Data: 2018-09-27 09:36:52 | |
Autor: Dominik Ałaszewski | |
Abonament na wyposażenie samochodu | |
https://spidersweb.pl/autoblog/mercedes-oplaty-za-wyposazenie-abonament/
Pokrótce: producentom samochodów żal tyłek ściska, że za samochód płaci się raz, a np. w przypadku softu bardzo popularny jest model abonamentowy. Więc sondują grunt, czy klienci łyknęliby abonament za wyposażenie dodatkowe. Nie chodzi tylko o usługi typu assistance czy mapy, lecz o możliwość korzystania z takich rzeczy jak podgrzewane siedzenia: 'Asked whether pay-as-you-go subscriptions for in-car features would be limited to software-based services such as Spotify music streaming or whether it might include physical elements of the car such as heated seats, Ehmann told reporters "I would say that it could be both".' https://www.drive.com.au/motor-news/mercedes-benz-to-charge-for-in-car-services-119592 -- Dominik Ałaszewski (via raspbianowy slrn) "W życiu piękne są tylko chwile..." (Ryszard Riedel) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Pisząc na priv zmień domenę na gmail. |
|
Data: 2018-09-27 03:21:22 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Abonament na wyposażenie samochodu | |
-- Nie chodzi tylko o usługi typu assistance czy mapy, lecz o możliwość korzystania z takich rzeczy jak podgrzewane siedzenia
spotify czy inne uslugi online jak najbardziej ale wyobrazmy sobie podgrzewane siedzenia ktore ten facio wspomnial: zakladane musza byc w fabryce czyli producent pakuje to do kazdego auta i potem co ktorys klient byc moze z tego skorzysta ... no benc i Nobel sie panu nalezy :-) chlopaczkowie usilnie promuja in-car services ale kiepsko im to idzie, raczej pierwsze co trzeba zrobic po wyjezdzie z salonu to odciac smycz :-) a to juz smierdzi rasizmem na kilometr ide o zaklad ze w czarnych dzielnicach w USA mietek nie pozwoli zaparkowac a tym bardziej wysiasc :-) https://uk.news.yahoo.com/future-mercedes-cars-crime-data-110002594.html |
|
Data: 2018-09-27 21:17:08 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Abonament na wyposażenie samochodu | |
W dniu 27.09.2018 o 12:21, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
zakladane musza byc w fabryce czyli producent pakuje to do kazdego auta i potem co ktorys klient byc moze z tego skorzysta ... no benc i Nobel sie panu nalezy:-) Może nie każdy skorzysta. Ale ja odwiedzam różne zakłady produkcyjne i jednym z większych kosztów produkcji, jest potrzeba przezbrajania linii produkcyjnych ze względu na to że klient nie chciał standardu. Wpychanie do każdego auta podgrzewanych foteli wydaje Ci się śmieszne, ale w elektronice to powszechnie przyjęty standard aby właśnie ograniczać koszty produkcji. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2018-09-27 22:36:26 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Abonament na wyposażenie samochodu | |
-- Wpychanie do każdego auta podgrzewanych foteli wydaje Ci się śmieszne, ale w elektronice to powszechnie przyjęty standard aby właśnie ograniczać koszty produkcji.
mylisz pojecia, co innego pociagniecie wiazki np do 12v w bagazniku gdzie ogarniety user zdejmie zaslepke i sam zalozy sobie gniazdko kupione na allegro a co innego wsadzenie kompletnego modulu tzn mata grzewcza, przewody, sterowanie na desce itp przyklad jest z dupy i tyle |
|
Data: 2018-09-28 18:21:44 | |
Autor: z | |
Abonament na wyposażenie samochodu | |
W dniu 2018-09-27 o 21:17, Mateusz Bogusz pisze:
Wpychanie do każdego auta podgrzewanych foteli wydaje Ci się śmieszne, ale w elektronice to powszechnie przyjęty standard aby właśnie ograniczać koszty produkcji. W elektronice to co innego. Wyobrażasz sobie webasto na abonament? I tu powinny zadziałać instytucje unijne TFFFFUUUUU żeby ochronić swoich obywateli i konsumentów przed takmi praktykami. Przecież wożenie na darmo webasto (albo czegoś mniejszego) i produkowanie go w wiekszej ilości tylko z wygody producenta) to bardzo nieekologiczne jest ;-) z |
|
Data: 2018-09-27 11:52:22 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Abonament na wyposażenie samochodu | |
On 2018-09-27 11:36, Dominik Ałaszewski wrote:
Więc sondują grunt, czy klienci łyknęliby abonament Prosze pana, ja tutaj nic nie poradze - powiedzial mechanik wycierajac rece w szmate - po prostu nie zaplacil pan abonamentu za odpalanie. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2018-09-27 14:51:30 | |
Autor: J.F. | |
Abonament na wyposażenie samochodu | |
Użytkownik "DominikAłaszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:poi8bk$72f$1@news.vectranet.pl...
https://spidersweb.pl/autoblog/mercedes-oplaty-za-wyposazenie-abonament/ O ile sie orientuje, to np na hardware IBM bywalo podobnie. Mowimy o duzych komputerach, nie pecetach. Poza tym wszystko kwestia ceny - beda za to chcieli rocznie 10% ceny zakupu czy 20%. Bo raczej watpie czy 5% :-) Więc sondują grunt, czy klienci łyknęliby abonament 'Asked whether pay-as-you-go subscriptions for in-car https://www.drive.com.au/motor-news/mercedes-benz-to-charge-for-in-car-services-119592 Moze to byc urok produkcji seryjnej - np grzalka kosztuje tak malo, ze nie oplaca sie robic foteli w dwoch rodzajach. Ale z klienta trzeba sciagnac. I moze to jest dobry kierunek - potrzebujesz, to w 5 minut mozesz miec :-) Ciekawe jaki ma byc ten abonament ... roczny, miesieczny :-) Dodaj do tego, ze takie gadzety sie czaem psuja, a tu klient placi i wymaga - ma dzialac. A nie - naprawa 5 tys zl .. J. |
|
Data: 2018-09-27 16:56:45 | |
Autor: Dominik Ałaszewski | |
Abonament na wyposażenie samochodu | |
Dnia 27.09.2018 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
O ile sie orientuje, to np na hardware IBM bywalo podobnie. W sensie serwerach? (swoją drogą, IBM jeszcze jakieś robi poza Powerami?). I jak to było- zapłać abonament, to ci włączymy normalnie wyłączone rdzenie, czy jak? Dodaj do tego, ze takie gadzety sie czaem psuja, a tu klient placi i wymaga - ma dzialac. Naprawa będzie 5 kzł, bo nieautoryzowany serwis nie przestawi nic w sofcie. Będzie trzeba wgrywać piraty, jak to w przypadku pewnych ciągników już jest :-) Pojawią się ogłoszenia: Mercedes prosto z Niemiec, odblokowana możliwość korzystania z ogrzewanych siedzeń i radia bez abonamentu :-) -- Dominik Ałaszewski (via raspbianowy slrn) "W życiu piękne są tylko chwile..." (Ryszard Riedel) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Pisząc na priv zmień domenę na gmail. |
|
Data: 2018-09-28 10:35:11 | |
Autor: J.F. | |
Abonament na wyposażenie samochodu | |
Użytkownik "DominikAłaszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:poj24d$e9u$2@news.vectranet.pl...
