Adapter PM ->IS 160

Data: 2011-05-08 11:05:07
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
Witam po raz drugi i od razu drugie pytanie z cyklu daj człowiekowi, który nic nie robił przy rowerze od 5 lat, nowy sprzęt ;)

Temat jest taki: amortyzator z mocowaniem PM (manitou mars); hamulec z mocowaniem IS ( marta sl); tarcza 160mm. Cel- adapter taki żeby nie trzeba było zmieniać tarczy na 180mm. Niby googlowałem, ale opinie na forach są sprzeczne, a jak już ktoś się znajdzie kto twierdzi że są takie adaptery, to linki przez niego podawane są stare i nieaktywne.
Więc jak to jest? Możliwe fizycznie, czy raczej czeka mnie kupno większej tarczy ?

Mike
[WRO][M.T.Fuji]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2011-05-08 09:27:23
Autor: Jan Srzednicki
Adapter PM ->IS 160
On 2011-05-08, Mike wrote:
[...]

Taki adapter, jeśli istnieje, byłby dość karkołomny - musiałby cofać
mocowanie, bo IS przód jest bliżej osi, niż PM. Możliwe, że coś takiego
istnieje, ale raczej będzie dostępne pod konkretny widelec, który ma
konkretną ilość miejsca pod mocowaniem PM - jak dla mnie zdecydowanie
prościej i możliwe, że taniej (z racji trudnodostępności takiego
dziwadła), będzie kupić tarczę 180mm.

Data: 2011-05-08 11:37:32
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Adapter PM ->IS 160
W dniu 2011-05-08 11:05, Mike pisze:
[...]

Kup tarczę. To wyjdzie taniej. Albo zmień zacisk na taki z pm.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-05-08 11:48:55
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
Więc jak to jest?

A karbar mi na gg coś takiego podsunął:
http://archiwumallegro.pl/adapter_giant_mph_160mmf-964662801.html
nada się to to? No i gdzie to teraz dostać ?:)

Data: 2011-05-08 12:00:18
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Adapter PM ->IS 160
W dniu 2011-05-08 11:48, Mike pisze:
Więc jak to jest?

A karbar mi na gg coś takiego podsunął:
http://archiwumallegro.pl/adapter_giant_mph_160mmf-964662801.html
nada się to to? No i gdzie to teraz dostać ?:)

Mi to wygląda na adapter taki jaki mam w starych Shimano 475 na tył. Tzn. zacisk na pm, przykręcony do adaptera i z nim zamocowny do ramy z IS. Czyli - jakby w drugą stronę.

Data: 2011-05-08 12:12:58
Autor: karbar
Adapter PM ->IS 160
On 08.05.2011 12:00, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

[...]

Jest to dedykowany adapter do Giant MPH, w którym zacisk jest IS, czyli odwrotnie jak w zaciskach shimanowskich. Wygląda to wszystko bardzo podobnie, ale różni się delikatnie wymiarami.

pozdrawiam
karbar
PS. Mushellka się ożywiła?

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2011-05-08 13:21:40
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
Jest to dedykowany adapter do Giant MPH, w którym zacisk jest IS, czyli
odwrotnie jak w zaciskach shimanowskich. Wygląda to wszystko bardzo
podobnie, ale różni się delikatnie wymiarami.

Takie coś znalazłem:
http://cgi.ebay.com/Giant-Front-Disc-Mount-Adapter-160-Rotor-/400213991730?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&hash=item5d2e9ce132
Wygląda Wam to na taki jak potrzebuję ?;)

Data: 2011-05-08 13:26:38
Autor: karbar
Adapter PM ->IS 160
On 08.05.2011 13:21, Mike wrote:
[...]

Ma charakterystyczne przewężenie w miejscu, gdzie zacisk Giant MPH ma obudowę tłoczka (adapter shimano trzeba było piłować :P). Czyli powinien być adapterem w dobrą stronę ;)

pozdrawiam
karbar

Data: 2011-05-08 14:34:46
Autor: karbar
Adapter PM ->IS 160
On 08.05.2011 13:26, karbar wrote:
> [...]

