Adapter PM ->IS 160

Data: 2011-05-08 11:48:55
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
Wi臋c jak to jest?

A karbar mi na gg co艣 takiego podsun膮艂:
http://archiwumallegro.pl/adapter_giant_mph_160mmf-964662801.html
nada si臋 to to? No i gdzie to teraz dosta膰 ?:)

Mike
[WRO][M.T.Fuji]
[GG:1303401] mikemtb ma艂pa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2011-05-08 12:00:18
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Adapter PM ->IS 160
W dniu 2011-05-08 11:48, Mike pisze:
Wi臋c jak to jest?

A karbar mi na gg co艣 takiego podsun膮艂:
http://archiwumallegro.pl/adapter_giant_mph_160mmf-964662801.html
nada si臋 to to? No i gdzie to teraz dosta膰 ?:)

Mi to wygl膮da na adapter taki jaki mam w starych Shimano 475 na ty艂. Tzn. zacisk na pm, przykr臋cony do adaptera i z nim zamocowny do ramy z IS. Czyli - jakby w drug膮 stron臋.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-05-08 12:12:58
Autor: karbar
Adapter PM ->IS 160
On 08.05.2011 12:00, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

[...]

Jest to dedykowany adapter do Giant MPH, w kt贸rym zacisk jest IS, czyli odwrotnie jak w zaciskach shimanowskich. Wygl膮da to wszystko bardzo podobnie, ale r贸偶ni si臋 delikatnie wymiarami.

pozdrawiam
karbar
PS. Mushellka si臋 o偶ywi艂a?

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2011-05-08 13:21:40
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
Jest to dedykowany adapter do Giant MPH, w kt贸rym zacisk jest IS, czyli
odwrotnie jak w zaciskach shimanowskich. Wygl膮da to wszystko bardzo
podobnie, ale r贸偶ni si臋 delikatnie wymiarami.

Takie co艣 znalaz艂em:
http://cgi.ebay.com/Giant-Front-Disc-Mount-Adapter-160-Rotor-/400213991730?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&hash=item5d2e9ce132
Wygl膮da Wam to na taki jak potrzebuj臋 ?;)

Data: 2011-05-08 13:26:38
Autor: karbar
Adapter PM ->IS 160
On 08.05.2011 13:21, Mike wrote:
[...]

Ma charakterystyczne przew臋偶enie w miejscu, gdzie zacisk Giant MPH ma obudow臋 t艂oczka (adapter shimano trzeba by艂o pi艂owa膰 :P). Czyli powinien by膰 adapterem w dobr膮 stron臋 ;)

pozdrawiam
karbar

Data: 2011-05-08 14:34:46
Autor: karbar
Adapter PM ->IS 160
On 08.05.2011 13:26, karbar wrote:
> [...]

Ma charakterystyczne przew臋偶enie w miejscu, gdzie zacisk Giant MPH ma
obudow臋 t艂oczka (adapter shimano trzeba by艂o pi艂owa膰 :P). Czyli powinien

UPS. Pomyli艂em si臋 ;)

Data: 2011-05-08 14:59:08
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
by膰 adapterem w dobr膮 stron臋 ;)

UPS. Pomyli艂em si臋 ;)

Mo偶e jednak si臋 nie pomyli艂e艣...

"
Dear xxxxxxx,

Hi, yes it fits 'post mount' on the front fork, and takes IS mount type of caliper
"

Data: 2011-05-08 15:19:23
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
UPS. Pomyli艂em si臋 ;)
Mo偶e jednak si臋 nie pomyli艂e艣...

Oj chyba jednak tak i ten pan z ebaya tez si臋 pomyli艂o ;)

Przymierzy艂em wszystko mniej wi臋cej:
http://img714.imageshack.us/img714/3378/martae.jpg

No i sprawa wygl膮da tak, 偶e na jednej linii musz膮 by膰 艣ruby monta偶owe do widelca i niej wi臋cej 艣rodki otwor贸w pod 艣ruby monta偶owe w zacisku hamulca; tak wi臋c ten adapter z ebaya nie ma racji bytu w kierunku PM->IS.

No i z tym od gianta chyba te偶 si臋 nie uda niestety, przeskalowa艂em siebie to w programie graficznym:

http://img684.imageshack.us/img684/5452/marta2p.jpg

No i nawet gdyby zmie艣ci艂a si臋 pod obejm膮, to cz臋艣膰 zaznaczona strza艂k膮 b臋dzie haczy艂a ( w tym miejscu obudowa hamulca rozchodzi sie ku do艂owi sto偶kowato, wi臋c przy podstawie jest szerzej. Inna sprawa, 偶e adapter w tym miejscu pozostawia mo偶liwo艣膰 przypi艂owania, wi臋c jest szansa.

