Abonament czy prepaid

Data: 2016-07-26 09:56:26
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fccd6c60-8206-45c7-a2a8-d313c4b76fc0@googlegroups.com...
Bywały tu dyskusje na temat co się bardziej opłaca- abonament czy prepaid
Ja akurat od 16stu już lat na dwóch numerach korzystam z oferty abonamentowej
Wczoraj przedłużyłem córce umowę w T-Mobile ma jednym z tych numerów więc napisze jak wyszło
Za kwotę 49,99 zł miesięcznie są nielimitowane rozmowy do komórkowych, smsy i mmsy oraz 4GB miesięcznie internetu
Do tego telefon Huawei p8 lite za dopłatą 89zł
Więc wychodzi tak: (49,99*24)+89=1288zł
Telefon ten na dzisiaj mógłbym kopic za ok 800zł więc 1288-800=488
488zł/24= ok20zł
Więc te nielimitowane rozmowy do komórkowych, smsy i mmsy oraz 4GB miesięcznie internetu wychodzi za 20zł miesięcznie

30 zl za same uslugi  ? Plus to, co wydzwoni na stacjonarne.

W prepaidzie za podobną kasę chyba ciężko uzyskać tyle samo na dzisiaj.

Pytanie podstawowe - a ile z tego corka naprawde potrzebuje ?

https://virginmobile.pl/oferty/nowy-numer/bezlimitu
Jakby to samo, za 29zl/mc, i ze stacjonarnymi, i jeszcze FB za darmo.

A teraz jeszcze wakacyjna promocja - 10GB na mc kosztuje 9 zl.
Albo np kupujesz pakiet minut bez limitu + 3GB za 25zl, a sms nie wysylasz :-)
30 darmowych masz w pakiecie fremium, a w razie potrzeby mozesz 200 dokupic za 3 zl.

A telefon na ceneo od 739 zl, wiec wychodzi, ze przeplacasz o 50-100zl.

Ale i tak dobra oferta - od dawna  taka byla, czy demobil sie zastanowil czemu tak duzo klientow traci ?

J.

Data: 2016-07-26 01:33:20
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 09:56:29 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
30 zl za same uslugi  ?
Skąd 30zł tobie wyszło?
Plus to, co wydzwoni na stacjonarne.

Z ciekawości zerknełem w bilingi 2 tel zarejstrowanych na mnie- w ostatnich 12mcach na stacjonarne było wykonane 6 połączeń(6szt żona, córka 0szt)
Pytanie podstawowe - a ile z tego corka >naprawde potrzebuje ?
No właśnie wszystko- sporo dzwoni na komórki SMS też wysyła jak to małolata i net w telefonie. Do tej pory miała 0,5GB i czasami  zbrakło.
A telefon na ceneo od 739 zl,
"Z wysyłką od 755,00 zł";)

wiec wychodzi, ze przeplacasz o 50-100zl.
Nawet przyjmując że telefon można kupic za ok 600zł(ktoś niżej tak pisze)to wychodzi w granicach 25zł/mc za usługi. Pomijając że nie musze od razu całej kasy na tel wyładować tylko jest wliczony w comiesięczne opłaty

Ale i tak dobra oferta - od dawna  taka byla,
Poprzednie dwa lata też płaciłem 50zł jedyna różnica ze "no limit" był i na stacjonarne ale netu było mniej 0,5GB A i za 5zł miesięcznie dodatkowo była usługa "bezpieczne urządzenie"(2 razy się przydała) Teraz to kosztuje 15zł więc odpuściłem. >czy demobil sie > zastanowil czemu tak duzo >klientow traci ?
Biorąc pod uwagę że nie musze cyklicznie doładowywać, szukać promocyjnych ofert, jakiś zdrapek ze sprite itp. to nawet gdybym przez te 24miesiące faktycznie przepłacił 100zł to dla mnie warto. Polecenie zapłaty ustawiona samo z konta schodzi, na meila faktura co miesiąc żebym zerknął czy wszystko gra.
A i oczywiście tmobile przy przedłużaniu samo z siebie włączyło usługę "granie na czekanie" czy jakoś tak- kilka zł miesięcznie chcieli skroić ale wyłączyłem.