Ma charakterystyczne przewężenie w miejscu, gdzie zacisk Giant MPH ma
obudowę tłoczka (adapter shimano trzeba było piłować :P). Czyli powinien

UPS. Pomyliłem się ;)

Data: 2011-05-08 14:59:08
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
być adapterem w dobrą stronę ;)

UPS. Pomyliłem się ;)

Może jednak się nie pomyliłeś...

"
Dear xxxxxxx,

Hi, yes it fits 'post mount' on the front fork, and takes IS mount type of caliper
"

Data: 2011-05-08 15:19:23
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
UPS. Pomyliłem się ;)
Może jednak się nie pomyliłeś...

Oj chyba jednak tak i ten pan z ebaya tez się pomyliło ;)

Przymierzyłem wszystko mniej więcej:
http://img714.imageshack.us/img714/3378/martae.jpg

No i sprawa wygląda tak, że na jednej linii muszą być śruby montażowe do widelca i niej więcej środki otworów pod śruby montażowe w zacisku hamulca; tak więc ten adapter z ebaya nie ma racji bytu w kierunku PM->IS.

No i z tym od gianta chyba też się nie uda niestety, przeskalowałem siebie to w programie graficznym:

http://img684.imageshack.us/img684/5452/marta2p.jpg

No i nawet gdyby zmieściła się pod obejmą, to część zaznaczona strzałką będzie haczyła ( w tym miejscu obudowa hamulca rozchodzi sie ku dołowi stożkowato, więc przy podstawie jest szerzej. Inna sprawa, że adapter w tym miejscu pozostawia możliwość przypiłowania, więc jest szansa.

No to podsumowując chyba spróbuje ten adapter gianta...30zł, najwyżej go zwrócę i tylko na wysyłce stracę, a jak będę widział że jest szansa to będziemy piłować :) No a jak się nie uda, no to jedyne wyjście to adapter PM->IS 180 i tarcza 180.

Data: 2011-05-08 13:37:22
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
Takie coś znalazłem:
http://cgi.ebay.com/Giant-Front-Disc-Mount-Adapter-160-Rotor-/400213991730?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&hash=item5d2e9ce132

Albo tutaj:
http://www.bike-on.pl/product.php?id=19559&id_categories=0
ten wygląda jeszcze lepiej, tzn tu widzę jak by to miało być zamontowane tka żeby działało, dziurki do IS by były faktycznie bliżej niż te od PM, pytanie czy gdzieś tam pomiędzy tym wszystkim wejdzie jeszcze sam hamulec, bo boję się że jeżeli jest to dedykowane pod mph, to inne hamulce z racji na różnicę budowy mogą się np. nie mieścić.

Data: 2011-05-08 13:53:58
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
Albo tutaj:
http://www.bike-on.pl/product.php?id=19559&id_categories=0

Idąc dalej tym tropem doszedłem tutaj:
http://www.bike-on.pl/product.php?id=19559&id_categories=0
i na stronie 7 widzimy sposób montażu.
Czyli jednak jest możliwe przejście z PM na IS przy 160mm.
Teraz tylko pytanie czy moja marta zmieści się tak samo za adapterem jak ten MPH, szperam dalej, może wyszperam jakieś rysunki z wymiarami obu hamulców :P

Data: 2011-05-08 14:10:03
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160

http://www.bike-on.pl/product.php?id=19559&id_categories=0
i na stronie 7 widzimy sposób montażu.

wroooooć ;) źle mi się wkleiło ;) poprawny link:
http://www.wrower.pl/instrukcje/Giant/2001-MPH-3_owners_manual.pdf

Data: 2011-05-09 12:18:09
Autor: ziemo
Adapter PM ->IS 160
W dniu 2011-05-08 11:48, Mike pisze:

A karbar mi na gg coś takiego podsunął:
http://archiwumallegro.pl/adapter_giant_mph_160mmf-964662801.html
nada się to to? No i gdzie to teraz dostać ?:)

Nie wiem do czego się to nadaje, ale chyba mam takie w domu, dostałem takie jak kupowałem mph na zapas i leży odłogiem.

--
Ziemo

Data: 2011-05-09 12:20:06
Autor: ziemo
Adapter PM ->IS 160
W dniu 2011-05-09 12:18, ziemo pisze:
[...]

A jeszcze mi się przypomniało że mph są chyba 165mm, ale to wiedza też z zamierzchłych czasów, więc nie na pewno.

--
Ziemo

Data: 2011-05-09 19:23:58
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
takie jak kupowałem mph na zapas i leży odłogiem.

A teraz to już za późno bo zamówiłem, ale w sumie mój błąd, bo mogłem się zapytać, bo to że miałeś/masz MPH to akurat pamiętałem. Oj no i Hesię bym od razu odwiedził, no jaka szkoda ;)

A jeszcze mi się przypomniało że mph są chyba 165mm, ale to wiedza też z
zamierzchłych czasów, więc nie na pewno.

A to 165/160 to już nie jest wielka różnica, w każdym razie adaptery do 160 pasują do 165.

Data: 2011-05-10 16:22:19
Autor: Jan Srzednicki
Adapter PM ->IS 160
On 2011-05-09, Mike wrote:
[...]

Wielka, niewielka, adaptery do 180mm powodują, że tarcza 185mm obija o
zacisk. Zależy od konkretnego kształtu tarczy i tolerancji zacisku.

Data: 2011-05-08 19:08:50
Autor: Arek Bukalski
Adapter PM ->IS 160

[...]

witam
przerabiałem ten temat ze 3 lata temu w rowerze kolegi też z hamulcami marta i widelcem manitou, doszlo do tego że sam próbowałem zrobić taki adapter, wkońcu zbastowałem i dalem sobie spokój a kolega kupił poprostu tarcze 180mm, dla mnie temat był nie do przejścia być może teraz coś znajdziesz ale raczej wątpie bo tak jak ktoś już tu pisał zacisk musi być bardzo cofnięty w kierunku widelca a tak to trudno zrobić ten adapter.
pamiętam że przeczesywałem adaptery magury (oryginalne) i A2Z ale nic z tego nie wyszło
pozdrawiam Arek

Data: 2011-05-13 20:06:16
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
Temat jest taki: amortyzator z mocowaniem PM (manitou mars); hamulec z
mocowaniem IS ( marta sl); tarcza 160mm. Cel- adapter taki żeby nie
trzeba było zmieniać tarczy na 180mm.

No i udało się.
Zastosowany adapter z giant MPH:
http://www.bike-on.pl/product.php?id=19559&id_categories=0

Wymagał niestety lekkiej modyfikacji- marta jest grubsza niż mph i się nie mieściła pod adapterem, więc trzeba było trochę z sfrezować, efekt następujący:
http://img803.imageshack.us/img803/2662/adapter.jpg
http://img863.imageshack.us/img863/1795/tarczax.jpg

No i co najważniejsze działa :)
Może jak się wezmę za moją stronę www, żeby ją reaktywować, to opiszę to troszkę bardziej :)

Data: 2011-05-13 18:42:18
Autor: Jan Srzednicki
Adapter PM ->IS 160
On 2011-05-13, Mike wrote:
[...]

No, to gratulacje. ;)

PS Że też Ci się chciało.. :)

Data: 2011-10-28 00:54:14
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
No i co najważniejsze działa :)
Może jak się wezmę za moją stronę www, żeby ją reaktywować, to opiszę to
troszkę bardziej :)

Lepiej późno niż wcale ;)
http://mikemtb.org/porady/adapter.html

Może komuś się przyda w przyszłości.

Data: 2011-10-28 07:46:57
Autor: Malcolm
Adapter PM ->IS 160
Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości news:j8cngo$49n$1mx1.internetia.pl...
[...]

Dobra robota Panie Mike :D Całość wygląda jak by cudem uciekła z rzeźni, ale idea jest słuszna ;) Łatwiej bobrować gotowy element niż samemu strugać od podstaw ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-10-28 07:54:15
Autor: kamil/Endurorider.pl
Adapter PM ->IS 160
Nosz w morde! Znowu poszło nie z tego konta :/