Abonament czy prepaid

Data: 2016-07-27 06:20:18
Autor: Dominik Ałaszewski
Abonament czy prepaid
Dnia 26.07.2016 Kris <kszysztofc@gmail.com> napisał/a:
Bywały tu dyskusje na temat co się bardziej opłaca- abonament czy prepaid

Bywały. I konkluzje były dwie: a) zależy, co kto potrzebuje
[tj. profil korzystania plus dywagacje filozoficzne,
co kto uważa np. za "wolność". BTW prepaidy też mają
autoaktywację pakietów i automatyczne doładowania
z konta bankowego]

b) abo opłaca się tylko wtedy, kiedy bierzemy telefon
(i to też nie zawsze)

Więc te nielimitowane rozmowy do komórkowych, smsy i mmsy oraz 4GB miesięcznie internetu wychodzi za 20zł miesięcznie
W prepaidzie za podobną kasę chyba ciężko uzyskać tyle samo na dzisiaj.

No i gitara, zrobiłeś nie najgorszy interes. Ale nie uogólniaj.

Ja w prepaid płacę 3,57/mies za nolimit w sieci, 1GB netu i 37 minut poza sieć (jedno i drugie kumuluje się). Znajdziesz mi porównywalne abo? Migiem lecę się przenieść :-)

I niedawno operator uszczęśliwił mnie dodatkowo 10 GB
oraz 1725 minutami poza sieć (w przeliczeniu), żeby mi
nawet myśl taka w głowie nie postała ;-)

Data: 2016-07-27 00:07:45
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu środa, 27 lipca 2016 08:20:20 UTC+2 użytkownik Dominik Ałaszewski napisał:
a) zależy, co kto potrzebuje
a no własnie
No i gitara, zrobiłeś nie najgorszy interes.
żadnego interesu nie zrobiłem. Przedłużyłem umowę w opcji wh\g mnie dla mnie opłacalnej.
Ale nie uogólniaj.
A w którym miejscu uogólniam? Przecież nie napoisałem że to np. najlepsza opcja na rynku. Podałem po prostu parametry jednej z ofert.

Ja w prepaid płacę 3,57/mies za nolimit w sieci, 1GB netu i 37 minut poza sieć (jedno i drugie kumuluje się). Znajdziesz mi porównywalne abo?
Każdemu wg potrzeb. Jeśli dzwonisz w ramach sieci to ok, jeśli gadasz dużo do różnych sieci to znajdziesz lepsza ofertę pewnie.
Nie ma czegoś takiego jak "najlepsza oferta na rynku" Każdy ma inne potrzeby
Tu piszemy o nolimitach w granicach 30zł- operatorzy mają i takie oferty gdzie abonament to grubo ponad 100zł. I tez coniektórym się opłaca

Data: 2016-07-27 11:42:09
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup
W dniu środa, 27 lipca 2016 08:20:20 UTC+2 użytkownik Dominik Ałaszewski
[...]
Tu piszemy o nolimitach w granicach 30zł- operatorzy mają i takie oferty gdzie abonament to grubo ponad 100zł. I tez coniektórym się opłaca

Oplaca jak oplaca - moze cena upragnionego telefonu faktycznie dobra, a moze tylko nie bardzo ich stac na zakup za gotowke.
A moze liczyc nie umieja, a marketing sprytnie to wykorzystal.

Albo np czesto podrozuja i doceniaja dodatkowe skladniki oferty - np roaming za darmo.

J.

Data: 2016-07-27 03:05:11
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu środa, 27 lipca 2016 11:42:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Oplaca jak oplaca
Skoro biora to im odpowiada
 - moze cena upragnionego telefonu faktycznie dobra,
a moze tylko nie bardzo ich stac na zakup za gotowke.
Widzisz jak ładnie Sam znalazłeś kilka powodów dla których coniektórzy takie abo biorą. A powodów może być więcej pewnie.
A moze liczyc nie umieja, a marketing sprytnie to wykorzystal.
To też nie można pominąć
Albo np czesto podrozuja i doceniaja dodatkowe skladniki oferty - np roaming za darmo.
Kolejny powód
Każdemu wg potrzeb

Data: 2016-07-27 12:43:14
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:80964d14-219e-48bf-82a4-8380dd8946bc@googlegroups.com...
W dniu środa, 27 lipca 2016 11:42:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Oplaca jak oplaca
Skoro biora to im odpowiada

O ile biora, a nie tylko "jest w ofercie" :)

A moze zadzwonil sprytny sprzedawczyk, zaproponowal "nowy tanszy abonament", klient jest zadowolony, bo placi 100zl zamiast 120, a nie wie, ze moglby placic 30 :)

A strony naszych operatorow takie, jakby sie chcieli pozbyc klientow. Albo zmusic ich do "skontaktuj sie ze sprzedawca", a on juz namowi do najlepszego abonamentu :-)

J.

