Absurd z rejestracją :]

Data: 2016-10-05 15:41:25
Autor: Hinek
Absurd z rejestracją :]
Odkryłem kolejny absurd przy rejestracji pojazdu!

A było tak:
Po 9 latach od kupna pojazdu postanowiłem go
przerejestrować..Ponieważ jest to pojazd zabytkowy w
częściach i niekompletny musiałem  z niesmakiem
popełnić przestępstwo i zrobić na lewo przegląd...
No trudno. Nie było innego wyjścia.
Teraz już pójdzie wszystko bez problemu pomyślałem.
Myliłem się :)

Złożyłem co trzeba, dostałem tablice i tymczasowy
dowód i po miesiącu poszedłem po odbiór stałego d.r.
Odsiedziałem swoje i idę do Pani:

ja:   Proszę, oto tymczasowy d.r. i dowód osobisty
Pani: Poproszę jeszcze polisę OC
ja:   ???
Pani: Taki wymóg, musimy informować UFG jeśli pojazd
       jest nieubezpieczony.
ja:   No to proszę sprawdzić.
Pani: To poproszę polisę
ja:   Nie wziąłem. Proszę sprawdzić przez internet.
Pani: Nie mamy internetu (!!!!)
ja:   Ja mam internet, w kieszeni! - i sięgam po smartfona.
Pani: Muszę mieć na papierze.
ja:   Przecież samemu się te potwierdzenie drukuje..
       Mogę sobie wydrukować co chcę i jak pani sprawdzi
       czy to prawda?
Pani: Takie przepisy.
ja:   Dobrze. W takim razie rezygnuję z przerejestrowania.
       Nie mam ochoty przychodzić jeszcze raz..
Pani: Nie może pan zrezygnować.
ja:   Dlaczego?
Pani: Bo pojazd już  jest w systemie i nie można go
       go usunąć. Może go pan wyrejestrować po dostarczeniu
       zaświadczenia ze stacji demontażu pojazdów.
ja:   To urząd niech sobie ten dowód rejestracyjny wsadzi..
Pani: Zostanie powiadomiony UFG o braku polisy.

No i wyszedłem. Na chwilę obecną nie mam ani dowodu rejestracyjnego,
ani karty pojazdu. Zobaczę, czy UFG zacznie mnie ścigać.
Mam czas.

--
Hinek

Data: 2016-10-05 08:29:45
Autor: mysiur
Absurd z rejestracją :]

Hinek

A nie pomyslales by po prostu pojsc tam raz jeszcze z wydrukowanym OC?

Tak po porostu.

Data: 2016-10-06 19:59:45
Autor: Maciek
Absurd z rejestracją :]
W dniu 2016-10-05 o 17:29, mysiur@wp.pl pisze:
A nie pomyslales by po prostu pojsc tam raz jeszcze z wydrukowanym OC?
Tak po porostu.
A nie pomyślałeś, że wtedy przypomną sobie jeszcze o braku zaświadczenia
od księdza proboszcza? Tak po prostu.

Maciek

Data: 2016-10-15 00:00:47
Autor: Budzik
Absurd z rejestracją :]
Użytkownik  mysiur@wp.pl ...

Hinek

A nie pomyslales by po prostu pojsc tam raz jeszcze z wydrukowanym OC?

Tak po porostu.
Dokładnie!
A jak urzednik powie, ze mu sie chce, to po prostu sie wypiąc...

Data: 2016-10-05 14:03:16
Autor: masti
Absurd z rejestracją :]
Hinek wrote:

[...]

??? od kiedy dotyczy to zabytku?

Data: 2016-10-05 15:54:09
Autor: J.F.
Absurd z rejestracją :]
Użytkownik "Hinek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57f50303$0$5161$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No i urzad ma czarno na bialym, ze w dniu xxx pojechales nieubezpieczonym pojazdem na przeglad.

Radze sie dogadac z jakims posiadaczem lawety, PJ odpowiedniej kategorii i winietki dla samochodow ciezarowych.
Czy winietek juz nie ma ?

Pani: Poproszę jeszcze polisę OC
ja:   ???
Pani: Taki wymóg, musimy informować UFG jeśli pojazd
      jest nieubezpieczony.
[...]
[...]

Jak sama nazwa wskazuje - od chwili wpisania do rejestru pojazd jest zarejestrowany ...

[...]

Ale nie wiem czy slusznie. Bo UFG chyba maja obowiazek powiadomic mimo wszystko, a DR i ksiazke chyba powinni wydac mimo braku OC (i powiadomic UFG).

J.

