Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki

Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki

Data: 2014-11-25 23:23:52
Autor: TheGhost
Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki
Można jakos zaadaptować ramę pod v-brake na tarczówki?

Pozdrawiam, M.

Data: 2014-11-25 15:24:18
Autor: Dominik Mirowski
Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki
W dniu wtorek, 25 listopada 2014 23:55:15 UTC+1 użytkownik TheGhost napisał:
Można jakos zaadaptować ramę pod v-brake na tarczówki?
Pozdrawiam, M.

Tak, dospawać adapter do tylnych widełek - ale dobre wykonanie takiego zabiegu będzie porównywalne kosztowo z zakupem używanej ramy z takim adapterem :).

--
Dominik

Data: 2014-11-26 01:58:10
Autor: TheGhost
Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki
Tak, dospawać adapter do tylnych widełek - ale dobre wykonanie takiego zabiegu będzie porównywalne kosztowo z zakupem używanej ramy z takim adapterem :).

Rozumiem, dzięki, pozdro.

Data: 2014-11-27 09:29:21
Autor: cytawa
Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki
Dominik Mirowski pisze:

W dniu wtorek, 25 listopada 2014 23:55:15 UTC+1 użytkownik TheGhost napisał:
Można jakos zaadaptować ramę pod v-brake na tarczówki?
Pozdrawiam, M.

Tak, dospawać adapter do tylnych widełek - ale dobre wykonanie takiego zabiegu będzie porównywalne kosztowo z zakupem używanej ramy z takim adapterem :).

Niekoniecznie trzeba spawac. Wystarczy6 z blachy 3-5 mm (z kwasowki) wyciac adapter, ktory opiera sie na osi piasty i jeszcze na jakims otworze (pod blotnik, bagaznik). I trzeba jeszcze wywiercic otwory pod zacisk. Takie cos zupelnie prawidlowo pracuje z hamulcem linkowym. Dorabialem taki adapter do tandemu. Jest troche roboty, duzo pasowania. Gdyby miec zwymiarowane odleglosci miedzy otworami zacisku a osia piasty to roboty bylo by sporo mniej.

Jan Cytawa

Data: 2014-12-08 17:08:05
Autor: TheGhost
Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki
Niekoniecznie trzeba spawac. Wystarczy6 z blachy 3-5 mm (z kwasowki) wyciac adapter, ktory opiera sie na osi piasty i jeszcze na jakims otworze (pod blotnik, bagaznik). I trzeba jeszcze wywiercic otwory pod zacisk.

To się nazywa kreatywne myślenie. Rzeczywiście dałoby radę uskutecznić coś takiego na CNC, chociaż szczerze miwiąc nie wiem czy będzie  mi się chciało aż tak z tym kombinować :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2014-12-10 23:30:28
Autor: __Maciek
Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki
Mon, 8 Dec 2014 17:08:05 +0100 "TheGhost" <maverickNOSPAM@AMORKI.PL>
napisał:

To się nazywa kreatywne myślenie. Rzeczywiście dałoby radę uskutecznić coś takiego na CNC,

Paczpan, już bez CNC nie umio. ;-) A liniał, rysik, szlifierka kątowa,
wiertarka, piliniki to pies? Pewnie, jak się ma CNC to jest fajnie,
ale bez CNC nie takie rzeczy robiono.

A tak się musiałem przyp. ;->

Przyp. - przypis ;-)

Data: 2014-11-29 04:47:58
Autor: __Maciek
Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki
Tue, 25 Nov 2014 15:24:18 -0800 (PST) Dominik Mirowski
<dominik.wro@gmail.com> napisał:

Tak, dospawać adapter do tylnych widełek - ale dobre wykonanie takiego zabiegu będzie porównywalne kosztowo z zakupem używanej ramy z takim adapterem :).

Zależy do czego. Jak do ramy stalowej to raczej nie tak trudno
dospawać. Ja mocowanie tarczówki do mojego 20-letniego Rometa sam
zrobiłem i dospawałem.

http://maciek100.boo.pl/inne/rower/r5.jpg

Spaw niezbyt ładny, bo byłem wówczas mocno początkujący w spawaniu.
Uwięziłem w paru miejscach żużel i chciałem go zaspawać, stąd gluty.
Spaw jest jednak poza tym dość dobry. Przejechane ponad 600km po
mieście, z częstym hamowaniem i jak na razie nic się nie urywa,
widelec się też nie pogiął, ani nie pękł, wbrew czarnowidztwu
niektórych. Spawane popularną elektrodą rutylową 6013 i buzzboksem.

Mała podpowiedź jak to zrobić żeby trafić we właściwe miejsce na
rurze: Trzeba zrobić mocowanie, i dokręcić je do adaptera+zacisku,
następnie zamontować koło z tarczą. Trzeba koniecznie zwrócić uwagę
żeby wszystkie śruby mocujące zacisk do adaptera i adapter do
mocowania były na środku otworów - będzie można później regulować
położenie tych elemetów w każdą stronę. Mając prawidłowo zmontowany
zestaw zacisk-adapter-mocowanie, ustawiamy zacisk na tarczy, tak żeby
nigdzie nie obcierała gdy się będzie kręciła i żeby klocki działały w
prawidłowej części tarczy. Jednocześnie krawędź mocowania ma się
stykać z rurą. Zaciskamy zacisk w takiej pozycji (przyda się druga
osoba do przytrzymania klamki, choć ja zrobiłem to sam, tylko parę k.
poleciało :-) ) i na brzegach mocowania robimy punktowe spawy
ustalające. Po ich ostygnięciu sprawdzamy czy tarcza obraca się
swobodnie i nie ociera. Jeżeli wszystko jest ok to demontujemy zacisk+
adapter oraz koło i wykonujemy właściwe spawy, z obu stron oczywiście
i nie zaczynamy od miejsca gdzie mamy spawy ustalające, żeby ich nie
roztopić, bo wtedy całe ustawianie OKDR, ale to chyba oczywiste.
Powodzenia!

Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona