Abonament - sprawy techniczne

Data: 2012-02-20 11:18:02
Autor: Bydlę
Abonament - sprawy techniczne
On 2012-02-17 20:49:38 +0100, Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> said:

System naziemnej TV cyfrowej, który u nas wchodzi w życie ma techniczne możliwości kodowania?
Pytam w kontekście słabej ściągalności abonamentu.

A potrafisz sensownie wyjaśnić dlaczego wydaje ci się, że coroczny podatek od posiadania urządzenia ma jakikolwiek sens?
(tak, bierzemy pod uwagę reklamy)

--
Bydlę

Data: 2012-02-20 11:49:39
Autor: SW3
Dnia 20-02-2012 o 11:18:02 Bydlę <pan.bydle@gmail.com> napisał(a):

że coroczny podatek od posiadania urządzenia ma jakikolwiek sens?

Dzięki zakodowaniu TVP, podatek od telewizora można by zastąpić normalną  opłatą za odbiór kanałów. I dlatego tak nie będzie.

--
SW3
-- --

Data: 2012-02-20 14:08:36
Autor: Bydlę
On 2012-02-20 11:49:39 +0100, SW3 <sw3.spam.stop@poczta.fm> said:

Dnia 20-02-2012 o 11:18:02 Bydlę <pan.bydle@gmail.com> napisał(a):

że coroczny podatek od posiadania urządzenia ma jakikolwiek sens?

Dzięki zakodowaniu TVP, podatek od telewizora można by zastąpić

A potrafisz uzasadnić konieczność istnienia podatku od urządzenia, czy płacenia za reklamy?

--
Bydlę

Data: 2012-02-20 14:43:57
Autor: SW3
Dnia 20-02-2012 o 14:08:36 Bydlę <pan.bydle@gmail.com> napisał(a):

A potrafisz uzasadnić konieczność istnienia podatku od urządzenia, czy  płacenia za reklamy?

Czy ja gdzieś pisałem o takiej konieczności?
Wątkotwórca (o ile dobrze zrozumiałem) też nic takiego nie pisał..

Dla jasności: Uważam, że podatek od telewizora powinien zostać  zlikwidowany a TVP jak normalna firma powinna się utrzymywać z reklam lub  opłat abonamentowych od tych, którzy zechcą dobrowolnie zapłacić za jej  ofertę.

--
SW3
-- --

Data: 2012-02-20 16:04:14
Autor: Bydlę
On 2012-02-20 14:43:57 +0100, SW3 <sw3.spam.stop@poczta.fm> said:

[...]

Tak, pozwól, że cię zacytuję:

On 2012-02-20 11:49:39 +0100, SW3 <sw3.spam.stop@poczta.fm> said:

Dzięki zakodowaniu TVP, podatek od telewizora można by zastąpić
                         ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Nawet podkreśliłem. :-)

Wątkotwórca (o ile dobrze zrozumiałem) też nic takiego nie pisał .

Pozwól, że zacytuję:

On 2012-02-17 20:49:38 +0100, Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> said:

Pytam w kontekście słabej ściągalności abonamentu.
Jeżeli można by kodować to dlaczego nie wprowadzono tego? Ten kto do tej pory płaci to nadal by płacił.
A pewnie część z niepłacących jednak by chyba przeszła na Jasną Stronę Mocy. :-)

Skoro chce, by więcej osób płaciło podatek, to nie jest jego przeciwnikiem, a orędownikiem.

Dla jasności: Uważam, że podatek od telewizora powinien zostać
zlikwidowany a TVP jak normalna firma powinna się utrzymywać z rekla m

O, to mamy bardzo podobne poglądy na tę sprawę.
:-)

--
Bydlę

On 2012-02-20 11:49:39 +0100, SW3 <sw3.spam.stop@poczta.fm> said:

Dzięki zakodowaniu TVP, podatek od telewizora można by zastąpić
                         ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Nawet podkreśliłem. :-)

Skoro z propozycji zlikwidowania podatku (przekształcenia podatku w  dobrowolną opłatę) wynika popieranie jego istnienia...

On 2012-02-17 20:49:38 +0100, Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> said:

[...]

Widocznie troszczy się o TVP i chciałby dla niej jak najlepiej ;)
Ale nie widzę tu (możesz podkreślić?) poparcia dla podatku od posiadania.
Wydaje się oczywiste, że jeśli chce zakodować TVP, to po to, żeby można  było zlikwidować abonament w obecnej formie (podatku od odbiornika).  Chociaż faktycznie, niewykluczone, że rozważa to tylko jako dodatek do  obecnego systemu.

--
SW3
-- --

On 2012-02-20 11:49:39 +0100, SW3 <sw3.spam.stop@poczta.fm> said:

[...]

Tak - tak właśnie jest - po co _wprowadzać coś w zamian_ za twór, który winien być jak najszybciej zlikwidowany?
;>

On 2012-02-17 20:49:38 +0100, Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> said:

[...]

To powinien rozważyć likwidację przymusowych opłat dla bandy nierobów.
To pomogłoby - nie z wtorku na środę, ale ciągu paru lat mialibyśmy już z tego same korzyści.

Ale nie widzę tu (możesz podkreślić?) poparcia dla podatku od po siadania.

Zacytowałem przecież:
1. ściągalność abonamentu nie jest wszak protestem, a poparciem tej chorej idei.
2. "a pewnie część niepłacących jednak by chyba przeszła na Jasną Stronę Mocy" - nie pisz, proszę, że dla ciebie to walka z tym podatkiem...

Wydaje się oczywiste, że jeśli chce zakodować TVP, to po to, ż eby można
było zlikwidować abonament w obecnej formie

Napisał coś innego.
;>

Chociaż faktycznie, niewykluczone, że rozważa to tylko jako dodate k do
obecnego systemu.

System chory - trzeba leczyć.
:-)

--