Ad orientem - w strone Pana

Data: 2009-07-05 21:47:22
Autor: abc
Ad orientem - w strone Pana
Katolicy powinni modlić się skierowani na Wschód. Pisze o tym też kard.
Ratzinger w swoje książce 'Duch Liturgii' Część Druga  - Czas i przestrzeń w
liturgii Rozdział II (Fragment):

"Wreszcie to skierowanie na Wschód oznacza również, że kosmos i historia
zbawienia wzajemnie do siebie przynależą. Kosmos włącza się w modlitwę,
także on czeka na odkupienie.

Właśnie ten kosmiczny wymiar jest zasadniczą cechą liturgii
chrześcijańskiej. Liturgia nigdy nie dokonuje się jedynie w świecie
wytworzonym przez człowieka. Jest zawsze liturgią kosmiczną - problematyka
stworzenia należy do samego rdzenia modlitwy chrześcijańskiej.

Modlitwa ta straci swą wielkość, jeśli zapomni o tym związku. Dlatego też
wszędzie tam, gdzie to tylko jest możliwe, należy podejmować apostolską
tradycję kierowania się na Wschód zarówno w budowie kościołów, jak i w
realizowaniu liturgii."

Niedawno, chyba tydzień temu, Ojciec Święty podczas audiencji generalnej
powiedział:

W liturgii starożytnego Kościoła, po homilii, biskup lub przewodnicący
celebracji, główny celebrans, mówił "Conversi ad Dominum". Następnie zarówno
on, jak i wszyscy inni, wstawali i zwracali się na Wschód. Wszyscy pragnęli
patrzeć w stronę Chrystusa. Tylko nawróceni, tylko jeśli to nawrócenie jest
w stronę Chrystusa, w tym wspólnym zwróceniu ku Chrystusowi, możemy odnaleźć
dar jedności.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2009-07-05 22:55:43
Autor: Grzegorz Z.
skoro już wpastowaliście o "kosmicznym wymiarz e" ...
....to katolik znajdujący się na pokładzie Międzynarodowej Stacji
Kosmicznej w którą stronę powinien się modlić?

Data: 2009-07-06 08:00:12
Autor: Panslavista
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości
....to katolik znajdujący się na pokładzie Międzynarodowej Stacji
Kosmicznej w którą stronę powinien się modlić?

W dowolną. Bóg jest wszędzie i nie mieszka w domach ręka ludzka
uczynionych...

Data: 2009-07-06 08:06:00
Autor: jadrys
Panslavista pisze:
[...]

A skąd Ty to wiesz? Widziałeś go w różnych miejscach?

Data: 2009-07-06 04:21:04
Autor: pp

"jadrys" <CHE@yahoo.com> wrote in message news:h2s488$886$2news.onet.pl...
Panslavista pisze:
[...]

Wiara nie opiera sie na wiedzy tylko na wierze, a dowody wykluczaja
wiare. Dla przykladu, komunisci wierza, ze kazdy kto do nich dolaczy
osiagnie szczescie i dobrobyt. Do tej pory nikt tego nie widzial i
nie doswiadczyl, ale sa tacy ktorzy w ten komunistyczny raj bardzo
mocno wierza. W Polsce sa ludzie ktorzy wierza, ze Donald Tusk
wybuduje stadiony, autostrady, podniesie im place i obnizy podatki,
nikt tego nie widzial i nie doswiadczyl, chociaz Kawecki kazdego dnia
zapewnia, ze cud jest tuz za rogiem.

Data: 2009-07-06 13:33:20
Autor: jadrys

Panslavista pisze:
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:67d43de3-9b5f-4da0-acbf-20e56419a61cd32g2000yqh.googlegroups.com... ...to katolik znajdujący się na pokładzie Międzynarodowej Stacji
[...]

Znam definicję wiary..

[...]

Zupełnie nie tak.. Komuchy tylko wierzą że uczynią człowieka równemu człowiekowi. O żadnych dobrobytach nie ma mowy.

[...]

No, myślę że w takie coś to nawet nie wierzy sam Tusk..

Data: 2009-07-06 14:32:11
Autor: pp

Panslavista pisze:
[...]

Jezeli znasz, to dlaczego zadajesz pytania, ktore temu zaprzeczaja ?

[...]

