Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Accent El Nino

Accent El Nino

Data: 2009-03-14 17:49:49
Autor: PeJot ( home)
Accent El Nino
Mateusz Kosibowicz pisze:
Witam
Oglądam różne ramy i wpadł mi w oko Accent El Nino.
Jak to bywa w przypadku Accenta jest ona tania :)

Używa ktoś takiej ramy? Najlepiej model na 2009, nie wiem
jakie były zmiany, ale takie są teraz na allegro;)

Jak to siÄ™ sprawdza z amortyzatorem 80mm?

To jest współczesna rama, więc projektowana prawdopodobnie pod widły 100 mm ( pewny nie jestem nie znalazłem rysunku w sieci ). Z widelcem 80 rower zrobi się nerwowy, coś jak szosówka. Trzeba by sztucznie wydłużyć widelec.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-03-14 23:43:10
Autor: granat
Accent El Nino
PeJot ( home) pisze:

mm ( pewny nie jestem nie znalazłem rysunku w sieci ). Z widelcem 80 rower zrobi się nerwowy, coś jak szosówka. Trzeba by sztucznie wydłużyć widelec.

a myslisz ze ktos kto mysli o amorze 80mm obawia sie nadsterownosci roweru?
moim zdaniem fajna rama, a amor >=100 bedzie jak znalazl.

granat

Data: 2009-03-15 07:56:11
Autor: PeJot ( home)
Accent El Nino
granat pisze:
PeJot ( home) pisze:

mm ( pewny nie jestem nie znalazłem rysunku w sieci ). Z widelcem 80 rower zrobi się nerwowy, coś jak szosówka. Trzeba by sztucznie wydłużyć widelec.

a myslisz ze ktos kto mysli o amorze 80mm obawia sie nadsterownosci roweru?

Ja właśnie myślę, ale to jest tak, że mam stary ale ciągle jary krótki widelec i chcę go pożenić z współczesną ramą.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-03-15 12:09:35
Autor: Heming
Accent El Nino
PeJot ( home) pisze:

Ja właśnie myślę, ale to jest tak, że mam stary ale ciągle jary krótki widelec i chcę go pożenić z współczesną ramą.

A co sie stanie jesli do ramy projektowanej na amor 80mm wsadze 100mm? Bedzie gorzej skrecal? Powaznie pytam.

Data: 2009-03-15 11:13:12
Autor: Jan Srzednicki
Accent El Nino
On 2009-03-15, Heming <nospam@nospam.pl> wrote:
PeJot ( home) pisze:

Ja w³a¶nie my¶lê, ale to jest tak, ¿e mam stary ale ci±gle jary krótki widelec i chcê go po¿eniæ z wspó³czesn± ram±.

A co sie stanie jesli do ramy projektowanej na amor 80mm wsadze 100mm? Bedzie gorzej skrecal? Powaznie pytam.

Znacznie mniej mi³ym objawem bêdzie potencjalne odbijanie przedniego
ko³a na podjazdach - to mi zdecydowanie bardziej przeszkadza³o, ni¿
lekka zmiana sterowno¶ci, jak jeszcze mia³em stary rower dobry rok temu.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-03-15 18:47:49
Autor: kml
Accent El Nino

Użytkownik "Heming" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:gpio68$hpt$1mx1.internetia.pl...
PeJot ( home) pisze:

Ja właśnie myślę, ale to jest tak, że mam stary ale ciągle jary krótki widelec i chcę go pożenić z współczesną ramą.

A co sie stanie jesli do ramy projektowanej na amor 80mm wsadze 100mm? Bedzie gorzej skrecal? Powaznie pytam.

To zależy od konkretów i tolerancji danej ramy na zmianę wysokości widła oraz od wysokości samego widelca (wysokość to nie skok w tym przypadku) Jeżeli rama jest wybitnie pod 80mm to może zrobić sie chopper i rower stanie się bardziej mułowaty i będzie odczuwalnie gorzej podjeżdzał. Ja ostatnio miałem taką akcję kilka lat temu z ramą accenta (bez modelową wtedy) gdzie zmiana widelca 63mm na 89mm spowodowała totalną katastrofę, ale to było dawno :)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl od nowa!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-28 13:17:16
Autor: chary
Accent El Nino
PeJot ( home) wrote:
granat pisze:
PeJot ( home) pisze:

mm ( pewny nie jestem nie znalazłem rysunku w sieci ). Z widelcem 80
rower zrobi się nerwowy, coś jak szosówka. Trzeba by sztucznie
wydłużyć widelec.

a myslisz ze ktos kto mysli o amorze 80mm obawia sie nadsterownosci
roweru?

Ja właśnie myślę, ale to jest tak, że mam stary ale ciągle jary krótki
widelec i chcę go pożenić z współczesną ramą.

A ze tak z ciekawosci zapytam- czy to jakis konkretny element/wymiar ramy odpowiada za to z jakim (skok) amortyzatorem ona moze wspolpracowac, czy tez ogolna geometria ramy? Jesli to drugie, to po czym mozna poznac czy rama ewentualnie przyjmie amortyzator o innym skoku? Czy zostaje tylko metoda prob i (ewentualnych) bledow czy tez mozna to jakos zmierzyc/ocenic? Taki przyklad z ostatnich kilku tygodni- kupowalem rame Scotta, okolo 8-10 letnia i mialem spory problem ze znalezieniem informacji jaki amortyzator byl w niej oryginalnie zalozony. Dopiero po dluuugim googlaniu znalazlem, troche przypadkiem, ze bylo to Judy SL 80mm. Gdybym nie posiadal tej informacji to czy jestem w stanie odpowiednio dobrac skok amortyzatora mierzac rame? A tak swoja droga to czy to wlasnie skok jest decydujacym parametrem w tym przypadku? Bo tak na rozum, to wydaje mi sie, ze dlugosc od osi kol do mocowania biezni lozyska sterowego jest istotniejsza (minus ewentualnie jakies wstepne ugiecie amortyzatora, prosze poprawic mnie jesli sie myle).


--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

"Inside my heart is breaking
My make-up may be flaking
But my smile still stays on..."

Accent El Nino

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona