Adapter hamulca tarczowego do ramy?

Data: 2010-01-17 11:30:35
Autor: Tomasso
Adapter hamulca tarczowego do ramy?
Znalazłem w sieci takie wynalazki na stronach amerykańskich za ciężką
kasę, ale nigdzie w PL.

Chodzi mi o adapter, który pozwoli mi zamocować zacisk na ramie, która
nie ma przyspawanych oczek do jego montażu.

Czy ktoś z Was spotkał się może z takim wynalazkiem? Jeśli tak,
uprzejmie prosze o link.

Pozdrawiam,

Data: 2010-01-17 20:37:04
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Taniej wyjdzie dorobić.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-01-18 10:33:02
Autor: Tomasso
Adapter hamulca tarczowego do ramy?
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" napisał:

Taniej wyjdzie dorobić.

Na to wygląda - koszty różnych wynalazków to ok. 150-200 PLN, ew. ta sama liczba,tylko w USD.

Koncepcja już jest, teraz musze pogłówkować nad wykonaniem.

Data: 2010-01-18 09:47:11
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-01-18, Tomasso wrote:
[...]

Nie taniej i pewniej kupić jakąś przyzwoitą używaną ramę z mocowaniem?

Data: 2010-01-18 10:59:12
Autor: Tomasso
Użytkownik "Jan Srzednicki" napisał:

Nie taniej i pewniej kupić jakąś przyzwoitą używaną ramę z mocowaniem?

Lepiej byłoby cały rower wymienić, bo już na siebie zarobił, ale przywiązałem się.

Data: 2010-01-18 13:44:02
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Adapter hamulca tarczowego do ramy?

Taniej wyjdzie dorobiďż˝.

Na to wygl�da - koszty r�nych wynalazk�w to ok. 150-200 PLN, ew. ta sama
liczba,tylko w USD.

Koncepcja ju� jest, teraz musze pog��wkowa� nad wykonaniem.

Ja ci nie pomogę, bo dorabiałem (wujek tylko przyspawał) 2 sztuki ze stali.
:>

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-01-17 20:42:31
Autor: kml

Użytkownik "Tomasso" <obozowa58a@gmail.com> napisał w wiadomości news:d9a38ffe-8d79-4877-ae0e-395a5492c226g25g2000yqd.googlegroups.com...
Czy ktoś z Was spotkał się może z takim wynalazkiem? Jeśli tak,
uprzejmie prosze o link.
-- -

Zazwyczaj w każdym dużym mieście jest warsztat, który dospawa adapter do ramy. Dajesz ramę, koło z tarczą oraz zacisk a odbierasz komplet. Poszukaj w archiwum, powinny być namiary.

kml
Last update 9/1/2010 Beskidy 2009/2010.

Data: 2010-01-17 21:05:45
Autor: mariuszmo
Adapter hamulca tarczowego do ramy?
Zazwyczaj w każdym dużym mieście jest warsztat, który dospawa adapter do ramy. Dajesz ramę, koło z tarczą oraz zacisk a odbierasz komplet. Poszukaj w archiwum, powinny być namiary.

Ale pytanie czy cała rurka ramy, do której chcemy dospawać nie powinna być seryjnie odpowiednio wzmocniona,  tam chyba się dość duże siły generują przy hamowaniu, tak przynajmnej mi się wydaje choć może sie mylę bo seryjne mocowania wygladają nieraz nadzwyczaj anorektycznie.

Jakiś czas temu ponad miesiąc jeździłem jeszcze starym rowerem z zaciskiem hamulca przykręconym w palcach bo zapomniałem dociągnąć kluczem, nie miało to jakichkolwiek negatywnych skutków, nic sie nie wyrobiło nic nie trzeszczało więc z tymi siłami moze się mylę

Data: 2010-01-17 21:28:08
Autor: kml

Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:hivqnm$g3a$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Zawsze można dorobić wzmocnienie pomiędzy rurkami tylnego trójkąta przy haku, koszt powinien być symboliczny przy pasowaniu całego uchwytu do tarczy.

IMO żeby rama pękła to musi być: przegrzane w czasie spawania albo rama musi być wyjątkowo wylajtowana. Nie kojarze zeby ramy masowo pękaływ tym miejscu więc nie powinno być źle ;)

Data: 2010-01-17 22:02:58
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Zależy jaki rower.
Nawet w ramach Cro-Mo są wzmocnienia. Mój czołg do deha takowe posiada.

[...]

Bo jechałeś pewnie po asfalcie.
Po kamolach gdybyś jechał, to po 10 minutach odpadłby ci zacisk.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-01-17 23:03:28
Autor: mariuszmo

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:hivsc8$e9d$1news.interia.pl...

[...]

w kwestii anoreksji mocowań to np to:
http://www.allegro.pl/item886486759_amortyzator_dt_swiss_exc_150_rtlc_carbo_os_20mm.html
amor ze 150 mm skoku raczej nie jest do parku i przypuszczam, ze tarcza 200mm tam jest dopuszczalna a mocowanie jest delikatnie mówiąc biedne.
zresztą w moim norco z tyłu też mam niewiele mocniejsze.

Za wzór pancerności mogą uchodzić te z banshee tam to był kawał mocowania i to nawet w ich nalżejszym modelu viento, ale ta rama to była porażka bo spawał ją ktoś kto najwyraźniej był pijany dlatego mialem ją tylko kilka dni.

Data: 2010-01-19 08:38:59
Autor: Rafał VFR
Adapter hamulca tarczowego do ramy?
Witam
Do mnie wiele już lat temu przyjechał chłopak na warsztat z dorobionymi mocowaniami.
Rama alu mocowania też. Robił w Poznananiu; nie znam warsztatu ale kiedy oglądałem jego tarczówki nie zauważyłem (!) że to własna robota.
Rama była czarna, trójką został "odswieżony" lakierem - jak fabrycznie.
Więc myślę, że spokojnie da się.
RK