Przemowienia pierwszych sekretarzy PZPR, zawsze byly naszpikowane
obietnicami dla klasy robotniczej, co z tego zostalo, kazdy z nas
dobrze wie, a jezeli ktos ma watpliwosci, warto wybrac sie do Moskwy
i popytac. Dwa cytaty z manifestu partii komunistycznej:

"W społeczeństwie burżuazyjnym praca żywa jest tylko środkiem do
pomnażania pracy nagromadzonej. W społeczeństwie komunistycznym
praca nagromadzona jest tylko środkiem do rozszerzania, wzbogacania,
wznoszenia na wyższy poziom procesu życiowego robotników."

"Proletariat użyje swego panowania politycznego na to, by krok za
krokiem wyrwać z rąk burżuazji cały kapitał, scentralizować wszystkie
narzędzia produkcji w ręku państwa, tzn. w ręku zorganizowanego jako
klasa panująca proletariatu, i możliwie szybko zwiększyć masę sił
wytwórczych. Początkowo może się to oczywiście dokonać tylko za pomocą
despotycznych wtargnięć w prawo własności i w burżuazyjne stosunki
produkcji, a więc za pomocą posunięć, które ekonomicznie wydają się
niedostateczne i nieuzasadnione, które jednak w przebiegu ruchu
przerastają same siebie i są nieuniknione jako środki przewrotu w całym
sposobie produkcji. Posunięcia te będą oczywiście w różnych krajach
odpowiednio różne. Jednakże w krajach najdalej w rozwoju zaawansowanych
będą mogły na ogół znaleźć powszechne zastosowanie posunięcia następujące:

1. Wywłaszczenie własności ziemskiej i użycie renty gruntowej na
   wydatki państwowe.
2. Wysoka progresja podatkowa.
3. Zniesienie prawa dziedziczenia.
4. Konfiskata własności wszystkich emigrantów i buntowników.
5. Scentralizowanie kredytu w rękach państwa poprzez bank narodowy o kapitale
   państwowym i o wyłącznym monopolu.
6. Scentralizowanie środków transportu w rękach państwa.
7. Zwiększenie liczby fabryk państwowych, narzędzi produkcji, udostępnianie
   gruntów do uprawy i ich melioracja według społecznego planu.
8. Jednaki przymus pracy dla wszystkich, utworzenie armii przemysłowych,
   zwłaszcza dla rolnictwa.

Ten przymus pracy, to jest to co ostatecznie przekonalo boukuna do komunizmu :)

Data: 2009-07-06 22:21:09
Autor: jadrys

Panslavista pisze:
[...]

Ponieważ Panslav napisał to z wielką pewnością siebie. Gdyby dodał - chyba, podobno, rzekomo itp. to nie byłoby pytania.

[...]

To raczej kapitaliści robią nadzieję na zostanie milionerem.  Oczywiście awansując z pucybuta.

[...]

No i tak jest.. Masz za przykład sytuację w Polsce - ludzie (robotnicy) pobudowali zakłady pracy i pracowali w nich dla siebie i dla Polski. Przyszła "demokracja" zagrabiono im ich dorobek życia, polikwidowano zakłady pracy i na dodatek nakazują niewolniczą pracę w blaszanych barakach dla wyzyskiwaczy z zagranicy.

Data: 2009-07-06 08:35:00
Autor: Panslavista

Panslavista pisze:
> [...]
> uczynionych...

A skąd Ty to wiesz? Widziałeś go w różnych miejscach?

    Bóg chrześcijański czyli Bóg - Ojciec to Bóg Izraela. Wszystkie dogmaty
i opisy pochodzą z Bibli, a to, co napisałem to cytaty wzięte z tej księgi.
Jest to wiedza ogólnie chrześcijańska, choć nie zawsze wyjaśniana w
niektórych kościołach odwołujących się do chrześcijaństwa. Tak, że nie jest
to mój wymysł.
    Możesz w to wierzyć, możesz nie wierzyć. Twoja sprawa.

Data: 2009-07-06 08:52:17
Autor: jadrys

Panslavista pisze:

[...]

Zasadniczo nie wierzę w nic nieudokumentowanego.

Data: 2009-07-06 04:22:53
Autor: pp

"jadrys" <CHE@yahoo.com> wrote in message news:h2s6v2$de6$5news.onet.pl...

Zasadniczo nie wierzę w nic nieudokumentowanego.

Z wyjatkiem wiary w zbawienna role komunizmu ?

Data: 2009-07-06 13:33:34
Autor: jadrys
pp pisze:

"jadrys" <CHE@yahoo.com> wrote in message news:h2s6v2$de6$5news.onet.pl...

Zasadniczo nie wierzę w nic nieudokumentowanego.