Data: 2016-07-26 12:22:27
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4af36a60-4a21-489b-98bf-8af8e33eb3c6@googlegroups.com...
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 09:56:29 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
30 zl za same uslugi  ?
Skąd 30zł tobie wyszło?

49.90 razem, w tym 20 zl rata za telefon - tak to nazwijmy. Zostaje 29.90 za rozmowy, sms i internet.

Plus to, co wydzwoni na stacjonarne.
Z ciekawości zerknełem w bilingi 2 tel zarejstrowanych na mnie- w ostatnich 12mcach na stacjonarne było wykonane 6 połączeń(6szt żona, córka 0szt)

Ze corka nie ma potrzeby dzwonic po stacjonarkach - to wierze, bo i po co.
Ale mnie sie czasem zdarza. Do lekarza, do sklepu, do urzedu ... i pare zl do rachunku dochodzi :-)

Pytanie podstawowe - a ile z tego corka naprawde potrzebuje ?
No właśnie wszystko- sporo dzwoni na komórki SMS też wysyła jak to małolata i net w telefonie. Do tej pory miała 0,5GB i czasami zbrakło.

Czyli powiedzmy ze 1GB by jej wystarczyl, a to zmienia postac rzeczy.

O, tu ciekawostka - 1GB za darmo - ale nie chce mi sie czytac szczegolow:
http://www.t-mobile.pl/pl/oferta_specjalna/internet-na-karte

Niestety - IMO, oferta demobilu jest calkowicie nieczytelna ... i chocby to jest powodem, aby tam telefonu nie wybierac.
Przynajmniej prepaid.

A telefon na ceneo od 739 zl,
"Z wysyłką od 755,00 zł";)

Nie mowie nie, choc czasem moze sie trafic odbior osobisty.

[...]

Otoz to, no i cena telefonu - to sie wszystko zmienia, raz lepiej, raz gorzej.
Ja sie przez lata w Erze czulem klientem niepożądanym - na nasze wspolne szczescie jakos tak bylo ze jak sie umowa konczyla, to im sie cos odwidywalo i oferte dostawalem przyzwoita.

czy demobil sie zastanowil czemu tak duzo klientow traci ?
Biorąc pod uwagę że nie musze cyklicznie doładowywać,

Musisz za to cyklicznie przelewac za faktury :-)

szukać promocyjnych ofert, jakiś zdrapek ze sprite itp. to nawet gdybym przez te 24miesiące faktycznie przepłacił 100zł to dla mnie warto.

Nie mowie nie.
Te zdrapki to niekoniecznie, ale kiedys mnie mnogosc roznych ofert tez zaczela meczyc - co chwila szukaj, jak tu dobrze wydac swoje pieniadze i nie przeplacic.
No ale przeciez nie trzeba, mozna sie z gory nastawic ze doladujemy jak zwykle i najwyzej bedziemy przeplacac, tak jak co miesiac w abonamencie :-)

Polecenie zapłaty ustawiona samo z konta schodzi, na meila faktura co miesiąc żebym zerknął czy wszystko gra.

Ok, ale PZ bywa platne w niektorych bankach.

A i oczywiście tmobile przy przedłużaniu samo z siebie włączyło usługę "granie na czekanie" czy jakoś tak- kilka zł miesięcznie chcieli skroić ale wyłączyłem.

Oni to akurat zawsze robia, na karte chyba tez.

J.

Data: 2016-07-26 03:46:35
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 12:22:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

49.90 razem, w tym 20 zl rata za telefon - >tak to nazwijmy. Zostaje  29.90 za rozmowy, >sms i internet.
Cena telefonu 750zł minus 89zł(płaciłem jednorazowo to "raty" wyniosą (750-89)/24=27zł
Ale mnie sie czasem zdarza. Do lekarza, do >sklepu, do urzedu ... i  pare zl do rachunku >dochodzi :-)
6zł miesięcznie mają dopłaty za nolimit do stacjonarnych
Czyli powiedzmy ze 1GB by jej wystarczyl, a to zmienia postac rzeczy.
No tez nie bardzo. Jak jej zbrakło to 0,5gb to dokupywałem pakiet 1gb i wtedy ledwo stykło. Teraz więcej schodzi bo córka coraz częściej poza domem i mniej korzysta z wifi a więcej z danych. Obstawiam że te 4GB będzie ok. Aczkolwiek zalogowałem się na konto Tmobile i tam pisze że w mojej ofercie 4-7gb za 0zł. Ale konsultant gadał o 4GB więc te 7GB raczej w cenie nie ma. Wieczorkiem się upewnię
[...]
Przez 16lat ze dwa razy na coś reklamacje składałem i po mojej myśli załatwiali. Jedyny minus to że standardowe oferty przedłuzeniowe o kant dupy rozbić i trzeba wypowiedzenie składać i czekać na kontakt z Sekcji utrzymania Klienta. Oni już przyzwoicie ofertują.
Musisz za to cyklicznie przelewac za >faktury :-)