Data: 2016-07-27 03:54:03
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
W dniu środa, 27 lipca 2016 12:43:18 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

O ile biora, a nie tylko "jest w ofercie" :)
Biorą, biora. Uwierz mi.
Po sąsiedzku od lat mam salon operatora komórkowego i z osobami to prowadzącymi się zakumplowałem.
A zresztą choćby na telepolis na forum wejdź tam są watki odnośnie abonamentów. Sporo osób tam pisze ze przedłużają umowy z abo w granicach 100zł. Też to dla mnie dziwne ale widocznie im pasuje.
A moze zadzwonil sprytny sprzedawczyk, >zaproponowal "nowy tanszy abonament", klient >jest zadowolony, bo placi 100zl zamiast 120, a >nie  wie, ze moglby placic 30 :)
Takie przypadki tez pewnie sa ale sporo ludzi jednak świadomie decyzje podejmuje

A strony naszych operatorow takie, jakby sie chcieli pozbyc klientow. Albo zmusic ich do "skontaktuj sie ze sprzedawca", a on juz namowi do najlepszego abonamentu :-)
Na Orange jak oferte abo komórkowego sprawdzałem to miałem podobne wrażenie

Data: 2016-07-27 15:22:02
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
[...]

Do mnie pare lat temu dzwonia "zauwazylismy, ze zdarza sie panu przekroczyc abonament, to proponujemy nowy, lepszy, z wieksza iloscia darmowych minut, i juz nigdy nie bedzie musial pan doplacac do rachunku".

Spryciarze,  ja czasem przekraczam, a teraz juz nie bede musial doplacac, bo stale bede placil wiecej :-)
Bo to, ze minut nie wygaduje, a doplaty sa z tytulu roamingu, to juz im odpuszczam - program mogl to olac :-)

Aczkolwiek niektorzy klienci mogli na tym faktycznie zaoszczedzic.

J.

Data: 2016-07-27 04:06:27
Autor: Kris
Abonament czy prepaid
[...]

Niech chce mi się sprawdzać ale podejrzewam ze w tych abonamentach za ponad 100zl to usługi sa do 50zł tak a reszta to koszt telefonu
To by tak wychodziło bo w tmobile najdroższy abonament bez telefonu to 29zł, w orange i plusie w granicach 80zł

Data: 2016-07-27 13:12:39
Autor: WAM
Abonament czy prepaid
On Wed, 27 Jul 2016 11:42:09 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Albo np czesto podrozuja i doceniaja dodatkowe skladniki oferty - np roaming za darmo.
A propos roamingu je sli nie ma sie go za darmo - w abonamentowym
tmobile widzialem natenczas wyzsze ceny roamingu (poza EU) niz w
prepaid playa.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2016-07-27 11:50:32
Autor: J.F.
Abonament czy prepaid
Użytkownik "DominikAłaszewski"  napisał w wiadomości
[...]

Maja ? Mbank kojarze, ale on juz nie ma telefonii.

Z tymi pakietami tez roznie bywa, czasem maja, czasem nie maja przedluzenia, albo te co chcesz, to nie maja, a te co nie chcesz, to sie przedluzaja :-)

Ja w prepaid płacę 3,57/mies za nolimit w sieci, 1GB netu
i 37 minut poza sieć (jedno i drugie kumuluje się).
Znajdziesz mi porównywalne abo?
Migiem lecę się przenieść :-)

Znakomita oferta - a co to ?

Tylko niestety - samo w "w sieci" mi nie wystarczy, szczegolnie jesli to jakas malutka siec.

I niedawno operator uszczęśliwił mnie dodatkowo 10 GB
oraz 1725 minutami poza sieć (w przeliczeniu), żeby mi
nawet myśl taka w głowie nie postała ;-)

za rejestracje ?

J.

Data: 2016-07-27 12:37:26
Autor: Poldek
Abonament czy prepaid
W dniu 2016-07-27 o 11:50, J.F. pisze:
[...]

Masz konto w banku z dostępem przez internet. Logujesz się do serwisu bankowego, wchodzisz w zakładkę "Usługi" lub podobną - zależnie od tego, jaki to bank. Wybierasz dalej "Doładowanie telefonu", potem wybierasz operatora z listy: Orange, Play, Plus, T-Mobile itd..., zaptaszkujesz, że ma być doładowanie cykliczne, wybierasz jaka ba myć kwota doładowania i jaki odstęp czasu pomiędzy kolejnymi doładowaniami. Zatwierdzasz, potwierdzasz i gotowe. Tak to mniej więcej działa, przynajmniej w tych nielicznych bankach, w których posiadam rachunki. W innych pewnie jest podobnie.

Data: 2016-07-27 13:23:02
Autor: WAM
Abonament czy prepaid
On Wed, 27 Jul 2016 11:50:32 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

BTW prepaidy też mają
autoaktywację pakietów i automatyczne doładowania
z konta bankowego]

Maja ? Mbank kojarze, ale on juz nie ma telefonii.
Przykład z BPH ale pewnie inni mają podobnie:
http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/bankowosc_elektroniczna/bankowosc_internetowa/doladowania_telefonu

WAM