Abonament za dostęp do serwisu internetowego

Data: 2013-11-28 11:26:48
Autor: Buster
Abonament za dostęp do serwisu internetowego
Witam.
Powiedzcie mi taką rzecz. Posiadam serwis internetowy, w którym za pewne funkcjonalności użytkownik uiszcza opłatę miesięczną (abonament). Zaznaczę, że projekt jest w fazie tworzenia. W jaki sposób dokumentować wpływy? Paragon? Faktura? Zastanawiam się jak to ugryźć. Wiadomo, że klient typu firma to faktura. A klient typy nie firma? Pomóżcie.

Data: 2013-11-28 20:34:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-11-28 20:26, Buster pisze:
[...]

A jak płaci? Przelewami? Do KPiR normalnie "utargi" wpisujesz wg wyciągów. W czym w ogóle jest problem?

--
Liwiusz

Data: 2013-11-28 13:54:36
Autor: Buster
W dniu czwartek, 28 listopada 2013 20:34:06 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
W dniu 2013-11-28 20:26, Buster pisze:

> Witam.

> Powiedzcie mi tak� rzecz. Posiadam serwis internetowy, w kt�rym za pewne funkcjonalno�ci u�ytkownik uiszcza op�at� miesi�czn� (abonament). Zaznacz�, �e projekt jest w fazie tworzenia. W jaki spos�b dokumentowa� wp�ywy? Paragon? Faktura? Zastanawiam si� jak to ugry��. Wiadomo, �e klient typu firma to faktura. A klient typy nie firma? Pom�cie.

A jak p�aci? Przelewami? Do KPiR normalnie "utargi" wpisujesz wg wyci�g�w. W czym w og�le jest problem?

-- Liwiusz

No tak. Płaci przelewem. W czym problem. Nasłuchałem się w tych wszystkich mediach o tych paragonach fiskalnych, karach itd itp. Dlatego pytam.. Chcę być pewny, że jak mój projekt wystartuje, to w razie czego US nie dopitoli się.

Data: 2013-11-28 23:54:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-11-28 22:54, Buster pisze:
[...]

Jak przekroczysz 20 000zł od prywatnych to musisz mieć kasę fiskalną, choć przelewów nabijać nie musisz.

--
Liwiusz

Data: 2013-11-29 01:55:04
Autor: hikikomorisan
On 28.11.2013 23:54, Liwiusz wrote:
W dniu 2013-11-28 22:54, Buster pisze:
W dniu czwartek, 28 listopada 2013 20:34:06 UTC+1 uĹźytkownik Liwiusz
napisał:
[...]

A moze moglby zrobic jakis automat i do kazdej platnosci wystawiac fakture (skoro jest vatowcem) - po zatwierdzeniu platnosci. Wszedzie na swiecie tak robia - nie pitola sie - receipt lub invoice jest czy chcesz czy nie ;)

Dla osoby prywatnej ZTCP to na FV wystarczy imie i nazwisko.

Wystawic, wyslac PDF-em, lub dac link do pobrania.

Wszystkie transakcje ofakturowane, nie ma nic do czego ktos by sie przyczepil.

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-starosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-11-29 11:38:08
Autor: Gotfryd Smolik news

napisał:
A jak p�aci? Przelewami? Do KPiR normalnie "utargi" wpisujesz wg
wyci�g�w. W czym w og�le jest problem?

No tak. Płaci przelewem.

  I to jest najważniejsze.
  Zarówno przy sprzedaży *wysyłkowej* (ważne!) towarów jak i przy
usługach, odpowiednio poz.36 i 37 tabelki w linku niżej.
"Odbiór osobisty" nie zwalnia (mimo zawarcia umowy "środkami
komunikacji" oraz przyjęcia zapłaty przelewem), taki dodatek
do narzekania na absurdologię (niżej).

  To jeszcze nie wszystko :)
  Te przelewy muszą być "powiązywalne" JEDNOZNACZNIE z konkretną
sprzedażą. Tako rzekł minister.
  Jeśli ktoś widział np. na allegro zastrzeżenie, że w przelewie ma
być numer transakcji, bo jak nie to sprzedawca zwraca pieniądze
i odstępuje od umowy, to wynika ono właśnie z tej konieczności.
  Sprawdzić w przepisie:

http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,2188,,,rozporzadzenie-ministra-finansow-z-dnia-29112012-r-w-sprawie.html

W czym problem. Nasłuchałem się w tych
wszystkich mediach o tych paragonach fiskalnych, karach itd itp.

  Tak, jeśli coś NIE JEST zwolnione z kasy rejestrującej.

Dlatego pytam. Chcę być pewny, że jak mój projekt wystartuje, to w
razie czego US nie dopitoli się.

