Acer-wymowa

Data: 2013-10-10 19:08:53
Autor: amelinum
Acer-wymowa
Mówicie ejser czy acer, jak słowo cera z przestawioną literką?

Data: 2013-10-10 18:40:56
Autor: 2late
Acer-wymowa
On 10/10/2013 18:08, amelinum wrote:

Mówicie ejser czy acer, jak słowo cera z przestawioną literką?

To zalezy z kim rozmawiam. ;)

Data: 2013-10-10 19:20:14
Autor: WAM
Acer-wymowa
On Thu, 10 Oct 2013 19:08:53 +0200, "amelinum" <tojest@amelinowe.je>
wrote:

Mówicie ejser czy acer, jak słowo cera z przestawioną literką?
Ja mówie acer i gogle. Ale jakie to ma znaczenie? WAM

Data: 2013-10-10 20:23:42
Autor: gadacz
Acer-wymowa
wrote:

Mówicie ejser czy acer, jak słowo cera z przestawioną literką?
Ja mówie acer i gogle. Ale jakie to ma znaczenie?

jesteś burakiem?

gadacz

Data: 2013-10-10 21:58:13
Autor: WAM
Acer-wymowa
On Thu, 10 Oct 2013 20:23:42 +0200, gadacz <gadacz_usenet@o2.pl>
wrote:

Mówicie ejser czy acer, jak słowo cera z przestawioną literką?
Ja mówie acer i gogle. Ale jakie to ma znaczenie?

jesteś burakiem?
Jestem Polakiem.

WAM

Data: 2013-10-11 17:28:03
Autor: Marek Dyjor
Acer-wymowa
wrote:

Mówicie ejser czy acer, jak słowo cera z przestawioną literką?
Ja mówie acer i gogle. Ale jakie to ma znaczenie?

jesteś burakiem?

a ty ćwokiem... :)

znam angielski i niemiecki, znam ciutke wymowę słówek francuskich ale

większość nazw wymawiam po polsku.

Data: 2013-10-10 19:36:06
Autor: Robin
Acer-wymowa

Użytkownik "amelinum" <tojest@amelinowe.je> napisał w wiadomości news:5256df21$0$29758$65785112news.neostrada.pl...
Mówicie ejser czy acer, jak słowo cera z przestawioną literką?
ejser
http://www.howjsay.com/index.php?word=acer

Robin

Data: 2013-10-10 20:52:00
Autor: amelinum
Acer-wymowa

Użytkownik "Robin" <zyx3@pocztax.onet.pl> napisał w wiadomości news:l36oi3$69k$1news.task.gda.pl...

[...]

Wiem jak to się wymawia po angielsku, chodzi mi o rozpowszechnione nazewnictwo w Polsce.
Nie wszystko wymawiamy po angielsku a czasami są miksy jest 'fał ha es', a nie wi ejcz si, samsung po angielsku nazywa się semsan itp

Data: 2013-10-10 21:29:01
Autor: Radosław Sokół
Acer-wymowa
W dniu 10.10.2013 20:52, amelinum pisze:
Wiem jak to się wymawia po angielsku, chodzi mi o rozpowszechnione nazewnictwo w Polsce.

Rozpowszechnienie się nie liczy. Ważne są zasady.

Skrótowce wymawia się zgodnie z zasadami języka polskiego,
z drobnymi wyjątkami (vide: IBM). Nazwy własne zaś wymawia
się tak, jak jest to narzucane przez właściciela znaku to-
warowego / nazwy.

|                 |                                        |

Data: 2013-10-10 23:11:56
Autor: cumulonimbus
Acer-wymowa
W dniu 10.10.2013 21:29, Radosław Sokół pisze:
W dniu 10.10.2013 20:52, amelinum pisze:
Wiem jak to się wymawia po angielsku, chodzi mi o rozpowszechnione nazewnictwo w Polsce.

Rozpowszechnienie się nie liczy. Ważne są zasady.

Otóż mylisz się.
Jestem z Częstochowy. Ale tak właściwie powinienem napisać "z Częstochowej". Tzn. gdyby liczyły się tu zasady, ponad tym "jak mówią ludzie".
A to "jak ludzie mówią", to bardzo istotny element kształtowania języka. Popytaj znawców.

Skrótowce wymawia się zgodnie z zasadami języka polskiego,
z drobnymi wyjątkami (vide: IBM).

Płyta CD (si-di), płyta DVD (di-vi-di), adres IP (aj-pi), LSD (el-es-di) etc. etc. etc.
Wymawia się jak się wymawia. Różnie.

--

signature

Data: 2013-10-11 00:25:30
Autor: Chocobo
Acer-wymowa
W dniu 2013-10-10 23:11, cumulonimbus pisze:

Jestem z Częstochowy. Ale tak właściwie powinienem napisać "z
Częstochowej".

