08-01 22:03:11
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-08-01 o 19:57, Alf/red/ pisze:
Serfowanie nie, pisanie nie, to zostają rozmowy. Rozmowy nolimit to 19zł.

Dokładnie. Nowa formuła rodzinna w pleju :-)

Data: 2016-08-02 21:15:23
Autor: masti
Abonament czy prepaid
z wrote:

[...]

no tak. Dach prawie nie przeciekał zwłaszcza, że nie padało

Data: 2016-08-02 21:11:40
Autor: masti
Abonament czy prepaid

On 2016-07-31 22:19, z wrote:
[...]

ROTFL. to z oceny ryzyka masz pałę.

Data: 2016-08-01 12:31:41
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:579e5d3e$0$12547$65785112@news.neostrada.pl...
Skoro o szpanowaniu :-)
U mnie w domu jest ajfon. Kosztował 700 zł :-)
Za abo (nolimit) na numer płacę 36 zł. na głowę

I to za te 36 zl ten ajfon ?

Prepaidy daje się małolatom z obawy przed rachunkiem.
To jest logiczne, praktyczne i jak najbardziej ropowszechnione

Kiedys tak.
Teraz w dobie tanich abonamentow no-limit powodl znikl.

J.

Data: 2016-08-01 17:22:25
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-08-01 o 12:31, J.F. pisze:
I to za te 36 zl ten ajfon ?

Nie kupuję w abo bo od kilku lat mi się nie opłaca. Ale to nie jest reguła. Podałem te 700 zł żeby uświadomić że jestem normalny i nie kupuję telefonów za 3 tysie a moje abonamenty wynoszą ok 30 zł za całkowity nolimit.

Prepaidy daje się małolatom z obawy przed rachunkiem.
To jest logiczne, praktyczne i jak najbardziej ropowszechnione

Kiedys tak.
Teraz w dobie tanich abonamentow no-limit powodl znikl.

Nie boję się jak już opłaty za dużą ilość wydzwonionych minut tylko o to że jakiś oszust czy przez orogramowanie czy sztuczki psychotechniczne oszuka mojego syna.
Tylko takie zagrożenie biorę pod uwagę i tylko to jest/był powód żeby mieć numer na kartę

Teraz gdy konieczna będzie rejestracja taka ochrona na pewno będzie mniejsza jak nie żadna.

Data: 2016-07-31 23:53:56
Autor: Marek
Abonament czy prepaid
On Sun, 31 Jul 2016 21:57:43 +0200, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote:
Nie, powtrzam jeszcze raz: ludzie z IT *nie* szpanują abonamentem
ani
sluchwkami. Sorry, idź do tumanistycznych gałęzi gospodarki,
prawnicy,

Bzdury pleciesz, też jestem z IT (i to duzymi literami pisanego) i nikt poważny w branży się nie pieprzy z prepaidami. Jakiś absurd. Dla mnie EOT.

--
Marek

Data: 2016-07-31 23:57:58
Autor: re
Abonament czy prepaid

Użytkownik "Marek"

[...]

Na trzech, dwóch pieprzy się

Data: 2016-08-01 13:57:09
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Sebastian Biały"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnll7q$8l5$1@node1.news.atman.pl...
On 2016-07-31 21:49, Marek wrote:
[...]

Ale dla kogo te projekty robicie, bo sie klient-prawnik usmieje, ze on placi miliony firmie, a firma nawet abonamentu za 50 zl pracownikom nie kupi.
Jak sie nie tylko usmieje, ale jeszcze zastanowi co z tego wynika, to moze byc kiepsko :-)

Za to:
-branza IT moze miec czasem potrzebe lepszej sluchawki. Czy aplikacje na nia pisza, czy sami uzywaja, czy potrzebuja internetu w polu ...

-sluzbowa sluchawka z wysokim abo ... to prywatna moze byc prepaid,

-byl czas, gdy te sluchawki u operatorow byly dosc drogie. Taniej bylo kupic gdzie indziej, i tanszy abo do tego.
  Choc tanszy abo gorszy, IT-mana mogl niezadowalac.

