Absolutnie nie jestem zwolennikiem jakichkolwiek szczepień obowiązkowych

Data: 2020-07-07 11:05:29
Autor: boukun
Absolutnie nie jestem zwolennikiem jakichkolwiek szczepień obowiązkowych
Debata TVP. Andrzej Duda: nie jestem zwolennikiem szczepień obowiązkowych

- Absolutnie nie jestem zwolennikiem jakichkolwiek szczepień obowiązkowych. Powiem państwu otwarcie. Osobiście nigdy się nie zaszczepiłem na grypę, bo uważam, że nie - mówił podczas debaty TVP w Końskich prezydent Andrzej Duda. Jego wypowiedź jest szeroko komentowana przez ekspertów, internautów i publicystów. Prezydent odniósł się już do niej na Twitterze.

Debata TVP w Końskich (woj. świętokrzyskie) odbyła się przy uczestnictwie jedynie prezydenta. Andrzej Duda odpowiadał na pytania mieszkańców w formule town-hall. Przez pewien czas opowiadał o o wizycie w USA i współpracy Polaków z Amerykanami przy próbach wynalezienia leku na koronawirusa. Wyraził radość z tej współpracy, bo, jak powiedział, pozwoli to nam jako jednym z pierwszych z tych leków korzystać.

W pewnym momencie wypowiedź zboczyła na temat obowiązku szczepień. - Absolutnie nie jestem zwolennikiem jakichkolwiek szczepień obowiązkowych. Powiem państwu otwarcie - ja osobiście nigdy się nie zaszczepiłem na grypę, bo uważam, że nie. Miałem oczywiście różne szczepienia jako dziecko i później jako dorastający chłopak, ale na grypę się nigdy nie szczepiłem i nie chcę się szczepić, i uważam, że szczepienia na koronawirusa absolutnie nie powinny być obowiązkowe - mówił prezydent.

Wybory 2020. Wypowiedź o szczepieniach szeroko komentowana

- Proszę bardzo - kto chce, jeżeli będzie szczepionka, niech się zaszczepi, ale kto nie chce - to jest jego osobista decyzja - podkreślił Andrzej Duda. Prezydent walczący o reelekcję dodał, że szczepionka na SARS-CoV-2 powinna w pierwszej kolejności objąć grupę seniorów, którzy powinni otrzymać ją za darmo.

Na wypowiedź prezydenta zareagowało wiele osób. "W tej kampanii wyborczej nie tylko lekceważone jest bezpieczeństwo epidemiczne, ale naruszony został filar zdrowia publicznego - szczepienia ochronne. Czy nadchodzący sezon grypowo-covidowy to dobry moment na podważanie szczepień, w tym przeciw grypie? To groźne dla zdrowia!" - przekonuje na Twitterze dr Paweł Grzesiowski.

"PAD jest przeciwnikiem szczepień obowiązkowych??" - pyta mecenas Roman Giertych. "Dość ryzykowna deklaracja prezydenta" - stwierdza Michał Szułdrzyński z "Rzeczpospolitej".

Późnym wieczorem, już po zakończeniu debaty, prezydent odniósł się do swojej wypowiedzi na Twitterze, publikując wpis opatrzony słowami "Stop manipulacji!". Napisał w nim, że "ewentualne szczepienie przeciwko koronawirusowi nie powinno być obowiązkowe", ale "inne choroby" - takie jak polio, gruźlica czy szkarlatyna - "to zupełnie inna rozmowa".

https://wiadomosci.wp.pl/debata-tvp-andrzej-duda-nie-jestem-zwolennikiem-szczepien-obowiazkowych-6529307067537025a

popieram
11 godzin temu

Bardzo dobrze, popieram. Przynajmniej jest szczery. Szczepienia nie powinny być obowiązkowe. Niech każdy decyduje o swoim zdrowiu. A przeciwnicy są i zawsze będą bo przecież interes farmaceutyczny musi się kręcić...

