Data: 2013-09-03 13:04:20 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
Bardzo fajny artykuł. Myślę że komuś te informacje przydadzą się przy wyborze silnika.
http://1sl.pl/vl -- Krzysiek |
|
Data: 2013-09-03 19:38:28 | |
Autor: ToMasz | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 03.09.2013 13:04, Krzysztof 45 pisze:
Bardzo fajny artykuł. Myślę że komuś te informacje przydadzą się przya ja myślę że nie. o tyle co ja znam citoreny to najlepszy silnik to: RHY 20hdi/90 koni który ma osprzęt bosha, brak fapa brak dwumasy brak zmiennej geomertii turbo Z artykułu dowiadujemy się (moim zdaniem) następujących bzdur: 1. polecane auto: Citroen Berlingo 1.9 HDi 90 KM - wikipedia nie zna takiego silnika, ja również 2. W sekcji FAP polecane silniki to : Citroen C4 1.6 HDi FAP Citroen C5 2.0 HDi FAP Peugeot 607 3.0 HDi FAP Bo? pytam..... Przecież je mozna kupić bez fap, a jak już to czemu nie napisać wszystkie hdi z fap? 3. w sekcji turbo silnik: Citroen C4 1.6 HDi FAP jest juz nie polecany, bo ma sitko na smarowaniu turbosprężarki. awaryjne jak cholera jak się jeździ na budyniu zamiast oleju. Natomiast fakt że turbo może być ze zmienną geometrią albo bez, co się przekłada na koszt naprawy ok 500zł albo 1500+dodatkowa wizyta w ASO - o tym autor nie napisał? 4. w sekcji dwumasa polecany jest Citroen C5 2.0 HDi 16V Bo ma tanią dwumase? Nie psującą? czy poprostu niema dwumasy? 5. sekcja o wtryskach też trąci brakiem wiedzy/doświadczenia. Na wszystkich forach, citroena i peugeota, wszyscy MECHANICY krzyczą: nie ruszaj wtrysków!!!111 jeden. To jest ostatnia rzecz która się psuje w silniku! Ja mam w rodzinie 3 auta na F i najstarszy jest z 1996 roku, nie wiem jakie ma wrtyski, ale w 3 autach żaden nie padł. JEśli autor ma taką wiedze o innych autach, silnikach, to nie bierzcie tego poważnie ToMasz |
|
Data: 2013-09-03 20:20:11 | |
Autor: the_foe | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 2013-09-03 19:38, ToMasz pisze:
nie ruszaj wtrysków!!!111 jeden. To jest ostatnia rzecz która się psuje nie zawsze, w rodzinie samochód Mercedes A, przyszły mrozy -20 i rozsadziło koncówki wtryskiwaczy. 2K w plecy, czyli szóstą-siódmą cześc wartości grata. IMO widze zaleznosc, ze im bardziej "skompaktowany" silnik diesla tym jest on bardziej awaryjny. Dostawczaki z CR jezdzą na ogol 300K bez zadnej dramatycznej usterki, a te "maluchy" przy takiej wartosci to juz stały pacjent u mechaników. Nie mówiac, ze czesto sama naprawa jest mniej czasochłonna niz dojscie do uszkodzonego elementu - tak jest wszytko powciskane na "styk". -- @foe_pl |
|
Data: 2013-09-03 20:45:04 | |
Autor: J.F | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości
W dniu 2013-09-03 19:38, ToMasz pisze: nie ruszaj wtrysków!!!111 jeden. To jest ostatnia rzecz która się psuje nie zawsze, w rodzinie samochód Mercedes A, przyszły mrozy -20 i rozsadziło koncówki wtryskiwaczy. 2K w plecy, czyli szóstą-siódmą cześc wartości grata. Ale widziales to ? Co je rozsadzilo - woda w paliwie, czy cisnienie po zablokowaniu wylotow parafina ? IMO widze zaleznosc, ze im bardziej "skompaktowany" silnik diesla tym jest on bardziej awaryjny. Dostawczaki z CR jezdzą na ogol 300K bez zadnej dramatycznej usterki, a te "maluchy" przy takiej wartosci to juz stały pacjent u mechaników. A te dostawczaki nie maja tych samych silnikow ? Bo audi 2.5tdi to juz od dawna kupic nie mozna, a VW Transporter tez juz tylko 2.0TDI ... w 6 odmianach :-) Nie mówiac, ze czesto sama naprawa jest mniej czasochłonna niz dojscie do uszkodzonego elementu - tak jest wszytko powciskane na "styk". Ja tam nie wiem, ale wydaje sie ze w takim dostawczaku dojscie jeszcze gorsze :-) J. |
|
Data: 2013-09-03 23:40:02 | |
Autor: the_foe | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 2013-09-03 20:45, J.F pisze:
Ale widziales to ? nie, ojciec ujezdzal. 100 m ujechał i nagle dym brunatny a z silnika zaczelo cieknac jak ze swiniaka ;) odma ponoc zamarzla przez co wtryski wyrwalo -- @foe_pl |
|
Data: 2013-09-04 00:49:14 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 2013-09-03 23:40, the_foe pisze:
W dniu 2013-09-03 20:45, J.F pisze: Jak piszesz odma, to masz na myśli odpowietrzenie skrzyni korbowej? |
|
Data: 2013-09-04 10:51:53 | |
Autor: J.F | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości
W dniu 2013-09-03 20:45, J.F pisze: Ale widziales to ? nie, ojciec ujezdzal. 100 m ujechał i nagle dym brunatny a z silnika zaczelo cieknac jak ze swiniaka ;) odma ponoc zamarzla przez co wtryski wyrwalo A co ma odma do wtryskow ? Fotek tych wtryskiwaczy oczywiscie nie masz ? A tato wyslal zone do mechanika, czy naprawial w ASO na gwarancji ? J. |
|
Data: 2013-09-04 21:37:51 | |
Autor: the_foe | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 2013-09-04 10:51, J.F pisze:
A co ma odma do wtryskow ? nie znam sie, ale skoro przewod odmy prowadzi do wtrysków to chyba cos ma... -- @foe_pl |
|
Data: 2013-09-04 23:14:57 | |
Autor: Adam | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 2013-09-04 21:37, the_foe pisze:
W dniu 2013-09-04 10:51, J.F pisze: Przewód odmy do wtrysków??? Chyba, że w parowozie ;) -- Pozdrawiam. Adam. |
|
Data: 2013-09-05 01:48:21 | |
Autor: the_foe | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 2013-09-04 23:14, Adam pisze:
W dniu 2013-09-04 21:37, the_foe pisze: nie wiem, nie znam sie, powtarzam to co uslyszalem. Na allegro takie cos sprzedaja i na forach o tym mówia i nikt zjebki nie robi: http://allegro.pl/odma-wtrysku-fiat-seicento-0-9-i3524330428.html http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=17466 http://www.renault19.pl/forum/viewthread.php?thread_id=32147 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=485553 -- @foe_pl |
|
Data: 2013-09-05 09:18:12 | |
Autor: yabba | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:l08gs7$2pb$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2013-09-04 23:14, Adam pisze: W żargonie technicznym słowo "wtrysk" w starszych silnikach benzynowych (a o takich jest mowa w linkach, które podałeś) oznacza zupełnie coś innego niz "wtrysk" w silnikach Diesla. Odma jest to wężyk łączący skrzynię korbową z wlotem powietrza do silnika. W starszych benzyniakach była podłączana do obudowy urządzenia wtrysku jednopunktowego (w skrócie wtrysk). W dieslach idzie do obudowy filtru powietrza. I nigdzie nie styka się z wtryskami, które podają paliwo bezpośrednio do cylindra. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2013-09-05 18:07:24 | |
Autor: jerzu | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
On Thu, 5 Sep 2013 09:18:12 +0200, "yabba"
<g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote: Odma jest to wężyk Ładny mi wężyk. U mnie to jest rura o średnicy około 100 mm :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-09-05 00:12:36 | |
Autor: LEPEK | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 2013-09-04 21:37, the_foe pisze:
W dniu 2013-09-04 10:51, J.F pisze:Przewód od odmy do wtrysków... To chyba jednak mama to fryzjera.... wróć! do ASO pojecha... wróć! zalawetowała Mercedesa. Ty masz pojęcie, o czym piszesz? Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
|
Data: 2013-09-03 23:18:53 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 2013-09-03 19:38, ToMasz pisze:
o tyle co ja znam citoreny to najlepszy silnik to: Dokładnie tak. Tylko uważać przy zakupie, bo była wersja z wtryskiem zjebensa. No i ma niebagatelną wadę - fabrycznie brak mu IC w większości aut, w których był montowany. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2013-09-04 10:53:17 | |
Autor: yabba | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> napisał w wiadomości news:l05jo0$qep$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2013-09-03 19:38, ToMasz pisze: Nie rozumiem. W fabryce zabrakło IC i żeby nie zatrzymywac produkcji wypuszczali egzemplarze z biezamontowanym IC? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2013-09-04 18:47:35 | |
Autor: ToMasz | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 04.09.2013 10:53, yabba pisze:
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> napisał wCo to jest ic? ToMasz |
|
Data: 2013-09-04 23:30:32 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 2013-09-04 18:47, ToMasz pisze:
W dniu 04.09.2013 10:53, yabba pisze: Intercooler, czyli chłodnica powietrza dolotowego. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2013-09-04 15:12:46 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 2013-09-03 23:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2013-09-03 19:38, ToMasz pisze:Ja mam z "ftryskami zjebensa" i nie narzekam... |
|
Data: 2013-09-04 23:29:54 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 2013-09-04 15:12, Kamil 'Model' pisze:
W dniu 2013-09-03 23:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Bo są tacy co jeżdżą i tacy co pchają. Znasz to chyba z forum pkp. ;) Z siemensem problem jest przy regeneracji. Wychodzi "cokolwiek" drożej, ztcw. BTW. Też tak odczuwasz brak ICka przy upałach? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2013-09-05 08:12:58 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 2013-09-04 23:29, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2013-09-04 15:12, Kamil 'Model' pisze:Hehe. Znam takie przypadki...Zjebens podobno nie jest regenerowalny... Póki co nic się nie dzieje z Moim 307SW... Oj przy upałach bardzo brakuje IC'ka, zresztą te 90KM to troszkę zbyt mało dla ciężkiej krowy jaką jest 307SW...Ale ten sam silnik mam w 206'tce Żony i tam to już fajnie zapiernicza... |
|
Data: 2013-09-04 00:01:07 | |
Autor: Nathan | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 2013-09-03 19:38, ToMasz pisze:
W dniu 03.09.2013 13:04, Krzysztof 45 pisze:Podobnie jak HDI 1.6 9HX. -- Pozdrawiam Nathan "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie wchodzili" Charles Lindbergh bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com; http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB |
|
Data: 2013-09-05 10:49:47 | |
Autor: anacron | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 03.09.2013 13:04, Krzysztof 45 pisze:
Bardzo fajny artykuł. Myślę że komuś te informacje przydadzą się przy "Alternatywą dla diesla, z punktu widzenia wydatków na paliwo mogłoby być tylko auto z instalacją LPG. Jednak taka domontowana poza fabryką instalacja zawsze sprawia problemy i w praktyce przy okazji awarii często dochodzi do spychania odpowiedzialności pomiędzy instalatorem gazu, a mechanikiem." Już to zdanie dyskwalifikuje metaforyczność tego artykułu. Nie "zawsze", a tylko wtedy gdy szuka się wszędzie oszczędności. Osobiście miałem LPG w aucie, którego silnik według wielu artykułów nie tolerował LPG, a jednak nie miałem najmniejszych problemów (i wcale nie miałem najdroższej instalacji, a jedynie STAG-a 300 Premium. Co do wyboru silnika: http://damskomesko.pl/2012/12/benzyna-diesel-lpg/ -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-09-05 12:08:07 | |
Autor: RadoslawF | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
Dnia 2013-09-05 10:49, Użytkownik anacron napisał:
Bardzo fajny artykuł. Myślę że komuś te informacje przydadzą się przy Moje doświadczenia z LPG odradzają korzystanie z instalacji LPG montowanej przez dilera. Diler montuje kiepskie instalacje ale ma klientów bo ci liczą że dostaną sprawdzoną "instalację fabryczną". Pozdrawiam |
|
Data: 2013-09-05 15:21:44 | |
Autor: anacron | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
W dniu 05.09.2013 12:08, RadoslawF pisze:
Dnia 2013-09-05 10:49, Użytkownik anacron napisał: Fabrycznej nigdy nie miałem, więc tu się wypowiedzieć nie mogę. Zawsze sam zakładałem i nigdy nie miałem problemów, w sumie 5 różnych instalacji ponad w sumie grubo ponad 500kkm na LPG i żadnych problemów. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-09-05 17:25:47 | |
Autor: Cavallino | |
Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić... | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: "Alternatywą dla diesla, z punktu widzenia wydatków na paliwo mogłoby Ciekawe, bo ja oszczędności nie szukałem, a problemy miałem. Czyli Twoje "tylko wtedy" jest jeszcze mniej prawdziwe, niż ich "zawsze". Osobiście miałem LPG w aucie, którego silnik według wielu artykułów nie tolerował LPG, a |