A to dlaczego? Czy ja jestem z Warszawej?

Marcin

Data: 2013-10-11 08:48:29
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Acer-wymowa
Dnia 2013-10-11, o godz. 00:25:30
Chocobo <bozupabylazaslona@poczta.fm> napisał(a):

W dniu 2013-10-10 23:11, cumulonimbus pisze:

> Jestem z Częstochowy. Ale tak właściwie powinienem napisać "z
> Częstochowej".

A to dlaczego? Czy ja jestem z Warszawej?

Dyskusja przypomina mi uwagę kolegi żeby mówić "w Kwidzynie" a nie "w
Kwidzyniu" - jk wielu to mówi. Argumentem kolegi było: Przecież mówisz
"w dupie" a nie w "w dupiu". ;-)

Zdrówko

Data: 2013-10-11 16:46:30
Autor: cumulonimbus
Acer-wymowa
W dniu 11.10.2013 00:25, Chocobo pisze:

Jestem z Częstochowy. Ale tak właściwie powinienem napisać "z
Częstochowej".

A to dlaczego?

Bo to od Częstocha (ziemi częstochowej).

Czy ja jestem z Warszawej?

A jak mówią ludzie?

--

signature

Data: 2013-10-11 10:14:25
Autor: amelinum
Acer-wymowa
Użytkownik "cumulonimbus" <yazzmaq@berditshev.upa> napisał w wiadomości news:5257181c$0$14839$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Rodzaj płyty CD-RW to już majstersztyk dwujęzykowy sidi ale dalej erwu :)

Data: 2013-10-11 16:34:03
Autor: Jacek
Acer-wymowa
Dnia Fri, 11 Oct 2013 10:14:25 +0200, amelinum napisał(a):

[...]

Krakowiaczek ajne miał koników ziben
und a frałen z wosku, alles po krakowsku?

Data: 2013-10-11 16:49:33
Autor: cumulonimbus
Acer-wymowa
W dniu 11.10.2013 16:34, Jacek pisze:

Rodzaj płyty CD-RW to już majstersztyk dwujęzykowy sidi ale dalej erwu :)

Krakowiaczek ajne miał koników ziben
und a frałen z wosku, alles po krakowsku?

O właśnie.
Polecam artykulik. I jeszcze mocniej pierwszy komentarz pod.

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,14735711,_W_ciagu_dziesieciu_dni_trzy_razy_opublikowano_zdjecia.html

--

signature

Data: 2013-10-14 04:05:21
Autor: Krystek
Acer-wymowa
W dniu 2013-10-11 16:49, cumulonimbus pisze:
[...]

Jak krajanie z Czikago: zaparkowałem mego kara za kornerem...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-10-13 23:22:21
Autor: rs
Acer-wymowa
On 10/13/2013 10:05 PM, Krystek wrote:
[...]

"Luknij Stasiu na korner, bo ci karę kapsy tołują". <rs>

Data: 2013-10-11 16:56:42
Autor: cumulonimbus
Acer-wymowa
W dniu 11.10.2013 10:14, amelinum pisze:

Rodzaj płyty CD-RW to już majstersztyk dwujęzykowy sidi ale dalej erwu :)

:)
Ciekawa jest też np. Virginia (stan w USA)
Zapis po polsku: Wirginia; wymowa: wirdżinia. :/

--

signature

Data: 2013-10-11 08:20:24
Autor: Marcin G.
Acer-wymowa
Użytkownik "amelinum"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5256f758$0$32691$65785112@news.neostrada.pl...

Użytkownik "Robin" <zyx3@pocztax.onet.pl> napisał w wiadomości
Nie wszystko wymawiamy po angielsku a czasami są miksy jest 'fał ha es', a nie wi ejcz si, samsung po angielsku nazywa się semsan itp
Chyba raczej wi ejcz es. Wracając do tematu mówię ejser.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2013-10-10 21:16:25
Autor: marfi
Acer-wymowa

[...]

  ACER to firma chińska a nie angielska - dlaczego polacy mają chiński wymawiać po angielsku?

--
marfi

Data: 2013-10-10 21:43:28
Autor: Akarm
Acer-wymowa
W dniu 2013-10-10 21:16, marfi pisze:
  ACER to firma chińska a nie angielska - dlaczego polacy mają chiński
wymawiać po angielsku?

Skoro francuskie nazwy większość zakompleksionych nieuków wymawia pół wyrazu z angielska, a łacinę to już obowiązkowo po angielsku, to czego oczkujesz? ;)

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-10-11 00:47:14
Autor: Jawi
Acer-wymowa
W dniu 2013-10-10 21:43, Akarm pisze:
[...]

a jak zakompleksiony nieuk rozpoznaje innych podobnych sobie?