Jak przekroczysz 20 000zł od prywatnych to musisz mieć kasę fiskalną,
choć przelewów nabijać nie musisz.

  No i tu jest (od lat) coś, czego nie rozumiem - mianowicie fakt,
że wypada się zgodzić z tym co napisałeś.
  Absurdalnie, jak ktoś ma 1 000 000 zł przychodu z "tabelki I", to
spokojnie może wyciągnąć 200 000 zł przychodu spoza tabelek (ale
z wyłączeniem par.4) i nie mieć kasy, bo mieści się w limicie
80%, ale jak ma 100% przychodu zwolnionego z rejestracji na kasie
z "tabelki II" to przy 30 000 przychodu rocznie musi mieć kasę,
choć może jej cały rok nie używać.

  Absurd w postaci szczytowej, Polska w pigułce.

A moze moglby zrobic jakis automat i do kazdej platnosci wystawiac fakture (skoro jest vatowcem)

  Ale faktura tylko w bardzo specyficznych przypadkach zwalnia
z obowiązku wystawienia paragonu fiskalnego.
  W omawianym przypadku to nic nie zmieni!

  Z grubsza biorąc, "zwolnienie fakturowe" to dwie kategorie:
- "zamieszkaniowe", czyli zakwaterowanie i wynajem (21, 24 i 25 w tabelce)
- "duże usługi", czyli takie, że podatnik mieści się w limicie 50 usług
  oraz 25 klientów rocznie (odpowiednio 25 i 10 dla rozpoczynających)

  W innym przypadku NIE MA ZNACZENIA, czy zostanie wystawiona f-ra czy nie!

  Jeśli sprzedaż jest zwolniona z rejestracji na kasie (a z opisu wychodzi,
że omawiana usługa się załapie), to równie dobrze można ją zaewidencjo-
nować dowolną metodą. Byleby wypełnić warunki zwolnienia.

[...]

  I to NIC NIE DA!

Wszystkie transakcje ofakturowane, nie ma nic do czego ktos by sie przyczepil.

  Kiedy ta faktura nie ma znaczenia *dla obowiązku kasowego* :D

  Obowiązkowe wystawianie f-r ma inną zaletę - pozwala uwolnić się od
rozstrzygania, czy konkretny nabywca jest podatnikiem (w tym podatnikiem
zwolnionym), albo jak kto woli, "prowadzi DG w rozumieniu ustawy",
bo w tym przypadku istnieje obowiązek wystawienia f-ry.
  Ale to nie ma nic do problemu zwolnienia z kasy rejestrującej przy
sprzedaży dla "fizycznych" :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-29 12:05:40
Autor: hikikomorisan
On 29.11.2013 11:38, Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

sprzedaĹźy dla "fizycznych" :D

co za glupota. w Polaczaeniu z koniecznoscia dodawania nazw na paragonach typu SZCZ.M.KR. :]

Data: 2013-12-05 09:47:17
Autor: cyklista
Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

[...]

i tu jest konkretne kolejne pytanie do tego "w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi),"

czy jak zrobię sobie swój punkt odbioru w innej firmie która nie ma statusu dostarczyciela (ale nie będzie to poczta ani kurier) to będzie to spełniało warunki czy jednak nie
np. zawrę umowę z kioskami ruchu i będę tam sam dowoził przesyłki albo oni będą odbierać i ze swoim towarem rozwozić po kioskach

-- -

Data: 2013-11-29 08:47:38
Autor: XJL
W dniu 28.11.2013 20:26, Buster pisze:
[...]

Zastanów się nad płatnościami SMS - co prawda tracisz sporo na prowizji, ale jeśli nie prowadzisz DG to możesz wszystko rozliczać na umowe o dzieło i nie musisz się przejmować płaceniem zusów itd.

Data: 2013-11-29 09:03:22
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 29.11.2013 08:47, XJL pisze:

Zastanów się nad płatnościami SMS - co prawda tracisz sporo na prowizji,
ale jeśli nie prowadzisz DG to możesz wszystko rozliczać na umowe o
dzieło i nie musisz się przejmować płaceniem zusów itd.

Co za brednie. Sposób przyjmowania zapłaty nie wpływa na rodzaj umowy.

Data: 2013-11-29 09:56:48
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

I te prowizje...
Jak czytam taką radę to od razu smierdzi mi usługodawcą sms premium...

--
Pozdrawia... Budzik
"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

Data: 2013-11-29 11:53:48
Autor: XJL
W dniu 29.11.2013 09:03, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie prowadze DG.

Prowadzę serwis, w którym użytkownicy mogą wykupywać usługi za pomocą SMS.

Posiadam podpisaną umowę zlecenie/dzieło z operatorem SMS.

Operator co miesiąc informuje mnie, ile użytkowników zakupiło u nich usługę, ja wystawiam rachunek na tą kwotę ('za doprowadzenie do sprzedaży').