Polecenie zapłaty od lat mam

No ale przeciez nie trzeba, mozna sie z gory nastawic ze doladujemy jak zwykle i najwyzej bedziemy przeplacac, tak jak co miesiac w abonamencie :-)
Więc niech już jest ten abonament;)
Oni to akurat zawsze robia, na karte chyba tez.
Najśmieszniejsze jest że już podczas rozmowy tel mówiłem żeby mi tego nie włączał to mówił że nie ma opcji- włączyć włącza ale podał kod jak to wyłączyć.

Data: 2016-07-26 13:20:57
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:86becaa0-9347-45c0-9180-09df57b79daa@googlegroups.com...
[...]

OK, zasugerowalem sie twoim postem,

Ale mnie sie czasem zdarza. Do lekarza, do >sklepu, do urzedu ... i pare zl do rachunku >dochodzi :-)
6zł miesięcznie mają dopłaty za nolimit do stacjonarnych

No ale to sie 144 zl usklada przez dwa lata :-)

[...]

Szczegolnie, jak sie przestanie ograniczac.

No i dobrze nam tu Pszemol przed laty wiescil - oplata jest za internet, reszta uslug gratis :-)

[...]

Chodzilo mi raczej o to, ze wchodzi nowa oferta, nowa koncepcja, i tam "sprzedajemy jedynie wysokie abonamenty", reszta niech sp*, chocby do taktaka.
No i tak sie to jakos trzymalo pare miesiecy, a potem sie pojawia inna oferta, dobrze mi pasujaca, a mnie sie akurat umowa konczy i trzeba przedluzac.

No ale przeciez nie trzeba, mozna sie z gory nastawic ze doladujemy
jak zwykle i najwyzej bedziemy przeplacac, tak jak co miesiac w
abonamencie :-)
Więc niech już jest ten abonament;)

Tak to ostatnio wychodzi - niby prepaid, a oferta no-limit na miesiac.
Ale problemu nie ma, co pewien czas sie doladuje - z internetu, z banku, z bankomatu ...

Za to np wiesz, ze nie przyjdzie ci rachunek na 1000 zl :-)

Oni to akurat zawsze robia, na karte chyba tez.
Najśmieszniejsze jest że już podczas rozmowy tel mówiłem żeby mi tego nie włączał to mówił że nie ma opcji- włączyć włącza ale podał kod jak to wyłączyć.

Taki regulamin promocji. Opcja obowiazkowa :-)
Wylaczyc trzeba samemu.

J.

Data: 2016-07-26 04:47:05
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 13:21:33 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
OK, zasugerowalem sie twoim postem,
W którym od początku pisałem o ok 20zł miesięcznie za usługi
No ale to sie 144 zl usklada przez dwa lata :-)
Jak ktoś potrzebuje nolimit-. Jak dzwoni sporadycznie to pojedynczo zataryfikują i pewnie grosze wyjdzie.
Szczegolnie, jak sie przestanie ograniczac.
A tak pewnie będzie
No i dobrze nam tu Pszemol przed laty wiescil - oplata jest za
A taka ciekawostka- Mamie kupiłem nju z reachunkiem- 20zł nolimit na komórki. Miesiąc w miesiąc ponad 3000min Mama wykorzystuje;)

Ale problemu nie ma, co pewien czas sie doladuje - z internetu, z banku, z bankomatu ...
Z nakrętki sprite;)

Za to np wiesz, ze nie przyjdzie ci rachunek na 1000 zl :-)

