Abstrakcja - co z lancuchem na zime...

Data: 2009-08-18 15:01:04
Autor: Andrzej
Abstrakcja - co z lancuchem na zime...
jesli zima nie jezdzisz to...
czy sciagnac lancuch (spinka), nasmarowac i niech sobie lezy
czy ma wisiec na napedzie pracujac swoim ciezarem?

Data: 2009-08-18 15:14:17
Autor: Tomek Banach
Andrzej wrote:
jesli zima nie jezdzisz to...
czy sciagnac lancuch (spinka), nasmarowac i niech sobie lezy
czy ma wisiec na napedzie pracujac swoim ciezarem?

Lancuch jest ze stali. Generalni to calkiem wytrzymala rzecz i spokojnie wytrzymuje jak 100kg klocki tluka pod gore na stojka tak wiec mysle ze mozesz z duzym marginesem zapasu przyjac ze nie wyciagnie sie pod wlasnym ciezarem.

:D

Tomek

Data: 2009-08-18 06:27:32
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Aug 18, 2:14 pm, Tomek Banach <banciur_nosp...@banciur.org> wrote:
Andrzej wrote:
> [...]

spokojnie wytrzymuje jak 100kg klocki tluka pod gore na stojka tak wiec
mysle ze mozesz z duzym marginesem zapasu przyjac ze nie wyciagnie sie

nie sluchaj szydercow. Wloz do foliowego pojemniczka i zalej
grafitowym smarem za $100000000000000000000 za mililitr. Wypompuj
powietrze. Wystrzel w kosmos ustalajac taka orbite, zeby nie dzialaly
na niego zadne sily grawitacyjne. Zostaw na zime.

Na wiosne kup nowy :)

Data: 2009-08-18 16:05:09
Autor: dobrov
Tomek Banach pisze:

[...]

A jak się zastanie i nie będzie się na wiosnę chciał zginać?
Mogą w zamian zgiąć się korby.

Data: 2009-08-18 16:44:02
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Abstrakcja - co z lancuchem na zime...
Panie dobrov, prezesie pl.rec.rowery z siedzib± w
<news:h6eb8o$ot6$1news.interia.pl> przy ul....

Tomek Banach pisze:

[...]

Mog± w zamian zgi±ć się korby.

Ekhm.
"Kalina" mojego ojca stała najpierw w garażu, a potem w piwnicy przez lat
10, nie była kompletnie ruszana. Po 10 latach ojciec stwierdził, że "a może
by tak..." i... Tak, łańcuch został. I działa.

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-08-18 20:02:29
Autor: dobrov
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Pewnikiem miała bardzo twarde korby :)

Data: 2009-08-18 15:14:31
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 18 Aug 2009 15:01:04 +0200, Andrzej napisał(a):

jesli zima nie jezdzisz to...
czy sciagnac lancuch (spinka), nasmarowac i niech sobie lezy
czy ma wisiec na napedzie pracujac swoim ciezarem?

nie przesadzaj.

--
www.warszawski.info

Data: 2009-08-18 17:00:29
Autor: Rem
Abstrakcja - co z lancuchem na zime...
Remek wymodził:

jesli zima nie jezdzisz to...
czy sciagnac lancuch (spinka), nasmarowac i niech sobie lezy
czy ma wisiec na napedzie pracujac swoim ciezarem?

Na zimę (lub inn± dług± przerwę) można zrzucić przerzutki (aby wyluzować
sprężyny) i ew jak masz heble fałki to rozpi±ć.

Data: 2009-08-18 22:02:34
Autor: Tomasz Pyra
Andrzej pisze:
jesli zima nie jezdzisz to...
czy sciagnac lancuch (spinka), nasmarowac i niech sobie lezy
czy ma wisiec na napedzie pracujac swoim ciezarem?

Pytanie tylko czy szybciej Ci się zużyje łańcuch wisz±c pod własnym ciężarem, czy rama powygina pod wpływem siły Coriolisa ;)

Data: 2009-08-18 20:08:59
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-08-18, Tomasz Pyra wrote:
Andrzej pisze:
jesli zima nie jezdzisz to...
czy sciagnac lancuch (spinka), nasmarowac i niech sobie lezy
czy ma wisiec na napedzie pracujac swoim ciezarem?

