AdMob/AdSense - termin wystawienia faktury VAT

Data: 2019-04-30 12:13:15
Autor: Adam
AdMob/AdSense - termin wystawienia faktury VAT
Podbijam.
Czyżby już nikt nie śledził tej grupy? :(

Data: 2019-05-09 17:09:47
Autor: cef
W dniu 2019-04-30 o 21:13, Adam pisze:
Podbijam.
Czyżby już nikt nie śledził tej grupy? :(

Śledzi pewnie sporo osób,
ale nikogo takiego co miałby odpowiedź w małym palcu nie ma.
Mnie się przytrafiły ostatnio potrącenia z kwot przelewów WDT,
ale wystawiano mi w dacie bieżącej  jakąś notę albo dodatkową fakturę
więc nie było problemu z rozliczeniem.
A ostatnio potrącili mi za dodatkowe czynności, które musieli wykonać, żeby
dostawa spełniała ich oczekiwania i jedynym dowodem na ten mniejszy wpływ jest
tytuł przelewu zawierający dane o kwocie potrąconej. I nie chcą wystawić
ani faktury ani noty na tę kwotę - "nie mamy Pańskiego płaszcza".
Przy okazji musiałem trochę poczytać na tematy, o które pytasz i wyszło mi, że
niestety trzeba by prostować te kwoty.
Klient taki jak Google to pewnie łyknie a mój się wkurzy jak mu ichnia skarbówka
przyuważy, że oni nie skorygowali.
A nie możesz wystawić do wyplaty proformy i potem sobie wystawiić po przelewie -
nie sprawdzałem jakie są terminy powstania obowiązku podatkowego dla tych usług,
ale sporo problemów by odpadło.

Data: 2019-05-09 09:23:57
Autor: freshdatapl
AdMob/AdSense - termin wystawienia faktury VAT
Witam
Dziękuję za odpowiedź :)

Z tego co się zorientowałem Googla moja faktura w ogóle nie interesuje.
Ludzie im faktury nie wysyłają. W umowie (warunkach korzystania) jest napisane, że mogą potrącić kwotę z wielu powodów głównie. Mogą też w każdej chwili zawiesić konto i w ogóle nie wypłacić.

Umowa jest pod adresem
https://www.google.com/adsense/new/localized-terms

tylko trzeba wybrać "Lokalizacja mojego adresu rozliczeniowego" jako Polska

"Kiedy zacznę otrzymywać płatności?"
https://support.google.com/admob/answer/2772138?hl=pl

Generowanie proformy raczej nie ma znaczenia. Google jej nie potrzebuje.

Znalazłem kilka artykułów dotyczących rozliczania Adsense/Admob.
Zasadniczo można wyciągnąć 3 przypadki:

1. Wystawienie faktury standardowo w miesiącu kiedy kończy się okres rozliczeniowy. Czyli za środki zarobione w kwietniu (o ile przekroczyli próg wypłaty) wystawiają 30 kwietnia. Około 21 maja Google w panelu powinien napisać, że przygotował płatność do wysłania (i tu powinna być ostateczna kwota - po potrąceniu)
Po 23 maja przychodzi przelew.
[spróbowałem tego podejścia ;)]

2. Czekać do 21 maja gdy Google napisze, że płatność jest wysłana/w toku i dopiero wystawić fakturę z datą majową. Mimo, że teoretycznie powinno się wystawić w kwietniu.

3. Czekają, aż otrzymają przelew fizycznie na konto.
Czyli wystawiają z datą 23+ maja

Część artykułów:
https://www.infakt.pl/blog/jak-rozliczyc-przychody-z-google-adsense-w-jednoosobowej-dzialalnosci/

https://mojafirma.infor.pl/dzialalnosc-gospodarcza/215966,2,Przychody-z-Google-AdSense-i-Google-AdMob.html

http://www.malybiznes.pl/adsense/adsense-faktura-vat.htm
 Pozdrawiam

Data: 2019-05-09 20:01:09
Autor: cef
AdMob/AdSense - termin wystawienia faktury VAT
W dniu 2019-05-09 o 18:45, Adam pisze:
Witam

Z tego co się zorientowałem Googla moja faktura w ogóle nie interesuje.
Ludzie im faktury nie wysyłają.

Wystawiałbym fakturę z datą wpływu na konto.
Skoro z umowy nie wynika ile się należy i to się może zmieniać,
to należałoby ten przychód traktować praktycznie kasowo.
Wcześniej po prostu nie ma przychodu i tyle,
ale ja mam tendencję do upraszczania ewidencji :-),
więc róbta co chceta.

Data: 2019-05-09 11:31:51
Autor: Adam
AdMob/AdSense - termin wystawienia faktury VAT
Skoro z umowy nie wynika ile się należy i to się może zmieniać,

W panelu podawana jest jedynie szacunkowa wartość zgromadzonych środków.
Ale są oznaczone jako uzyskane do kwietnia 2019.