Tak działają wszystkie serwisy płatności sms, takie jak CashBill, DotPay, JustPay, etc.

Oczywiście można też z nimi rozliczać się na podstawie faktur, ale to akurat mnie nie interesuje, wole nie prowadzić DG.

Data: 2013-11-29 10:56:41
Autor: jureq
Abonament za dostęp do serwisu internetowego
Dnia Fri, 29 Nov 2013 11:53:48 +0100, XJL napisał(a):

Nie prowadze DG.

Czy jesteś tego pewien? Być może powinno być: nie zarejestrowałem prowadzonej DG.

Data: 2013-11-29 12:17:56
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 29.11.2013 11:53, XJL pisze:

Co za brednie. Sposób przyjmowania zapłaty nie wpływa na rodzaj umowy.

Nie prowadze DG.

Prowadzę serwis, w którym użytkownicy mogą wykupywać usługi za pomocą SMS.

Czyli prowadzisz niezarejestrowaną działalność.

[...]

Naciągane jak cholera. Obawiam się, że nie wytrzyma to pierwszej kontroli skarbowej.

Data: 2013-11-29 11:47:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 29 Nov 2013, XJL wrote:

W dniu 28.11.2013 20:26, Buster pisze:
Witam.
Powiedzcie mi taką rzecz. Posiadam serwis internetowy, w którym za pewne funkcjonalności użytkownik uiszcza opłatę miesięczną (abonament).
[...]

Zastanów się nad płatnościami SMS - co prawda tracisz sporo na prowizji, ale jeśli nie prowadzisz DG to możesz wszystko rozliczać na umowe o dzieło

  A to "dzieło" niby z kim zawarte? (zupełnie abstrahując od podciągania
sprzedaży pod "dzieło")
  Czytałeś kiedy art.13 ustawy o podatku dochodowym?
  Polecam ;)

  Wybór:
http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-26-lipca-1991-r-o-podatku-dochodowym-od-osob-fizycznych/
+++
przychody z osobiœcie wykonywanej działalnoœci artystycznej, literackiej,
naukowej, trenerskiej, oœwiatowej i publicystycznej [...]
z działalnoœci duchownych [...]
otrzymywane przez osoby wykonujšce czynnoœci zwišzane z pełnieniem
obowišzków społecznych lub obywatelskich [...]

< -teraz gwóźdź programu- >

przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie
umowy zlecenia lub umowy o dzieło,
uzyskiwane wyłšcznie od:
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

a) osoby fizycznej prowadzšcej działalnoœć gospodarczš, osoby prawnej
  i jej jednostki organizacyjnej oraz jednostki organizacyjnej niemajšcej
  osobowoœci prawnej,
b) właœciciela (posiadacza) nieruchomoœci, w której lokale sš wynajmowane,
  lub działajšcego w jego imieniu zarzšdcy albo administratora
-- -

  Dla jasności, ustawa o VAT odsyła w stosownym miejcu do art.13
PDoOF właśnie :>, żeby nie było że piszę nie na temat.
  I to odsyła w ten sposób, że nie każda "osobista" umowa
o dzieło nie podlega pod VAT, ale żeby nie podlegać musi
mieścić się w rygorach 13. PDoOF

i nie musisz się przejmować płaceniem zusów itd.

  Ta....

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-30 06:32:13
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Dnia Fri, 29 Nov 2013 11:47:56 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  A to "dzieło" niby z kim zawarte? (zupełnie abstrahując od podciągania
sprzedaży pod "dzieło")

na umowę o dzieło firma od SMS premium wykonuje "raport z wysłanych SMSów"
i dzielą się zyskiem w ten sposób z właścicielem strony

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/album4/miasto/index9.php

-- -

Data: 2013-11-30 08:23:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-11-30 06:32, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) pisze:
[...]

Bardziej interesujące jest nie to, z kim zawarte dzieło (to wiadomo), tylko co jest przedmiotem tegoż dzieła...

--
Liwiusz

Data: 2013-11-30 08:24:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-11-30 08:23, Liwiusz pisze:
[...]

Doczytałem, że dziełem jest wykonanie przez firmę od SMS raportu z wysłanych smsów. Nie widzę sensu zawierania takiego dzieła, i jeszcze aby płacić tej firmie za wykonanie raportu. Przepływ pieniędzy, na moje oko, powinien odbywać się dokładnie w odwrotną stronę (od firmy SMS do mnie, a nie ode mnie do firmy SMS).

--
Liwiusz

Data: 2013-11-30 10:22:03
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Dnia Sat, 30 Nov 2013 08:24:59 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

firma płaci za wykonanie raportu, klient ten raport wykonuje

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/album4/tarchomin/index4.php

-- -

Abonament za dostęp do serwisu internetowego