Abs zawiódł

Data: 2010-12-07 18:16:54
Autor: radekp@konto.pl
Abs zawiódł
Thu, 02 Dec 2010 22:38:33 +0100, w <id93ks$eki$1@inews.gazeta.pl>, z
<zch280672@gazeta.pl> napisał(-a):

Almera N16 + opony Dębica Frigo + lód = stukpuk  :-)
Pierwszy raz mi się zdarzyło żeby ABS nie zareagował.
Było lekko z górki, turlaliśmy się w korku (prędkość pieszego) kiedy pod śniegiem pojawił się lód ABS zamilkł. Trzeba było może odpuścić ale ja jak ustawa przykazuje do oporu na hamulec.
Czy ABSowi to się zdarza (uszkodzenie)?
Czy zbieg okoliczności? 4 koła nieruchome myślał że samochód stoi?

Kiedyś pisałem, że można to osiągnąć (zablokowanie 4 kół i wyłączenie się
ABS-u) również na letnich + śnieg (niekoniecznie od razu lóg).

Ale niektórzy mistrzowie twierdzili, że to niemożliwe :).

Nie wiem czy wśród nich nie był nasz mistrz hamowania Karolek :)).

Data: 2010-12-07 20:03:47
Autor: Karolek
Abs zawiódł
W dniu 2010-12-07 18:16, radekp@konto.pl pisze:

Kiedyś pisałem, że można to osiągnąć (zablokowanie 4 kół i wyłączenie się
ABS-u) również na letnich + śnieg (niekoniecznie od razu lóg).

Ale niektórzy mistrzowie twierdzili, że to niemożliwe :).

Pewnie ci dla ktorych ABS to magiczny system na kazde zlo.

Nie wiem czy wśród nich nie był nasz mistrz hamowania Karolek :)).

To sie moze najpierw dowiedz, a potem skladaj falszywe oskarzenia.
Bo pewnie jak wieszosc grupowych szczurow, oskarzysz, niczego nie potwierdzisz i czym predzej znikniesz.
A chyba potrafisz znalezc wlasnego posta i ewentualne moje wypowiedzi.

--
Karolek

Data: 2010-12-08 12:48:06
Autor: z
Abs zawiódł
Karolek pisze:

Pewnie ci dla ktorych ABS to magiczny system na kazde zlo.

No dobra. 3 rok z ABS + doświadczenia osobiste + wiedza z tej grupy = chciałbym mięć przycisk OFF :-)

Za mało plusów oczywiście przy mojej jeździe (styl + warunki) Kasę wolałbym wydać na lepsze opony, amortyzatory... :-)

Data: 2010-12-08 13:38:25
Autor: Karolek
Abs zawiódł
W dniu 2010-12-08 12:48, z pisze:
Karolek pisze:

[...]

Ale co dobra?
Jak myslisz, ze mi chodzi o to, ze powinno sie wylaczyc/usunac ten system, to jestes w bledzie.
Mi zalezy na swiadomosci ludzi co do tego systemu.
Wiem, ze walka z teza, ze ABS skraca droge hamowania to jak walka z wiatrakami, podobnie jak ze stereotypem kierowcy BMW, czy innymi wymyslami ludzkiej zawisci, jednak jestem zdania, ze trzeba na kazdym kroku ganic takie stadne zachowania, czyli bezmyslne powtarzanie bzdur.
Ogolnie ABS jest OK, ale sa sytuacje (wcale nie laboratoryjne), ze nie jest pomocny, a wrecz przeciwnie, wiedzac o tym masz duze szanse uniknac nieprzyjemnych sytuacji.

--
Karolek

Data: 2010-12-08 15:35:02
Autor: z
Abs zawiódł
Karolek pisze:

Ale co dobra?
Jak myslisz, ze mi chodzi o to, ze powinno sie wylaczyc/usunac ten system, to jestes w bledzie.

"Dobra" to znaczy że czuję się uświadomiony :-)
Mój samochód albo zachował się poprawnie, albo ma uszkodzenie (magnesy)
Dalej nic nie wiadomo.
Ważne jest to że zachował się inaczej  niż zawsze, inaczej niż miałem prawo przewidywać. Dezorientacja-zaskoczenie kierowcy może kosztować cenne sekundy może nawet ważniejsze niż różnica: sunie czy hamuje z ABS, czy sliski ubity śnieg czy już lód. ;-)

Data: 2010-12-08 16:05:48
Autor: Karolek
Abs zawiódł
W dniu 2010-12-08 15:35, z pisze:
Karolek pisze:

[...]