Dnia 27.09.2018 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a: O ile sie orientuje, to np na hardware IBM bywalo podobnie. W sensie serwerach? (swoją drogą, IBM jeszcze jakieś robi raczej stare mainframe. I jak to było- zapłać abonament, to ci Klient bierze komputer w leasing, placi miesieczny czynsz, a jak mu za wolno ... to sie okazuje, ze szybszy procesor, obecnie pewnie wiecej rdzeni, tam jest, ale zamowil wolniejszy, placil za wolniejszy, to pracowal jak wolniejszy. I wystarczy aneks do umowy i odblokowanie mozliwosci. Dodaj do tego, ze takie gadzety sie czaem psuja, a tu klient placi iNaprawa będzie 5 kzł, bo nieautoryzowany serwis nie przestawi Klient za naprawe (jak sie zepsuje) nie zaplaci, tylko przestanie abonament placic. I bedzie sie musial producent zastanowic - naprawiamy za darmo, czy sie nie oplaca. A dla klienta - moze i lepiej, bo przedluzona gwarancja. J. |
|
Data: 2018-09-28 10:04:33 | |
Autor: Dominik Ałaszewski | |
Abonament na wyposażenie samochodu | |
Dnia 28.09.2018 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
Klient bierze komputer w leasing, placi miesieczny czynsz, a jak mu za wolno ... to sie okazuje, ze szybszy procesor, obecnie pewnie wiecej rdzeni, tam jest, ale zamowil wolniejszy, placil za wolniejszy, to pracowal jak wolniejszy. A, to ciekawe. Dzięki za info. Klient za naprawe (jak sie zepsuje) nie zaplaci, tylko przestanie abonament placic. A, w tym sensie. To faktycznie, klientowi może się to opłacać. Wszystko zależy, jak będą skalkulowane ceny. -- Dominik Ałaszewski (via raspbianowy slrn) "W życiu piękne są tylko chwile..." (Ryszard Riedel) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Pisząc na priv zmień domenę na gmail. |
|
Data: 2018-09-28 11:51:32 | |
Autor: P.B. | |
Abonament na wyposażenie samochodu | |
Dnia Fri, 28 Sep 2018 10:35:11 +0200, J.F. napisał(a):
I jak to było- zapłać abonament, to ci W IBM nie wiem jak było, ale np. w drukarkach Xeroxa były maszyny o identycznym hardware, a różnych prędkościach drukowania: informacja była zaszyta w chipie na DC controlerze. Ta sama drukarka, po podmianie DC controlera drukowała zamiast 24, to 40 stron na minutę. W maszynach wielofunkcyjnych zrobili to jeszcze lepiej: kupowało się sprzęt w wersji podstawowej i licencje na funkcje dodatkowe: skanowanie sieciowe, skanowanie na email itp. Licencje przychodziły jako coś podobnego do karty SIM - wystarczyło ją wetknąć w gniazdo serwisowe i drukarka przepisywała sobie klucz licencyjny z chipa do płyty głównej. A w temacie grupy: Ford Focus MKIIFL - każdy ma lampki do oświetlenia na nogi kierowcy i pasażera - w wersji podstawowej bez żarówek :). Wystarczą dwie żarówki W5W i można zrobić upgrade do wyższej wersji wyposażenia :) -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2018-09-28 16:51:48 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Abonament na wyposażenie samochodu | |
On 2018-09-28 11:51, P.B. wrote:
W IBM nie wiem jak było, ale np. w drukarkach Xeroxa były maszyny o To sie nazywa "pay as you grow" i jest popularne wsrod producentow zaawansowanego sprzetu sieciowego. Np. moze byc przelacznik sieciowy 48 portow z domyslna licencja na 24. Koszt wyprodukowania jest relatywnie niewiele wiekszy, szczegolnie ze logistycznie upraszcza to produkcje, gdy masz zunifikowany produkt. Klient wowczas chetniej zdecyduje sie na taki przelacznik ktory daje mu opcje rozbudowy, bez wymiany urzadzenia na "wieksze", gdy normalnie byloby stac go budzetowo na mniejsze urzadzenie od konkurencji. Takze to sprytna metoda przyciagniecia klienta, a ten ma wygode ze nie musi niczego dokladac ani wymieniac - w sieciowce gdzie wszystko ma dzialac 24h jest to bezcenne. Albo z duzymi routerami czy firewallami - licencja moze pozwolic mu na sztucznie ograniczona wydajnosc np. do 10 czy 20Gbps, po dokupieniu licencji sie to odpowiednio zwielokrotnia. Normalnie klient byc moze wybralby slabszy produkt od konkurencji, tu j/w - zmiesci sie w przewidzianym budzecie, a potem dokupi licencje w razie potrzeby. Producentowi to wzglednie powiewa, jesli dla niego koszt wyprodukowania urzadzenia posiadajacego pewne parametry ekstra nie jest krytycznie wysoki i zarobi wystarczajaco juz przy wyborze przez klienta opcji 'bieda'. -- memento lorem ipsum |
|