Adapter IDE/SATA na USB z obs艂ug膮 SMART'a

Data: 2012-07-05 10:37:49
Autor: saper/nolin11
Adapter IDE/SATA na USB z obs艂ug膮 SMART'a
Witam,

Szukam adaptera co by pozwala艂 na odczyt SMART'a z dysku.
Mam co prawda jeden (po bokach z艂膮cza IDE 2,5 i 3,5 ,a od g贸ry gniazdko
sata i 40cm srebrny kabel USB wychodz膮cy od boku z
czarn膮-p贸艂prze藕roczyst膮 wtyk膮 usb) - czyli takie co艣 za oko艂o 26z艂 z
aledrogo. Ale toto co mam nie obs艂uguje odczytu SMART... A szukam co艣 -
kiesze艅/*adapter* - co by to potrafi艂o odczyta膰 SMARTa z twardego na
SATA ,a jak by jeszcze z IDE to by艂by luksus :)

Kto艣 m贸g艂by poleci膰 (/co艣 w granicach do 60-70z艂/) ?

--
saper/nolin11

Data: 2012-09-05 07:58:44
Autor: DooMiniK
On 05/07/2012 09:37, saper/nolin11 wrote:
[...]

Chyba takie co艣 nie istnieje - s膮 obudowy na dyski z diodami
informuj膮cymi o ostrze偶eniach ze strony SMART, ale nie spotka艂em
si臋 z czym艣 co wy艣le te komunikaty (a inny program obs艂u偶y) przez
SMART (mog臋 si臋 myli膰).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-09-05 09:11:19
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.09.2012 08:58, DooMiniK pisze:

[...]

Zdecydowanie si臋 mylisz.

smartctl 艂adnie mi odczytuje dane SMART z dysku pod艂膮czanego przez m贸j
"noname" adapter USB

Data: 2012-09-07 21:03:50
Autor: Michal
W dniu 2012-09-05 09:11, Andrzej Lawa pisze:> W dniu 05.09.2012 08:58, DooMiniK pisze:

> Zdecydowanie si臋 mylisz.
>
> smartctl 艂adnie mi odczytuje dane SMART z dysku pod艂膮czanego przez m贸j
> "noname" adapter USB

Potwierdzam. Jeszcze nie spotka艂em si臋 z kieszeni膮 USB, kt贸ra nie potrafi艂aby przekaza膰 danych SMART.
Revoltec Data Protector (3,5" SATA) - odczytuje
Fabryczna z Samsung S2 (2,5" SATA) - odczytuje
Jakie艣 kiesze艅 PATA 2,5" z Allegro, kt贸ra le偶y mi o艂ogiem - odczytuje

Dyski najcz臋艣ciej pod艂膮czam na szybko albo na kablu z Cruciala M4 (SATA)
- tzw. Data Transfer Kit albo na jakim艣 noname kablu/adapterze PATA 2,5/3,5" - te偶 nie zdarzy艂o si臋 by nie odczyta艂y SMART z HDD. Tak wi臋c problemu nale偶y szuka膰 gdzie indziej.

--
/MB

Adapter IDE/SATA na USB z obs艂ug膮 SMART'a