Ac w warcie...

Data: 2011-10-10 21:13:24
Autor: Konrad
Ac w warcie...
Siostra miała stłuczkę, likwiduje szkode z AC....
Dostała wycene i jakoś dziwnie naliczona...
Lampy w serwisie kosztuja 1k1 PLN, a jej policzyli po 350, malowanie 3 elementów 600 zł, do tego mnożą to przez 0.6 bo nie naprawia w ASO i jakas amortyzacja bo samochod nie jest nowy... Już troche sie naczytałem ze to złodzieje, ale zadnych konkretów ..  do tego tłumacza sie jakimis wewnętrznymi przepisami ze cena nett itd..
czy jest sens pisac rekalamacje na ta wycene ? jest sie o co bić czy raczej sobie darować ?
swego czasu ogłaszało sie duzo firm "pomagających" odzyskiwac nalezne odszkodowanie :-) siostra raczej zapracowana i nie będzie miała czasu pilnowac wszystkich kruczków prawnych ...

możecie cos poradzić ? ( poza zmiana ubezpieczyciela, bo teraz juz za poźno)

pzdr

Data: 2011-10-10 19:20:11
Autor: masti
Ac w warcie...
Dnia pięknego Mon, 10 Oct 2011 21:13:24 +0200 osobnik zwany Konrad
wystukał:

Siostra miaÂła stÂłuczkĂŞ, likwiduje szkode z AC.... DostaÂła wycene i jakoÂś
dziwnie naliczona... Lampy w serwisie kosztuja 1k1 PLN, a jej policzyli
po 350, malowanie 3 elementów 600 z³, do tego mno¿¹ to przez 0.6 bo nie
naprawia w ASO i jakas amortyzacja bo samochod nie jest nowy... JuÂż
troche sie naczytaÂłem ze to zÂłodzieje, ale zadnych konkretĂłw ..  do tego
tÂłumacza sie jakimis wewnĂŞtrznymi przepisami ze cena nett itd.. czy jest
sens pisac rekalamacje na ta wycene ? jest sie o co biĂŚ czy raczej sobie
darowaĂŚ ?

oczywiscie. Powiedzieć im, żeby się bujali z taką wyceną.
I albo robisz w warsztacie co ma z nimi umowe na naprawy bezgotówkowe albo niech sie zgodzą na refundację faktur.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-10-10 21:48:45
Autor: Konrad
Ac w warcie...
Siostra mia3a st3uczke, likwiduje szkode z AC.... Dosta3a wycene i jako?
dziwnie naliczona... Lampy w serwisie kosztuja 1k1 PLN, a jej policzyli
po 350, malowanie 3 elementów 600 z3, do tego mno?? to przez 0.6 bo nie
naprawia w ASO i jakas amortyzacja bo samochod nie jest nowy... Ju?
troche sie naczyta3em ze to z3odzieje, ale zadnych konkretów ..  do tego
t3umacza sie jakimis wewnetrznymi przepisami ze cena nett itd.. czy jest
sens pisac rekalamacje na ta wycene ? jest sie o co bia czy raczej sobie
darowaa ?

oczywiscie. Powiedzieć im, żeby się bujali z taką wyceną.
I albo robisz w warsztacie co ma z nimi umowe na naprawy bezgotówkowe
albo niech sie zgodzą na refundację faktur.

A muze miec na to jakies faktury ?? Co jak sam chce sobie samochod naprawić ? Nie wystarczy wycena samych częsci z ASO ?

Data: 2011-10-10 22:45:18
Autor: Massai
Ac w warcie...
Konrad wrote:

> [...]
> A muze miec na to jakies faktury ?? Co jak sam chce sobie samochod
naprawić ? Nie wystarczy wycena samych częsci z ASO ?

To jest AC, nie OC.

W przypadku OC - owszem, można się domagać (raczej trzeba, i to często
w sądzie, bo sami z siebie też pokantują na wycenie).

Ale w przypadku AC - dobrowolna umowa między stronami. Może mieć
zapisane w umowie że w razie stłuczki dostanie jako odszkodowanie tylko
współczujący uśmiech likwidatora i poklepanie po plecach - i jeśli się
na to zgodziła, to będzie to ważna umowa.

Sprawdźcie umowę i tyle. Znając wartę, to pewnie jest tam mowa o
wypłacie w cenach netto, pomniejszonych o amortyzację, suma
pomniejszona o udział własny etc...

Prawda jest taka, że ludzie patrzą tylko na cenę ubezpieczenia i nie
wczytują się co to ubezpieczenie zapewnia.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-10-10 19:54:37
Autor: AAA
Ac w warcie...
Konrad <rockykon-nospam-@wp.pl> napisał(a):
[...]

Jaki wariant AC był wykupiony ? Bo jest kilka.
W jaki sposób warunki tego wariantu określają sposób likwidacji szkody ? Co napisali w warunkach o amortyzacji, udziale własnym itd. ? --

Data: 2011-10-11 19:05:21
Autor: Konrad
Ac w warcie...
[...]

A podpowiesz jak mam sie tego doczytac z polisy ?? z tego co wiem to ubezpieczenie jest na 100% ale nie wiem gdzie jest to napisane .. jak rozszyfrowac ten formularz ?

Data: 2011-10-11 19:09:53
Autor: Cavallino
Ac w warcie...
Użytkownik "Konrad" <rockykon-nospam-@wp.pl> napisał w wiadomości news:

A podpowiesz jak mam sie tego doczytac z polisy ?? z tego co wiem to ubezpieczenie jest na 100% ale nie wiem gdzie jest to napisane .. jak rozszyfrowac ten formularz ?