Jakbys mial uszkodzone pierscienie magnetyczne (o ile w ogole je masz), to przy kazdym hamowaniu ABS by sie wlaczal i mialbys problem z zatrzymaniem.
Jezeli tak Ci nie robi (a z Twojego opisu zdazenia wnioskuje, ze tak nie robi) to znaczy, ze dziala poprawnie.

[...]

Zachowal sie poprawnie, ale nawet jakby Ci zaczal "trykac" na tym lodzie to i tak bys wyrznal, bo ABS nie skrocilby Ci drogi hamowania.
Tylko Twoj post by wygladal wtedy tak "pojawil sie lod pod kolami, ABS zaczal walic jak glupi, ja stanalem na hamulcu, ale samochod w ogole nie hamowal no i wyrznalem".

--
Karolek

Data: 2010-12-08 18:57:51
Autor: z
Abs zawiódł
Karolek pisze:

[...]

Jak już wracamy do początku to faktycznie temat wybrałem dość niefortunny do zawartości. Zawiódł bardziej w sensie "nie zadziałał".
Zadałem kilka pytań chcąc się dowiedzieć dlaczego w tych samych warunkach raz na 100 ABS zachował się inaczej. Dlaczego przywaliłem (przywaliłem wielkie słowo, nawet zderzak nie pękł, centralnie było) to wiem: byłem za blisko i się pewnie trochę zagapiłem.
Ale nic to. Też zdarza mi się czytać "po łebkach" i ostrzej reagować na osobiste wycieczki "mądrali". :-)

Data: 2010-12-08 20:31:39
Autor: Karolek
Abs zawiódł
W dniu 2010-12-08 18:57, z pisze:
Karolek pisze:

[...]

Jechales juz wolno, wszystkie kola zablokowales i ABS "pomyslal", ze juz stoisz :>

--
Karolek

Data: 2010-12-08 22:26:58
Autor: z
Abs zawiódł
Karolek pisze:

Jechales juz wolno, wszystkie kola zablokowales i ABS "pomyslal", ze juz stoisz :>

Jak następnym razem mi to zrobi a będę chciał omijać (będę miał taką możliwość) to zwymyślam konstruktorów od niedouczonych amatorów i wyślę na kurs programowania do gimnazjum. Nie będzie wymówki :-)

Data: 2010-12-09 04:31:05
Autor: Karolek
Abs zawiódł
W dniu 2010-12-08 22:26, z pisze:
Karolek pisze:

[...]

Lepiej tego nie zaprogramujesz.
Szczegolnie jak masz jeszcze zebniki zamiast pierscieni magnetycznych.

--
Karolek

Data: 2010-12-09 09:41:15
Autor: z
Abs zawiódł
Karolek pisze:

Lepiej tego nie zaprogramujesz.
Szczegolnie jak masz jeszcze zebniki zamiast pierscieni magnetycznych.

Jeśli w XXI wieku jest to technologicznie niewykonalne to trochę kicha.
Jedno dodatkowe sprawdzenie, ułamek sekundy dłuższe działanie ABSu i setki może tysiące uratowanych zderzaków.
Wiem, to się producentom nie opłaca. "Dobrze jest jak jest"

Data: 2010-12-09 10:16:32
Autor: Karolek
Abs zawiódł
W dniu 2010-12-09 09:41, z pisze:
Karolek pisze:

Lepiej tego nie zaprogramujesz.
Szczegolnie jak masz jeszcze zebniki zamiast pierscieni magnetycznych.

Jeśli w XXI wieku jest to technologicznie niewykonalne to trochę kicha.

Po to wymyslili te pierscienie magnetyczne, aby ABS mogl dzialac dokladniej i praktycznie od 0km/h, wczesniej nie dalo sie tego zrobic.

Jedno dodatkowe sprawdzenie, ułamek sekundy dłuższe działanie ABSu i
setki może tysiące uratowanych zderzaków.

Dalej nie rozumiesz, ze na tym lodzie to szybciej sie zatrzymasz na zablokowanych kolach, niz z "trykajacym" ABSem.

Wiem, to się producentom nie opłaca. "Dobrze jest jak jest"

Wietrzysz jakis spisek, ktory nie istnieje.

