Data: 2009-03-14 17:49:49 | |
Autor: PeJot ( home) | |
Accent El Nino | |
Mateusz Kosibowicz pisze:
Witam To jest współczesna rama, więc projektowana prawdopodobnie pod widły 100 mm ( pewny nie jestem nie znalazłem rysunku w sieci ). Z widelcem 80 rower zrobi się nerwowy, coś jak szosówka. Trzeba by sztucznie wydłużyć widelec. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-03-14 23:43:10 | |
Autor: granat | |
Accent El Nino | |
PeJot ( home) pisze:
mm ( pewny nie jestem nie znalazłem rysunku w sieci ). Z widelcem 80 rower zrobi się nerwowy, coś jak szosówka. Trzeba by sztucznie wydłużyć widelec. a myslisz ze ktos kto mysli o amorze 80mm obawia sie nadsterownosci roweru? moim zdaniem fajna rama, a amor >=100 bedzie jak znalazl. granat |
|
Data: 2009-03-15 07:56:11 | |
Autor: PeJot ( home) | |
Accent El Nino | |
granat pisze:
PeJot ( home) pisze: Ja właśnie myślę, ale to jest tak, że mam stary ale ciągle jary krótki widelec i chcę go pożenić z współczesną ramą. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-03-15 12:09:35 | |
Autor: Heming | |
Accent El Nino | |
PeJot ( home) pisze:
Ja właśnie myślę, ale to jest tak, że mam stary ale ciągle jary krótki widelec i chcę go pożenić z współczesną ramą. A co sie stanie jesli do ramy projektowanej na amor 80mm wsadze 100mm? Bedzie gorzej skrecal? Powaznie pytam. |
|
Data: 2009-03-15 11:13:12 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Accent El Nino | |
On 2009-03-15, Heming <nospam@nospam.pl> wrote:
PeJot ( home) pisze: Znacznie mniej mi³ym objawem bêdzie potencjalne odbijanie przedniego ko³a na podjazdach - to mi zdecydowanie bardziej przeszkadza³o, ni¿ lekka zmiana sterowno¶ci, jak jeszcze mia³em stary rower dobry rok temu. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-03-15 18:47:49 | |
Autor: kml | |
Accent El Nino | |
Użytkownik "Heming" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:gpio68$hpt$1mx1.internetia.pl... PeJot ( home) pisze: To zależy od konkretów i tolerancji danej ramy na zmianę wysokości widła oraz od wysokości samego widelca (wysokość to nie skok w tym przypadku) Jeżeli rama jest wybitnie pod 80mm to może zrobić sie chopper i rower stanie się bardziej mułowaty i będzie odczuwalnie gorzej podjeżdzał. Ja ostatnio miałem taką akcję kilka lat temu z ramą accenta (bez modelową wtedy) gdzie zmiana widelca 63mm na 89mm spowodowała totalną katastrofę, ale to było dawno :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl od nowa! Last update 15/03/2009 |
|
Data: 2009-03-28 13:17:16 | |
Autor: chary | |
Accent El Nino | |
PeJot ( home) wrote:
granat pisze: A ze tak z ciekawosci zapytam- czy to jakis konkretny element/wymiar ramy odpowiada za to z jakim (skok) amortyzatorem ona moze wspolpracowac, czy tez ogolna geometria ramy? Jesli to drugie, to po czym mozna poznac czy rama ewentualnie przyjmie amortyzator o innym skoku? Czy zostaje tylko metoda prob i (ewentualnych) bledow czy tez mozna to jakos zmierzyc/ocenic? Taki przyklad z ostatnich kilku tygodni- kupowalem rame Scotta, okolo 8-10 letnia i mialem spory problem ze znalezieniem informacji jaki amortyzator byl w niej oryginalnie zalozony. Dopiero po dluuugim googlaniu znalazlem, troche przypadkiem, ze bylo to Judy SL 80mm. Gdybym nie posiadal tej informacji to czy jestem w stanie odpowiednio dobrac skok amortyzatora mierzac rame? A tak swoja droga to czy to wlasnie skok jest decydujacym parametrem w tym przypadku? Bo tak na rozum, to wydaje mi sie, ze dlugosc od osi kol do mocowania biezni lozyska sterowego jest istotniejsza (minus ewentualnie jakies wstepne ugiecie amortyzatora, prosze poprawic mnie jesli sie myle). -- pozdrawiam, Marek Sosnowski "Inside my heart is breaking My make-up may be flaking But my smile still stays on..." |