No to podsumowuj膮c chyba spr贸buje ten adapter gianta...30z艂, najwy偶ej go zwr贸c臋 i tylko na wysy艂ce strac臋, a jak b臋d臋 widzia艂 偶e jest szansa to b臋dziemy pi艂owa膰 :) No a jak si臋 nie uda, no to jedyne wyj艣cie to adapter PM->IS 180 i tarcza 180.

Data: 2011-05-08 13:37:22
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
Takie co艣 znalaz艂em:
http://cgi.ebay.com/Giant-Front-Disc-Mount-Adapter-160-Rotor-/400213991730?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&hash=item5d2e9ce132

Albo tutaj:
http://www.bike-on.pl/product.php?id=19559&id_categories=0
ten wygl膮da jeszcze lepiej, tzn tu widz臋 jak by to mia艂o by膰 zamontowane tka 偶eby dzia艂a艂o, dziurki do IS by by艂y faktycznie bli偶ej ni偶 te od PM, pytanie czy gdzie艣 tam pomi臋dzy tym wszystkim wejdzie jeszcze sam hamulec, bo boj臋 si臋 偶e je偶eli jest to dedykowane pod mph, to inne hamulce z racji na r贸偶nic臋 budowy mog膮 si臋 np. nie mie艣ci膰.

Data: 2011-05-08 13:53:58
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
Albo tutaj:
http://www.bike-on.pl/product.php?id=19559&id_categories=0

Id膮c dalej tym tropem doszed艂em tutaj:
http://www.bike-on.pl/product.php?id=19559&id_categories=0
i na stronie 7 widzimy spos贸b monta偶u.
Czyli jednak jest mo偶liwe przej艣cie z PM na IS przy 160mm.
Teraz tylko pytanie czy moja marta zmie艣ci si臋 tak samo za adapterem jak ten MPH, szperam dalej, mo偶e wyszperam jakie艣 rysunki z wymiarami obu hamulc贸w :P

Data: 2011-05-08 14:10:03
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160

http://www.bike-on.pl/product.php?id=19559&id_categories=0
i na stronie 7 widzimy spos贸b monta偶u.

wrooooo膰 ;) 藕le mi si臋 wklei艂o ;) poprawny link:
http://www.wrower.pl/instrukcje/Giant/2001-MPH-3_owners_manual.pdf

Data: 2011-05-09 12:18:09
Autor: ziemo
Adapter PM ->IS 160
W dniu 2011-05-08 11:48, Mike pisze:

A karbar mi na gg co艣 takiego podsun膮艂:
http://archiwumallegro.pl/adapter_giant_mph_160mmf-964662801.html
nada si臋 to to? No i gdzie to teraz dosta膰 ?:)

Nie wiem do czego si臋 to nadaje, ale chyba mam takie w domu, dosta艂em takie jak kupowa艂em mph na zapas i le偶y od艂ogiem.

--
Ziemo

Data: 2011-05-09 12:20:06
Autor: ziemo
Adapter PM ->IS 160
W dniu 2011-05-09 12:18, ziemo pisze:
[...]

A jeszcze mi si臋 przypomnia艂o 偶e mph s膮 chyba 165mm, ale to wiedza te偶 z zamierzch艂ych czas贸w, wi臋c nie na pewno.

--
Ziemo

Data: 2011-05-09 19:23:58
Autor: Mike
Adapter PM ->IS 160
takie jak kupowa艂em mph na zapas i le偶y od艂ogiem.

A teraz to ju偶 za p贸藕no bo zam贸wi艂em, ale w sumie m贸j b艂膮d, bo mog艂em si臋 zapyta膰, bo to 偶e mia艂e艣/masz MPH to akurat pami臋ta艂em. Oj no i Hesi臋 bym od razu odwiedzi艂, no jaka szkoda ;)

A jeszcze mi si臋 przypomnia艂o 偶e mph s膮 chyba 165mm, ale to wiedza te偶 z
zamierzch艂ych czas贸w, wi臋c nie na pewno.

A to 165/160 to ju偶 nie jest wielka r贸偶nica, w ka偶dym razie adaptery do 160 pasuj膮 do 165.

Data: 2011-05-10 16:22:19
Autor: Jan Srzednicki
Adapter PM ->IS 160
On 2011-05-09, Mike wrote:
[...]

Wielka, niewielka, adaptery do 180mm powoduj膮, 偶e tarcza 185mm obija o
zacisk. Zale偶y od konkretnego kszta艂tu tarczy i tolerancji zacisku.

Adapter PM ->IS 160