Data: 2014-11-25 23:23:52 | |
Autor: TheGhost | |
Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki | |
Można jakos zaadaptować ramę pod v-brake na tarczówki?
Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2014-11-25 15:24:18 | |
Autor: Dominik Mirowski | |
Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki | |
W dniu wtorek, 25 listopada 2014 23:55:15 UTC+1 użytkownik TheGhost napisał:
Można jakos zaadaptować ramę pod v-brake na tarczówki? Tak, dospawać adapter do tylnych widełek - ale dobre wykonanie takiego zabiegu będzie porównywalne kosztowo z zakupem używanej ramy z takim adapterem :). -- Dominik |
|
Data: 2014-11-26 01:58:10 | |
Autor: TheGhost | |
Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki | |
Tak, dospawać adapter do tylnych widełek - ale dobre wykonanie takiego zabiegu będzie porównywalne kosztowo z zakupem używanej ramy z takim adapterem :). Rozumiem, dzięki, pozdro. |
|
Data: 2014-11-27 09:29:21 | |
Autor: cytawa | |
Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki | |
Dominik Mirowski pisze:
W dniu wtorek, 25 listopada 2014 23:55:15 UTC+1 użytkownik TheGhost napisał: Niekoniecznie trzeba spawac. Wystarczy6 z blachy 3-5 mm (z kwasowki) wyciac adapter, ktory opiera sie na osi piasty i jeszcze na jakims otworze (pod blotnik, bagaznik). I trzeba jeszcze wywiercic otwory pod zacisk. Takie cos zupelnie prawidlowo pracuje z hamulcem linkowym. Dorabialem taki adapter do tandemu. Jest troche roboty, duzo pasowania. Gdyby miec zwymiarowane odleglosci miedzy otworami zacisku a osia piasty to roboty bylo by sporo mniej. Jan Cytawa |
|
Data: 2014-12-08 17:08:05 | |
Autor: TheGhost | |
Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki | |
Niekoniecznie trzeba spawac. Wystarczy6 z blachy 3-5 mm (z kwasowki) wyciac adapter, ktory opiera sie na osi piasty i jeszcze na jakims otworze (pod blotnik, bagaznik). I trzeba jeszcze wywiercic otwory pod zacisk. To się nazywa kreatywne myślenie. Rzeczywiście dałoby radę uskutecznić coś takiego na CNC, chociaż szczerze miwiąc nie wiem czy będzie mi się chciało aż tak z tym kombinować :-) Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2014-12-10 23:30:28 | |
Autor: __Maciek | |
Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki | |
Mon, 8 Dec 2014 17:08:05 +0100 "TheGhost" <maverickNOSPAM@AMORKI.PL>
napisał: To się nazywa kreatywne myślenie. Rzeczywiście dałoby radę uskutecznić coś takiego na CNC, Paczpan, już bez CNC nie umio. ;-) A liniał, rysik, szlifierka kątowa, wiertarka, piliniki to pies? Pewnie, jak się ma CNC to jest fajnie, ale bez CNC nie takie rzeczy robiono. A tak się musiałem przyp. ;-> Przyp. - przypis ;-) |
|
Data: 2014-11-29 04:47:58 | |
Autor: __Maciek | |
Adaptacja ramy pod v-brake na tarczówki | |
Tue, 25 Nov 2014 15:24:18 -0800 (PST) Dominik Mirowski
<dominik.wro@gmail.com> napisał: Tak, dospawać adapter do tylnych widełek - ale dobre wykonanie takiego zabiegu będzie porównywalne kosztowo z zakupem używanej ramy z takim adapterem :). Zależy do czego. Jak do ramy stalowej to raczej nie tak trudno dospawać. Ja mocowanie tarczówki do mojego 20-letniego Rometa sam zrobiłem i dospawałem. http://maciek100.boo.pl/inne/rower/r5.jpg Spaw niezbyt ładny, bo byłem wówczas mocno początkujący w spawaniu. Uwięziłem w paru miejscach żużel i chciałem go zaspawać, stąd gluty. Spaw jest jednak poza tym dość dobry. Przejechane ponad 600km po mieście, z częstym hamowaniem i jak na razie nic się nie urywa, widelec się też nie pogiął, ani nie pękł, wbrew czarnowidztwu niektórych. Spawane popularną elektrodą rutylową 6013 i buzzboksem. Mała podpowiedź jak to zrobić żeby trafić we właściwe miejsce na rurze: Trzeba zrobić mocowanie, i dokręcić je do adaptera+zacisku, następnie zamontować koło z tarczą. Trzeba koniecznie zwrócić uwagę żeby wszystkie śruby mocujące zacisk do adaptera i adapter do mocowania były na środku otworów - będzie można później regulować położenie tych elemetów w każdą stronę. Mając prawidłowo zmontowany zestaw zacisk-adapter-mocowanie, ustawiamy zacisk na tarczy, tak żeby nigdzie nie obcierała gdy się będzie kręciła i żeby klocki działały w prawidłowej części tarczy. Jednocześnie krawędź mocowania ma się stykać z rurą. Zaciskamy zacisk w takiej pozycji (przyda się druga osoba do przytrzymania klamki, choć ja zrobiłem to sam, tylko parę k. poleciało :-) ) i na brzegach mocowania robimy punktowe spawy ustalające. Po ich ostygnięciu sprawdzamy czy tarcza obraca się swobodnie i nie ociera. Jeżeli wszystko jest ok to demontujemy zacisk+ adapter oraz koło i wykonujemy właściwe spawy, z obu stron oczywiście i nie zaczynamy od miejsca gdzie mamy spawy ustalające, żeby ich nie roztopić, bo wtedy całe ustawianie OKDR, ale to chyba oczywiste. Powodzenia! |