Masz czytać nie formularz, tylko OWU.
Będziesz wiedział czego szukać na polisie i czego żądać.

Data: 2011-10-11 19:36:51
Autor: Konrad
Ac w warcie...
[...]

no wiec czytam .. :

koszt części zamiennych:

a) w wysokości cen podanych w aktualnych polskich wydaniach systemu Audatex lub Eurotax, opartych na danych producenta/importera pojazdu, nie więcej niS średnie ceny netto (bez VAT) zalecane przez producenta pojazdu lub oficjalnych importerów do stosowania przez ich sieci serwisowe,

b) z uwzględnieniem procentowego pomniejszenia wartości części w zaleSności od okresu eksploatacji pojazdu określonego zgodnie z poniSej zamieszczoną tabelą, z zastrzeSeniem postanowień pkt 4), 5), 6) chyba Se procentowe pomniejszenia wartości części zostało zniesione zgodnie z § 8 ust. 3 pkt 4), lub ustalone w innej wysokości zgodnie z § 8 ust. 4 i 5.

Z tego co rozumiem to producent nie przewiduje częsci zamiennych, a skąd mam wiedzieć jakie są ceny w Autodatex ?? Ceny z ASO mam ..

czyli jak samochod jest z 2005 to jest dodatkowo pomniejszenie wartości o 45 % ? no i co z ta wartością VAT? moga mi wypłacic  netto czy maja zapłacic brutto ?

Co oznaczaja w np w rubryce AC (AC 03/A1) ??

Data: 2011-10-11 18:38:04
Autor: Jacek
Ac w warcie...
[...]

Czyli obliczają odszkodowanie biorą cenę netto części z katalogu uznanych zamienników dopuszczonych i homologowanych przez producenta samochodu i pomniejszają je o współczynnik wynikający z wieku samochodu. Czyli reasumując przy ubezpieczniu było tanio co odbiło sie teraz przy odszkodowaniu. Stawiam, że wykupienie pełnej ochrony podniosłoby koszt polisy o jakieś 45-
50%.

Co oznaczaja w np w rubryce AC (AC 03/A1) ??

03/A1 oznaczenie statystyczne ryzyka --

Data: 2011-10-11 23:19:47
Autor: Cavallino
Ac w warcie...
Użytkownik "Konrad" <rockykon-nospam-@wp.pl> napisał w wiadomości news:j71urg$kuo$1node2.news.atman.pl...
[...]

No to mniej więcej je stosuj, małe odchyłki mogą być.

czyli jak samochod jest z 2005 to jest dodatkowo pomniejszenie wartości o 45 % ?

A tabelę z punktu b) czytałeś?

no i co z ta wartością VAT? moga mi wypłacic  netto czy maja zapłacic brutto ?

Przecież jasno napisali, że netto.

Data: 2011-10-12 09:03:34
Autor: Robert_J
Ac w warcie...
no i co z ta wartością VAT? moga mi wypłacic  netto czy maja zapłacic brutto ?

Przecież jasno napisali, że netto.

Akurat co do tego to nie tak hop siup :-). Napisać to sobie mogą, ale według orzeczenia SN mają wypłacić pełną wartość, a nie jakieś śmieszne netto. Oczywiście jeśli w polisie nie jest wpisane że ubezpieczenie jest od wartości netto, co w przypadku polisy os. fizycznej jest raczej pewne :-). Do niedawna TU nagminnie waliły w ch... wypłacając ludziom z kosztorysu kwoty netto, wychodząc ze śmiesznego założenia że klient kupi sobie części bez faktury, a więc taniej :-). Dopiero niedawno SN orzekł że jest to niezgodne z prawem. Na pewno bez problemu w necie można znaleźć to orzeczenie. Rozwaliłem auto, części kosztują powiedzmy 5.000 zł brutto, to dlaczego mam dostać ok. 4.000? To, czy kupię je sobie na szrocie to już jest moja sprawa.

Data: 2011-10-11 08:49:14
Autor: Robert_J
Ac w warcie...
[...]

Dość istotne pytanie: ile lat ma samochód? Bo jak trochę ma, a siostra nie wykupiła w AC wariantu naprawy z użyciem nowych części, to nie dziwne że liczą amortyzację. Pytanie tylko czy słuszna jest wielkość tej amortyzacji...

Data: 2011-10-12 10:02:07
Autor: huri_khan
Ac w warcie...
Dnia Mon, 10 Oct 2011 21:13:24 +0200, Konrad napisał(a):

możecie cos poradzić ? ( poza zmiana ubezpieczyciela, bo teraz juz za poźno)

Masz wariant serwisowy (z reguły droższa polisa) czy kosztorysowy ?

Jeżeli masz wariant kosztorysowy to niestety ale w zapisach masz wzmiankę o
amortyzacji, zamieniikach, udziale własnym itp. Oczywiście wszytskie te
ograniczenia możesz zdjąc ale wtedy polisa już nie jest taka tania. Jeżeli jednak masz wariant serwisowy to dajesz do mechanika i naprawia
(tylko tutaj musisz uważać czy nie ma także informacji o amortyzacji,
ponieważ faktura za naprawę zostanie zapłacona przez ubepieczyciela tylko
do odpowiedniej wysokości wynikającej z twojej tabeli a resztę będziesz
musiał sam dopłacić)

Niestety albo płacisz albo płaczesz.  A na drugi raz czytać co się
podpisuje. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Ac w warcie...