Z wyjatkiem wiary w zbawienna role komunizmu ?

Jednak ta wiara ma mocne podstawy - Jugosławię.

Data: 2009-07-06 13:45:35
Autor: raff
skoro już wpastowaliście o "kosmi cznym wymiarze" ...
Zasadniczo nie wierzę w nic nieudokumentowanego.

Z wyjatkiem wiary w zbawienna role komunizmu ?

Jednak ta wiara ma mocne podstawy - Jugosławię.

Jugoslawii juz nie ma.

R.

Data: 2009-07-06 14:20:04
Autor: jadrys
raff pisze:
Zasadniczo nie wierzę w nic nieudokumentowanego.

Z wyjatkiem wiary w zbawienna role komunizmu ?

Jednak ta wiara ma mocne podstawy - Jugosławię.

Jugoslawii juz nie ma.

R.

Ale pamięć pozostała.. :-)

Data: 2009-07-06 14:28:19
Autor: pp

"jadrys" <CHE@yahoo.com> wrote in message news:h2snef$pmd$2news.onet.pl...
pp pisze:

"jadrys" <CHE@yahoo.com> wrote in message news:h2s6v2$de6$5news.onet.pl...

Zasadniczo nie wierzę w nic nieudokumentowanego.

Z wyjatkiem wiary w zbawienna role komunizmu ?

Jednak ta wiara ma mocne podstawy - Jugosławię.

Przezywaja tam cud spoleczno-gospodarczy o ktorym nie wiem ?

Data: 2009-07-06 21:34:33
Autor: raff
[...]

Podobno Tito zostal I Sekretarzem.

R.

Data: 2009-07-06 14:44:23
Autor: pp

"raff" <trytytyty13@autograf.pl> wrote in message news:h2tjkc$5tt$1news.onet.pl...
[...]

A Jugoslawia nowa kolebka komunizmu :)

Data: 2009-07-06 22:21:27
Autor: jadrys

pp pisze:

[...]

Przeżywali, tam się komunizm sprawdził.

Data: 2009-07-06 10:40:33
Autor: ypsilanti

Panslavista pisze:

[...]

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..

   zasadniczo.  rozumiem.  wspolczuje.

   ar

Data: 2009-07-06 10:45:18
Autor: ypsilanti

"Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:67d43de3-9b5f-4da0-acbf-20e56419a61cd32g2000yqh.googlegroups.com...
....to katolik znajdujący się na pokładzie Międzynarodowej Stacji
Kosmicznej w którą stronę powinien się modlić?

te sama

ar

Data: 2009-07-06 18:25:54
Autor: ypsilanti

"Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:6a69e285-84d3-4bea-842e-5e55b1119377b14g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

   te sama, kretynie.

   ar

Data: 2009-07-06 11:27:54
Autor: Polok_Prawdziwy
Ad orientem - w strone Pana

A tseba psytym dupem tes WYPINAć...?

- bojak tseba, to cincko bedzie - ciongle musiołbym sem jom podmywać, bo capi
łokrutnie...!

Niepodmywom, bo do J23-HANSAKLOSA takom tsymom...

Data: 2009-07-06 13:51:13
Autor: raff
Ad orientem - w strone Pana
Polok_Prawdziwy pisze:

A tseba psytym dupem tes WYPINAć...?

- bojak tseba, to cincko bedzie - ciongle musiołbym sem jom podmywać, bo capi
łokrutnie...!

Niepodmywom, bo do J23-HANSAKLOSA takom tsymom...

I to myslisz ze on cie wychedozy ?

To juz lepiej do barankow wracaj. To cie ktorys bzyknie.

Ale uwazuj cobys do Szwecyji sie nie zagalopowol:
http://www.rp.pl/artykul/2,329907_Szwecja_zakaze_seksu_ze_zwierzetami.html

R.

Data: 2009-07-06 16:18:48
Autor: Polok_Prawdziwy
Ad orientem - w strone Pana
Polok_Prawdziwy pisze:
> łokrutnie...!
> I to myslisz ze on cie wychedozy ?

Niewyhemdozy RAFAŁELO, ino wylizać mi jom chcioł....!

Nieino mi, ale mojemu Burkowi tes lizać bedzie - tak godoł kiedysik...

Data: 2009-07-06 17:41:52
Autor: raff
Ad orientem - w strone Pana
[...]

Dobrze, idz niech juz cie baranek wychedozy, bo gupoty beblos.

R.

Ad orientem - w strone Pana