Abp Głódź kapusiem Informacji Wojskowej

Data: 2018-06-08 01:26:06
Autor: Bruno Brunowski
Abp Głódź kapusiem Informacji Wojskowej
Pisiorki obiecywały rozliczenie z Rzeczpospolitą Ubecką i oto jest:
"Arcybiskup Sławoj Leszek Głódź był wykorzystywany przez wywiad wojskowy PRL jako informator. (...) Informacje uzyskiwane od kontaktu o kryptonimach ,,BA-10" lub ,,B-10" (stosowano je wymiennie), pod którym ukryto ks. Głódzia, oceniano jako ,,cenne i wartościowe" typu agenturalnego. Tajne do niedawna dokumenty dotychczas znajdowały się w zbiorze zastrzeżonym IPN."

http://www.rp.pl/Plus-Minus/306079878-Arcybiskup-Slawoj-Leszek-Glodz-- byl-wykorzystywany-przez-wywiad-wojskowy-PRL-jako-informator.html

Swoja drogą ciekawe ilu "informatorów" nadal siedzi w episkopacie.. --
Bruno

Data: 2018-06-08 03:49:03
Autor: japanizer
On Friday, June 8, 2018 at 5:29:05 PM UTC+9, Bruno Brunowski wrote:
[...]

To ten sam co tak często u Rydzyka na temat patriotyzmu, komunistów, donosicieli, "układu" itp. udzielał?

Data: 2018-06-08 08:06:05
Autor: jacekbialy80
Abp Głódź osobowym źródłem Informacji Wojskowe j
Skoro nie był świadomym TW, więc nie był żadnym kapusiem, tylko tak zwanym 'gadułą', czyli osobowym źródłem informacji (OZI). Tajny współpracownik wyciągał takiego gadułę na kawę lub wódeczkę i próbował coś z niego wyciągnąć. Podobny status miała w SB Zyta Gilowska (również wylewna była).

JB

Data: 2018-06-08 08:55:38
Autor: Bruno Brunowski
Abp Głódź osobowym źródłem Informacji Wojskowe j
Bardzo cenny OZI wojskowego wywiadu z lat 80tych XXw. został w 1991 roku został biskupem polowym odrodzonego ordynariatu WP. Co za nieprawdopodobny zbieg okoliczności...

--
Bruno

Data: 2018-06-08 09:19:55
Autor: Milf Hunter Dąs
użytkownik Bruno Brunowski napisał:
Bardzo cenny OZI wojskowego wywiadu z lat 80tych XXw. został w 1991 roku został biskupem polowym odrodzonego ordynariatu WP. Co za nieprawdopodobny zbieg okoliczności...

I co? Dobry ten Głódź?
Czemu się burzyłeś jak pisiorstwo mówiło o 3RP jako o wielkiej chujni z patatajnią?

https://tinyurl.com/ydde2l8c

Data: 2018-06-08 09:48:51
Autor: japanizer
On Saturday, June 9, 2018 at 1:19:56 AM UTC+9, Milf Hunter Dąs wrote:
> [...]

I co? Dobry ten Głódź?
Czemu się burzyłeś jak pisiorstwo mówiło o 3RP jako o wielkiej chujni z patatajnią?

Przecież ten kapuś Głódź to kościelna tuba propagandowa pisiorstwa. Pisiorstwo samo o sobie mówiło, jako o chujni z patatajnią?

Oj obesrany nocniczku, znowu pisiont groszy ci skasują za sranie we własne gniazdo.

Swoją drogą, sporo tych kapusiów w pisiorskich szeregach ostatnio - najpierw Antoni Donosiciel, tydzień później Głódź, nerwowo tam u was musi być na Nowogrodzkiej, lud nie lubi konfidentów.

https://wiadomosci.wp.pl/patriotyczna-czy-partyjna-kontrowersyjna-homilia-abp-glodzia-ale-od-pis-u-burza-oklaskow-6161199951538305a

  Patriotyczna czy partyjna? Kontrowersyjna homilia abp Głódzia. Ale od PiS-u   burza oklasków
  Podziękowania dla ,,prezesa", minister Elżbiety Rafalskiej, kilka niechętnych   zdań wobec Unii Europejskiej i zachęta do umieszczenia w konstytucji zapisu o   wolnej niedzieli - to wszystko znalazło się w homilii abp Sławoja Leszka   Głódzia wygłoszonej podczas uroczystej mszy z okazji 37. rocznicy porozumień   sierpniowych.

Data: 2018-06-08 10:03:27
Autor: Bruno Brunowski
Abp Głódź osobowym źródłem Informacji Wojs kowej
Nocnik wydumał: "Czemu się burzyłeś jak pisiorstwo mówiło o 3RP jako o wielkiej chujni z patatajnią?"

Gdyż, jak bylo do przewidzenia, pisiory mierzyły według swojej miary i święcie wierzyły, że skoro u nich jest tyle komuchów i agentury to wszędzie jest tak samo. A tu zonk.

--
Bruno

--
Bruno

Data: 2018-06-08 12:27:14
Autor: jacekbialy80
Abp Głódź osobowym źródłem Informacji Wojskowe j
Na biskupa polowego mianował go JPII, ale być może, że na jego prośbę.
Taki OZI w sutannie to rozwojowa sprawa - kapusiem co prawda nie był, ale skoro taki otwarty i towarzyski... Skoro dawał się zapraszać 'przyjaciołom' na obiady, to kto wie, co tam się zarejestrowało i gdzie jeszcze bywali... Mnóstwo haków z tego może być i z reguły takimi hakami wciągano duchownego do świadomej współpracy (wkr). Głodzia jednak nie udało się wciągnąć, więc niewiele musieli mieć.

JB

Data: 2018-06-08 12:51:04
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 8 czerwca 2018 21:27:15 UTC+2 użytkownik jacekb...@gmail.com napisał:
[...]

Raczej po prostu nie warto było go wciągać. Prościej było zaprosić na na podlewany obiadek i parę razy wyratować w potrzebie. A później liczyć na wdzięczność, że się nie wydało.

--
Bruno

Data: 2018-06-09 02:19:02
Autor: stevep
Abp GłódĹş osobowym ĹşrĂłdłem InforQ1|BfœŽ%¨ŽÉ(Áč
W dniu 2018-06-08 o 21:27, jacekbialy80@gmail.com pisze:
[...]

I co z tego, że go mianował też jest świętym tawariszcz kliauznik?

--
stevep

Data: 2018-06-08 10:48:09
Autor: dantes
Dnia Fri, 8 Jun 2018 01:26:06 -0700 (PDT), Bruno Brunowski napisał(a):

[...]

nie mniej niż 80%

Abp Głódź kapusiem Informacji Wojskowej