Data: 2016-10-05 16:18:33
Autor: Hinek
Absurd z rejestracją :]
W dniu 05.10.2016 o 15:54, J.F. pisze:

No i urzad ma czarno na bialym, ze w dniu xxx pojechales
nieubezpieczonym pojazdem na przeglad.

Przecież przez te 9 lat opłacałem OC i nie mam z
tym żadnego problemu. Bez problemu można ubezpieczyć
pojazd na dowód rej. poprzedniego właściciela i na
swoje nazwisko.
W tej sprawie może mnie UM i UFG w dupę pocałować.

--
Hinek

Data: 2016-10-05 16:24:50
Autor: sirapacz
Absurd z rejestracją :]

W tej sprawie może mnie UM i UFG w dupę pocałować.

amen. nienawidzę biurwokracji.

Data: 2016-10-15 00:00:48
Autor: Budzik
Absurd z rejestracją :]
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

W tej sprawie może mnie UM i UFG w dupę pocałować.

amen. nienawidzę biurwokracji.

Zwłaszcza tego, ze nawet z normalnego człowieka moze idiote zrobic.

Wczoraj jestesmy na spacerze po obcym miescie - google maps, jakis tripadvisor i jechane - wzedzie trafiamy bez najmniejszego problemu.
W jednym miejscu pyta nas panienka czy wiemy jak trafic do us - odpowiedamy ze nie, bo my nie stad. 300 metrów dalej widzimy ze jest Us, ale panienki juz nie zeby jej krzyknac.
Nasz wniosek:
W erze gugle mapsa panienka spóźnia się na rozmowe o prace, przeprasza, ze nie mogła znaleźc, na co urzednik mowi - nadaje się pani, jest pani przyjeta...

Data: 2016-10-15 00:00:48
Autor: Budzik
Absurd z rejestracją :]

[...]

Gdzies wyczytałes ze Hinek nie ma oc?
Urzednik? ;-P

Data: 2016-10-16 19:52:34
Autor: 007
Absurd z rejestracją :]
J.F. w <news:57f50602$0$15195$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Ciebie coraz bardziej bije w musk...

[...]

O tu Ci sie na oczy rzuciło, za dużo wyciąłeś i problem sam stworzyłeś...

--
'Tom N'

Data: 2016-10-05 15:55:26
Autor: Big Jack
Absurd z rejestracją :]
W wiadomości
*Hinek* napisał(-a):

[...]
Po 9 latach od kupna pojazdu postanowiłem go
przerejestrować..Ponieważ jest to pojazd zabytkowy

Zółte tablice? Jeśli tak, to było Pani powiedzieć żeby się bodła (nie ma obowiązku ubezpiecznia takich pojazdów)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2016-10-05 17:09:43
Autor: abn140
Absurd z rejestracją :]

zolte tablice?

jak to wlasciwie jset z autami na zoltych...
nie ma obowiazku ubezpieczac, ale wtedy strach jezdzic...?
czy tez
ubezpiecza sie - jak chcesz jezdzic - jakos specjalnie niskie stawki, czy jak to jest?
chodzi mi o mit/fakt ze zoltych OC nie dotyczny....
coklwiek to znaczy

Data: 2016-10-05 19:11:38
Autor: nadir
Absurd z rejestracją :]
W dniu 2016-10-05 o 17:09, abn140 pisze:
[...]

Na pojazd historyczny, a żółte tablice się pod to łapią, nie potrzeba mieć ciągłości OC jeżeli nie poruszasz się po drogach publicznych.
Minimalny okres OC na jaki można ubezpieczyć taki pojazd to 30dni.
Zniżek specjalnych z tego powodu nie ma, ale ostatnio PZU podpisało umowę z PZM i dla członków tego ostatniego PZU udziela zniżki, z tego co pamiętam 70%.

Data: 2016-10-05 18:20:45
Autor: yabba
Absurd z rejestracją :]
Użytkownik "Hinek" <hinek@fuck.pl> napisał w wiadomości news:57f50303$0$5161$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Trzeba było przy niej położyć smartfon na ksero i zrobić odbitkę ekranu - będzie potweirdzenie na papierze.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-10-15 00:00:47
Autor: Budzik
Absurd z rejestracją :]
Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

Trzeba było przy niej położyć smartfon na ksero i zrobić odbitkę
ekranu - będzie potweirdzenie na papierze.

 :)

Data: 2016-10-05 19:01:34
Autor: nadir
Absurd z rejestracją :]
W dniu 2016-10-05 o 15:41, Hinek pisze:

Ponieważ jest to pojazd zabytkowy w
częściach i niekompletny musiałem  z niesmakiem
popełnić przestępstwo i zrobić na lewo przegląd...

Posiadasz raczej pojazd historyczny a nie zabytkowy, to dosyć istotna różnica. Ale jak ma więcej jak 40 lat, to nie musisz posiadać OC jeżeli nie poruszasz się po progach publicznych.

Data: 2016-10-06 09:43:43
Autor: radekp@konto.pl
Absurd z rejestracją :]
Wed, 5 Oct 2016 15:41:25 +0200, w <57f50303$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>,
Hinek <hinek@fuck.pl> napisał(-a):

No i wyszedłem. Na chwilę obecną nie mam ani dowodu rejestracyjnego,
ani karty pojazdu. Zobaczę, czy UFG zacznie mnie ścigać.
Mam czas.

Napisz skargę na urząd z pytaniem dlaczego odmówiono ci rejestracji pojazdu.
I jak zamierzają rozwiązać swój błąd (patrz pojazd BigJacka).
Na obsługę w domu bym nie liczył, ale niech wysilą głowy :)

Data: 2016-10-06 09:57:32
Autor: cef
Absurd z rejestracją :]
W dniu 2016-10-06 o 09:43, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Ale przecież auto mu zarejestrowali, więc na to się skarżyć nie może.
Natomiast jak chce dyskutować z jakimś tam zarządzeniem czy procedurą
wydawania dokumentów, to niewiele ma do stracenia, ale i też niewiele zyska.
Prawie pewne jest, że na tymczasowym dowodzie była informacja
co trzeba mieć ze sobą, żeby odebrać dowód stały.

Data: 2016-10-06 16:16:35
Autor: Big Jack
Absurd z rejestracją :]
W wiadomości
*Użytkownik* napisał(-a):

Napisz skargę na urząd z pytaniem dlaczego odmówiono ci rejestracji
pojazdu.
I jak zamierzają rozwiązać swój błąd (patrz pojazd BigJacka).

Hinek nabrał wody w usta nt. żółtych tablic, stąd wywodzę, że takich nie ma. Mój pojazd?? A co jemu do sprawy? ;)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2016-10-06 19:55:03
Autor: Hinek
Absurd z rejestracją :]
*Użytkownik* napisał(-a):

[...]

Nie, nie ma żadnych żółtych tablic. Pojazd jest w piwnicy, dwóch garażach i jeszcze paru miejscach. Jak go kupiłem było go mniej :)
Kupiłem go normalnie, miał wszystko opłacone, nie miał tylko
przeglądu. Okazało się, że bez przeglądu go nie przerejestruję.
Ubezpieczenie OC cały czas oczywiście opłacam.

Teraz już jest przerejestrowany, mam tablicę natomiast nie wydano
stałego dowodu i nie oddano karty pojazdu. Nie boli mnie to.
Mam czas. Ciekawy jestem tylko co zrobi urząd.
Rejestracji nie odmówiono, więc nie mam się od czego odwoływać.

Aby przerejestrować pojazd Urząd chce:

"- wniosek /formularz wniosku dostępny w pokoju 59 w Referacie    Praw     Jazdy i Rejestracji Pojazdów i poniżej w rubryce "druki"/
- oryginał dowodu własności pojazdu + kserokopia
- dowód rejestracyjny z ważnymi badaniami technicznymi + kserokopia
- karta pojazdu, jeżeli była wydana + kserokopia
- tablice rejestracyjne
- dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu) "

Nie ma słowa o polisie OC.

W każdym razie narobili sobie gnoju, bo nie wydali decyzji
odmownej a sprawy nie załatwili. Do tego zatrzymali kartę pojazdu.
Oczywiście będę ich gnębił, ale najpierw poczekam parę miesięcy.
Może sprawa się w tym czasie skomplikuje :)

--
Hinek

Data: 2016-10-07 16:06:21
Autor: Big Jack
Absurd z rejestracją :]
W wiadomości
*Hinek* napisał(-a):

Oczywiście będę ich gnębił, ale najpierw poczekam parę miesięcy.
Może sprawa się w tym czasie skomplikuje :)

Dobrze to rozegraj, bo organ właściwy w sprawie rejestracji jest zobowiązany do przeprowadzenia kontroli spełnienia obowiązku ubezpieczenia pojazdu, a wydawanie dokumentów pojazdu (z punktu widzenia owego organu) jest dobrym na to momentem. A ponieważ Ci się nie spieszy, to poczytaj sobie ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych, szczególnie od art. 84 :)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2016-10-08 22:11:31

[...]