Nie zrozumiesz, bo
4 min. temu

to właśnie jest wolność! A Ty jej nie potrzebujesz, wolisz gnić pod butem. Niemiec, Rosji, Brukseli, chorych ideologii. Niektóre samorządy nie chcą przyjmować niezaszczepione dzieci do przedszkoli i żłobków. Przecież to te dzieci mogą zachorować, a nie te zaszczepione! Tak samo jak z LGBT - niedługo nie będzie wyboru i będziesz MUSIAŁ posyłać dziecko na zajęcia "tolerancji" czy seksualizacji, bo inaczej grzywna lub więzienie, jak jest już w UK czy Niemczech.

Joanna.
5 min. temu

Dzięki wypowiedzi że szczepienie na covid nie powinno być obowiązkowe, ma Pan w drugiej turze mój głos.

Data: 2020-07-07 12:14:16
Autor: tester
Absolutnie nie jestem zwolennikiem jakichkolwiek szczepień obowiązkowych

Dzięki wypowiedzi że szczepienie na covid nie powinno być obowiązkowe, ma Pan w drugiej turze mój głos.

Cóż na głupotę nie ma lekarstw ani szczepień

te.

Data: 2020-07-07 12:54:26
Autor: A. Filip
Absolutnie nie jestem zwolennikiem jakichkolwiek szczepień obowiązkowych [Zły Duda śmie wzorować się na Zjednoczonych Niemczech! :-) ]
tester <corona_tester@example.com> pisze:

Dzięki wypowiedzi że szczepienie na covid nie powinno być
obowiązkowe, ma Pan w drugiej turze mój głos.

Cóż na głupotę nie ma lekarstw ani szczepień

No patrz pan! W Niemczech nie ma szczepień obowiązkowych
(poza świeżutkim obowiązkiem szczepień *tylko* na Odrę [A]).
Na Niemiecką głupotę to też nie ma lekarstwa? :-)

Jak rozumiem dobry szczepionkowiec Trzaskowski ruga za to Niemców jak
burą sukę? ;-)

[A] https://www.deutschland.de/pl/topic/polityka/pandemia-koronawirusa-obowiazkowe-szczepienia-w-niemczech
Czy w Niemczech istnieją obowiązkowe szczepienia?

Pierwsze obowiązkowe szczepienie zostało wprowadzone w Niemczech w
1874 roku. W tym czasie w Rzeszy Niemieckiej wszystkie dzieci w wieku
od jednego roku do dwunastu lat musiały być szczepione przeciwko
ospie. Obowiązek ten został zniesiony w 1976 roku, ponieważ dzięki
szczepieniom na całym świecie ospę uważa się za zwalczoną. Chociaż w
NRD istniał przez pewien okres obowiązek szczepienia dzieci przeciwko
gruźlicy, polio, błonicy, tężcowi, krztuścowi i odrze, to w
zjednoczonych Niemczech dopiero od 1 marca 2020 roku ponownie
wprowadzono powszechny obowiązek szczepienia przeciwko odrze.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-07-07 13:38:21
Autor: Pisiorowy Escobar
w <anfi+pjjekey0sf-k772@wp.eu>, "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

> Cóż na głupotę nie ma lekarstw ani szczepień

No patrz pan! W Niemczech nie ma szczepień obowiązkowych
(poza świeżutkim obowiązkiem szczepień *tylko* na Odrę [A]).
Na Niemiecką głupotę to też nie ma lekarstwa? :-)

przymiotniki pisze się z dużej czy to twoja wrodzona uległość ?
w uk też nie ma -- a szczepi się 99%

tam gdzie jest mądrość nie trzeba przepisów

Jak rozumiem dobry szczepionkowiec Trzaskowski ruga za to Niemców jak
burą sukę? ;-)

jak zwykle nieogarze myślenie jest ci obce :D :D

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Absolutnie nie jestem zwolennikiem jakichkolwiek szczepień obowiązkowych