Data: 2010-06-20 11:37:12 | |
Autor: RD | |
Acer Extensa 5220 - nie uruchamia się Windows i konsola odzyskiwania | |
Witajcie,
Chciałem pomóc rodzinnie naprawiając laptop Acer Etensa 5220. Nie uruchamia się windows xp - zawsze pokazuje się okno wyboru pomiędzy trybami uruchomienia awaryjnymi i normalnym. Jak wybieram awaryjny, to miga prompt i nie uruchamia się. Jak wybieram normalny, to pod logiem Windows XP pasek postępu pokazuje wieczne ładowanie. Zazwyczaj w takich sytuacjach uruchamiam konsolę odzyskiwania Windowsa (R) i naprawiam (w zależności od potrzeby) bootcfg(fixboot), fixmbr, chkdsk. Niestety tutaj nie jest tak łatwo, ponieważ konsola odzyskiwania zamiera. Windows nie posiada sterowników SATA do dysku, BIOS nie posiada funkcji emulowania IDE-SATA(starszy), w związku z tym, do płytki Windows XP dołączyłem sterowniki SATA ze strony producenta - wówczas wykrywa dysk. Niestety po odpaleniu konsoli odzyskiwania, ukazuje się informacja o możliwości wyboru innego języka klawiatury, niż domyślny i po tej akcji nie ma żadnego znaku gotowości, nie mogę nic zrobić. Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł? Jak sobie z tym poradzić? A może nie da się, może dysk padł albo coś jeszcze innego? Sprawa jest dość pilna, ponieważ laptop służy osobie do pracy i nauki. Pozdr, Rafał |
|
Data: 2010-06-20 19:12:09 | |
Autor: Tomek Wojciechowski | |
Acer Extensa 5220 - nie uruchamia się Windows i konsola odzyskiwania | |
W dniu 20.06.2010 11:37, RD pisze:
Witajcie,Proponuję pobrać inną instalkę albo jeszcze lepiej zainstalować linuxa skoro do pracy i do nauki laptop służy. |
|
Data: 2010-06-21 00:22:18 | |
Autor: RD | |
Acer Extensa 5220 - nie uruchamia się Windows i konsola odzyskiwania | |
Tomek Wojciechowski pisze:
Proponuję pobrać inną instalkę albo jeszcze lepiej zainstalować linuxa skoro do pracy i do nauki laptop służy. Lepiej w ogóle wyrzucić sprzęt komputerowy i zająć się koszeniem trawy na działce - i zdrowiej, i satysfakcja z pracy pewnie większa;-) Potrzebuję pomocy w reanimacji systemu, a nie w podpowiedziach jakiego systemu użyć. |
|
Data: 2010-06-21 01:01:20 | |
Autor: RadoslawF | |
Acer Extensa 5220 - nie uruchamia się Windows i konsola odzyskiwania | |
Dnia 2010-06-21 00:22, Użytkownik RD napisał:
Potrzebuję pomocy w reanimacji systemu, a nie w podpowiedziach jakiego systemu użyć. Mądry człowiek szuka takiej pomocy na grupie dotyczącej tego systemu, mądry inaczej na innej, np. takiej dotyczącej sprzętu jak ta. Jeszcze masz jakieś pytania lub potrzeby ? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-06-21 10:05:05 | |
Autor: RD | |
Acer Extensa 5220 - nie uruchamia się Windows i konsola odzyskiwania | |
RadoslawF pisze:
Dnia 2010-06-21 00:22, Użytkownik RD napisał: Na temat mądrości nie będę z Tobą dyskutował. Proszę o pomoc z w/w problemem, a ten, może dotyczyć serwisu laptopa marki Acer model Extensa 5220. Myślę, że na dobrą grupę trafiłem, gdzie mogą mi pomóc i z systemem i z laptopem. Jeszcze chcesz się czepiać? |
|
Data: 2010-06-21 10:36:27 | |
Autor: RadoslawF | |
Acer Extensa 5220 - nie uruchamia się Windows i konsola odzyskiwania | |
Dnia 2010-06-21 10:05, Użytkownik RD napisał:
Na temat mądrości nie będę z Tobą dyskutował. Proszę o pomoc z w/w problemem, a ten, może dotyczyć serwisu laptopa marki Acer model Extensa 5220. Myślę, że na dobrą grupę trafiłem, gdzie mogą mi pomóc i z systemem i z laptopem. To źle myślisz, to grupa sprzętowa a nie programowa. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-06-21 11:05:30 | |
Autor: RD | |
Acer Extensa 5220 - nie uruchamia się Windows i konsola odzyskiwania | |
RadoslawF pisze:
Dnia 2010-06-21 10:05, Użytkownik RD napisał: Czytaj między wierszami. Z Tobą już dyskutował nie będę. EOT. |
|
Data: 2010-06-21 12:23:04 | |
Autor: RadoslawF | |
Acer Extensa 5220 - nie uruchamia się Windows i konsola odzyskiwania | |
Dnia 2010-06-21 11:05, Użytkownik RD napisał:
Na temat mądrości nie będę z Tobą dyskutował. Proszę o pomoc z w/w problemem, a ten, może dotyczyć serwisu laptopa marki Acer model Extensa 5220. Myślę, że na dobrą grupę trafiłem, gdzie mogą mi pomóc i z systemem i z laptopem. Między wierszami to czytało sie za komuny, teraz nie ma potrzeby. No może poza przypadkami takich jak ty. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2010-06-21 07:54:27 | |
Autor: Sławek Maculewicz | |
Acer Extensa 5220 - nie uruchamia się Wind ows i konsola odzyskiwania | |
Dnia 20-06-2010 o 11:37:12 RD <rd@grupy.com1> napisał(a):
Witajcie, Znajdź w sieci BIOS obsługujący tryb IDE (bodajże od wersji 1.18 w górę). Polecam wątek http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic856692.html -- Brak sygnaturki. |
|
Data: 2010-06-21 10:09:51 | |
Autor: RD | |
Acer Extensa 5220 - nie uruchamia się Windows i konsola odzyskiwania | |
Sławek Maculewicz pisze:
Znajdź w sieci BIOS obsługujący tryb IDE (bodajże od wersji 1.18 w górę). Dzięki za podpowiedź. Próbowałem wcześniej zaktualizować BIOS, tj. stworzyć "dyskietkę startową" z BIOS'em na pendrive i w ten sposób wgrać, niestety po kilku próbach ściągnięcia i uruchomienia "dyskietki startowej" dałem sobie spokój;-) Może ktoś podpowie skąd taką wziąć? Pozdr, Rafał |
|
Data: 2010-06-21 13:09:22 | |
Autor: Sławek Maculewicz | |
Acer Extensa 5220 - nie uruchamia się Wind ows i konsola odzyskiwania | |
Dnia 21-06-2010 o 10:09:51 RD <rd@grupy.com1> napisał(a):
Sławek Maculewicz pisze: Daj sobie spokój z bootowalnymi pendrivami. Zrobiłbym to tak: Przyda się za to jakiś LiveCD z Windowsem - BartPE, Hiren's CD 10.5 itp. Program UltraISO w wersji niezarejestrowanej pozwalał na zabawę obrazami mniejszymi niż 300 MB - nada się Ściągasz sobie tego Hirena albo co tam chcesz (jest nawet Windows7 - niecałe 200 MB), dodajesz do obrazu katalog z BIOSem, wypalasz obraz, startujesz z płyty, uruchamiasz flashowanie - finito. -- Brak sygnaturki. |
|
Data: 2010-06-21 09:11:58 | |
Autor: Roman | |
Acer Extensa 5220 - nie uruchamia się Windows i konsola odzyskiwania | |
Użytkownik "RD" <rd@grupy.com1> napisał w wiadomości news:hvknga$tph$1node1.news.atman.pl... Witajcie, Podobnie potrafi zachować się Vista. Pomaga defrag ale na krótko i problem powraca. System powinien się w trybie awaryjnym załadować przynajmiej raz na 10 prób. Microsoft wydał nawat oświadczenie w tej sprawie i łatke naprawiającą ten problem, oraz prosi użytykowników którzy mają taki problem o kontakt. |