--
Karolek

Data: 2010-12-09 11:31:39
Autor: z
Abs zawiódł
Karolek pisze:

Po to wymyslili te pierscienie magnetyczne, aby ABS mogl dzialac dokladniej i praktycznie od 0km/h, wczesniej nie dalo sie tego zrobic.

Znaczy da się

Dalej nie rozumiesz, ze na tym lodzie to szybciej sie zatrzymasz na zablokowanych kolach, niz z "trykajacym" ABSem.

O rany... Ale jutro być może (odpukać) będę chciał na tym lodzie omijać.

Wietrzysz jakis spisek, ktory nie istnieje.

Zaraz spisek. Pewnie olewają marginalne przypadki. Niestety z mojego punktu widzenia to już nie jest taki marginalny przypadek.
Zaistniał przy każdej z mich kolizji ;-)

Data: 2010-12-09 12:22:11
Autor: Karolek
Abs zawiódł
W dniu 2010-12-09 11:31, z pisze:
Karolek pisze:

Po to wymyslili te pierscienie magnetyczne, aby ABS mogl dzialac
dokladniej i praktycznie od 0km/h, wczesniej nie dalo sie tego zrobic.

Znaczy da się

No, technnika nie stoi w miejscu.
Ale wraz z nowa zaleta pojawil sie nowy problem :>

Dalej nie rozumiesz, ze na tym lodzie to szybciej sie zatrzymasz na
zablokowanych kolach, niz z "trykajacym" ABSem.

O rany... Ale jutro być może (odpukać) będę chciał na tym lodzie omijać.

To pusc hamulec i omijaj.

--
Karolek

Data: 2010-12-08 16:42:59
Autor: Lewis
Abs zawiódł
W dniu 2010-12-08 15:35, z pisze:

Ważne jest to że zachował się inaczej niż zawsze, inaczej niż miałem
prawo przewidywać. Dezorientacja-zaskoczenie kierowcy może kosztować
cenne sekundy moşe nawet waşniejsze niş róşnica: sunie czy hamuje z ABS,
czy sliski ubity śnieg czy już lód. ;-)

Czyli chciałeś skręcać aby się ratować ale dziwne zachowanie ABS Cię zdezorientowało?

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-12-08 19:11:28
Autor: z
Abs zawiódł
Lewis pisze:
W dniu 2010-12-08 15:35, z pisze:

Czyli chciałeś skręcać aby się ratować ale dziwne zachowanie ABS Cię zdezorientowało?

Akurat w tym przypadku nie było kiedy i gdzie skręcać ale następnym razem muszę mieć na względzie konieczność nożnego pobudzania do pracy ABSu. "Do roboty obiboku" :-)

Data: 2010-12-08 20:32:39
Autor: Karolek
Abs zawiódł
W dniu 2010-12-08 19:11, z pisze:
Lewis pisze:
W dniu 2010-12-08 15:35, z pisze:

[...]

Nastepnym razem po prostu zostaw wieksza odleglosc i moze bedziesz mial szanse cokolwiek zrobic ;>

--
Karolek

Data: 2010-12-08 22:16:50
Autor: z
Abs zawiódł
Karolek pisze:

Nastepnym razem po prostu zostaw wieksza odleglosc i moze bedziesz mial szanse cokolwiek zrobic ;>

I zostanę wyzwany od kapeluszników co nie ufają technologii (nie potrafią używać pojazdu) :-)

Data: 2010-12-09 04:32:08
Autor: Karolek
Abs zawiódł
W dniu 2010-12-08 22:16, z pisze:
Karolek pisze:

Nastepnym razem po prostu zostaw wieksza odleglosc i moze bedziesz
mial szanse cokolwiek zrobic ;>

I zostanę wyzwany od kapeluszników co nie ufają technologii (nie
potrafią używać pojazdu) :-)

Tak, ja ponoc zatrzymalem sie w latach 50 :P
Ale bynajmniej bedziesz mial auto cale ;>

--
Karolek

Data: 2010-12-09 17:14:26
Autor: Lewis
Abs zawiódł

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=6119

Data: 2010-12-09 17:34:12
Autor: Karolek
Abs zawiódł
W dniu 2010-12-09 17:14, Lewis pisze:
W dniu 2010-12-09 04:32, Karolek pisze:

Ale bynajmniej bedziesz mial auto cale ;>

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=6119

Tak, wiem, przynajmniej mialem napisac :>

--
Karolek

Data: 2010-12-08 17:33:38
Autor: radekp@konto.pl
Abs zawiódł
Tue, 07 Dec 2010 20:03:47 +0100, w <idm0ib$1gj2$1@news.mm.pl>, Karolek
<dragNOSPAM@o2.pl> napisał(-a):

> [...]