J.

Data: 2016-08-01 15:57:07
Autor: Sebastian Biały
[ot] Abonament czy prepaid
On 2016-08-01 13:57, J.F. wrote:
[...]

A na h.. np. programiscie telefon służbowy?

Jak sie nie tylko usmieje, ale jeszcze zastanowi co z tego wynika, to
moze byc kiepsko :-)

Problem w tym że rozumiesz IT jako kolesi od przekaldania kabelków w szafkach. Być może u nich istotne jest gadanie bezustanne z innymi kolesiami od kabelków. W innych gałęziach IT jakoś nie ma powodu. Tak, są takie gałęzie gdzie trzeba mieć internet bez limitu 24/h. Ale są też takie że nie.

Za to:
-branza IT moze miec czasem potrzebe lepszej sluchawki. Czy aplikacje na
nia pisza, czy sami uzywaja, czy potrzebuja internetu w polu ...

Pierwsze slysze o programistach programujących w polu. Chyba że masz na być firemki-krzaki które potrafią zmusić pracownika na urlopie żeby im coś poprawił od razu na produkcji bo się "strona powiesiła" albo "wczorajsza wrzuta rozwaliła system transakcji". Tak, tutaj polewka może być, ale nie z powodu abonamenty na telefon tylko z powodu dziadowskiej jakości. Sorry, nie rozmawiamy o biedronkach dla programistów (php, www, js).

Data: 2016-08-02 20:35:51
Autor: J.F.
[ot] Abonament czy prepaid
Użytkownik "Sebastian Biały"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnnkfm$cff$1@node1.news.atman.pl...
On 2016-08-01 13:57, J.F. wrote:
[...]

Zeby sie do niego mozna bylo dodzwonic i pogadac.

[...]

Jesli chodzi o IT, to jakies dziwne te galezie, gdzie nie trzeba internetu :-)

[...]

A co - nie slyszales o komputerze w kombajnie ?
Albo o programiscie w hotelu na delegacji

Chyba że masz na być firemki-krzaki które potrafią zmusić pracownika na urlopie żeby im coś poprawił od razu na produkcji bo się "strona powiesiła" albo "wczorajsza wrzuta rozwaliła system transakcji".

Bywa. I nie tylko u krzakow.
Zazwyczaj pensja to wynagradza ...

J.

Data: 2016-08-01 05:11:24
Autor: Dominik Ałaszewski
Abonament czy prepaid
Dnia 31.07.2016 Marek <fake@fakeemail.com> napisał/a:

się nie chwalcie swoim klientom, że prapaidy używacie :). Obciach na

Prepaidów, nie "prepaidy". Serio uważasz to za jakikolwiek powód do wstydu?
To, że ktoś korzysta z takiego rozwiązania telekomunikacyjnego, jakie mu pasuje?

Dorosły człowiek? U dziecka jeszcze bym zrozumiał... --

Data: 2016-08-01 19:45:27
Autor: Smok Eustachy
Abonament czy prepaid
/.../
[...]

Bywają tez limity rachunku.

Data: 2016-08-01 20:08:23
Autor: Sebastian Biały
Abonament czy prepaid
On 2016-08-01 19:45, Smok Eustachy wrote:
Bywają tez limity rachunku.

Ustawisz za mało: skończy się o 2 w nocy w jakiejś wsi kiedy samochód odmawia jazdy.

Ustawisz za dużo: zapłacisz za bylejakość programistów Androida przy pierwszym trojanie.

U mnie: jest niewielka szansa że w tej wsi jest Żabka 24/h czy inny Społem żeby utrzymać prawidlowy poziom stężenia krwi w alkocholu wsród mas pracujących.

Wszystko ma wady. Jakoś wady prepaidow wydają *mi* się mniejsze. Przy czym ja nie namawiam nikogo z abonamentu na przejście na prepaid. Za to firmy telekomunikacyjnie jakoś odwrotnie ... dziwne, nie? Pewno charytatywne one są.

Data: 2016-08-02 12:18:58
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
On 2016-08-01 19:45, Smok Eustachy wrote:
Bywają tez limity rachunku.
Ustawisz za mało: skończy się o 2 w nocy w jakiejś wsi kiedy samochód odmawia jazdy.

Nie skonczy, bo przeciez ustawiasz tyle, aby zawsze starczylo :-)

No dobra, mozesz wygadac na bzdury, np nie odbierajac polaczen w Turcji, czy moze Ci bylejaki program limit nabic, a dwa dni pozniej auto sie zepsuje :-)

U mnie: jest niewielka szansa że w tej wsi jest Żabka 24/h czy inny Społem żeby utrzymać prawidlowy poziom stężenia krwi w alkocholu wsród mas pracujących.

A samochod zlosliwie zepsuje ci sie 10 km od najblizszej wsi.
I juz po dwoch godzinach spaceru sie okaze, ze zabka owszem jest, ale godzine temu zamkneli.

Oczywiscie w portfelu mozesz miec zdrapke na wszelki wypadek ... ktora np ukradli razem z portfelem :-)
Albo nie ukradli, ale zuzyles dwa temu aby pilnie uzupelnic zuzyte ponadplanowo konto, przez wlasna niefrasobliwosc tudziez bylejakie programy :-)

[...]

One tez maja troche inne wytyczne. Np chwala sobie przewidywalne wplywy.
A dla Ciebie bez roznicy, bo przeciez z komorki nie zrezygnujesz i komus placic bedziesz  :-)

J.

Data: 2016-08-02 13:07:38
Autor: Sebastian Biały
Abonament czy prepaid
On 2016-08-02 12:18, J.F. wrote:
Ustawisz za mało: skończy się o 2 w nocy w jakiejś wsi kiedy samochód
odmawia jazdy.
Nie skonczy, bo przeciez ustawiasz tyle, aby zawsze starczylo :-)

Mialem niedawno miesiąc bez wykonania choć jednej rozmowy wychodzącej. Jakoś ludziew kółko cos ode mnie chcą :D. Nie, nie da się przewidzieć bo jakiś czas później zrobiłem ze 40 telefonów w jeden dzień szukając kwater.

[...]

To jest wielka szansa że nie nabije telefonu. Dlatego mam druga kartę prepaid wsadzoną jako lejek do neta :D Problem solved. Tak, wiem że abonamentam tez tak mozna, ale jak widac dla częsci grupy wsadzienie drugiej karty prepaid mogło by się okazać mocno obciachowe i "tylko pedały ...".

I juz po dwoch godzinach spaceru sie okaze, ze zabka owszem jest, ale
godzine temu zamkneli.

Na wsi? Panie, tam alkochol potrzebny jest non-stop :D. Dokładnie takie zdarzenie mialo miejsce w kompletnym zadupiu na Podlasiu jakiś rok temu. 2-ga w nocy a wiejski sklep pracuje. I nawet ktoś coś kupował, szklanego oczywiście. Ten kraj jednak jest bardzo wygodny do życia.

Albo nie ukradli

Oj tam, wymyślasz już.

[...]

Większośc "bisnesmenuf" uważa klienta abonamentowego za najlepszego do planowania strategii i rozwoju. Tylko że w przypadku gsm problem jest w tym że płacisz za coś nad czym masz niewielką kontrolę bo współczesne telefony są miliony razy bardziej podatne na złodziejstwo informatyczne bez ingerencji właściciela. I myślę że telekomy nie tylko mają to jako punkt z zyskami, ale i spejalnie mają w dupie krytyczne aktualizacje zaś model security update androida jest gówno wart nie bez powodu. Tak wiem, to już teoria spiskowa. Ale okiem informatyka trudno wyjaśnić dlaczego *oczywiste* rozwiązania techniczne nie istnieją.

Data: 2016-08-02 17:37:32
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
On 2016-08-02 12:18, J.F. wrote:
[...]