Przez 16 lat przychodziło tyle ile umówiłem.
Raz tylko jakieś SMSy że niby w konkursie "era milionera" udział brałem i chcieli cos koło 100zł jeśli dobrze pamiętam za to.
Wymiana meili i po 2-3 tyg przeprosili i w ramach przeprosin z 1miesięcznego abonamentu zrezygnowali.
Taki regulamin promocji. Opcja obowiazkowa :-)
Wylaczyc trzeba samemu.
No i trudno
Aha- umowa i załączniki które kurier przyniósł to ładnych kilkadziesiąt stron drobnym druczkiem. Gdybym to przy kurierze czytał to już innych przesyłek tego dnia by nie doręczył;)

Data: 2016-07-26 16:00:27
Autor: re
Abonament czy prepaid

Użytkownik "Kris"

[...]

-- -
A ja ostatnio zaalarmowany brakiem środków stwierdziłem, że kiedyś nie rozłączyłem się.

Data: 2016-07-26 13:50:21
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 13:20, J.F. pisze:
Za to np wiesz, ze nie przyjdzie ci rachunek na 1000 zl :-)

I to był dla mnie argument za telefonem na kartę.
Ale...
jak będą rejestrowane to oszuści typu pobieraczek będą mogli właściciela ścigać komornikiem. Znają jego dane i kropka.

Dlatego już nie ma dla mnie argumentów za "taktakiem" ;-)

PS. Jest jeszcze druga strona medalu.
Abonament nie zdrożeje.
Wiem. to nie wyobrażalne że usługi drożeją ale się zdarza.

Data: 2016-07-26 16:09:09
Autor: re
Abonament czy prepaid

Użytkownik "z"

[...]

Nie mogą ponieważ nie podpisali umowy z właścicielem urządzenia mobilnego i najpierw muszą znaleźć sprawcę.

Data: 2016-07-26 18:06:10
Autor: z
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 16:09, re pisze:
Nie mogą ponieważ nie podpisali umowy z właścicielem urządzenia
mobilnego i najpierw muszą znaleźć sprawcę.

Nie jestem prawnikiem ale wysłanie smsa uważa się przecież za podpisanie umowy na warunkach drobnym druczkiem nasmarkanych na końcu jakiejś strony fufufu.
Delikwent się zgodził na warunki, nie płaci (nie ma środków na koncie) Sąd w postępowaniu uproszczonym z automatu pobiera od operatora dane a komornik robi swoje.

Czy to jest niemożliwy scenariusz? Przecież mamy wolny rynek ;-) i wszelakiej maści oszuści panoszą się w najlepsze wykorzystując prawo.

Data: 2016-07-26 18:20:21
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57978a74$0$656$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

IMO - mozliwy.
Tylko, ze na razie, to chyba sad z automatu odrzuci wniosek, bo brak danych pozwanego :-)

J.

Data: 2016-07-26 18:01:49
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
[...]

No, tak latwo nie znaja. Chyba, ze od operatora dostana. Ale to nie pobieraczek, tylko jakies horoskopy, co sie z operatorem dziela.

Dlatego już nie ma dla mnie argumentów za "taktakiem" ;-)

Ale to samo grozi w abonamencie, wiec tu roznicy nie ma, ale gdzie indziej jest.

PS. Jest jeszcze druga strona medalu.
Abonament nie zdrożeje.
Wiem. to nie wyobrażalne że usługi drożeją ale się zdarza.

Zdarza sie. Choc nie w telefonach przez ostatnie 20 lat.

Ale ja to wszystko p*, to i abonament moze podrozec :-)

J.

Data: 2016-08-03 15:38:17
Autor: W
Abonament czy prepaid
Kris wystukał, co następuje:

takie moje 3grosze

[...]

Kwestia tego, czy ktoś potrzebuje telefon i czy operator oferuje akurat taki  jaki chcemy (ja tam wybieram to czego potrzebuje i dopiero dobieram oferte, teraz na przykład padło na OnePlus3 [chociaż rozważałem Xiaomi i ZUK] a tego u operatora nie dostanę... i kwestia 'jednorazowości' też nie jest problematyczna)

[...]