Pytanie tylko czy szybciej Ci się zużyje łańcuch wisząc pod własnym ciężarem, czy rama powygina pod wpływem siły Coriolisa ;)

Siła Coriolisa dotyczy jedynie obiektów poruszających się.

Ale jest inne zagrożenie - siły pływowe Księżyca!

Data: 2009-08-19 11:37:26
Autor: Tomasz Minkiewicz
Abstrakcja - co z lancuchem na zime...
On Tue, 18 Aug 2009 20:08:59 +0000 (UTC)

On 2009-08-18, Tomasz Pyra wrote:

> Pytanie tylko czy szybciej Ci się zużyje łańcuch wisząc pod własnym > ciężarem, czy rama powygina pod wpływem siły Coriolisa ;)

Siła Coriolisa dotyczy jedynie obiektów poruszających się.

No toś mnie pocieszył. Z dwojga złego wolałbym już, żeby się ta
rama pogięła gdy stoi, a nie gdy na niej jadę.

Ale jest inne zagrożenie - siły pływowe Księżyca!

Dlatego zawsze przed wycieczką trzeba sprawdzać fazę księżyca i jak
się zbliża pełnia albo nów, na wszelki wypadek opróżnić bidony.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-09-01 08:37:41
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-08-19, Tomasz Minkiewicz wrote:

Ale jest inne zagrożenie - siły pływowe Księżyca!

Dlatego zawsze przed wycieczką trzeba sprawdzać fazę księżyca i jak
się zbliża pełnia albo nów, na wszelki wypadek opróżnić bidony.

Nie widzę tu ";)", więc delikatnie chciałbym zasugerować, żebyś sobie
poczytał jak działają siły pływowe (hint: nie mają nic wspólnego z
obecnością wody w bidonach, z fazą Księżyca również nie).

Data: 2009-09-01 10:40:15
Autor: Mariusz Kruk
Abstrakcja - co z lancuchem na zime...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
Ale jest inne zagrożenie - siły pływowe Księżyca!
Dlatego zawsze przed wycieczk± trzeba sprawdzać fazę księżyca i jak
się zbliża pełnia albo nów, na wszelki wypadek opróżnić bidony.
Nie widzę tu ";)",

Ludzie używali ironii na wieki przed wynalezieniem emotikonek.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-08-18 23:12:32
Autor: Andrzej
Abstrakcja - co z lancuchem na zime...

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:h6f1h1$3ss$1atlantis.news.neostrada.pl...
Andrzej pisze:
[...]

to zalezy
pewnie lepiej sciagnac lancuch nasmarowac go i odlozyc
niz mialby tak wisiec w piwnicyy gdzie 5-10C

Data: 2009-08-19 01:38:39
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
> [...]

to zalezy
pewnie lepiej sciagnac lancuch nasmarowac go i odlozyc
niz mialby tak wisiec w piwnicyy gdzie 5-10C

ja bym na Twoim miejscu szybko sprzedal rower - poki sie jeszcze nic
nie zniszczylo!!!

Data: 2009-08-19 10:44:12
Autor: Coaster
Andrzej pisze:
[...]

Lancuch mozesz wlozyc nawet do lodowki - nic mu sie nie stanie ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-08-19 11:30:59
Autor: Andrzej
Abstrakcja - co z lancuchem na zime...

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ci news:h6ge6r$2g5$1news.supermedia.pl...

Lancuch mozesz wlozyc nawet do lodowki - nic mu sie nie stanie ;-)

skorczy sie...
w zasadzie chodzi mi o same ideologie
po co ma wisiec i pracowac
przy okazji wszelkie inne naciagi i inne linki i sprezynki

Data: 2009-09-05 12:43:53
Autor: maksWYTNIJTO
Abstrakcja - co z lancuchem na zime...

   czy rama powygina pod wpływem siły Coriolisa ;)
   ...żeby to sprawdzić dobrze jest włożyc ja do zlewu a jeżeli się nie
  zmie¶ci to do wanny zalać woda i wyci±gn±ć korek.

  Ignac

--

Abstrakcja - co z lancuchem na zime...