Skoro nie boisz sie wykonac 40 telefonow, to i limit mozesz ustawic na 80 :-)

[...]

No bo oni nie zakladaja jakis obciachowych limitow na abonament, zeby pozniej nie moc sie dodzwonic :-P

[...]

Az tak wsi nie znam ale ile flaszek moze byc w nocy potrzebne ?
A ksiadz z ambony nie grzmi ?

Albo nie ukradli
Oj tam, wymyślasz już.

Tak jak nieznany program moze ci dobic abo do limitu, tak samo moze zezrec ostatnia zdrapke z portfela :-)

[...]

W dobie niskich abonamentow no-limit oraz blokad roznego rodzaju - troche przesadzasz.

[...]

Wiekszosc chyba jednak istnieje, czy stracila racje bytu.

Ale sam jestem ciekaw, czy gdzies tam nie bylo targow, a przynajmniej argumentow na linii producent-operator, aby wiecej danych transmitowac :-)

J.

Data: 2016-08-02 15:37:24
Autor: Marek
Abonament czy prepaid
On Tue, 2 Aug 2016 12:18:58 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
czy moze Ci bylejaki program limit nabic,

Nie utrwalaj mitów.
To, że jakiś leming nie panuje nad swoim telefonem (nie umie wyłączyć roamingu danych lub mieć nad nim kontrolę) nie oznacza, że jest to jakiś znaczacy problem w skali milionów świadomych  użytkowników. Śmierć frajerom.

--
Marek

Data: 2016-08-02 20:37:39
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości
[...]

Obys kiedys zostal frajerem.

To jest problem w skali milionow uzytkownikow.
Na szczescie jak juz miliony dadza sie zlapac, to miliardy sa zabezpieczone :-)

J.

Data: 2016-07-31 20:54:34
Autor: Liwiusz
Abonament czy prepaid
choć oczywiście rozumiem problem z gatunku
samochód się psuje w srodku lasu, masz 1zł na telefonie a w

A ja nie rozumiem - żeby nie można było mieć na koncie środków umożliwiających dowolnie długie rozmowy do końca miesiąca. Jeśli ktoś do tego dopuszcza, to oczywiście jego problem, ale nie ma w tym żadnej winy prepaida.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-31 21:43:21
Autor: Sebastian Biały
Abonament czy prepaid
On 2016-07-31 20:54, Liwiusz wrote:
[...]

A ja znowu nie rozumiem dlaczego można miec numery stacjonarne za darmo ale nie da się na nie dodzwonić z telefonów komórkowych. To jakaś garniturowa niemożność.

Data: 2016-07-31 22:10:50
Autor: z
Abonament czy prepaid
[...]

Ale teraz jeśli będzie rejestracja to chyba taka zaleta przestaje istnieć?
Ja kto będzie. Mój młody na razie niczego tak głupiego nie wykręcił ale asekuracyjnie ma pepaida.
A po rejestracji?

Data: 2016-08-01 12:35:20
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:579e5b4b$0$663$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Trudno powiedziec - z jednej strony za zrealizowane uslugi nalezy zaplacic, z drugiej - umowa byla taka, ze przy zejsciu konta do zera uslugi nie beda realizowane. No i jesli operator o siebie zadba i zatrzyma naliczanie na 300zl a nie 30 tys, to pole do ugody otwarte :-)

Ale ... w abonamentach tez juz takie zabezpieczenia sa.

J.

Data: 2016-07-31 22:19:50
Autor: Czarek
Abonament czy prepaid

On 2016-07-26 09:25, Kris wrote:
[...]

W dawnych czasach, na tzw "starej platformie" (stan konta na wyświetlaczu) Simplus "pozwalał" nabić znacznie poniżej zera, nawet na kilkadziesiąt zł.

a jesli zejdziesz to nie Twój problem [1].

No i wyrzucali takie prepaidy (nierejestrowane ;) )kupione tylko do tego celu

Czarek

Abonament czy prepaid