Jak zawsze - kwestia potrzeb. Ja po kilku latach w Play przeszedłem do Viking mobile (w sumie wychodzi na to samo to bo MVNO) i... płacę średnio tyle samo ale środki zostająna koncie: wcześniej taryfa lubię to i średnio około 25pln, teraz w VM wybrałem sobie daładowania za 19pln gdzie mam nielimitowane sms do wszystkich + nielimitowane rozmowy w play - pozostałe wszystko płatne i w sumie... w miesiącu zużywam z tego może 1pln - pozostałe sobie siedzi i grzecznie wykorzystuję na rozmowy w roamingu albo pakiety data tam czy u nas - niby trochę 'skarbonkowanie', ale gdzie indziej te 19pln jest 'zjadane' na rzecz pakietu a tu nie.

> [...]
przedłużaniu samo z siebie włączyło usługę "granie na czekanie" czy
jakoś tak- kilka zł miesięcznie chcieli skroić ale wyłączyłem.

Mnie bardzo podoba się rozwiązanie z MV właśnie - mam prepaid i nie ma strachu, że nagle przyjdzie większy rachunek bo akurat coś się postanowiło aktywować jak byłem w dalekiej puszczy i liczyło 1MB za 10pln a, że mam podpiętą kartę do konta, to jak braknie środków to po prostu wstukuję krótki kod albo wysyłam darmowego sms i po chwili mogę dzwonić dalej. IMHO jedno z wygodniejszych rozwiązań bez problematycznej (dla mnie!!!) niepewności abonamentu (na przykład teraz po aktualizacji telefon z androidem przy trochę słabszym zasięgi wifi ale dobrym zasięgu 3G/LTE stwierdza, że będzie używać pakietu danych (dziękuję ci o głupie google za uszczęśliwianie na siłe - jest założone zgłoszenie na bugtrackerze androida ale... tak ktos zaplanował i już)

w.

Data: 2016-07-26 09:59:15
Autor: Chris
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-26 o 09:56, J.F. pisze:

A telefon na ceneo od 739 zl, wiec wychodzi, ze przeplacasz o 50-100zl.

Za P8 Lite dałem 600 zł (kupowałem dla żony), nowa sztuka, ktoś sprzedawał właśnie pobrany z T-Mobile.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-07-26 10:17:08
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości
W dniu 2016-07-26 o 09:56, J.F. pisze:
A telefon na ceneo od 739 zl, wiec wychodzi, ze przeplacasz o 50-100zl.
Za P8 Lite dałem 600 zł (kupowałem dla żony), nowa sztuka, ktoś sprzedawał właśnie pobrany z T-Mobile.

To nazwijmy "unikalna okazja", choc wcale nie taka unikalna.
Aby to bylo mozliwe, to ktos musi brac te abonamenty :-)

Swoja droga ... chyba na tym stracil.
Potrzebowal kredytu, czy tylu minut i GB sie w demobilu nie dostanie za 30 zl bez telefonu ?

Tak co pewien czas sprawdzam ten rynek pod swoim malo wymagajacym katem i od paru lat oferty abonamentowe sa raczej niekorzystne.
Choc bywaja dobre.
Niedawno znajoma szukala, sobie telefon upatrzyla, a tu jak w kalejdoskopie - dzis dobra promocja w Plusie, ale do jutra, za trzy dni pojawia sie Orange, ale telefony wyszly, w za tydzien wraca do plusa - jeszcze lepsza ... no zwariowac mozna.

A w dodatku coraz trudniej wyczytac co i za ile - wiec efekt taki, ze sie trzymam tego co mam :-)

J.

Data: 2016-07-26 05:20:00
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu wtorek, 26 lipca 2016 10:17:11 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Swoja droga ... chyba na tym stracil.
Niekoniecznie. Też kwestia jaki abonament wysoki brał
Potrzebowal kredytu, czy tylu minut i GB sie w >demobilu nie dostanie za 30 zl bez telefonu ?

W mojej opcji to by było tak:
(24*49,99)+89zł=1289 zapłaci w czasie umowy
1200-600(tel)=689
689/24=28
Więc miesięcznie 28zł za usługi(tragedii nie ma) no i ma 600zł w łapie.

Abonament czy prepaid