Acer Travelmate 7320

Data: 2012-02-01 21:40:43
Autor: 2late
Acer Travelmate 7320
Udalo sie komus zainstalowac 4gb ram w laptopie Acer Travelmate 7320?

W instrukcji jest cos takiego:
System memory Up to 2 GB of DDR2 667 MHz memory (for TM7320), upgradeable
to 4 GB using two soDIMM modules (dual-channel support)

Na razie mam 1.5 GB w dwoch slotach, w razie czego, to stare bym wywalil.

W googlach oczywiscie jest cala masa sklepow ktore z checia mi taka pamiec sprzedadza i pewnie ich to nie obchodzi czy bedzie dzialac.
Znalazlem tylko jeden sensowny wpis w ktorym ktos pisal ze nie dziala ale wstawil 2 x 2GB 800mHz.
Tak na marginesie google powinno wyciac na dobre wszystkie porownywarki i sklepy.

2late Outspace Communication Inc. 1999*2012 (R)

Data: 2012-02-02 10:06:39
Autor: PP
Acer Travelmate 7320
Witam
Polecam Crucial i ich stronę do doboru pamięci http://www.crucial.com/store/listparts.aspx?model=TravelMate%207320&Cat=RAM , ściągałem kiedyś pamięci do HP z którym są podobno problemy i dobrane przez nich pamięci działają bez zarzutu a ceny sa sympatyczne, w ciągu kilku dni miałem je w domu.
Piotr

Data: 2012-02-02 10:01:40
Autor: 2late
Acer Travelmate 7320
On 02/02/2012 9:06 AM, PP wrote:

[...]

Dzieki.
Ale kupic i zalozyc to zaden problem. Co jednak, jesli nie beda kompatybilne, akceputja zwroty?
Masz konkretne doswiadczenia z tym modelem Acera?

2late Outspace Communication Inc. 1999*2012 (R)

Data: 2012-02-02 11:50:13
Autor: miab
Acer Travelmate 7320
W dniu 2012-02-02 11:01, 2late pisze:
On 02/02/2012 9:06 AM, PP wrote:

[...]

W takich przypadkach kolejność jest odwrotna.
Pójść do sklepu, założyć a jak działa to kupić.

miab

Data: 2012-02-02 14:51:49
Autor: PP
Acer Travelmate 7320
[...]

To są pamięci dedykowane do tego modelu, więc jeśli laptop sprawny to muszą działać, wysyłka z Cruciala jest bezpłatna ( przynajmniej dotychczas była ), jak wejdziesz na stronę główną to znajdziesz wyszukiwarke z precyzyjnym okresleniem modelu

Data: 2012-02-02 16:39:34
Autor: 2late
Acer Travelmate 7320
On 02/02/2012 1:51 PM, PP wrote:
[...]

Kupilem w normalnym sklepie i mam problem:
Jak wloze dwie kosci 2GB to nie dziala * (zamienialem kolejnosc i nic)
Jak wloze kazda z osobna to dziala ale to zaden upgrade bo zamienic 1.5 GB na 2 GB to szkoda kasy
Jak wloze do pierwszego slotu 2 GB a do drugiego stary 1GB to nie dziala
Jak wloze do pierwszego slotu 1GB a do drugiego nowe 2 GB to dziala i mam 3 GB

*Nie dziala znaczy dochodzi do ekranu logowania windows i pojawiaja sie poprzeczne linie, paski i wisi.

jakies pomysly, da sie cos z tym jeszcze zrobic? Moze cos w BIOSie trzeba przestawic?
Pamiec jakas no name, Windows XP SP3 (32bit).

2late Outspace Communication Inc. 1999*2012 (R)

Data: 2012-02-02 21:09:15
Autor: PP
Acer Travelmate 7320
Kupilem w normalnym sklepie i mam problem:
Jak wloze dwie kosci 2GB to nie dziala * (zamienialem kolejnosc i nic)

Jak piszą "Guaranteed-compatible with the Acer TravelMate 7320", jak kupisz w sklepie obok to możesz nie trafić w timingi, czytałem  wiele wątków na temat Cruciala i dlatego zdecydowałem się na zakup pamięci u nich, studiowałem problemy z rozbudową pamięci w moim HP MINI 210, po włożeniu pamięci Cruciala zapomniałem o problemach.
Piotr

Data: 2012-02-02 20:16:01
Autor: 2late
Acer Travelmate 7320
On 02/02/2012 8:09 PM, PP wrote:
[...]

Mam jeszcze jedno kluczowe pytanie:
Jesli udaloby mi sie uruchomic Windows XP 32 bit z 4GB pamieci to ile Windows mi wykryje / obsluzy? Bo jesli np. 3.2 GB, lub cos kolo tego, to chyba troche szkoda sobie zawracac glowe. Laptop 4-ro letni wlasciwie lada miesiac bedzie zastapiony przez komputer stacjonarny wiec chyba po prostu zwroce te pamiec i tyle.

2late Outspace Communication Inc. 1999*2012 (R)

Data: 2012-02-03 07:17:43
Autor: PP
Acer Travelmate 7320
Mam 4GB, Windows XP wykrywa 3.25GB , ale jak miałem 2GB to komputer chodził zdecydowanie wolniej, ponadto mam na kompie Ubuntu :)
Pozdrawiam

Data: 2012-02-03 08:08:16
Autor: 2late
Acer Travelmate 7320
On 03/02/2012 6:17 AM, PP wrote:
Mam 4GB, Windows XP wykrywa 3.25GB , ale jak miałem 2GB to komputer chodził
zdecydowanie wolniej, ponadto mam na kompie Ubuntu :)

Wiec nie warto dla 250 MB RAMu, 3GB mi wystarcza.
Dzieki za wsparcie :)

2late Outspace Communication Inc. 1999*2012 (R)

Data: 2012-02-02 10:14:33
Autor: PP
Acer Travelmate 7320
Zapomniałem dodać że po lewej na dole masz film z procedurą instalacji, czasami pomaga jak plastiki mają nietypowo rozmieszczone zatrzaski jak było to w moim modelu.
Piotr

Acer Travelmate 7320