Data: 2013-10-11 17:43:32
Autor: Akarm
Acer-wymowa
W dniu 2013-10-11 00:47, Jawi pisze:
[...]

Może spotykają się na "lanczach", chodzą do "kerfura", rozmawiają na "skejpie"...
Możliwości pewnie mają sporo. ;)

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-10-11 08:49:51
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Acer-wymowa
Dnia 2013-10-10, o godz. 21:16:25
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał(a):

  ACER to firma chińska a nie angielska - dlaczego polacy mają
chiński wymawiać po angielsku?

A to ewoluuje. Dawniej było Pekng. Potem Pekin. A obecnie często
Bejing. ;-)

Zdrówko

Data: 2013-10-11 16:50:17
Autor: cumulonimbus
Acer-wymowa
W dniu 11.10.2013 08:49, Maciek Babcia Dobosz pisze:

A to ewoluuje. Dawniej było Pekng. Potem Pekin. A obecnie często
Bejing. ;-)

Albo Pjongjang (niegdyś Phenian)

--

signature

Data: 2013-10-10 20:17:21
Autor: sandman
Acer-wymowa
W dniu 2013-10-10 19:08, amelinum pisze:
Mówicie ejser czy acer, jak słowo cera z przestawioną literką?
zmień zasilacz

--
sandman

Data: 2013-10-10 20:49:17
Autor: amelinum
Acer-wymowa

Użytkownik "sandman" <sandman@poczta.wprost.pl> napisał w wiadomości news:l36r0a$pnb$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2013-10-10 19:08, amelinum pisze:
Mówicie ejser czy acer, jak słowo cera z przestawioną literką?
zmień zasilacz

Nie mogę, bo nie wiem czy poprosić o zasilacz ejsera czy acera

Data: 2013-10-10 21:03:49
Autor: PiteR
Acer-wymowa
amelinum pisze tak:

zmień zasilacz

Nie mogę, bo nie wiem czy poprosić o zasilacz ejsera czy acera

zmarłem

HDMI chyba się nie przyjmie w orginale.

--
Piter

Data: 2013-10-11 08:45:28
Autor: Jacek
Acer-wymowa
Dnia Thu, 10 Oct 2013 19:08:53 +0200, amelinum napisał(a):

Mówicie ejser czy acer, jak słowo cera z przestawioną literką?

Ciekawe dlaczego przyjęło się 'aj bi em' i 'ha pe'.
Albo 'i by my', albo 'ejch pi'.:)

Data: 2013-10-12 03:12:59
Autor: Marcin Szumilas
Acer-wymowa
Quoted:
Jacek (ala@ola.pl) in news:gyqyxvrjjxpx.14gtozqv7stva$.dlg40tude.net

Ciekawe dlaczego przyjęło się 'aj bi em' i 'ha pe'.
Albo 'i by my', albo 'ejch pi'.:)

Może ma znaczenie to, że na początku swoich drukarkowych produktów w Polsce HP funkcjonował jako Hewlett-Packard, nawet takie logo mieli. Kiedy się zmienili na HP, to już te produkty były popularne w Polsce, i każdy widząc hp czytał to już po naszemu. Ale to jest bardzo robocza hipoteza. ;)

MSz

Data: 2013-10-11 12:30:23
Autor: Santana
Acer-wymowa

Użytkownik "amelinum"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5256df21$0$29758$65785112@news.neostrada.pl...

Mówicie ejser czy acer, jak słowo cera z przestawioną literką?

szajser :)

Data: 2013-10-11 20:01:45
Autor: Paweł Muszyński
Acer-wymowa
W dniu 2013-10-10 19:08, amelinum pisze:
Mówicie ejser czy acer, jak słowo cera z przestawioną literką?

Dla mnie wygrywa pcmcia czytana pcimcia (dwa razy ć)

Paweł

Data: 2013-10-11 22:06:15
Autor: Zbychu
Acer-wymowa
W dniu 2013-10-11 20:01, Paweł Muszyński pisze:
W dniu 2013-10-10 19:08, amelinum pisze:
Mówicie ejser czy acer, jak słowo cera z przestawioną literką?

Dla mnie wygrywa pcmcia czytana pcimcia (dwa razy ć)

zawsze to lepsze niż: "pi si em si ai ei"

--
Zbychu

Data: 2013-10-11 23:58:11
Autor: rs
Acer-wymowa
On 10/10/2013 1:08 PM, amelinum wrote:
Mówicie ejser czy acer, jak słowo cera z przestawioną literką?

jak rozmawiam po polsku mowie acer. jak rozmawiam po angielsku mowie ejser. <rs>

Acer-wymowa