> Ale niektórzy mistrzowie twierdzili, że to niemożliwe :).

Pewnie ci dla ktorych ABS to magiczny system na kazde zlo.

Nie, tylko dla tych co jak zapewne Ty jeżdżą cały dzień po torze żużlowym i
faktycznie mają pretensje, że im nie pomaga.

> [...]

A chyba potrafisz znalezc wlasnego posta i ewentualne moje wypowiedzi.

A gdzie ja oskarżam, masz jakieś następne zwidy?
Ja tu _tylko_ pytam. :)

PS. Nie przejmuj się, całkiem niedawno jeszcze żyli trolle, którzy wielbli 8v,
bo te 16v to same problemy, tyle zaworów, jakie to obciążenie dla silnika na
niskich obrotach.
Tak samo było z przeciwnikami zimówek.
Ty też zmądrzejesz (I hope).

Data: 2010-12-08 20:42:24
Autor: Karolek
Abs zawiódł
<dragNOSPAM@o2.pl>  napisał(-a):

[...]

Ja nie mam do tego systemu zadnych pretensji, szkoda, ze nie zrozumiales moich intencji.

[...]

Ja tam nie widze znaku zapytania.

[...]

Zle odbiersz to co raczylem napisac na temat ABSu.
Nie jestem przeciwnikiem ABSu, tylko dostrzegam jego ograniczenia i mam swiadomosc, ze system ten nie jest od skracania drogi.
Podobnie wypowiadalem sie keidys na temat zimowek, bo tez bez nich daje sobie rade, ale w zadnym wypadku nie jestem ich przeciwnikiem, nawet mam w swoich samochodach zamontowane.
Ale widac na tej grupie nie mozna byc gdzies pomiedzy, mozna byc tylko zwolennikiem, albo przeciwnikiem.
Wiec "i hope", ze przetrawisz jakos to co napisalem i moze nawet cofniesz ten nieprawdziwy tekst o moich rzekomych opdowiedziach na Twoje posty, ktorych ja doszukac sie nie moglem.

--
Karolek

Data: 2010-12-09 17:51:42
Autor: radekp@konto.pl
Abs zawiódł
Wed, 08 Dec 2010 20:42:24 +0100, w <idon6q$pgg$1@news.mm.pl>, Karolek
<dragNOSPAM@o2.pl> napisał(-a):

[ ciach ]

[ ciach ]

[ ciach ]

Odpisałem w innym wątku.

Wiec "i hope", ze przetrawisz jakos to co napisalem i moze nawet cofniesz ten nieprawdziwy tekst o moich rzekomych opdowiedziach na Twoje posty, ktorych ja doszukac sie nie moglem.

Ależ nie mogę, ponieważ nadal nie wiem czy Ciebie tam nie było.
A swoje przekonanie mam, ale niestety skoro się nie przyznajesz... może w
wolnej chwili pogrzebię po wątkam -- i albo odszczekam albo nie :).

Data: 2010-12-09 20:05:32
Autor: Karolek
Abs zawiódł
W dniu 2010-12-09 17:51, radekp@konto.pl pisze:
Wed, 08 Dec 2010 20:42:24 +0100, w<idon6q$pgg$1@news.mm.pl>, Karolek
<dragNOSPAM@o2.pl>  napisał(-a):

[ ciach ]

[ ciach ]

[ ciach ]

Odpisałem w innym wątku.

Co odpisales, gdzie i na co?

[...]

A ja wiem, bom raczyl poszukac.

A swoje przekonanie mam, ale niestety skoro się nie przyznajesz... może w
wolnej chwili pogrzebię po wątkam -- i albo odszczekam albo nie :).

Twoje przekonanie mnie wali, dawaj fakty.
I tak wiem, ze nie odszczekasz, bo pmsowe lajzy nigdy tego nie robia.

--
Karolek

Data: 2010-12-10 16:46:22
Autor: radekp@konto.pl
Abs zawiódł
Thu, 09 Dec 2010 20:05:32 +0100, w <idr9dn$keh$2@news.mm.pl>, Karolek
<dragNOSPAM@o2.pl> napisał(-a):

> Ależ nie mogę, ponieważ nadal nie wiem czy Ciebie tam nie było.

A ja wiem, bom raczyl poszukac.

To nie krępuj się, pochwal.

Abs zawiódł