Wystawienie faktury VAT w dniu otrzymania środków byłoby bardzo wygodne i niestresogenne ;) A tak nie wiadomo ile obetną i czy w ogóle przelew przyjdzie;]

Pytanie co z przełomem roku. Czyli kwota zarobiona w grudniu (o ile przekroczony zostanie próg wypłat) byłaby traktowana jako zarobiona de facto w styczniu 2020?.

Pozdrawiam

Data: 2019-05-10 07:25:10
Autor: cef
W dniu 2019-05-09 o 20:31, Adam pisze:
[...]

Jak jest kasowo, to zarobione jest jak wpłynęło.
Skoro w praktyce nawet nie wiadomo czy przelew przyjdzie, to chyba trudno mówić
o zarobieniu czegokolwiek przed wpłynięciem środków.

Data: 2019-05-09 23:22:45
Autor: Adam
[...]

Dziękuję bardzo za odpowiedź. No na logikę tak wychodzi, że powinno być rozliczane jak przelew przyjdzie lub jak w systemie (z 2 dni przed przelewem, czyli około 21 maja) pojawi się info, że kwota X została wysłana.
Gorzej jak Google w panelu (a będę drukować potwierdzenie z ich strony) napisze, że te środki są za kwiecień. No ale zawsze (jak rozumiem) można tłumaczyć się, że rozliczamy tę płatność/fakturę kasowo z powodu umowy (i braku pewności, że nie będzie potrąceń).

Nie chcę się czepiać, ale znalazłem taki stary wątek:
https://groups.google.com/d/msg/pl.soc.prawo.podatki/8itsENydPKg/Pj3fCSr3xjYJ Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź i poświęcony czas.

Data: 2019-05-10 12:33:25
Autor: cef
AdMob/AdSense - termin wystawienia faktury VAT
W dniu 2019-05-10 o 08:22, Adam pisze:
Witam

[...]

Ale tam jest trochę inna sytuacja. Jak ktoś zdecydował się fakturować
to jest jak tam - termin wystawienia faktycznie jest do 15 następnego miesiąca,
ale jak nie wiesz ile, to i tak Ci się nic nie zmienia w sensie interpretacji

Data: 2019-05-10 03:41:50
Autor: Adam
[...]

Ale tam jest dokładnie pytanie o ten sam system AdSense (AdMob to jest to samo tylko dla urządzeń mobilnych). I ten sam problem, że do uzyskania przelewu nie wiadomo jaka będzie ostateczna kwota (bo mogą się zdarzyć potrącenia lub całkowite zablokowanie konta bez wypłaty) - o czym pisze autor tamtego wątku (zwłaszcza w pierwszej i ostatniej swojej wiadomości).

Pozdrawiam.

Data: 2019-05-10 12:57:28
Autor: cef
W dniu 2019-05-10 o 12:41, Adam pisze:
[...]

Mam taką samą sytuację z fakturą prowizyjną ze zrealizowanych w Polsce zleceń
przez firmę X, ale nigdy nie wiem ile i czego oni sprzedali i niby mam przychód
za rok ale nie wiem jak duży i grzecznie czekam az firma przyśle mi zestawienie
i dopiero wtedy fakturuję i oni tyle płacą - ale problem z ustaleniem przychodu
jest na  podobnej zasadzie - coś niby jest ale nikt nie wie ile i dopóki to się nie zmaterializuje, to szkoda czasu na rozliczanie.

Data: 2019-05-10 06:22:42
Autor: Adam
AdMob/AdSense - termin wystawienia faktury VAT
Dziękuję za odpowiedź.

Reasumując. Jeśli ostateczna kwota naszego zarobku nie jest ustalona (tak jak w Adsense, gdzie Google może potrącić jakąś cześć szacunkowej wypłaty lub nic nie wypłacić - i wypłata środków jest dopiero po 23 dniu kolejnego miesiąca).

Przychód można potraktować kasowo i wystawić fakturę gdy przyjdzie przelew.
Wtedy data wystawienia faktury i data ukończenia usługi (zdarzenia gospodarczego) = data fizycznego otrzymania środków na konto w banku?

Data: 2019-05-10 17:53:49
Autor: cef
W dniu 2019-05-10 o 15:22, Adam pisze:
[...]

Ja myślę, że to jest do obrony. Szczególnie jak słyszę, że przelew z Google nie ma szczególnie mocnego związku z faktura. Tzn można próbować wystawiać fakturę, ale oni jej w ogóle nie płacą tylko płacą coś tam wg swojego widzimisię.
Gdybym stanowił prawo w RP, to tak bym przyjął, że tutaj datą wykonania czy ukończenia usługi jest wpływ środków na konto.

AdMob/AdSense - termin wystawienia faktury VAT